Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

philippe_d schreef: 30 mei 2024, 14:53 Blatte batterij (12V) met mijn EV (Hyundai Kona electric) :oops:
Nog altijd geen idee hoe het kon gebeuren, stond geparkeerd in Gent.
Eerst wat paniek, niets werkte ...
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Toyota C-HR in de eerste jaren. -> mijn frustratie van de eerste jaren i.p.v. dag.
Zonder iets speciaals te doen, na meer dan 300 km gereden te hebben, geparkeerd en een paar uren later platte batterij.
Zeker weten dat alles uit stond en alle deuren goed toe waren.

Nadien nog verschillende keren voorgehad.

Na wat zoekwerkt op het net gevonden dat er nog meer C-HRs dit probleem hadden.
Blijkbaar was er een slechte batch van 12v batterijen in omloop. Toyota wou dit niet oplossen.

Ik heb een nieuwe gekocht en probleem opgelost.

Garantie was het niet want volgens de garage was er volgens hun testapparatuur niets mis.
Victory Not Vengeance
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef: 30 mei 2024, 17:27 Ik had mij de paniek en stress kunnen besparen ...
RTFM :oops:
  • als de wagen een abnormaal verbruik vaststelt van de 12V batterij, wordt deze automatisch uitgeschakeld (om verdere drain te vermijden).
  • binnen is er links onder het dsahboard een knopje "12 V Battery reset": een druk op de knop en alles gaat weer aan: je hebt dan 15 seconden om te starten.
Weer iets bijgeleerd :wink:
Amai, er moet toch een gekend probleem zijn in de elektronica van dit model om een fysieke knop te voorzien om de 12V batterij in- en uit te schakelen. Ik heb dit in nog geen enkele andere wagen gezien.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 764 keer
Bedankt: 319 keer
Recent bedankt: 10 keer

Op een EV zit doorgaans geen alternator.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom er tijdens stilstand stroom onttrokken wordt uit de 12V accu.
Binnenverlichting, kofferverlichting laten branden en/of een slechts afgesloten kofferklep die niet tijdig opgemerkt wordt kunnen al voldoende zijn.
Een extra veiligheid zorgt er dan voor dat dit onderbroken wordt voor de 12V accu onbruikbaar wordt.
Je moet ze dan wel zelf terug kunnen heractiveren door die veiligheid terug te deactiveren.
De knop dient niet om de 12V accu zelf te kunnen uitschakelen, alleen om een reset te doen wanneer deze in veiligheidsmodus ging.

Los daarvan zijn er idd verschillende problemen (geweest) met de 12V accu's van de Hyundai/Kia groep en dit bij uiteenlopende modellen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 635 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Iemand met een RAV4 Hybride heeft ook al meermaals in panne gestaan met een platte batterij. Blijkbaar is het probleem bij hem dat hij een systeem heeft tegen de marters en dat zorgt voor genoeg verbruik om niet meer weg te geraken. De auto is er al verschillende keren voor binnen geweest maar er is blijkbaar "geen probleem".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 7 keer

Iemand in de familie met een VW Tiguan, staat elk jaar 2 keer stil met een platte batterij. De garage vindt niets.
De auto is een jaar of 7 oud/jong. Hij reageerde er nogal gelaten op: "voor de rest is het een prima auto", zei hij :).
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

testertje schreef: 11 jun 2024, 15:28 Garantie was het niet want volgens de garage was er volgens hun testapparatuur niets mis.
Als ze het niet kunnen repareren, want dat is het, moeten ze dan wettelijk gezien geen nieuwe auto geven?
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Te Koop forum

Bijna dagelijks hoor ik mensen zoeken naar manieren om via streaming naar tv te kunnen kijken ....dit als gevolg omdat ze geen abonnement meer willen nemen bij hun provider....maar neen ze betalen liever voor meerdere streaming diensten(legaal en/of illegaal) met een inferieure beeldkwaliteit en geven dan uiteindelijk meer geld uit en kunnen tenslotte toch niet alles zien wat ze willen!!
Stop nu eindelijk eens hiermee of stop het gezaag en gevraag om hulp als je jezelf in deze situatie brengt!!! Je hebt verdomme gekregen waarvoor je gevraagd hebt!!!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Te Koop forum

