PC als recorder

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik zou een pc willen gebruiken om oa van TV op te nemen - naast de andere mogelijkheden.
Nu zit ik met een vraag waar ik niet meteen een antwoord op kan vinden, noch in de kompjoeterwinkel konden ze me iets wijzer maken.

Bij die kaarten zit blijkbaar software om opnames te programmeren maar nu vraag ik me af of die pc dient op te staan opdat die opname kan starten of moet hij minimaal in standby staan?

Iemand hier enige ervaring mee?

P.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hij moet aan staan.

PC's kunnen een "wake-on..."-signaal krijgen door LAN, modem (RING), een muis-beweging, klik, toetsenbord, maar een software 'tikje om wakker te worden' zal niet gebeuren.

Afhankelijk van de software kan die na de opname wél de pc zelfstandig afsluiten.

Overigens is het voor dit soort dingen vaak handiger om een DVD/HDD-recorder te gebruiken. Ik heb zelf ook zo'n ding en sinds we die hebben wordt de opnamefunctie echt misbruikt (tegelijk kunnen opnemen en afspelen is zàlig!). De kwaliteit/performantie van die dingen is in de regel ook beter, wegens een dedicated functie.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sommige media-center pc's hebben wel een wake-up instelling in de bios om de computer vijf minuten voor opname op te laten springen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 3 keer

Block schreef:Sommige media-center pc's hebben wel een wake-up instelling in de bios om de computer vijf minuten voor opname op te laten springen.
Idd...
Voor linux bestaan er oplossingen die je kan 'programmeren' via een
web-interface. Als je handig bent, dan zou je dit een beetje kunnen aanpassen
en een toolke gebruiken die uwe wake-up time zet in de bios op basis van
de tijden waarop ge moet opnemen ...
Peterken
Premium Member
Premium Member

Hi guys,

Ik heb hier een testje gedaan; in de scheduler van XP een taak gezet die een programma moest starten en dan pc op stand-by.
En ja, hij komt uit die stand-by en start die taak.

Ik veronderstel dat die recording software zoiets ook zou moeten kunnen, niet?

Meon, ik heb geen ervaring met noch het een of het ander qua kwaliteit/gebruiksgemak/mogelijkheden.
Hierdoor heb ik ook geen flauw idee of dedicated apparaten beter/slechter zouden zijn; de reden om voor een pc te gaan is de veelzijdigheid + het feit dat dat modulair is. Op die manier kan je tenminste de functionaliteit aanpassen door de onderdelen.

Enfin, ik had gehoopt dat hier iemand was die ervaring had met beide.
Bedankt,
Peter
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”