Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Oh dat zeer zeker, maar in deze zaak geloof ik er niet in om eerlijk te zijn.
In juni moet het parlement een beslissing nemen betreffende hervormingen van de openbare omroep, vrees bestaat dat de regering deze wil omvormen tot een propagandakanaal vandaar ook de massale protesten van de laatste tijd.
Ik zie de reden van de aanslag daarin, de dader zou ook reeds enige verklaringen hebben gedaan hieromtrent.
In juni moet het parlement een beslissing nemen betreffende hervormingen van de openbare omroep, vrees bestaat dat de regering deze wil omvormen tot een propagandakanaal vandaar ook de massale protesten van de laatste tijd.
Ik zie de reden van de aanslag daarin, de dader zou ook reeds enige verklaringen hebben gedaan hieromtrent.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Hier lopen er ook zo rond, ze willen thuis opdoeken en de kampioenen, dat wordt revolutie... van bomaworst blijven ze af! 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
Bedwantsen, niet?heist_175 schreef: 17 mei 2024, 09:25 Was Rusland niet van plan om zich overal in verkiezingen in Europa te moeien?
Dit is vermoedelijk stap1.
De mediaberichten rond "kakkerlakken op de Franse metro" kwam ook van Russische trollen.
https://www.hln.be/buitenland/angst-ove ... ~a3a8f49b/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- Dizzy
- Elite Poster
Dat is al langer bekend dat grote machtsblokken de boel manipuleren. Dat kan tegenwoordig heel eenvoudig via asociale media maar ook via groepen van burgers die zich verenigen rond thema's. Het valt op dat groepen die bvb actief zijn rond het brede wappiegebeuren vaak ook ineens voorkomen als het om beïnvloeding via buitenlandse druk gaat. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet gezegend met de beste kritische ingesteldheid en eens in de rabithole graven ze alsmaar dieper hun eigen graf door zichzelf te bevestigen. Soms is dat zelfs letterlijk als je toevallig Jurgen heet en bij het leger aan wat wapens kan komen.
De laatste tijd is me een voorbeeldje daarbij opgevallen. Ineens verschenen er overal berichten van mensen met een verkeersboete. Dat is ergens normaal aangezien er best wel wat boetes worden uitgeschreven maar het viel op dat die berichten telkens dezelfde elementen bevatten. Het was telkens van: ik ben beboet op plaats x, telkens was het voor maar enkele kilometers en telkens het bedrag erbij. Dan volgde een gespeelde onschuld van normaal klaag ik niet maar dit voelt zuur met mijn hard verdiende loon als hard werkende Vlaming. Werkelijk tientallen van deze berichten zag ik overal verschijnen. Dat is gewoon georkestreerd.
Vooral twitter (nu X) is erg geworden sinds Musk de boel overgenomen heeft. De grenzen lijken weggevallen en als je niet oplet krijg je een bende trollen over je heen met fysieke bedreigingen en al. Dat is niet onschuldig.
De laatste tijd is me een voorbeeldje daarbij opgevallen. Ineens verschenen er overal berichten van mensen met een verkeersboete. Dat is ergens normaal aangezien er best wel wat boetes worden uitgeschreven maar het viel op dat die berichten telkens dezelfde elementen bevatten. Het was telkens van: ik ben beboet op plaats x, telkens was het voor maar enkele kilometers en telkens het bedrag erbij. Dan volgde een gespeelde onschuld van normaal klaag ik niet maar dit voelt zuur met mijn hard verdiende loon als hard werkende Vlaming. Werkelijk tientallen van deze berichten zag ik overal verschijnen. Dat is gewoon georkestreerd.
Vooral twitter (nu X) is erg geworden sinds Musk de boel overgenomen heeft. De grenzen lijken weggevallen en als je niet oplet krijg je een bende trollen over je heen met fysieke bedreigingen en al. Dat is niet onschuldig.
Laatst gewijzigd door Dizzy 17 mei 2024, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
Een beetje simplistisch vrees ik... ik kan moeilijk geloven dat iedere VB (of verwante partijen) stemmer een Poetin lover is.heist_175 schreef: 15 mei 2024, 08:09 Gek genoeg kiest 20-30% van de Vlamingen (voorlopig volgens de peilingen, binnenkort ook in de realiteit) voor het Poetin-model.
