Data e-sim voor extra data op gsm?

Algemene discussies over telecommunicatie
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Bericht

Is er een provider die e-sim aanbiedt om als dual sim te gebruiken voor extra data?
Liefst een pre-paid type dat snel via internet aan te kopen is.

Ik heb dringend extra data nodig door een fout bij Proximus waar al mijn resterende data plus 50€ aan bijkomende datakosten er door gegaan is op minder dan 1 minuut. Dus heb ik noodgedwongen de data bij Proximus uitgeschakeld om niet nog meer kosten te krijgen.
Maar daardoor is de gsm bijna onbruikbaar geworden en zoek ik een oplossing bij een andere provider voor extra data deze maand in afwachting van een antwoord van Proximus of overstap naar een andere provider.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

Ik gebruik deze: https://esim.ifreemogos.com/buy/2?group ... uct_id=348 (al lijkt er nu iets mis te zijn met hun https certificaat, of dat ligt aan mij, dat kan ook)
Eens de data op is kan je nog verder met "128kbps" (in realiteit eerder 256kbps download en 300kbps upload).
Werkt op ieder netwerk, is wel een US SIM dus een US IP en alle data gaat eerst naar daar. (let wel op dat in de link dat ik stuurde Nederland bvb niet inbegrepen zit, daar heb je de andere bundel voor nodig die iets meer kost)

Er is ook Ubigi etc (die kan je activeren stel je hebt geen bereik, zo lang je de esim geinstalleerd/geactiveerd hebt met internet krijg je van hun een beetje data om je bundel te bestellen).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Denk dat de meesten (in België) via online eerst een fysieke sim opsturen igv een nieuw nummer waarna je dan kan overschakelen naar e-sim.

Als het Belgisch moet zijn dan zou ik een Orange winkel binnenstappen en Tempo Giga prepaid aanvragen. Als ze het niet direct op e-sim kunnen zetten, dan de fysieke sim aanvaarden en de app installeren waarna je e-sim kan activeren. Bij Hey Telecom (Orange) was bij mij die activatie dezelfde dag nog in orde maar data werkte pas de dag nadien.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 237 keer

Bericht

Je kan ook een roaming sim gebruiken

https://esimdb.com/ is een leuke website die veel opties per land toont
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 32 keer

Bericht

Bij mobile vikings kan je in ieder geval een data-only op esim krijgen:

https://mobilevikings.be/en/offer/only-data/
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Dima_2005 schreef: 13 mei 2023, 14:32 https://esimdb.com/ is een leuke website die veel opties per land toont
Dank je! Hiermee meen ik gevonden te hebben dat ik via BNESIM www.bnes.im de gsm (met eSIM) van mijn zoon elke maand met 1 GB mobiele data kan voorzien voor 0,90 € (of 2 GB voor 1,80 € of ...).
Edit: 2 GB voor 1,80 € gaat NIET met een abonnement bij BNESIM, want bij elke herlading verlies je de vorige belwaarde, TENZIJ je met verschillende eSIM-kaarten zou werken.

Ken je zo ook nog iets voor gsm's met een tastbare SIM-kaart? Zijn er ook daar oplossingen te bedenken van ongeveer dezelfde prijscategorie? Zelf heb ik een SIM-kaart afgenomen via xipoconnect.nl: 25 € voor de SIM-kaart inclusief 2 GB, en dan nog eens 5 GB extra voor 35 €, wel 1 jaar geldig, maar toch beduidend duurder, goed wetende dat ik zelf zéér weinig mobiele data gebruik, eerder iets in de orde van 50 à 100 MB per maand...
Edit: zoals ik verderop schrijf, heb ik nieuwe gsm's aangeschaft met eSIM-mogelijkheid.

