Soms blijf je beter waar je bent ...

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
bogy
Member
Member
Bedankt: 3 keer

ik blijf nog wel effe waar ik ben...

voor 38 euro krijg je dit:
Afbeelding
bogy
Member
Member

ZMD schreef:@Bogy:
Welke provider? (Je mag altijd in je vorig post antwoorden met "edit" om de offtopic post minimaal te houden :-) )
het ip staat in het screenshot, ...

trace het eens ...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

evonet het vroegere xs4all :)

En dat zonder traceroute ;)
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
bogy
Member
Member

blondie2001 schreef:Tot een beetje spoed aanzetten kan geen kwaad hé ... ik heb al meer dan lang genoeg gewacht op een deftig abonnement.
wil je dan zeggen dat er nu geen deftige abo's zijn? :roll:
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

bogy schreef:
blondie2001 schreef:Tot een beetje spoed aanzetten kan geen kwaad hé ... ik heb al meer dan lang genoeg gewacht op een deftig abonnement.
Ik zou niet weten wat ik er anders mee kan bedoeld hebben :?
bogy
Member
Member

blondie2001 schreef:
bogy schreef:
Ik zou niet weten wat ik er anders mee kan bedoeld hebben :?
djeezes ... wat zijt gij voor een verwend nest?
verhuis dan naar zweden ofzo éh ...

we zitten hier helemaal zo slecht nog ni zenne... enkel telenet is echt exorbitant duur ... (skynet is nog fair, die kloten niet met volumeblokken en maken geen onderscheid in up/down)

maar jah, ge hebt er altijd die nooit content zijn éh ...
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

verwend????

vergelijk eens met nederland en frankrijk!!!!

daar krijg je veel meer voor minder geld ...

er zijn hier een paar interessante aanbiedingen in belgië maar die zijn beperkt tot bepaalde regio's (chello, latribu, ...)
bogy
Member
Member

blondie2001 schreef:verwend????

vergelijk eens met nederland en frankrijk!!!!

daar krijg je veel meer voor minder geld ...

er zijn hier een paar interessante aanbiedingen in belgië maar die zijn beperkt tot bepaalde regio's (chello, latribu, ...)
bwoah... ik betaal maar 38€/maand ... en krijg daarvoor 4096/512 ...
met een fup uiteraard ...

ook bij edpnet ben je héél goedkoop af ...

nogmaals, het is de gebruiker zelf die de kleppen voor zijn ogen moet weghalen en eens verder kijken dan de neus lang is... je moet niet altijd vergelijken met telenet en skynet... er zijn er nog meer zenne... of bestaan er ook alleen maar groene appels?

EDIT: kijk, in NL zijn ze zelfs duurder dan in belgie!!! http://www.tiscali.nl/producten/actie/default.asp
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

@bogy: wat heb je dan juist?
bogy
Member
Member

Svekke schreef:@bogy: wat heb je dan juist?
staat in het topic...
niet zomaar replyen als je de topic niet eerst even doorleest ..
svenska
Elite Poster
Elite Poster

bogy schreef:
staat in het topic...
Dat van die "trace het ip maar eens"...
Heb ik gedaan: Evonet dus...
Maar welke formule van Evonet is FUP met die snelheden voor 38€???
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

En niet zomaar beginnen zeuren over connecties enzovoord zonder even na te denken of je af te vragen hoe dit hier in België nu eigenlijk zit. Is helemaal niet hetzelfde als in NL.
bogy
Member
Member

Svekke schreef:
bogy schreef:
staat in het topic...
Dat van die "trace het ip maar eens"...
Heb ik gedaan: Evonet dus...
Maar welke formule van Evonet is FUP met die snelheden voor 38€???
performer 4

alle abo's hebben fup ...
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Waarom staat er dan op de site "15GB limiet?"
bogy
Member
Member

Svekke schreef:Waarom staat er dan op de site "15GB limiet?"
kijk mijn screenshot goed;.. en je moet wel de site van evonet goed lezen éh

http://www.evonet.be/index.php?page=011000n

kijk eens onderaan wat daar staat!
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Is al lang zo dat FUP... Staan sinds ze nog xs4all waren limieten op. Maar een jaar of 3 geleden hebben ze ineens onderaan de pagina 5GB/5euro bij gezet. Hun FUP was rond de 90 a 100GB, heb genoeg telefoons gehad van hun om dat te kunnen uitdokteren.