Ze hebben net niet gekregen waar ze om vragen nl een degelijk aanbod tegen een schappelijke prijs. Ook de kwaliteit van de providers is niet zo goed als de nieuwe TV's. Dan kan je inderdaad beter die boel buiten gooien en je abonneren op het aanbod dat je maandelijks kan kiezen/opzeggen naargelang behoeften. Ik betaal in ieder geval niet meer dan vroeger, eerder een pak minder. Mijn lijn (MV) is nu ook nog eens een pak sneller. Een betere frustratie zou zijn dat de providers nog altijd geen aanbod bieden dat kwaliteit biedt zowel technisch als op gebied van inhoud. Maar ja, de Belg betaalt graag en mensen die niet graag betalen worden ook nog eens te kijk gezet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

IK merk op meer en meer sites of apps dat het in de mode is om bij het aanmelden niet meer tegelijk je mailadres/accountnaam en passwoord op te geven, maar eerst je mailadres/accountnaam, dan op 'verder' ofzo tikken endan krijg je het invulveldje voor je passwoord (meestal met het eerste invuldveld er toch nog bij).

Dit brengt mijn passwoordmanager in de war en zorgt sowieso voor meer handelingen bij het aanmelden.. wie verzint die dingen toch?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
murdock447
Pro Member
Pro Member
Te Koop forum

Dizzy schreef: 13 jun 2024, 18:41 Ze hebben net niet gekregen waar ze om vragen nl een degelijk aanbod tegen een schappelijke prijs. Ook de kwaliteit van de providers is niet zo goed als de nieuwe TV's. Dan kan je inderdaad beter die boel buiten gooien en je abonneren op het aanbod dat je maandelijks kan kiezen/opzeggen naargelang behoeften. Ik betaal in ieder geval niet meer dan vroeger, eerder een pak minder. Mijn lijn (MV) is nu ook nog eens een pak sneller. Een betere frustratie zou zijn dat de providers nog altijd geen aanbod bieden dat kwaliteit biedt zowel technisch als op gebied van inhoud. Maar ja, de Belg betaalt graag en mensen die niet graag betalen worden ook nog eens te kijk gezet.
Als ik naar mijn pack kijk is tv weglaten slechts +_ 19 euro goedkoper. Nu mag jij me eens de streamingdiensten oplijsten waarbij ik dezelfde flexibiliteit, mogelijkheden en aanbod blijf behouden en tevens beeldkwaliteit zoals ik nu heb. Je gaat dit nooit vinden voor dezelfde prijs! Geloof me vrij ik heb het al meer dan eens bekeken en het lukt nooit! Momenteel Proximus giga fiber met tv en voip lijn. Ik betaal nog 1 decoder(zit in abo) en voor de rest gebruik ik meerdere Apple TV toestellen. Ben zelf van plan die laatste decoder te elimineren door een Apple TV dus geen abo kosten meer voor decoder. Ik kan binnen Europa kijken naar wat ik wil met opname online enz. Dit lukt nooit met gratis streaming en zelfs met betaalde streaming ga ik bepaalde zenders die ik wel degelijk bekijk moeten missen…..nu jij!.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

MaT schreef: 13 jun 2024, 23:38 Dit brengt mijn passwoordmanager in de war en zorgt sowieso voor meer handelingen bij het aanmelden.. wie verzint die dingen toch?
misschien tijd je password manager te updaten? :)
bitwarden/vaultwarden heeft hier geen moeite mee