Bedankt en groetjes, Guy
Laatst gewijzigd door guy-pc 04 jun 2024, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
Yvekes
Member
Member
Bedankt: 12 keer

Bericht

Heeft hier iemand ervaring met BNESIM? Aangezien ik geen grote datagebruiker ben, zou dit voor mij ideaal zijn om via een esim naast mijn gewone sim (herlaadkaart) voor slechts €0,90 maandelijks 1gb data (geldig in Europa) toe te voegen of om een bepaald pakket data te kopen wat nooit vervalt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

datakiller schreef: 13 mei 2023, 13:38 al lijkt er nu iets mis te zijn met hun https
Bij mij in Firefox zie ik geen product staan met je link, dan maar verder geklikt en...
datakiller schreef: 13 mei 2023, 13:38 Werkt op ieder netwerk,
Hmm er staat bij EUROPE39: "Belgium Proximus" en bij EUROPE31: "Belgium Telenet"
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

De link is inderdaad oud nu, maar de lage snelheid (256kbps, voor europe31, de andere geen idee, die is volgensmij via een andere provider) is er nogsteeds.
Ik kan bevestigen dat een maand of 2 geleden elk netwerkt nog werkte, ze adverteren iets anders maar dat klopt niet, en om het zelf te testen is het maar 2$.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ben144
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

Yvekes schreef: 04 jun 2024, 09:23 Heeft hier iemand ervaring met BNESIM? Aangezien ik geen grote datagebruiker ben, zou dit voor mij ideaal zijn om via een esim naast mijn gewone sim (herlaadkaart) voor slechts €0,90 maandelijks 1gb data (geldig in Europa) toe te voegen of om een bepaald pakket data te kopen wat nooit vervalt.
Ja, werkt heel goed. Je kan ook kiezen voor een data bundel die niet vervalt (let op: andere GSM = bundel weg, dus niet teveel opzetten)
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Yvekes schreef: 04 jun 2024, 09:23 Heeft hier iemand ervaring met BNESIM? Aangezien ik geen grote datagebruiker ben, zou dit voor mij ideaal zijn om via een esim naast mijn gewone sim (herlaadkaart) voor slechts €0,90 maandelijks 1gb data (geldig in Europa) toe te voegen of om een bepaald pakket data te kopen wat nooit vervalt.
Ondertussen heb ik ook al enkele maanden ervaring met BNESIM en ik ben er supercontent van. Ik ken geen lagere prijzen, en momenteel werk ik met een prepaidkaart van JIM Mobile van 5 euro voor een jaar en voor de rest eSIM-abonnementen van BNESIM. Voor mezelf (ik gebruik zéér weinig mobiele data; meestal WiFi) ga ik, wanneer mijn prepaidwaarde van JIM (bijna) op is, bijvoorbeeld 5 GB opladen die niet vervalt (ook niet na een jaar, hoop / denk ik). Voor mijn kinderen werk ik met een spotgoedkoop BNESIM-data-abonnement. Bellen kunnen we allemaal via mijn PanggilanMalaysia-betamax, waar ik onlangs nog zo'n 250 dollar opgeladen heb. Ik verwacht hier 2 jaar mee toe te komen (wordt ook thuis gebruikt voor de vaste telefoon via de Fritz!Box en OVH). Deze tarieven zijn volgens mij onevenaarbaar.

Aangezien het toch ook tijd was voor nieuwe gsm's, heb ik er speciaal op gelet dat alle gsm's eSIM-compatibel waren. Ik denk dat onze Samsung-gsm's de gegevens van vijf eSIM-kaarten kunnen bevatten, maar het is slechts mogelijk om maximum 1 eSIM en/of maximum 1 gewone SIM tegelijk te gebruiken.

Enkele bedenkingen:

1. Ik kan BNESIM niet betalen met mijn Argenta-kredietkaart, maar wel via Google Pay (dat ik speciaal hiervoor in gebruik genomen heb). Via BNESIM kan ik wel geld doorstorten naar de gsm's van mijn vrouw en kinderen en zo dus betalen. Ik geef toe dat dit wat omslachtig is, maar na een testperiode ga ik genoeg geld hierop zetten zodat we bijvoorbeeld één jaar verderkunnen (ook weer niet te lang, want misschien zijn er binnenkort nog goedkopere providers). Het moet ook mogelijk zijn om gratis te bellen van BNESIM naar BNESIM, maar ik weet nog niet of dat ook mobiele data verbruikt; die ervaring heb ik nog niet.

2. Nog een kleine bedenking: eens de BNESIM eSIM aan een toestel toegewezen is, kan je het niet meer aan een ander toestel toewijzen, tenzij je 1 euro betaalt aan BNESIM.