Ondertussen planten we gans Belgie vol met massa surveilance systemen onder het motto van terrorisme, onze kindjes en iemand die 3 km/u te snel zou rijden.heist_175 schreef: 15 mei 2024, 08:09 Hier mag je de grootste onzin (’t Scheldt, Vlaamse Belang TV, Dag Allemaal, ...) de wereld insturen, zonder dat de Gestapo aan uw deur staat of uw vrouw haar gezicht tot moes geslagen wordt. Met Rusland-lovers zal dat niet meer zo zijn.
Als het hier ooit fout gaat dan kunnen we ons meten met China vrees ik. Trouwens over China gesproken... na de grote liefdesverklaring tussen Poetin en Xi is het wat mij hoog tijd om onze banden met China te breken. Buiten het ideale dumpingparadijs voor hun low-cost junk heeft het weinig toegevoegde waarde op termijn voor ons, in tegendeel zelfs (maar we zien het weer niet aankomen

En waar zitten nu die miljoen granaten die Europa ging aankomen via Tsjechie ?
- Dizzy
- Elite Poster
Laat ons zeggen dat ze weinig kritisch zijn om het eufemistisch uit te drukken. Als je sujetten als oa Dewinter en DVL laat begaan dan weet je het wel. Mensen die nazi's aanbidden als waren het popsterren enz... Niet iedereen is een poetin lover maar velen kan het gewoon ook niets schelen, als ze die zwarten maar aanpakken en die moslims en die Walen,...
Grappig dat je net bevestigt wat ik zei over die boetes
We moeten niet naar China kijken voor het gevaar, het zit veel dichter dan we denken. VB zal ons wel zeggen wat goed is en wat niet, waar we naar moeten kijken en waar we naar moeten luisteren en wat de vrouwen nog mogen. Als je er wat op zegt krijg je nu al reacties van wacht maar na de verkiezingen, dan weten we u te vinden. Puur fascisme.
Grappig dat je net bevestigt wat ik zei over die boetes

We moeten niet naar China kijken voor het gevaar, het zit veel dichter dan we denken. VB zal ons wel zeggen wat goed is en wat niet, waar we naar moeten kijken en waar we naar moeten luisteren en wat de vrouwen nog mogen. Als je er wat op zegt krijg je nu al reacties van wacht maar na de verkiezingen, dan weten we u te vinden. Puur fascisme.
- Petrikske
- Elite Poster
Begint het stilaan te dagen waarom ik over de 'rooie' ging toen mijn werkgever de beslissing nam om daar bussen te gaan kopen?DarkV schreef: 17 mei 2024, 20:09 Trouwens over China gesproken... na de grote liefdesverklaring tussen Poetin en Xi is het wat mij hoog tijd om onze banden met China te breken.
Putler is op dit moment in China (2 kiss some..) dus zo off topic is het nog niet.DarkV schreef: 17 mei 2024, 22:25Misschien terug on-topic (anders hebben we hier een tweede Belgische politiek thread).
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Het kan ook zijn dat de China/Rusland relaties gewoon show zijn, zowat het enige wat China intreseert in Rusland is Energy olie dan vooral.
Dat moet je dan afzetten naar wat China te verliezen heeft mocht de US/en de EU de handel uit China in de ban doen. Kan mij niet voorstellen dat Rusland zoiets kan opvangen daarvoor is het inkomen in Rusland helemaal niet hoog genoeg.
Ik vermoed dat China dit wel weet, en men zal gewoon de olie proberen binnen te halen aan lage prijzen zoals ze nu al doen.Alle andere dingen die daarbij komen maken het voor China zeer riskant.
Dat moet je dan afzetten naar wat China te verliezen heeft mocht de US/en de EU de handel uit China in de ban doen. Kan mij niet voorstellen dat Rusland zoiets kan opvangen daarvoor is het inkomen in Rusland helemaal niet hoog genoeg.
Ik vermoed dat China dit wel weet, en men zal gewoon de olie proberen binnen te halen aan lage prijzen zoals ze nu al doen.Alle andere dingen die daarbij komen maken het voor China zeer riskant.
- Petrikske
- Elite Poster
De Turken importeren blijkbaar ook veel olie uit Rusland, labelen het als Turkse olie en exporteren naar Europa.
De achterpoortjes van de sancties...
De achterpoortjes van de sancties...