.... al ben ik het wel eens dat het belachelijk is om het inloggen te splitsen over meerdere schermen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

murdock447 schreef: 13 jun 2024, 23:44
Dizzy schreef: 13 jun 2024, 18:41 Ze hebben net niet gekregen waar ze om vragen nl een degelijk aanbod tegen een schappelijke prijs. Ook de kwaliteit van de providers is niet zo goed als de nieuwe TV's. Dan kan je inderdaad beter die boel buiten gooien en je abonneren op het aanbod dat je maandelijks kan kiezen/opzeggen naargelang behoeften. Ik betaal in ieder geval niet meer dan vroeger, eerder een pak minder. Mijn lijn (MV) is nu ook nog eens een pak sneller. Een betere frustratie zou zijn dat de providers nog altijd geen aanbod bieden dat kwaliteit biedt zowel technisch als op gebied van inhoud. Maar ja, de Belg betaalt graag en mensen die niet graag betalen worden ook nog eens te kijk gezet.
Als ik naar mijn pack kijk is tv weglaten slechts +_ 19 euro goedkoper. Nu mag jij me eens de streamingdiensten oplijsten waarbij ik dezelfde flexibiliteit, mogelijkheden en aanbod blijf behouden en tevens beeldkwaliteit zoals ik nu heb. Je gaat dit nooit vinden voor dezelfde prijs! Geloof me vrij ik heb het al meer dan eens bekeken en het lukt nooit! Momenteel Proximus giga fiber met tv en voip lijn. Ik betaal nog 1 decoder(zit in abo) en voor de rest gebruik ik meerdere Apple TV toestellen. Ben zelf van plan die laatste decoder te elimineren door een Apple TV dus geen abo kosten meer voor decoder. Ik kan binnen Europa kijken naar wat ik wil met opname online enz. Dit lukt nooit met gratis streaming en zelfs met betaalde streaming ga ik bepaalde zenders die ik wel degelijk bekijk moeten missen…..nu jij!.
Je zal nooit exact hetzelfde hebben en ieders situatie is anders. Ik ben van px naar MV gegaan wat een snellere fiberlijn betekent voor minder geld. Ik spaar dan nog eens maanden abo-geld uit door de vikingpunten. Ik heb ook TVV (light) waardoor ik ook gewoon kan zappen tussen de NL-zenders en nog enkele extra plus opnieuw starten maar dat is niet noodzakelijk, wel praktisch. Ik kijk 90% VRT dus veel zappen zit er toch al niet in. Mijn decoder heb ik ingewisseld voor een eigen AppleTV (eenmalige kost en extra functionaliteit). Abo op streaming heb ik voor de rest niet, momenteel 1 maand netflix maar dat is alweer opgezegd wegens koning voetbal op TV. Dus ja, voor mijn situatie en gebruik is dat wel degelijk goedkoper.

Dat inloggen via meerdere schermen is inderdaad ergerlijk, De Standaard doet dat ook. Wat zou hun voordeel zijn in het ambeteren van hun klanten?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

murdock447 schreef: 13 jun 2024, 23:44 Ik kan binnen Europa kijken naar wat ik wil met opname online enz. Dit lukt nooit met gratis streaming en zelfs met betaalde streaming ga ik bepaalde zenders die ik wel degelijk bekijk moeten missen…..nu jij!.
Met €35/maand voor internet (EDPnet), een RPi met VRTmax/GoPlay/VTMgo en Uitzending gemist (alleen voor 2 voor 12), F1TV en (voorlopig) Netflix komen we toe. We missen geen zenders en kunnen wereldwijd naar alles kijken (eigen VPN dus "altijd thuis" om te kijken).
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

murdock447 schreef: 13 jun 2024, 23:44 Als ik naar mijn pack kijk is tv weglaten slechts +_ 19 euro goedkoper …..nu jij!.
Het verschil zit 'm uiteraard in het begin en het einde.
Wat er tussenin zit doet er in feite niet toe.
Je moet jouw kijkgedrag, wensen, ..... niet extrapoleren naar een ander en omgekeerd ook niet.
Verschillende uitgangspunten, wensen, vereisten leiden tot verschillende oplossingen en een verschillende kostprijs.
Meer is het niet.
Ik betaal bv. maandelijks een 34 € voor internet, streaming tv, telefonie en dat is in aanbod dan ruim meer dan ikzelf wens en nodig heb. Nu jij. :lol: *

