Zit in dezelfde situatie. Eerste keer dat ik meedoe aan aan groepsaankoop. En meteen ook de laatste keer.
Onder het mom van het is gemakkelijk, maar het geloop dat ik daarvoor heb moeten doen... man man man. De keuring van de panelen was een klucht. De expert is hier 5 keer geweest vooraleer het OK was. Ook heeft Gutami me op een moment een lelijke toer gelapt. De week voor de installatie bellen ze me op. "Ja we weten niet of uw offerte geldig is". "Wil je eens de afstand tussen uw pannen gaan meten op de garage.". Lang verhaal kort: er was teveel afstand tussen de pannen (vertikaal), waardoor de haken langer moesten worden, en dus duurder waren, en dus kwam er 1000 euro of zo bij bij de offerte. Een meerprijs van 14%. Dus daar gaat je voordeel van de groepsaankoop. Da's puur bedrog, want er is hier terplaatse een opmeter gekomen, alle foto's zaten in het dossier, dat konden ze zelf opgezocht hebben. Ik heb toen afgetekend vanuit het idee "let's get it done with". Maar met wat ik nu weet hadden ze hun panelen mogen in Limburg laten.
Trouwens. Op 23 april hebben wij nog een ongelofelijke promo ontvangen voor thuisbatterijen. Maar je moest intekenen voor 15/5.
Hopelijk zijn er hier niet teveel mensen ingestapt. Als de bestuurders wisten dat ze failliet gingen gaan, stel ik me trouwens de vraag of dit wel toegelaten is.
PS edit: ik maak me dan niet teveel zorgen over garantie, ik heb een tweede set panelen liggen sinds 15 jaar en daar komt gewoon niets aan.