Maar omdat het allemaal zo onofficieel is, is de klant in een moeilijke situatsie. Daarom dat ik een hekel heb aan FUP de laaste jaren. Juridise is het enorm lastig. Sinds FUP over het algemeen een hoge graad van willekeur bevat bij de mensen die controlleren.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

bogy schreef:

www.evonet.be schreef:door gebruik te maken van 'fair use' en 'maximaal volume dataverkeer', geen verzadiging van het netwerk "
Met die "fair use" hebben ze het volgens mij op de business abbo's en bij "maximaal volume dataverkeer" over de Resident abbo's.
Het kan goed zijn dat ze die extra data niet factureren, maar als men opeens beslist om die toch aan te rekenen hebben ze u toch goed bij uw pietje.
bogy
Member
Member

ZMD schreef:
bogy schreef:

www.evonet.be schreef:door gebruik te maken van 'fair use' en 'maximaal volume dataverkeer', geen verzadiging van het netwerk "
Met die "fair use" hebben ze het volgens mij op de business abbo's en bij "maximaal volume dataverkeer" over de Resident abbo's.
Het kan goed zijn dat ze die extra data niet factureren, maar als men opeens beslist om die toch aan te rekenen hebben ze u toch goed bij uw pietje.
mjah, ik heb nochtans echt geen business abo ... en mijn modemstats liegen er niet om hoor ...
witte!
Pro Member
Pro Member

bogy schreef:
ZMD schreef:
bogy schreef:

mjah, ik heb nochtans echt geen business abo ... en mijn modemstats liegen er niet om hoor ...
Als je wilt kan ik voor jou altijd eens naar de heer Kerkhofs bellen dan wordt jou situatie eens goed bekeken morgenvroeg .. :P
bogy
Member
Member

witte! schreef:
bogy schreef:
ZMD schreef:
bogy schreef: kijk mijn screenshot goed;.. en je moet wel de site van evonet goed lezen éh

Als je wilt kan ik voor jou altijd eens naar de heer Kerkhofs bellen dan wordt jou situatie eens goed bekeken morgenvroeg .. :P
pfffff ... voor een keertje dat ik is echt veel heb moeten downloaden...

andere maanden zit ik eerder rond de 60-80 GB ... wat eigenlijk mooi binnen de fup van evonet is :)

en ik denk dat als je bij evonet gaat klagen over mijn overmatig gebruik, dat ze eens goed met u gaan lachen... er zijn er die maandelijks de 100gb grens opzoeken, en daar hoor ik nog bijlange niet bij...

't was gewoon een grote mame release (0.102u) met veel binaries en veel zipfiles... en tegenwoordig zitten er tussen die zipfiles ook echt mastodonten van 50MB en meer ... (mijn totale zipset is ongeveer 6000 bestandjes)

dan nog alle beschikbare art (screenshot, cabinet en flyer) ...

mjah ge weet hoe dat gaat ... soms moet je toevallig eens wat meer dan anders downloaden, en dan ben je blij dat je bij een fup provider zit... :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

bogy schreef:
ZMD schreef:
bogy schreef:

Ik zeg ook niet dat je een businees abbo hebt! Maar dat de resident abbo's een beperkt volume hebben en ze dit zullen toepassen zodra er genoeg klanten zijn en het netwerk wel verzadigd begint te geraken. Dus hoer meer reclame je er voor maakt hoe meer klanten ze krijgen en dus hoe sneelr ze hun limiet wel kunnen toepassen, zonder dat jij er iets aan kan doen! Misschien een goed idee om terug on-topic verder te gaan.

