Men kan op Ember de prijzen van Europese landen vergelijken. Ze vertonen een gelijkaardige grafiek met een hoogtepunt van prijzen tijdens het hoogtepunt van de energiecrisis en een dalend verloop nadien. De landen verschillen niet zo geweldig en ook Finland springt niet uit de band. De prijzen waren op een bepaald moment in veel landen een veelvoud van de normale prijzen, ze zijn overal sterk teruggevallen. Dat dat ook gebeurde in landen zonder kernenergie en ook in landen die kerncentrales sloten is het beste bewijs dat de daling van prijzen niet enkel aan de kerncentrale ligt.
Het is sterk de man te spelen en te roepen over gebrek aan data maar zelf afkomen met totaal achterhaalde info van 11 jaar geleden.
Ook verspreid je leugens door uw eigen woorden in mijn mond te leggen. Nergens keur ik de beslissingen van Duitsland inzake kolen goed, ik heb gewoon op fouten in de gegeven argumenten geduid. Merk op trouwens dat ik voorstander was van de verlenging van onze kerncentrales voor je komt verklaren dat ik de Kempische steenkoolmijnen wil heropenen
Er is u al meermaals op de fout gewezen dat een extra centrale niet noodzakelijk betekent dat de totale uitstoot toeneemt maar dat blijf je bewust negeren. Ook het feit dat die centrales maar tijdelijk voorzien zijn negeert men.
Een beeld zegt meer dan duizend zijn woorden:
En het feit dat kerncentrales kunnen zal ik niet ontkennen, daar gaat de discussie ook niet over, wel over hoeveel ze kosten en of je er vandaag nog mee moet beginnen. De centrale in Finland is deels door anderen betaald en dus niet als voorbeeld te nemen op dat gebied. Bovendien is ze ook pas na meer dan 10 jaar vertraging gerealiseerd, een tijd die we niet meer hebben, laat staan het geld.
Er zijn genoeg andere voorbeelden zoals Heist terecht aanhaalt die tonen hoe duur kernenergie is en hoe lang de bouw kan duren. We wachten op de lijst van privébedrijven die hier een kerncentrale komen bouwen binnen de tijd die nodig is en voor lage prijzen zal zorgen, Engie mag je al schrappen. Wat we wel leren uit de verlenging van de 2 laatste centrales bij ons is dat wij niet gaan genieten van lage prijzen door deze verlenging want hoe lager de prijzen, hoe meer we voor die kerncentrales zullen kunnen betalen en dan komen de duizenden jaren betalen voor afbraak en afval er nog aan.