*Dat laatste is uiteraard louter ironisch.
Jij moet immers jouw behoeften (en de kostprijs die daarmee samengaat) niet op de mijne afstemmen en omgekeerd ook niet.
Een eindeloos uitgebreid aanbod aan TV, telecommunicatie, whatever is geen noodzakelijke levensbehoefte. Alleen het gevolg van de eigen keuzes.
De ene behoefte en vereiste wekt al meer (kleine) frustraties dan de andere op. En doorgaans doet men ook dat zichzelf aan. :wink:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splitter schreef: 14 jun 2024, 09:51 misschien tijd je password manager te updaten? :)
bitwarden/vaultwarden heeft hier geen moeite mee

.... al ben ik het wel eens dat het belachelijk is om het inloggen te splitsen over meerdere schermen
Het is bitwarden, de geupdate versie, en hier lukt het steeds vaker niet. Automatisch inloggen had ik al langer de indruk dat dat moeizamer ging, maar deze grapjes zijn echt van de zotte.

Edit: Aliexpress is een voorbeeld.
Ali.png
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
murdock447
Pro Member
Pro Member
Te Koop forum

on4bam schreef: 14 jun 2024, 10:58 Met €35/maand voor internet (EDPnet), een RPi met VRTmax/GoPlay/VTMgo en Uitzending gemist (alleen voor 2 voor 12), F1TV en (voorlopig) Netflix komen we toe. We missen geen zenders en kunnen wereldwijd naar alles kijken (eigen VPN dus "altijd thuis" om te kijken).
Dag Maurits, hiermee bevestig je alleen maar mijn stelling.....jouw Netflix(minimum9,99 en max 19.99 het meest courante abo 14,99) en F1TV(dacht 69euro per jaar ) samen kosten per maand hoeveel?....juist ja einde verhaal
Je moet ook mijn stelling van enkel het TV gedeelte niet uitbreiden naar de totaalkost inclusief internet het gaat hier voor mij over het verschil tussen de kost met en zonder TV abo onafhankelijk welk niveau van internetkost je hebt!!! Het gaat hem over het verwerpen van de stelling dat je hetzelfde zou kunnen bekijken zonder tv abo maar op een "gratis" wijze waarbij ik zeg dat dit niet zomaar kan of in het slechtste geval met beperkingen!

En wat vpn gebruik naar een eigen thuisserver betreft ben ik wel degelijk van op de hoogte ik gebruik dit wellicht al langer dan jou ;-) (niet slecht bedoeld he!)

En als we dan nog niet genoeg hebben kruipen we maar achter onze transceiver en werken we wat dx....zelfs op verlof...
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

In feite moet je de F1TV niet tellen want daarvoor is geen alternatief via reguliere TV (toch niet als je meer wil zien dan de race en deftig commentaar wil). Dat abo zou sowieso bovenop elk TV abo komen. Netflix gaat hier eind deze of volgende maand de deur uit maar wordt vervangen door een andere streamingsdienst, die kost gaat dus verlagen.
In elk geval is kijkgedrag individueel en kan je kiezen volgens je noden.

BTW W., 't is met CE niet met TS :wink:
Bye, Maurice
heist_175
Moderator
Moderator

Wasmachine lijkt na (op een week na) 15 jaar de geest te geven.
Een standaard wasje (30°) duurt 1u05 (6kg belading)

Nieuwe wasmachines: standaard wasje duurt 3u30 (7-10 kg belading).
W T F
Dat is toch geen vooruitgang?

Na een urenlange zoektocht uitgekomen op een toestel van LG en zowat het ganse gamma van een B-merk als Whirlpool dat een wasje op 2u rond krijgt.
Bosch, Siemens, AEG, Miele -> telkens 3u30 of 4u voor een was met volle belading.

Misschien toch maar de huidige machine laten repareren (indien mogelijk), want de programma's van die nieuwe toestellen bevallen me absoluut niet.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Machine die ik 2j geleden kocht doet een katoenwas (30°) tot 9kilo in 55min ong. Ligt zeker niet aan alle moderne machines.
Bron
heist_175
Moderator
Moderator

Merk & type?
Ik wil gerust mijn fixatie op "Bosch, Siemens, AEG, Miele" lossen, voor een toestel dat doet wat het moet doen.