-
- Elite Poster
Ik had het dan vooral over dingen gelijk zonnepanelen, scheerapparaten,tablets, smartphones enz. de Chinezen zitten volop in de Europese markten en de US met die goederen, er is geen enkele mogelijkheid dat Rusland die consumptie zou kunnen overnemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Waarom komt dit gedrocht nu weer aan onze kust liggen op Pinksteren.
Geen probleem dat de Yamal-pijpleiding gesloten is, met schepen als deze komt het wel van over zee. Dit schip komt rechtstreeks van de terminus in Sabetta.
De rederij is, I kid you not, Sovcomflot
. De naam alleen al zou genoeg reden moeten zijn voor sancties.
Het schip zelf noemt Christophe de Margerie. Putin koos de naam. Christophe de Margerie was (nadruk op was) een vorige baas van het Franse Total, die heel sterk anti sancties tegen Rusland was. Putin noemde hem ooit "een ware vriend" van Rusland. Echter moet er toch een haar in de boter gekomen zijn tussen hem en Putin, want in 2014, toen hij vertrok met zijn privéjet uit Moscow en ze toestemming hadden om op te stijgen, dook er plots, bij gebrek aan een openstaand raam, uit het niets een sneeuwruimer op op de startbaan. Je maakt het maar mee. Postuum vernoemde Putin zijn schip naar zijn "ware vriend."
Meer dan 2 jaar na inval/sancties en nog steeds komen er Russische schepen, vernoemd naar "ware vrienden" van Rusland die tegen sancties zijn, hun LNG-brol hier lossen, ondanks alle beloftes van het tegendeel, en krijgt Rusland geld van ons om de oorlogsmachine in Oekraïne te financieren. Zijn we er dan nog altijd zo aan verslaafd? Weer iets om te onthouden voor 9 juni.
Geen probleem dat de Yamal-pijpleiding gesloten is, met schepen als deze komt het wel van over zee. Dit schip komt rechtstreeks van de terminus in Sabetta.
De rederij is, I kid you not, Sovcomflot

Het schip zelf noemt Christophe de Margerie. Putin koos de naam. Christophe de Margerie was (nadruk op was) een vorige baas van het Franse Total, die heel sterk anti sancties tegen Rusland was. Putin noemde hem ooit "een ware vriend" van Rusland. Echter moet er toch een haar in de boter gekomen zijn tussen hem en Putin, want in 2014, toen hij vertrok met zijn privéjet uit Moscow en ze toestemming hadden om op te stijgen, dook er plots, bij gebrek aan een openstaand raam, uit het niets een sneeuwruimer op op de startbaan. Je maakt het maar mee. Postuum vernoemde Putin zijn schip naar zijn "ware vriend."
Meer dan 2 jaar na inval/sancties en nog steeds komen er Russische schepen, vernoemd naar "ware vrienden" van Rusland die tegen sancties zijn, hun LNG-brol hier lossen, ondanks alle beloftes van het tegendeel, en krijgt Rusland geld van ons om de oorlogsmachine in Oekraïne te financieren. Zijn we er dan nog altijd zo aan verslaafd? Weer iets om te onthouden voor 9 juni.
- Petrikske
- Elite Poster
Niet alleen gas maar ook Russische olieproducten komen nog steeds naar ons.
Erdogan kleeft er een 'Made in Kalkoen' stickertje op en klaar is Kees.
De Russen zijn deze nacht alweer een schip verloren (mijnenveger)
https://newsukraine.rbc.ua/news/ukraini ... 09745.html
Erdogan kleeft er een 'Made in Kalkoen' stickertje op en klaar is Kees.
De Russen zijn deze nacht alweer een schip verloren (mijnenveger)
https://newsukraine.rbc.ua/news/ukraini ... 09745.html
- Petrikske
- Elite Poster
Waren het niet meer vliegtuigen, waaronder ook de modernste Mig-31? (dit bij een aanval op een vliegveld dmv cluster munitie)
Ze brengen de Russen de laatste dagen veel schade toe, ik denk dat ze gisteren doelen in Rusland aanvielen met een 100-tal drones.
De Russen hebben dan weer zoveel kruisraketten op overschot dat ze deze op een zondagochtend kunnen verspillen aan een speeltuin.