3. Nog een laatste bedenking: BNESIM is gesitueerd in Hong Kong (dus China); geen idee hoe ze met mijn "data" omgaan... Feedback hierover van ervaringsdeskundigen is welkom.

4. Deze tarieven gelden voor praktisch alle Europese landen (inclusief Zwitserland) en Turkije, maar raar maar waar niet in Polen! Het abonnement dat ik heb, bevat ook de Verenigde Staten, Canada, China, Iran, ... In totaal 76 landen, maar dat abonnement vind ik niet onmiddellijk terug op de website?!

P.S. Ik heb geen commerciële banden met om het even welk bedrijf! Ben gewoon privépersoon.

Toegevoegd na 20 minuten 52 seconden:
ben144 schreef: 04 jun 2024, 12:53(let op: andere GSM = bundel weg, dus niet teveel opzetten)
Cf. wat ik hierboven schreef:
"Nog een kleine bedenking: eens de BNESIM eSIM aan een toestel toegewezen is, kan je het niet meer aan een ander toestel toewijzen, tenzij je 1 euro betaalt aan BNESIM."
Misschien geldt dit ook in jouw situatie?
Yvekes
Member
Member

Bericht

Bedankt voor alle info. Heb via de BNESIM-app 10gb data (die altijd geldig blijft in de meeste Europese landen) gekocht voor een goede €13 (via coupon ESIM30 nog 30% korting gekregen). Installatie was simpel. Ben benieuwd hoe dit op vakantie en andere plaatsen in België zal werken.

Ik zie dat hij nu automatisch met BASE verbinding maakt. Als ik het netwerk manueel probeer aan te passen, dan staat bij Proximus en Orange (niet toegestaan). Ik kan dit dus blijkbaar niet manueel aanpassen. Nochtans staan Orange en Proximus ook bij de ondersteunde netwerken van BNESIM maar vermoedelijk wordt dit steeds automatisch gekozen.
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Yvekes schreef: 04 jun 2024, 17:51(via coupon ESIM30 nog 30% korting gekregen)
Klopt! Mijn excuses, was ik nog vergeten te vermelden: er zijn allerhande kortingen te verkrijgen. Bij de eerste bestelling ook, met Eurovoetbal ook etc.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Yvekes schreef: 04 jun 2024, 17:51 Nochtans staan Orange en Proximus ook bij de ondersteunde netwerken van BNESIM maar vermoedelijk wordt dit steeds automatisch gekozen.
Mogelijk omdat ie op die plaats de beste ontvangst heeft?
Zou wel leuk zijn als je op elke netwerk kan dan heb je (bijna) overal goeie ontvangst, wat je met een Belgische SIM dus niet kan :D
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Bedankt voor deze interessante info.
Ik heb als test eens een 1GB plan voor Europa gekocht (met korting ineens) en kan op deze manier makkelijk de netwerkdekking tussen Orange, Proximus en Base testen.
Het lukt me effectief om tussen deze 3 operatoren te wisselen.

Dit is inderdaad wel iets om in het achterhoofd te houden om niet alleen op reis buiten Europa te kunnen toepassen maar inderdaad ook eventueel binnen Europa.

Nu, weet wel dat de tarieven voor dataroaming met bijvoorbeeld een Belgische simkaart sowieso sterk gereguleerd zijn wanneer je buiten je bundel zou gaan.
Deze liggen vandaag op minder dan €2 per gigabyte.

De prijzen van BNESIM en mogelijk bijvoorbeeld ook Airalo (en Revolut) liggen meestal wel lager dan dat.

Sowieso buiten Europa is dit een must.
Het mooie van BNESIM vind ik wel de mogelijkheid om onbeperkt geldige data te kopen, zeker voor wie niet zoveel nodig heeft hoeft dan niet maandelijks te betalen voor iets dat je toch niet opmaakt.

Toegevoegd na 9 minuten 9 seconden:
Als ik even snel vergelijk tussen bijvoorbeeld de tarieven voor de Verenigde Staten dan is BNESIM wel echt spotgoedkoop.

Zeker omdat je het ook even kunt testen met een kleine bundel.