In mijn zoektocht heb ik het aanbod van Coolblue, Tweakers.net en de lokale elektroboer bekeken.
Ook Beko (C-merk) en ook Samsung: allen vereisten minstens 3u30 om een standaard wasje te draaien.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik denk dat het te maken heeft met energieverbruik. Men probeert dat verbruik te verlagen maar dan is een langere wastijd nodig voor hetzelfde resultaat. Hier merk ik dat ook met de eco-stand die langer duurt dan een gewoon programma.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

heist_175 schreef: 17 jun 2024, 08:17 Nieuwe wasmachines: standaard wasje duurt 3u30 (7-10 kg belading).
W T F
Dat is toch geen vooruitgang?
de vooruitgang is dat het langer duurt omdat het water minder snel opgewarmd word enzo, de theorie erachter is: het kost je minder energie/elektra,
geen idee of dat efectief zo is want ik heb het nooit vergeleken.

maar het is geen eis dat het programma 3u duurt: je kan switchen tussen een "snelle" (een uur), "normale" (tussen de 2 & 3) , en "eco" (iets van een 3, dont remember, gebruik ik nooit) mode
het zal vooral een dingetje zijn dat helpt om een betere score te krijgen (als de 1u duurtijd de standaard instelling zou zijn, zouden ze wss slechter op dat ecolabel scoren)
heist_175
Moderator
Moderator

Ik baseer mij op de programmatabellen die elke fabrikant moet leveren bij elk toestel.
Daar wordt een "snel" programma altijd vergezeld van een beperking tot 2kg of 5kg.

En of het eco is, moet nog blijken.
Een wasmachine die 4u doet over 10kg was, zal 2 keer zo lang/veel moeten draaien dan 1u voor 6kg was. En dus ook 2 keer zo snel verslijten.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: 17 jun 2024, 09:45 de vooruitgang is dat het langer duurt omdat het water minder snel opgewarmd word enzo, de theorie erachter is: het kost je minder energie/elektra,
geen idee of dat efectief zo is want ik heb het nooit vergeleken.

maar het is geen eis dat het programma 3u duurt: je kan switchen tussen een "snelle" (een uur), "normale" (tussen de 2 & 3) , en "eco" (iets van een 3, dont remember, gebruik ik nooit) mode
het zal vooral een dingetje zijn dat helpt om een betere score te krijgen (als de 1u duurtijd de standaard instelling zou zijn, zouden ze wss slechter op dat ecolabel scoren)
Om één liter water 1°C op te warmen heb je een gelijke hoeveelheid energie nodig.
Ik vermoed zelfs dat hoe langer je erover doet hoe meer energie je uiteindelijk gaat verbruiken want het water koelt ook terug af. Een wasmachine is immers doorgaans niet al te best geïsoleerd.

Zelf gebruik ik nog altijd een LG van 2013 en die doet er 64 minuten over (op 40°C en centrifugeren op 1400T).
Dat stelt me in staat om, indien nodig, meerdere wasmachines te draaien bij daglicht (waarbij de energie rechtstreeks van lokale productie komt).
Afhankelijk van de temperatuur van het aanvoerwater (tussen de 11 en 21°C) verbruikt dat dan 400 tot 700 Wh in totaal voor 7 kg.
Een recente wasmachine (de aankoopprijs dan nog buiten beschouwing gelaten) zal misschien een paar Wh besparen maar gezien de lage kostprijs van de energie (tegenwoordig tussen de 7,5 en 22 cent/kWh) gaat dat in de praktijk nog maar weinig uitmaken.
Ieder zijn ding maar wanneer mijn wasmachine aan vervanging toe is (wegens niet herstelbaar defect) zal ik eerder kijken naar een zo eenvoudig mogelijke wasmachine en het waterverbruik (ipv het energieverbruik) ipv een machine die een paar Wh zou besparen door er twee tot drie keer zo lang over te doen.
Dit uiteraard in de veronderstelling dat ik dan nog op de huidige locatie woon (waar de was buiten gedroogd kan worden).
Sol Invictus!
heist_175
Moderator
Moderator

Wij hebben jaren geleden geïnvesteerd in een grote waterput en wassen sindsdien met regenwater. Dus water voor de wasmachine is quasi gratis.
We hebben ook geïnvesteerd in behoorlijk wat PV-panelen, dus energie voor de wasmachine is quasi gratis.
Maar tijd, die kan ik niet kopen of bijmaken.