Tegenwoordig word ook vaak gebruik gemaakt van een 'double tap' tactiek, 1 kruisraket valt uit de lucht en veroorzaakt slachtoffers, en op het moment dat de hulpdiensten massaal toekomen valt er een 2é kruisraket uit de lucht waardoor hulpverleners ook sneuvelen.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/05/19/7456499/
Video die een uitleg geeft over hoe krachtig de glijdende bommen zijn die door Rusland worden gebruikt, het zal wachten zijn op de F-16's
om hopelijk hierop een antwoord te kunnen bieden, al zal dan de vraag zijn hoe snel die F-16's uit de lucht zullen worden geschoten door Russische luchtafweer.
Ze brengen de Russen de laatste dagen veel schade toe, ik denk dat ze gisteren doelen in Rusland aanvielen met een 100-tal drones.
De Russen hebben dan weer zoveel kruisraketten op overschot dat ze deze op een zondagochtend kunnen verspillen aan een speeltuin.

Tegenwoordig word ook vaak gebruik gemaakt van een 'double tap' tactiek, 1 kruisraket valt uit de lucht en veroorzaakt slachtoffers, en op het moment dat de hulpdiensten massaal toekomen valt er een 2é kruisraket uit de lucht waardoor hulpverleners ook sneuvelen.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/05/19/7456499/
Video die een uitleg geeft over hoe krachtig de glijdende bommen zijn die door Rusland worden gebruikt, het zal wachten zijn op de F-16's
om hopelijk hierop een antwoord te kunnen bieden, al zal dan de vraag zijn hoe snel die F-16's uit de lucht zullen worden geschoten door Russische luchtafweer.
-
- Elite Poster
Het was de verjaardag van Jake Broe, met een fin. fund die Jeeps wou kopen voor Ukaine (worden vooral gebruikt om gekwetsten te vervoeren van het front) het bedrag die men heeft opgehaald was vele malen groter dan gedacht nl
1 132 000 Dollar waarmee een 30 tal pick Ups worden gekocht voor Ukraine, (ze gaan ook worden uitgerust met jammers allemaal)dat zou een 700 000 $ kosten.
En de rest ( wat nog altijd een groot bedrag is) gaat integraal naar de aankoop van Drones, of materieel om drones te maken. het is dus duidelijk waar de doelen van Ukraine liggen, gewonde kameraden helpen en ook een enorm aantal drones aanmaken.
1 132 000 Dollar waarmee een 30 tal pick Ups worden gekocht voor Ukraine, (ze gaan ook worden uitgerust met jammers allemaal)dat zou een 700 000 $ kosten.
En de rest ( wat nog altijd een groot bedrag is) gaat integraal naar de aankoop van Drones, of materieel om drones te maken. het is dus duidelijk waar de doelen van Ukraine liggen, gewonde kameraden helpen en ook een enorm aantal drones aanmaken.
- Petrikske
- Elite Poster
De helikopter van de president van Iran (Ebrahim Raisi) is neergestort, de overheid spreekt van een 'harde landing' maar ze zijn nog wel op zoek.
De 2 andere helikopters die de president vergezelden zijn wel veilig kunnen landen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/19 ... nt-ebrahi/
De 2 andere helikopters die de president vergezelden zijn wel veilig kunnen landen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/19 ... nt-ebrahi/
- Petrikske
- Elite Poster
Het ongeluk gebeurde in de provincie Oost-Azerbeidzjan, in bergachtig gebied in het noordwesten van Iran. Niet ver van de stad Jolfa dicht bij de grens met buurland Azerbeidzjan. De Iraanse president was in het gebied om er samen met zijn ambtsgenoot Iham Alijev uit Azerbeidzjan een dam te openen.
Volgens Westerse diplomaten zou de president zijn omgekomen tijdens de vliegtuigcrash. (Bron: Kanaal 12, Israël)
Volgens de Iraanse oppositie zou er al duchtig feest worden gevierd en vuurwerk worden afgeschoten in Iran.
De Islamitische Revolutionnaire Garde zou zich al voorbereiden op mogelijke onrusten mocht de president daadwerkelijk zijn omgekomen.
Nu is het wachten op RT om Oekraïne als dader aan te wijzen.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dit heeft niets met Oekraïne te maken en kan beter in een eigen topic als het dan toch moet bediscussieerd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Petrikske
- Elite Poster
Deze persoon verkoopt wapens aan Poetin om onschuldige burgers in Oekraïne aan te vallen.
Zeer zeker dat nieuws over hem relevant is in het Oekraïne topic.
Mocht hij overleden zijn is het immers nog maar de vraag of Rusland nog veel Shahed drones zal kunnen importeren.
