Ik had echt gehoopt eens een serieuze tegenargumentatie te krijgen maar had beter moeten weten ...
Jij maakt je er nog korter door de bocht vanaf, heb je dat artikel wel goed beluisterd of was je op zoek naar verdraaibare argumenten ?
1. Het is niet 15% meer schade, het is 15% hogere schade kosten ... (wat me logisch lijkt)
2. 50% hogere dodelijke afloop, "dat blijkt uit Belgisch onderzoek" ... (welk onderzoek ? ze geven zelfs geen enkele bron op ...)
Komt daar dan ook nog eens bij dat het in deze thread eigenlijk hebben over het 'geluid' van een EV, maar om dat dat argument niet gewonnen kan worden zoek je maar snel iets anders ? In jouw aangehaalde artikel, waarbij je verwijst naar mijn post zeggen ze zelf, "Dat speelt hier in NL niet zo erg, ik zie meer mensen rondrijden of stappen met oortjes in e.d. dat het niet echt uitmaakt of je de auto nu hoort of niet ...". Dat ze dan daarna een professor op trommelen die even komt uitleggen dat we allemaal meer op geluidssignalen afgaan in het verkeer dan visueel maakt het helemaal belachelijk toch ? En die professor zegt zelfs onwaarheden, "Een EV maakt géén geluiden die niet afkomstig zijn van de motor ..." ... das niet correct, mijn wagen heeft een tijd geleden zelfs een recall/update gehad om het geluid die de auto maakt te versterken ...
Een EV is dus niet onweerlegbaar gevaarlijker ... dat er mensen zijn die om een of andere bizarre reden een aversie hebben tegen een bepaalde technologie met oogkleppen op rondkijken en alles geloven wat men zegt ... dat is wél onweerlegbaar
Om mensen toch even iets te geven. JA, een BEV maakt minder geluid dan een ICE (verkoopsargument zelfs). JA, voetgangers verschieten soms van een BEV (meestal de oudere wandelaars in mijn ervaring). JA, sommige voetgangers steken over zonder te kijken .. zelfs als er lawaaierige ICE's aankomen. JA, als je een kleinere populatie EV's hebt die je afspiegelt op dezelfde grote populatie voetgangers die zonder kijken over steken ... dan krijg je procentueel een hogere waarde qua ongevallen ... lang leve statistiek
Laatste argument: Ik ben nog altijd niet mee hoe een voetganger die kan rondkijken met zijn ogen plots sneller onder een auto zal lopen omdat die minder lawaai maakt. Of leggen we de fout van het niet goed rondkijken ook bij de EV ? Die metaallak blinkt meer misschien ? Of rijden EV's misschien sneller voetgangers aan omdat door de geluidsisolatie we de voetgangers niet horen praten vanuit de wagen ?
En dit is mijn laatste post in deze thread, want dit gaat weer gewoon een welles/nietes kleuter discussie zijn waarbij men gewoon ergens zijn gram wil halen, we zijn de originele post weeral los voorbij gegaan ...
PS: En voor de kritische denkers, spiegel de "Een EV is gevaarlijk" argumentaties eens af op vuurwapens ?