hoe ziet een telenetinstallatie er tegenwoordig uit ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Omdat ik op hun website geen sluitend antwoord kan vinden vraag ik het hier.

Is er tegenwoordig nog coax nodig tot aan de TV bij een telenetinstallatie ?
Of is utp of zelfs wifi genoeg ?

De modem komt aan de coax, dat is duidelijk, maar dan...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1658 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bericht

Hangt van de tv-decoder af. De Telenet TV-box IP streamt televisie via Wifi of via de UTP-aansluiting in het USB-voedingsadapter.

Voor alle andere decoders of tv-oplossingen is coaxkabel nodig tot aan je tv-toestel.

In de installatiegidsen vind je welke bekabeling er nodig is: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... enten.html
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Het is een nieuw abonnement, dus IP-box zal wel lukken, merci voor de info.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

De ip-tv box is vlot verkrijgbaar, ook als bestaande klant.

Nadat 3 mensen uit onze omgeving de box bij ons opgemerkt hadden, hebben ze gewoon gebeld naar TN en netjes aan huis geleverd de volgende werkdag.

Dit is nu eens een goed TN- product i.m.o.: zeer compact, makkelijk te installeren en dito beeldkwaliteit ...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

Hadden ze dan hun oude box niet moeten inleveren?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 479 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

raf1 schreef: 3 maanden geleden Hangt van de tv-decoder af. De Telenet TV-box IP streamt televisie via Wifi of via de UTP-aansluiting in het USB-voedingsadapter.
Gaat "zappen" eigenlijk even vlot bij WiFi vergeleken met coax? Technisch lijkt het me niet zo vlot te gaan omdat een nieuwe stream eerst "opgebouwd" moet worden en ook iets van buffer moet hebben, vergeleken met coax waar je gewoon van frequentie moet veranderen en buffer niet hoeft (hoewel met DVB-C er toch wel iets van opbouw/buffer in zit maar niet zo veel als via WiFi), maar misschien gebruiken ze daar softwarematig een oplossing voor?

Heb hier een box voor Amerikaanse televisie, en zelfs die zapt vlot ondanks de VPN en latency erop, maar da's volgens mij omdat ie zappen "detecteert" en het volgende kanaal in de lijst al op voorhand begint in te laden. Als je een willekeurig zendernummer intoetst zie je wel weer die vertraging van een seconde of twee.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

splinterbyte schreef: 3 maanden geleden Hadden ze dan hun oude box niet moeten inleveren?
Dat is allemaal geen probleem. Je belt gewoon naar de klantendienst en vraag een ip-tv box. Zoals gezegd, wordt deze netjes opgestuurd.
Je oude tv-box(en) drop je asap in deen 'drop-off' corner van een Telenet winkel.
CCatalyst schreef: 3 maanden geleden Gaat "zappen" eigenlijk even vlot bij WiFi vergeleken met coax? Technisch lijkt het me niet zo vlot te gaan omdat een nieuwe stream eerst "opgebouwd" moet worden en ook iets van buffer moet hebben, vergeleken met coax waar je gewoon van frequentie moet veranderen en buffer niet hoeft (hoewel met DVB-C er toch wel iets van opbouw/buffer in zit maar niet zo veel als via WiFi), maar misschien gebruiken ze daar softwarematig een oplossing voor?
"Zappen' gaat hier even vlot zowel via Wifi als via UTP in vergelijking met coax. Ik heb zelfs de indruk dat deze toestelletjes responsiever zijn in die zin dat bladeren door menu's sneller gaat (geen enkele 'lag').
Verder, zoals al gezegd, kan ik alleen maar vaststellen dat ook de beeldkwaliteit veel, veel beter is dan via coax: duidelijk contrastrijker beeld, meer 'diepte' in het beeld en vooral ook levendiger kleuren.
Reken daarbij de omvang van de toestelletjes en de - als ik het goed begrijp, de meer beperkte gevoeligheid van UTP voor storing dan coax - en dan heeft i.m.o. voor het eerst in jaren nog eens voor een degelijk product gezorgd.