In Teheran word er al feest gevierd omdat mensen geloven dat "de slachter van Teheran" om het leven is gekomen.
En blijkbaar is er een officieel bericht dat hij is omgekomen.
Zeer zeker dat nieuws over hem relevant is in het Oekraïne topic.
Mocht hij overleden zijn is het immers nog maar de vraag of Rusland nog veel Shahed drones zal kunnen importeren.
In Teheran word er al feest gevierd omdat mensen geloven dat "de slachter van Teheran" om het leven is gekomen.
En blijkbaar is er een officieel bericht dat hij is omgekomen.
- on4bam
- Moderator
Zo kan je alles linken natuurlijk.Petrikske schreef: 19 mei 2024, 23:47 Deze persoon verkoopt wapens aan Poetin om onschuldige burgers in Oekraïne aan te vallen.

Bye, Maurice
- Petrikske
- Elite Poster
Laat ons nog even wachten met linken en kijken wie als eerste zal worden aangewezen als vermoedelijke dader.
Oekraïne of Israël, wie zal het worden?
Oekraïne of Israël, wie zal het worden?
- on4bam
- Moderator
Ik dacht dat dat al duidelijk was door het in deze thread te posten
Gezien de plaatselijke weersomstandigheden zou het om een ongeluk kunnen gaan natuurlijk of is dat te ver gezocht?

Gezien de plaatselijke weersomstandigheden zou het om een ongeluk kunnen gaan natuurlijk of is dat te ver gezocht?
Bye, Maurice
- Petrikske
- Elite Poster
Nee natuurlijk is dat niet te ver gezocht, maar het waren 3 helikopters hé, niet 1.
Die andere 2 zijn verder kunnen vliegen, geen poging tot landen om hulp te bieden?
Geen plaatsbepaling en doorgave ervan via radio/telefoon?
Die andere 2 zijn verder kunnen vliegen, geen poging tot landen om hulp te bieden?
Geen plaatsbepaling en doorgave ervan via radio/telefoon?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
- Bedankt: 331 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Landen in bergachtig gebied op een begroeide helling met een sterke sloop en dichte mist?Petrikske schreef: 20 mei 2024, 10:15 Die andere 2 zijn verder kunnen vliegen, geen poging tot landen om hulp te bieden?
Al eens ooit met een heli gevlogen en dat zelf geprobeerd?
Waarom niet rustig afwachten op meer concrete informatie ipv de eigen fantasie de vrije loop te laten en al onmiddellijk zaken erbij te betrekken waar vooralsnog geen enkele aanwijzing voor is?
Zoals reeds gezegd, wanneer je dat geduld niet kan opbrengen start dan een eigen topic over dit onderwerp op.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Petrikske
- Elite Poster
Het is maar net hoe je moreel kompas staat ingesteld natuurlijk.
https://x.com/i/status/1791423495533949058
Toch mooi dat de kinderen van Charkiv na 2 jaar weer naar school kunnen, ook al is het meer dan 5 meter on de grond.
Opnieuw een schip dat mag geschrapt worden van de Zwarte zeevloot.
Een Project 22800 'Cyclone' schip werd geraakt door enkele ATACMS raketten en is vervolgens gezonken, was blijkbaar een nieuw schip
dus wie weet is het deze in de video.. (schip werd voornamelijk gebruikt voor het afvuren van Zircon kruisraketten)
En bij deze zijn we weer helemaal on topic!
Het 14é EU sanctiepakket ligt klaar ter goedkeuring, met dit pakket lijkt het erop dat de opbrengsten voor Rusland van gas en olieproducten via sluikroutes en landen zoals bv. Turkije zal aangepakt worden.
Benieuwd of dat gaat lukken.

https://x.com/i/status/1791423495533949058
Toch mooi dat de kinderen van Charkiv na 2 jaar weer naar school kunnen, ook al is het meer dan 5 meter on de grond.
Opnieuw een schip dat mag geschrapt worden van de Zwarte zeevloot.
Een Project 22800 'Cyclone' schip werd geraakt door enkele ATACMS raketten en is vervolgens gezonken, was blijkbaar een nieuw schip
dus wie weet is het deze in de video.. (schip werd voornamelijk gebruikt voor het afvuren van Zircon kruisraketten)
En bij deze zijn we weer helemaal on topic!