EDPnet waarblijven jullie, de week is al bijna 20% voorbij :p:p:p:d
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

bogy schreef:EDIT: kijk, in NL zijn ze zelfs duurder dan in belgie!!! http://www.tiscali.nl/producten/actie/default.asp
4mbit, €39,85/mnd, geen datalimiet? Duurder?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

DaNi0 schreef:
bogy schreef:EDIT: kijk, in NL zijn ze zelfs duurder dan in belgie!!! http://www.tiscali.nl/producten/actie/default.asp
't Is trouwens maar 24,95€ als ge alleen ADSL neemt en geen extra telefoon (waarschijnlijk voip) abbonement . Dus veel goedkoper!
bogy
Member
Member

DaNi0 schreef:
ik heb 4 mbit geen harde datalimiet en betaal maar 38.60 ... dus jah, duurder!
witte!
Pro Member
Pro Member

bogy schreef:
DaNi0 schreef:
+ nog eens minimum 12€ discovery line van Belgacom = 50€ en 60€cent.

39,85€ is met telefoonabbo inbegrepen zonder is het 24,95€ en geen datalimiet...

Jij hebt misschn ook een gratis aansluiting gekregen en een gratis ADSL-modemen Telefonie(VOIP)modem?

Goh dan moet ik mij toch eens gaan informeren :roll:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

bogy schreef:
DaNi0 schreef:
Aangezien het ADSL abbonement waar je het over hebt maar 24,95€ kost voor adsl is dus dus wel een heeel stuk goedkoper dan het jouwe.

Mijn excuses aan de administrator die al onze offtopic berichten zal moeten verplaatsen of verwijderen.
Genghis
Pro Member
Pro Member

ZMD schreef:
bogy schreef:
DaNi0 schreef:
Aangezien het ADSL abbonement waar je het over hebt maar 24,95€ kost voor adsl is dus dus wel een heeel stuk goedkoper dan het jouwe.

Mijn excuses aan de administrator die al onze offtopic berichten zal moeten verplaatsen of verwijderen.
En dan vergeet je nog het feit dat als Evonet op een dag beslist je die extra traffiek aan €5.45 per begonnen 5gb blok wenst aan te rekenen, ze dat perfect kunnen zonder:
1. u op voorhand te verwittigen.
2. hun contract te wijzigen.

Je bent dus volledig afhankelijk van hun (hopelijk voor jou) onuitputtelijke goedheid.

Je kan het vergelijken met autorijden:
--> elke dag (of toch vaak) rij je op hetzelfde stuk autostrade 150km/u, want "ze flitsen daar toch nooit!"
--> de dag dat ze beslissen daar te flitsen, hang je, en mag je mooi betalen.

Dan moet je ook niet afkomen met "ja maar, ze stonden daar nog nooit om te flitsen, dat is ni eerlijk!"
gambit
Member
Member

Krijg je eigenlijk webspace bij evonet??
Ik zie het nergens vermeld staan op de site, dus ik vermoed van niet?? Kan iemand dat bevestigen pls.

thnks
bogy
Member
Member

Genghis schreef:
ZMD schreef:
bogy schreef:
DaNi0 schreef: 4mbit, €39,85/mnd, geen datalimiet? Duurder?

En dan vergeet je nog het feit dat als Evonet op een dag beslist je die extra traffiek aan €5.45 per begonnen 5gb blok wenst aan te rekenen, ze dat perfect kunnen zonder:
1. u op voorhand te verwittigen.
2. hun contract te wijzigen.

Je bent dus volledig afhankelijk van hun (hopelijk voor jou) onuitputtelijke goedheid.

Dan moet je ook niet afkomen met "ja maar, ze stonden daar nog nooit om te flitsen, dat is ni eerlijk!"
evonet is evonet, en geen telenet ...

ten tweede: ik heb al van in't begin gevraagd aan de helpdesk dat als ze de limieten toepassen, er dan een controle-orgaan komt voor de eindgebruiker (metertje)... en zolang er geen meter is, zouden ze niet factureren... (lijkt me ook een beetje normaal... want modemstats komen niet altijd overeen met de stats bij de isp)

ow, en evonet en goedheid? neeje, evonet en tweakotine dude ...
jij hebt blijkbaar totaal geen ervaring met evonet, noch eens wat gaan opzoeken over de gebruikers ervan ...

evonet komt terug van XS4all, wat vroeger een dochter was van XS4all.nl ... de beste NL'se provider die als een van de eerste een full binary feed aanbood (usenet) enzomeer...

