Piekuren en daluren internet (en andere mag ook).

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Ik vind nergens of er voor het internet nog piekuren en daluren zijn bij proximus?
Die sukkelaars slagen er al 10 maanden niet in om mijn problemen op te lossen met mijn account en ik kan dus niets doen, niets aanschaffen (alhoewel er op staat dat het in behandeling zou zijn maar voorlopig toch twijfels mee omdat ik ook altijd foutmelding krijg).
Soit dan nog wil ik eens weten of er nog daluren zijn?

Ik ben enorm veel games opnieuw aant downloaden en reorganiseren dat ik nog 12 dagen te gaan heb en nieveel data meer over heb. De 300GB extra zou een grote hulp zijn , hopelijk schiet het er nog door maar vrees er dus voor vanwege problemen met mijn account. Daarmee dat ik de andere dan zou downloaden tijdens de daluren. Is dat dan gratis downloaden of is dat halvering vd download?

Dank bij voorbaat.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1181 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb nooit piek- en daluren geweten bij eender welke DSL provider, inclusief Proximus?
Dat is (was?) eerder een grapje van Telenet, omdat hun "backbone" het avondverkeer niet kon slikken. Of dat nu ook nog zo is (zowel het backbone probleem als de piek/daluren), weet ik niet.

Als uw huidig abonnement niet voldoet, waarom schakel je dan niet over op iets ongelimiteerd?
Mobile Vikings (dochter van Proximus) heeft ongelimiteerd internet voor €40.
Scarlet (dochter van Proximus) heeft ongelimiteerd internet voor €34 (Scarlet Loco).
EDPnet, ooit een dochter van Proximus, heeft ongelimiteerd internet voor €36.
Waarom kies jij er dan voor om 10 maanden "in de rats" te zitten?

PS: Niet netjes om een ISP die je zelf kiest als "sukkels" te omschrijven, zeker als er tig alternatieven zijn. Wie het schoentje past, trekke het aan...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

"jouw probleem" is misschien ook gewoon letterlijk jouw probleem, en iets dat aan jou ligt en niet aan hen (kunnen moeiljik oordelen zonder het probleem te kennen)?
(hoewel ik pxm traag weet werken, is 10 maanden voor een issue aan hun zijde iets dat ik weinig heb gehoord)

verder zoals heist zegt is er bij DSL providers nooit een "piek of dal" systeem geweest (hoewel, om technisch correct te zijn, edpnet wél dag/nacht aangeeft in hun statistiekjes, maar dat is unlimited dus maakt verder niets uit)

heist_175 schreef: 20 maa 2024, 19:58 EDPnet, ooit een dochter van Proximus, heeft ongelimiteerd internet voor €36.
edpnet is nooit "echt van proximus" geweest...door de schulden had pxm edpnet wel uitgekocht, maar ze hebben dat ook vrij snel terug doorverkocht aan citymesh.
ik betwijfel dus ook ten zeerste of pxm er ooit iets mee gedaan heeft (buiten misschien gehoopt te hebben ook die merknaam in te lijven voor zichzelf)
vraag (die ik me afvraag) is wel waarom citymesh er nog niet veel mee gedaan heeft (en waar DIGI blijft :angel: )
heist_175 schreef: 20 maa 2024, 19:58 PS: Niet netjes om een ISP die je zelf kiest als "sukkels" te omschrijven, zeker als er tig alternatieven zijn. Wie het schoentje past, trekke het aan...
makkelijker om te roepen en te klagen dan om echt actie te ondernemen, toch ? :)
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Geen antwoord op mijn vraag.

En ik heb problemen die ze niet opgelost krijgen aan mijn account, ik kan bv geen smartphone bestellen, geen gsm nr herkenning aan/uit zetten & ga zo maar door. En ze krijgen het niet opgelost.

Als je in dikke 10 maanden nog steeds dat probleem niet kan oplossen hoe moede het dan noemen???
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Rocky2014 schreef: 20 maa 2024, 20:44 Geen antwoord op mijn vraag.
je vraag is letterlijk 2x beantwoord in de 2 posts die gemaakt zijn....
Rocky2014 schreef: 20 maa 2024, 20:44 Als je in dikke 10 maanden nog steeds dat probleem niet kan oplossen hoe moede het dan noemen???
als je de klantendienst even nuttige informatie geeft, en hun antwoorden even goed leest als dat je dat in deze thread doet?
"user error"

verder, iirc, heb je nu ook gewoon bij pxm 3tb, dus als je je zorgen maakt van daarover te gaan, en het gaat maar om "games opnieuw downloaden en reorganiseren" kan je dat misschien gewoon splitsen in meerdere maanden.
het is toch niet dat je die games allemaal in dezelfde maand kan spelen, en het is ook niet dat ze ineens verdwijnen van het internet als je ze een maand later zou downloaden.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

ik heb het probleem met de account ook, en het is inderdaad lastig om dit uitgelegd te krijgen aan de klantendienst die ofwel geen zin heeft om te helpen omdat ze het probleem niet kennen, ofwel je als een idioot behandelen en automatisch terugvallen op 'user error' zoals hierboven
Moest ik toegang hebben tot hun systemen had ik al lang zelf een RCA gedaan

Nu zal jouw "stijl" ook niet bepaald helpen om jouw probleem opgelost te krijgen, maar ik ben er zelf ook al drie maand mee bezig om dit opgelsot te krijgen
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik had hetzelfde probleem met Px (maxi). De verbinding zelf werkte zonder problemen maar de inbegrepen diensten kon ik niet activeren (geen webmail, geen cloudaccount, geen e-press...). Ik heb 6 maanden met de klantendienst geprobeerd om dit in orde te krijgen en dat is nooit gelukt. Nu zit ik ergens anders.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Bij mij is het minstens 10 maanden al.
Ik heb al zeker 5 tal verschillende vd technische dienst gehad.
1 heeft me absoluut heel goed mee geholpen tot waar die kon; ik nam een nieuwe emailadres en volledige reset van mijn account gedaan en niets helpte, niets.

Ze kunnen het gewoonweg niet oplossen.

En ik ben nochtans voor de 1ste keer ooit heel tevreden van proximus; ik heb weinig tot geen klagen, maar het is dikke miserie dat ik niets kan doen. Ik kan bv geene smartphone er bestellen, ik kan geen 300GB gratis data aanvragen. Ik kan geen bv nummerherkenning aan en uitzetten, dat werkt dus allemaal niet.

Ook weet ik nog niets bv over Fiber, er is hier zelfs 0,00 sprake van Fiber leggen, dat wil zeggen dat dat er binnen 2 jaar nog niet zal zijn en dat doet me ook beetje twijfelen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”