Het 14é EU sanctiepakket ligt klaar ter goedkeuring, met dit pakket lijkt het erop dat de opbrengsten voor Rusland van gas en olieproducten via sluikroutes en landen zoals bv. Turkije zal aangepakt worden.
Benieuwd of dat gaat lukken.
-
- Elite Poster
Een schip wat trouwens voorzien is van een Pantsir S1 voor luchtverdedigingPetrikske schreef: 20 mei 2024, 13:35 Een Project 22800 'Cyclone' schip werd geraakt door enkele ATACMS raketten en is vervolgens gezonken, was blijkbaar een nieuw schip

- Petrikske
- Elite Poster
Wat dus in weze niets hoeft te betekenen, elke domme kloot 'into tactical wargaming' is op de hoogte van de munitiecapacititeit en de benodigde tijd om datzelfde systeem te herladen. (we leven immers niet meer in 1940)
Tactiek die dus door iedereen word gebruikt is om het vijandige systeem droog te zetten met wat goedkope rommel om dan wanneer het tijd is om te herladen de 'big fish' te droppen.
Niet voor niets dat snottebellen die nog maar net alleen naar het toilet kunnen gaan worden overladen met onderscheidingen terwijl de Russen er uiteindelijk niet beter op vinden dan Generaals die eerder hun C4 kregen opnieuw te benoemen want.."we hebben niks anders"
Waar de Russen nog wel resultaten mee kunnen boeken zijn hun domme glijdende bommen die enorme schade kunnen aanrichten.
Zelfs al word je niet geraakt door zo'n FAB-500 tem FAB-3000 dan ben je nog volledig van je melk door de mentale impact. (gelukkig zijn de Russen ook niet van de slimste en hebber ze er reeds een 50-tal op eigen grondgebied laten vallen)
Maar zoals in elke oorlog zien we nieuwe wapens en na een tijdje ook nieuwe tegenmaatregelen.
Wat de Krim nu betreft word het alsmaar duidelijker dat door de levering van ATACMS voor de lange afstand de Russen stilaan met hun ganse hebben en houden (vliegtuigen/schepen) geen andere keuze gaan hebben dan op te hoepelen.
Het is ofwel dat of... an even bigger fish!
Tactiek die dus door iedereen word gebruikt is om het vijandige systeem droog te zetten met wat goedkope rommel om dan wanneer het tijd is om te herladen de 'big fish' te droppen.
Niet voor niets dat snottebellen die nog maar net alleen naar het toilet kunnen gaan worden overladen met onderscheidingen terwijl de Russen er uiteindelijk niet beter op vinden dan Generaals die eerder hun C4 kregen opnieuw te benoemen want.."we hebben niks anders"
Waar de Russen nog wel resultaten mee kunnen boeken zijn hun domme glijdende bommen die enorme schade kunnen aanrichten.
Zelfs al word je niet geraakt door zo'n FAB-500 tem FAB-3000 dan ben je nog volledig van je melk door de mentale impact. (gelukkig zijn de Russen ook niet van de slimste en hebber ze er reeds een 50-tal op eigen grondgebied laten vallen)
Maar zoals in elke oorlog zien we nieuwe wapens en na een tijdje ook nieuwe tegenmaatregelen.
Wat de Krim nu betreft word het alsmaar duidelijker dat door de levering van ATACMS voor de lange afstand de Russen stilaan met hun ganse hebben en houden (vliegtuigen/schepen) geen andere keuze gaan hebben dan op te hoepelen.
Het is ofwel dat of... an even bigger fish!
-
- Elite Poster
Dat is altijd al een taktiek van de Russen geweest... de tegenstander gewoon plat bombarderen tot er niets meer rechtstaat.Petrikske schreef: 20 mei 2024, 21:07 Waar de Russen nog wel resultaten mee kunnen boeken zijn hun domme glijdende bommen die enorme schade kunnen aanrichten.
En dan kom je vertellen dat je het dorp "bevrijd" hebt

- Petrikske
- Elite Poster
"de US zal wapens blijven leveren aan Oekraïne tot.. de Russen zich terug trekken"
(hoop ik maar dat Trump niet word herverkozen)
(hoop ik maar dat Trump niet word herverkozen)
-
- Elite Poster
Volgens de VRT zou in Iran ook sprake zijn van onderdelen te gebruiken van andere toestellen, dit gaat een hele tijd goed tot men op een punt komt dat geen enkel onderdeel eigenlijk nog kwalitatief geschikt is wat natuurlijk niet wil zeggen dat dir de oorzaak was , voor Rusland zouden er inderdaad dingen kunnen verschuiven maar dat is afwachten.
