Net mijn vw polo 2009 verkocht via wijkopenautos.be. Ik was toch een beetje onzeker gezien het toch een site is die enorm veel reclame maakt. Maar alles is goed gegaan.
De auto had slechts 76.000 km maar is natuurlijk van leeftijd. De garage die mij mijn id3 verkocht wou er nog 2.000 euro voor geven maar dat vod ik te weinig. Privé verkopen deed ik liever niet want wou niet de miserie die ermee te paar gaat.
Dus op de website alles ingegeven, toch wel een 20 mins mee bezig geweest. Dan 5 mins later per mail de voorgestelde prijs. 4.239 euro. Dan vragen ze om binnen de 4 dagen een afspraak te maken. Maar je kan dat ook later doen. Dan bevestig je de vooringevulde gegevens opnieuw en krijg je een nieuwe prijs.
Je krijgt wel een serie mails en sms'en om je te herinneren een afspraak te maken of dat je auto hen nog interesseert. Die komen wat schreeuwerig over. Maar je kan die ook stopzetten.
Afspraak gemaakt online, je kan uit verschillende uren kiezen op verschillende dagen in de komende week. Ik ben op zaterdag om 9u30 gegaan. Op donderdag belden ze me op om de afspraak te bevestigen. Zaterdag gegaan, documenten en sleutels gegeven en een uurtje moeten wachten. Ze maken een ritje en onderzoeken de auto technisch. Daar hebben ze mijn prijs direct bevestigd, die trouwens dezelfde prijs was als de website, en de verkoopdocumenten opgemaakt, mijn nummerplaat afgevezen en ik kon naar huis. Normaal zal binnen de drie werkdagen het bedrag op mijn rekening staan. Dat zal ik hier nog bevestigen.
Vriendelijk en efficiënt en voor mij een aanvaardbare prijs. Ik geef het even mee voor anderen die zoeken.
Goede ervaring wijkopenautos.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kan het alleen maar beamen.
6 jaar geleden een 4 jaar oude Mondeo met weinig kilometers die wegmoest. Kregen van diverse handelaars maar 9k€ aangeboden. Particulier zou 11k€ lukken, maar ook niet meer.
Dan via wijkopenautos geprobeerd. Website toonde 16k€ (maar dat was te optimistisch en wisten we ook). Dan ter plaatse een bod van 14k€ gekregen en meteen aanvaard. Het was trouwens onze garage die het ons aanraadde. Waren die zaterdagavond één van de laatste klanten en de medewerker wist ons te vertellen dat ze die dag al 2 opleggers auto's gekocht hadden. Parking was te klein ...
Correct, eerlijk en niet te pusherig. Heel anders dan al die 'handelaars' die willen komen kijken, ter plaatse 101 redenen vinden waarom de auto te duur is en dan hopen hem voor een belachelijk bod mee te nemen.
6 jaar geleden een 4 jaar oude Mondeo met weinig kilometers die wegmoest. Kregen van diverse handelaars maar 9k€ aangeboden. Particulier zou 11k€ lukken, maar ook niet meer.
Dan via wijkopenautos geprobeerd. Website toonde 16k€ (maar dat was te optimistisch en wisten we ook). Dan ter plaatse een bod van 14k€ gekregen en meteen aanvaard. Het was trouwens onze garage die het ons aanraadde. Waren die zaterdagavond één van de laatste klanten en de medewerker wist ons te vertellen dat ze die dag al 2 opleggers auto's gekocht hadden. Parking was te klein ...
Correct, eerlijk en niet te pusherig. Heel anders dan al die 'handelaars' die willen komen kijken, ter plaatse 101 redenen vinden waarom de auto te duur is en dan hopen hem voor een belachelijk bod mee te nemen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bedankt voor de info. Ik ben blij dit te lezen.
Een 12 jaar geleden dit geprobeerd. Toen moest je naar zo’n centrum als eerste gaan. Noteerden zij alles en trokken foto’s. Half uur later de aankoopprijs gekregen. Deze was te laag vond ik. Uiteindelijk 2ehands particulier verkocht voor wat meer waar ik me wel in kon vinden. Toch vind ik ze zeker niet slecht. Ik zou ze zeker niet afraden,. Maar wees bewust dat er een commissie betaald moet worden bij hun alsook dat de aankopende partij niet de eindbestemming is. Zij verkopen de auto’s terug verder (vaak export) waar ze ook een graantje aan willen verdienen. Als je ermee kunt leven, is dit een aanrader.
Een 12 jaar geleden dit geprobeerd. Toen moest je naar zo’n centrum als eerste gaan. Noteerden zij alles en trokken foto’s. Half uur later de aankoopprijs gekregen. Deze was te laag vond ik. Uiteindelijk 2ehands particulier verkocht voor wat meer waar ik me wel in kon vinden. Toch vind ik ze zeker niet slecht. Ik zou ze zeker niet afraden,. Maar wees bewust dat er een commissie betaald moet worden bij hun alsook dat de aankopende partij niet de eindbestemming is. Zij verkopen de auto’s terug verder (vaak export) waar ze ook een graantje aan willen verdienen. Als je ermee kunt leven, is dit een aanrader.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1462 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik denk dat ik particulier wel een 6.000 euro of zelfs iets meer had kunnen krijgen. Daarvoor moet ik dan wel verschillende mensen ontvangen, testritten doen, ze proberen af te bieden, naar de technische controle gaan, hopen dat ze uiteindelijk volledig betalen,...
Dit platform zit gewoon tussen de garage die je twee keer niks biedt en particulier waar je alles zelf moet doen.
Dit platform zit gewoon tussen de garage die je twee keer niks biedt en particulier waar je alles zelf moet doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mij viel het toen vooral op dat er enkel jonge occasies stonden (max 5 jaar) en geen enkele Franse wagen (geen renault, peugeot, citroen). Vooral veel dure Duitse wagens zelfs. Ik weet ook niet of dit toeval was, eventueel geëvolueerd is, etc ...
Ik kan me inbeelden dat ze op een bepaald segment mikken en andere wagens enkel aankopen als het écht interessant is.
Ik kan me inbeelden dat ze op een bepaald segment mikken en andere wagens enkel aankopen als het écht interessant is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Heb hier ook al mee gewerkt en moet zeggen: ging allemaal correct. Ook betaling stond na 2 dagen op de rekening, kwam vanuit Duitsland als ik mij niet vergis. Dat laatste vond ik het spannendste, maar was helemaal in orde.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 67 keer
Gisteren ook onze 2de wagen verkocht (Mini Cooper D Clubman). Auto van 2016 met 99000 km op de teller. Exact de prijs gekregen als die tijdens de procedure berekend werd. Was ruim 3000 euro meer als wat de handelaren van Cupra/VW en Renault hadden geboden. 1800 euro meer als dat de merkdealer er voor wou geven. Nu nog wachten tot het geld op de rekening staat.