Evonet is een van die weinige providers, dat als je een probleem hebt en naar de helpdesk belt, daar iemand zit die uit zichzelf een antwoord kan geven ipv een dom achterlijk menu te volgen dat altijd uitkomt op: "de eindgebruiker is fout, vraag eindgebruiker om computer te herinstalleren" ....

Evonet is trouwens ook een van de weinigen die nog via de nieuwsgroepen (usenet), nota bene de oudste vorm van communicatie op internet (vroeger Arpanet), support levert aan haar klanten...
Genghis
Pro Member
Pro Member

Het komt er dus op neer dat je geen enkele zekerheid hebt...
Als ze morgen factureren, dan factureren ze, punt andere lijn.
Als jij zegt dat dat niet kan, of dat ze dat met 100% zekerheid ook niet gaan doen, dan vraag ik mij toch af waarom er nog altijd op hun officiële website staat:
Inbegrepen dataverkeer/maand (4) 10 GByte 15 GByte 20 GByte

4. Het dataverkeer bij ADSL is de som van het dataverkeer en van en naar het aansluitadres. Eventueel extra dataverkeer wordt gefactureerd tegen 4,50 EUR/5,45 EUR (excl. BTW/incl. BTW) per begonnen blok van 5 GByte op maandbasis.
Dan kunnen ze beter gewoon FUP zetten hé.

Volgens mij hebben ze eerder zoiets van: Als onze werkelijke trafiek niet boven de theoretische trafiek (aantal klanten * inbegrepen dataverkeer) komt, dan trekken we ons van niets iets aan.
De kans zit er natuurlijk in dat ze er morgen ineens wel gaan overzitten. Is zien in hoevere ze dan nog een "FUP" gaan toepassen.
bogy
Member
Member

Genghis schreef:Het komt er dus op neer dat je geen enkele zekerheid hebt...
Als ze morgen factureren, dan factureren ze, punt andere lijn.
Als jij zegt dat dat niet kan, of dat ze dat met 100% zekerheid ook niet gaan doen, dan vraag ik mij toch af waarom er nog altijd op hun officiële website staat:
Inbegrepen dataverkeer/maand (4) 10 GByte 15 GByte 20 GByte

4. Het dataverkeer bij ADSL is de som van het dataverkeer en van en naar het aansluitadres. Eventueel extra dataverkeer wordt gefactureerd tegen 4,50 EUR/5,45 EUR (excl. BTW/incl. BTW) per begonnen blok van 5 GByte op maandbasis.
Dan kunnen ze beter gewoon FUP zetten hé.

Volgens mij hebben ze eerder zoiets van: Als onze werkelijke trafiek niet boven de theoretische trafiek (aantal klanten * inbegrepen dataverkeer) komt, dan trekken we ons van niets iets aan.
De kans zit er natuurlijk in dat ze er morgen ineens wel gaan overzitten. Is zien in hoevere ze dan nog een "FUP" gaan toepassen.
tuurlijk, als ze zelf gaan moeten bijbetalen zullen er inderdaad wel maatregelen getroffen worden...

maar ... dan zal het zeker geen 15 gb zijn zenne... anders zou evonet wel meteen veel klanten naar edpnet zien verhuizen denk ik...
steve_jaspers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik had men 1ste maanden ook 30-40GB verkeer (performer4) en ik heb voor alle veiligheid een mailtje gestuurd waarop ik het volgende antwoord kreeg ..
Beste,

We hanteren momenteel inderdaad een soort van FUP wat betreft het
dataverkeer. Indien wij van mening zijn dat uw dataverkeer niet meer binnen
de FUP valt, dan zullen wij u in eerste instantie telefonisch contacteren,
wij zullen dus niet meteen zonder verwittiging een factuur opsturen.

Met vriendelijke groeten,

Frank

--
Sales Division | [email protected]
http://www.evonet.be | Tel. +32 9 269 04 50 | Fax +32 9 269 04 52
EVONET Belgium N.V. | Burgemeester Maenhautstraat 44B | 9820 Merelbeke
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”