Als nu de zon wat schijnt, draai ik op een telewerkdag 3 wassen, dat duurt dan een uur of 3.
Met een nieuw toestel, verdergaand op de PDF van de fabrikant zelf, zou me dat met een nieuwe machine 12u kosten. (al is het volume/gewicht per machine wel hoger).

Owja, onze was droogt ook altijd "op de lijn", alleen als het dringend is (kind heeft overgegeven op een knuffel), gebruiken we de droogkast.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat is hier niet anders.
Maar het is niet omdat het water en de energie nauwelijks iets kosten dat ik er onzorgvuldig mee moet omspringen.
Maar dat is mijn mening.

En inderdaad, zoals ik al schreef wordt de tijd van een cyclus dan van doorslaggevend belang.
Maar dan om praktische redenen. De tijd kost hier ook niets. :wink:
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Prijzen van Albelli... er zijn altijd kortingen waarom dat altijd de hoge prijs adverteren (en direct de altijd geldende korting er aftrekken). Het enige verschil is dat er soms een iets hogere korting is via codes die zowat overal opduiken.
Meestal is het standaard -20% en regelmatig -25%.
Psychologische marketing omdat je "zo veel" korting krijgt... In elk geval hebben we nog nooit de volle prijs betaald maar meestal -25% en -30%.
Bye, Maurice
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 17 jun 2024, 10:24 Ik baseer mij op de programmatabellen die elke fabrikant moet leveren bij elk toestel.
Daar wordt een "snel" programma altijd vergezeld van een beperking tot 2kg of 5kg.

En of het eco is, moet nog blijken.
Een wasmachine die 4u doet over 10kg was, zal 2 keer zo lang/veel moeten draaien dan 1u voor 6kg was. En dus ook 2 keer zo snel verslijten.
Wij hebben een Samsung 7kg wasmachine en die doet een 'dagelijkse' was op +/- 1u. Is nu wel al een jaar of 6-7 oud, maar we zijn daar enorm tevreden van. Ook van die Ecobubbles tech ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 670 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Scheiding kerk en staat anyone? Misschien toch es tijd om algemeen komaf te maken van deze idiote sectes/religies...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/20 ... gen-in-el/

Gelukkig/hopelijk wordt dit snel en correct aangepakt door het hoogste gerechtshof daar.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

devilkin schreef: 20 jun 2024, 08:31 Scheiding kerk en staat anyone? Misschien toch es tijd om algemeen komaf te maken van deze idiote sectes/religies...
ze kunnen beter die geboden, waarvan er toch best wat in een of andere vorm een wet zijn, een keer strikter handhaven :)

dat gezegd zijnde, religie mag van mij, maar het moet:
1) niet door je strot geduwd worden
2) niet gefinancieerd worden door de staat
3) ver weggehouden worden van staat & politiek
4) alleen gepreekt worden binnen het eigen huis of een religieus gebouw (dus niet in scholen, of op straat, of ergens anders in het publiek)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

Louisiana, katholieke staat, heeft die verstrengeling nog wel, enige staat in de CONUS die geen counties heeft, maar in de plaats parishes (parochies).

Nu, het is zo beslist met de meerderheid in de legislatuur van de staat. Rechtbank zal dat toetsen aan de wetgeving en indien nodig terugdraaien en daar zal die legislatuur niets aan kunnen doen. Checks & balances.

Scholen die geen subsidies vragen hoeven ze niet uit te hangen trouwens. Wellicht probeert men het op die manier te verantwoorden (als voorwaarde voor subsidies), maar dat zal wel niet pakken denk ik.

