In NL kostte het goedkoopste abonnement € 24,95 dat is nu € 34,95 geworden...
Ben benieuwd wat Citymesh met de Belgische abonnementen gaat doen.
EDPnet verhoogt alweer prijzen (in NL)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 496 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Een beetje misleidende titel niet? Er is (voorlopig?) geen sprake van dat dit in België ook het geval gaat zijn.
Titel aangepast met (in NL)
Titel aangepast met (in NL)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 224 keer
Volgens mij niet, de abonnementen zijn redelijk gelijkaardig aan hier.
Het gaat volgens mij over VDSL XS dat daar €34,95 kost ipv €25,95 hier (wel 30/3 ipv 20/2, maar dat rechtvaardigt de hogere prijs niet imho).
Wat me wel opvalt is dat VDSL XL duurder is in NL (€39,95) dan hier (€35,95) voor iets minder uploadsnelheid. Ook de fiberabonnementen zijn een pak duurder dan hier voor amper meerwaarde in snelheid. Een rariteit om het zo te zeggen.
Het enige wat je kan zeggen is dat ze symmetrisch zijn zoals het hoort, maar goed 150/50 is beter dan 50/50 natuurlijk
Het gaat volgens mij over VDSL XS dat daar €34,95 kost ipv €25,95 hier (wel 30/3 ipv 20/2, maar dat rechtvaardigt de hogere prijs niet imho).
Wat me wel opvalt is dat VDSL XL duurder is in NL (€39,95) dan hier (€35,95) voor iets minder uploadsnelheid. Ook de fiberabonnementen zijn een pak duurder dan hier voor amper meerwaarde in snelheid. Een rariteit om het zo te zeggen.
Het enige wat je kan zeggen is dat ze symmetrisch zijn zoals het hoort, maar goed 150/50 is beter dan 50/50 natuurlijk
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 90 keer
Niet moeilijk als EDPnet onder Proximus' vleugels is...
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 2 keer
Nee, het goedkoopste abonnement kost nu wat het snelste eerst koste...ITnetadmin schreef: ↑12 feb 2024, 20:15 Dat gezegd, is dat wel een serieuze prijsverhoging (ik neem aan dat ze gewoon het goedkoopste abbo geschrapt hebben?).
https://web.archive.org/web/20220930232 ... ernet.html
Natuurlijk extra zuur als je maximale snelheid 17/1 is.
Misschien kan @EDPnet uitleggen waarom NL een compleet ander verhaal is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik kan verkeerd zijn @Ken, maar toen de Belgische EDPnet in de problemen zat, kocht uiteindelijk Proximus dat deel op. De Nederlandse variant bleef zelfstandig opereren onder eigen naam in Nederland. Proximus heeft de overnamen echter moeten stopzetten onder druk van de mededingingsautoriteit en verkocht het opnieuw door aan CityMesh. https://itdaily.be/nieuws/business/city ... pnet-over/
-*-
-
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 553 keer
Bijna juist de edpnet activiteiten zijn in april 2023 verkocht aan Proximus, zowel die van BE (edpnet nv) als NL (edpnet bv), deze zijn ondergebracht in 2 nieuwe vennootschappen EDPNET Belgium BV met als 100% dochter EDPNET Netherlands BV. In november vorig jaar is Proximus inderdaad gedwongen ons opnieuw te verkopen, deze keer aan Citymesh, zij hebben de aandelen overgekocht. We zijn dus ondertussen part of the Citymesh familyMarsmillo schreef: ↑12 feb 2024, 23:12 Ik kan verkeerd zijn @Ken, maar toen de Belgische EDPnet in de problemen zat, kocht uiteindelijk Proximus dat deel op. De Nederlandse variant bleef zelfstandig opereren onder eigen naam in Nederland. Proximus heeft de overnamen echter moeten stopzetten onder druk van de mededingingsautoriteit en verkocht het opnieuw door aan CityMesh.
Nederland mag dan wel een dochter zijn van EDPNET Belgium BV, maar ze hebben hun eigen beslissingsrecht rondom prijzen etc. de voorwaarden bij KPN zijn volledig anders dan Proximus hier.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 2 keer
Jammer dat de filosofie van EDPnet in NL wordt losgelaten (goede verbinding tegen een prima prijs).Joachim schreef: ↑13 feb 2024, 07:39Bijna juist de edpnet activiteiten zijn in april 2023 verkocht aan Proximus, zowel die van BE (edpnet nv) als NL (edpnet bv), deze zijn ondergebracht in 2 nieuwe vennootschappen EDPNET Belgium BV met als 100% dochter EDPNET Netherlands BV. In november vorig jaar is Proximus inderdaad gedwongen ons opnieuw te verkopen, deze keer aan Citymesh, zij hebben de aandelen overgekocht. We zijn dus ondertussen part of the Citymesh familyMarsmillo schreef: ↑12 feb 2024, 23:12 Ik kan verkeerd zijn @Ken, maar toen de Belgische EDPnet in de problemen zat, kocht uiteindelijk Proximus dat deel op. De Nederlandse variant bleef zelfstandig opereren onder eigen naam in Nederland. Proximus heeft de overnamen echter moeten stopzetten onder druk van de mededingingsautoriteit en verkocht het opnieuw door aan CityMesh.
Nederland mag dan wel een dochter zijn van EDPNET Belgium BV, maar ze hebben hun eigen beslissingsrecht rondom prijzen etc. de voorwaarden bij KPN zijn volledig anders dan Proximus hier.
Zal, zodra de prijsverhoging voor bestaande klanten geëfectueerd wordt, zeker overstappen naar een andere provider.