We hebben daar al gehad dat met Airalo (ook via HongKong) dat bijvoorbeeld TikTok niet meer werkte omdat dat in HongKong geblokkeerd is. Het kan dus zijn dat tiktok het zelf niet toestaat.
In principe is dat natuurlijk alleen maar goed, want je wilt die app op reis het liefst niet gebruiken (al denken pubers daar anders over, het kan al eens leuk zijn tijdens het wachten).

Maar dit is wel echt een hele goede tip, ik hoop dat ze blijven bestaan en dat de tarieven zo laag blijven in vergelijking met de rest.

Toegevoegd na 4 minuten 23 seconden:
In de app is er ook een refer a friend optie @guy-pc @Yvekes misschien iets voor jullie?
Yvekes
Member
Member

Bericht

Raar dat het wisselen tussen operatoren bij u wel lukt en bij mij niet, terwijl er hier weinig verschil is in de netwerkdekking van de 3 operatoren. Misschien iets regiogebonden.

Data die niet vervalt, is voor kleine gebruikers (die geen gsm-abo nodig hebben) of die enkel tijdelijk (bv reizen) meer data nodig hebben, een enorm pluspunt. Ik heb nu ook meteen een goedkope back-up voor als mijn vast internet tijdelijk zou uitvallen.

Kosten met buiten bundel lijken mij toch ook niet mogelijk, want je kan enkel verbruiken wat je gekocht hebt. Er is wel ook de optie om uw gekozen bundel automatisch te vernieuwen als je onder een bepaald dataniveau komt en een betalingsoptie hebt toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Yvekes 04 jun 2024, 19:56, in totaal 2 gewijzigd.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Yvekes schreef: 04 jun 2024, 19:41 Raar dat het wisselen tussen operatoren bij u wel lukt en bij mij niet, terwijl er hier weinig verschil is in de netwerkdekking van de 3 operatoren. Misschien iets regiogebonden.
Ik gebruik een iPhone. Ik zag dat er ook een “sim menu” is waar je wat in kan proberen zoals auto of manual netwerk instellen. Dus los van de settings op je gsm kun je in dat sim menu mogelijk iets forceren.
Ik heb data roaming ook wel aangezet bij die eSIM in m’n iPhone. Verder niets bijzonders gedaan.

T is echt om eens op de dode plekken te testen hoe Proximus en base het doen, pure nieuwsgierigheid.
Maar ik ga deze aanbieder zeker onthouden.

Toegevoegd na 5 minuten 52 seconden:
Getest: Orange LTE (krijg ik bij orange zelf nooit te zien), Base 5G, Proximus Edge. Indoor.
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ptoeneigh schreef: 04 jun 2024, 19:25In de app is er ook een refer a friend optie @guy-pc
Ik had het ook al gezien, maar om eerlijk te zijn begrijp ik niet goed hoe dit werkt... Ik weet niet goed waar ik de referral moet opgeven. Ik neem graag elke korting mee, maar omdat ik maanden gesukkeld heb om het aan het werken te krijgen (betalen via onze Argenta-kredietkaarten lukte maar niet) ben ik maar al te blij dat het EINDELIJK wel werkt.
Yvekes
Member
Member

Bericht

guy-pc schreef: 04 jun 2024, 20:10
Ptoeneigh schreef: 04 jun 2024, 19:25In de app is er ook een refer a friend optie @guy-pc
Ik had het ook al gezien, maar om eerlijk te zijn begrijp ik niet goed hoe dit werkt... Ik weet niet goed waar ik de referral moet opgeven. Ik neem graag elke korting mee, maar omdat ik maanden gesukkeld heb om het aan het werken te krijgen (betalen via onze Argenta-kredietkaarten lukte maar niet) ben ik maar al te blij dat het EINDELIJK wel werkt.
Als je op die optie in de app klikt, komt er een code tevoorschijn die je hier kunt delen (of via een privebericht hier sturen naar wie interesse heeft). Als zij die code gebruiken, krijgen zij €7 korting en jij €7 kortingsbon voor een volgende aankoop. Het is me wel niet duidelijk of je die korting krijgt op elk bedrag hierboven. Ik vermoed het wel. Aangezien ik toch niet snel een nieuwe aankoop ga doen en verwacht wel een tijdje toe te komen, denk ik dat ze u er een groter plezier mee kunnen doen.