Bericht de VRT ook over dat de EU vandaag stemt om digitale surveillance op de burgers sterk te verhogen, of moet dit faits divers uit Louisiana als de afleiding daarvan fungeren?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 20 jun 2024, 09:44 Bericht de VRT ook over dat de EU vandaag stemt om digitale surveillance op de burgers sterk te verhogen, of moet dit faits divers uit Louisiana als de afleiding daarvan fungeren?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/20 ... indermisb/

You are fake news ;)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 20 jun 2024, 09:44 Bericht de VRT ook over dat de EU vandaag stemt om digitale surveillance op de burgers sterk te verhogen, of moet dit faits divers uit Louisiana als de afleiding daarvan fungeren?
tuurlijk, dat kunnen ze probleemloos doen onder de algemene cloak van "won't someone please think of the children" en dan krijg je daar toch geen weerstand tegen.
the simpsons said it first...

geloof wel dat het een dag of 2 de toekomst in geschoven is nu, maar naart schijnt wil belgie (want die is voor) dat er wel nog deze legislatuur doorkrijgen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik zou eerst het artikel eens lezen en dan reageren. Het is vrij gebalanceerd en geeft zowel de voor- als de nadelen en beide kampen worden gehoord.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ik doelde meer op de wet die ze er willen doorkrijgen (hoeveelste minimale revisie zitten we ondertussen aan?) en niet zozeer het artikel,
want dat heb ik inderdaad niet gelezen - maar het is wel geldig: waarom zouden ze er niet over rapporteren, want ze kunnen het laten klinken zoals ze willen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er zullen altijd pogingen zijn om meer controle in te voeren, dat is ook lokaal zo gebeurd met de ANPR camera's en de vingerafdruk voor identiteitskaarten. Het aantal kindermisbruikers en terroristen die ze ermee gepakt hebben vallen mee maar ondertussen heeft iedereen het vlaggen.
heist_175
Moderator
Moderator

devilkin schreef: 20 jun 2024, 08:31 Scheiding kerk en staat anyone?
Zelfs in België zijn we daar absoluut nog niet.
En dan is België nog een land waar die scheiding al serieus doorgetrokken is, in Polen, Italië of Spanje staan ze bijlange zo ver niet.

Maar als iemand met buitenlandse roots iets zegt dat ingaat tegen die stelling, is het kot te klein :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Vraag maar eens euthanasie en je zal de limieten snel ontdekken, de kerk is trouwens tegen scheidingen :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

iOS Schermtijd: rapportering van gebruik kinderen klopt van geen kanten.
* Ik krijg een uitroepteken dat schermtijd al 7 dagen niet beschikbaar is.
* In het overzicht per dag zie ik staan: "Bijgewerkt: 12 juni"
* Als ik echter kijk naar de gegevens/rapportering, zie ik alle details tem 22 juni.
* Maar geen manier om een refresh te forceren voor de data van 23 juni.

Is overigens ook al vele maanden dat gewoon compleet onbetrouwbaar is...
iOS (of iPadOS) is ook al lang niet meer wat het ooit geweest is... Zelfs een simpele app als de Wekker is buggy (soms zie ik ineens dezelfde alarm 2x verschijnen en andere die ik gezet heb niet...).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

it finally happened... ook ik heb nu te klagen over postnl...
blijkbaar zijn ze "lui genoeg" om gewoon geen wegomleidingen te volgen.

Ik had een pakketje dat dinsdag hier moest zijn, en eentje dat gisteren hier moest zijn.
die van dinsdag kwam al niet meer op dinsdag, maar goed dacht ik, samen op woensdag dan.
gisteren ook niets, en vandaag zie ik:

voor het pakket dat dinsdag hier moest zijn: Vandaag bezorgd "in postnl punt", en voor het pakket dat woensdag hier moest zijn: Morgen bezorgd "in postnl punt"

beide pakketjes waren TESAMEN gisteren afgemeld als "bezorgadres is onbereikbaar", wat helemaal niet klopt.
er is wél een wegomleiding, maar die volgen ze dus gewoon niet... (is thans geen kilometers omweg, hoogstens 2km)
en de 2 pakjes gelijktijdig in het postnl punt afleveren is ook teveel gevraagd blijkbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”