telefoontje fraudecel Proximus (zogezegd)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 12 keer

Bericht

Hallo,

terwijl ik dit neerpen, is het zondagnamiddag. Ik ben een half uurtje geleden opgebeld door de fraudecel van Proximus.
Dit met het nr 02 235 40 00. Of ik een aanvraag had gedaan. Of niet iemand anders... Enkele minuten ervoor is mijn zoon ook door dat nummer opgebeld. Ze wist wel de bedrijfsnaam waartoe mijn gsm abonnement behoort.
Ik vertrouwde het niet en heb het gesprek beeindigd.
Heeft iemand dit nog meegemaakt???

groeten
Eve
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9369
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 496 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Nummer is idd een outbound van Proximus, evenwel kan het nummer ook gewoon gespoofd zijn.

Inhaken en zelf terugbellen naar het officiele klantendienst nummer (zie website, app, ...) om na te gaan of er effectief een aanvraag gebeurd is.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2306
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 95 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik heb zo onlangs ook een telefoon gekregen van de 'Vlaamse ombudsdienst Telecom' waarvan de nadruk enorm lag op de Vlaamse variant ervan ivm een klacht die ik zou hebben ingediend. Ik heb ook gewoon afgelegd.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 27 jun 2009, 06:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Bericht

het gebeurt wel dat ze bellen maar dat is dan alleen als je al en factuur hebt van enkele duizende euro's wegens hacking of zo