- Petrikske
- Elite Poster
Ja inderdaad, het ging blijkbaar om een omgebouwde (extra passagiers) US Bell 212 uit de jaren 60.
Door de sancties kan Iran amper tot niet aan onderdelen geraken en al zeker niet voor US toestellen, de piloot van dit oude toestel moest visueel zich zien te behelpen in de dichte mist.
Beetje onbegrijpelijk dat een president in zo'n oud toestel en met zo'n slecht weer....ach ja.
https://www.euronews.com/2024/05/20/how ... helicopter
Door de sancties kan Iran amper tot niet aan onderdelen geraken en al zeker niet voor US toestellen, de piloot van dit oude toestel moest visueel zich zien te behelpen in de dichte mist.
Beetje onbegrijpelijk dat een president in zo'n oud toestel en met zo'n slecht weer....ach ja.
https://www.euronews.com/2024/05/20/how ... helicopter
- Petrikske
- Elite Poster
Ваша реакція тим більше.
Nederland is klaar met de opleiding van de eerste 10 mensen die het onderhoud moeten gaan verzekeren van de F-16's.
Er zijn opnieuw beelden opgedoken van burgers die werden vermoord in Vovchansk.
Hoe laag kan je zinken..
Tucker Carlson heeft nu z'n eigen schow 'Tucker' op staatskanaal 'Russia 24'.
Voor sommigen zijn er duidelijk geen grenzen.
In de periode 13 tot 19 mei verloren de Russen het volgende.. (enkel de belangrijke cijfers..)
Personeel - 9,660
Tanks - 105
APC's - 248
Artilleriestukken - 250
Niet te geloven die Russen, gaan ze even eenzijdig de maritieme grenzen aanpassen in de Baltische zee. (Finland en Litouwen)
Stilaan glijden we toch verder af richting een groot internationaal conflict vrees ik.
https://kyivindependent.com/russia-unil ... altic-sea/
Het is de Russen natuurlijk te doen om Gotland.
Nederland is klaar met de opleiding van de eerste 10 mensen die het onderhoud moeten gaan verzekeren van de F-16's.
Er zijn opnieuw beelden opgedoken van burgers die werden vermoord in Vovchansk.
Hoe laag kan je zinken..
Tucker Carlson heeft nu z'n eigen schow 'Tucker' op staatskanaal 'Russia 24'.
Voor sommigen zijn er duidelijk geen grenzen.
In de periode 13 tot 19 mei verloren de Russen het volgende.. (enkel de belangrijke cijfers..)
Niet te geloven die Russen, gaan ze even eenzijdig de maritieme grenzen aanpassen in de Baltische zee. (Finland en Litouwen)
Stilaan glijden we toch verder af richting een groot internationaal conflict vrees ik.
https://kyivindependent.com/russia-unil ... altic-sea/
Het is de Russen natuurlijk te doen om Gotland.
Laatst gewijzigd door Petrikske 22 mei 2024, 11:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
FN gaat munitie leveren voor het Franse leger, en de politie diensten, ik vind dit vrij belangrijk voor Belgie het is al generaties lang dat FN hoog word aangeschreven bij het maken van lichte vuurwapens en automatische geweren met bijhorende munitie. Nu erkenning van Frankrijk die dus veel (Nieuwe!!) munitie zal aankopen mss. zal men de oude munitie aan Ukraine leveren.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 15 keer
De EU heeft China nodig als exportmarkt: landbouwproducten (oa melk & varkens, ook uit Vlaanderen), luxewagens uit Duitsland, sterke drank en luxehandtassen uit FrankrijkDarkV schreef: 17 mei 2024, 20:09Trouwens over China gesproken... na de grote liefdesverklaring tussen Poetin en Xi is het wat mij hoog tijd om onze banden met China te breken. Buiten het ideale dumpingparadijs voor hun low-cost junk heeft het weinig toegevoegde waarde op termijn voor ons, in tegendeel zelfs
en voor de import: zonnepanelen, medicijngrondstoffen, ...
China heeft de EU nodig als exportmarkt voor zowat alles.
Dus weinig kans dat de banden tussen beide verbroken worden, niet in het minst omdat "de burger" en "de bedrijven" er niet bepaald op zitten te wachten.