Heb zelf al wat zitten googlen maar vind nu niet echt iets !
Ik zou graag zelf thuis een full wifi coverage hebben, beschik nu over 2 AP's & 1 wifi router ( allemaal linksys wrt54G & wap54G ) ... ik heb overal coverage (overlappend), hoe kan ik nu zorgen dat ik bij het rondlopen van de ene AP naar de andere switch zonder disconnects , roaming dus ... !
Wifi Roaming !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Ditch,ditCh schreef:Heb zelf al wat zitten googlen maar vind nu niet echt iets !
Ik zou graag zelf thuis een full wifi coverage hebben, beschik nu over 2 AP's & 1 wifi router ( allemaal linksys wrt54G & wap54G ) ... ik heb overal coverage (overlappend), hoe kan ik nu zorgen dat ik bij het rondlopen van de ene AP naar de andere switch zonder disconnects , roaming dus ... !
Meestal heb je voor jou doeleinde een repleater nodig, of ook wel een bridge genaamt.
Nu ik geloof dat die linksys wel meerdere operating modes heeft...
Ik werk met gewoon repeaters.
mss even de WiFI basics opfrissen:
"Client mode" - "Client AP mode" (of ookwel "AP client mode")
Wanneer je een AP laat opereren in deze modus lijkt het voor het netwerk alsof de AP zelf een wireless NIC is en kan het singaal ontvangen van een andere AP
Dit zou je kunnen gebruiken als je wilt dat je 1 master AP point hebt, het andere logt in op de master AP, zo vergroot je de ontvangst rondom de master AP
"Ad-Hoc mode" - "Ad-Hoc mode"
Vergelijkbaar met Peer-to-Peer
gebruik je bijvb tussen 2 wireless PC's maar heeft niet als fuctie het wirless te linken aan een wired netwerk
"wireless bridge mode"
Dit is gebruikelijk tussen 2 AP's en heeft als functie zals een gewone ethernet bridge.
Je gaat een ethernet frame van een wired netwerk encapsuleren in een wireless netwerk en op het andere AP doe je het andere, dus het ge-encapsuleerde pakket terug via ethernet verzenden.
"WDS mode" (Wireless Distribution System)
Dit is perfect wat je nodig hebt maar dit is meestal een privaat protocol, het is dus geen standaard.
maar dit is een cell structuur opbouwen met verschillende toestllen die deze standaard ook spreken, cisco heeft een dergelijke standaard.
(dit wireless netwerk doet zich voor als 1 AP met 1 SID name)
Ik heb ooit iets gelezen over een vergelijkbaar systeem maar open.
Ik zoek het nog op
Dit is wat ik ooit geleerd heb in een WiFi essensials cursuss van Telindus.
Hopend je gehopen te hebben.....
Maar indien je echte roaming wilt gebruik je dus WDS dan heb je ook geen disconnect, met alle andere wel...
-
- Elite Poster
die WDS mode is idd wat ik nodig heb ... alleen vind ik niet zo onmiddellijk hoe dat ik mijn toestellen zo kan configureren 

- netdata
- Elite Poster
ditCh schreef:die WDS mode is idd wat ik nodig heb ... alleen vind ik niet zo onmiddellijk hoe dat ik mijn toestellen zo kan configureren
Google is your master

http://www.linksysinfo.org/modules.php? ... page&pid=7
Dit is voor je linksys wrt54g
-
- Elite Poster
AHA !!! Superprodata schreef: Google is your master![]()
Dit is voor je linksys wrt54g

- netdata
- Elite Poster
No prob !ditCh schreef:AHA !!! Superprodata schreef: Google is your master![]()
Dit is voor je linksys wrt54gTx m8
Mss ook voor de hulp, wil je gaan troubleshooten moest het niet lukken of wil je gewoon zien hoe het in zen werk gaat.
Voor windows download je even:
http://www.netstumbler.com/
voor linux:
http://www.kismetwireless.net/download.shtml
-
- Elite Poster
Die kende ik beiden alprodata schreef: No prob !
Mss ook voor de hulp, wil je gaan troubleshooten moest het niet lukken of wil je gewoon zien hoe het in zen werk gaat.
Voor windows download je even:
http://www.netstumbler.com/
voor linux:
http://www.kismetwireless.net/download.shtml

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Waarom koop je niet gewoon een 8dBi omni antenne? werkt perfect hier
Ik weet niet of die heel legaal is zonder RA licensie maar je kan altijd het zendvermogen iets meer limieteren zodat je alleen je huis hebt en niet heel de straat zoals ik
. Nogtans wel leuk om films te delen met de buren 

- netdata
- Elite Poster
Ik geloof zolang je onder de 300mW zendvermogen blijft is er geen probleem voor het BIPT, richtantennes mogen ookmisterjo schreef:Waarom koop je niet gewoon een 8dBi omni antenne? werkt perfect hierIk weet niet of die heel legaal is zonder RA licensie maar je kan altijd het zendvermogen iets meer limieteren zodat je alleen je huis hebt en niet heel de straat zoals ik
. Nogtans wel leuk om films te delen met de buren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
100 mW (ERP)... en je mag geen andere antenne's aan je router of AP koppelen. Het gebruik is ook maar toegelaten binnen je eigen perceel (je buur mag er dus geen gebruik van maken... of zoals veel bedrijven doen gewoon om een vestiging aan de overkant van de straat te koppelen).prodata schreef:Ik geloof zolang je onder de 300mW zendvermogen blijft is er geen probleem voor het BIPT, richtantennes mogen ook
- netdata
- Elite Poster
Pardonr2504 schreef: zoals veel bedrijven doen gewoon om een vestiging aan de overkant van de straat te koppelen).

Je hebt wel een punt, maar het mag wel degelijk, wel moet je melding maken aan BIPT je moet een dossier opstellen met hoeveel zenders en idd heb et terug opgezocht max zendvermogen zonder lic is 100mW meeste AP zijn tussen de 30 en 50 watt.
Ik heb op het werk verschillende 100mW zenders staan, zoals een paging systeem dat zelfs met reapeaters werkt om een dekking te krijgen over gans de plant.
Voor onze video bewaking gebruiken we WiFI camera's die broadcasten over een IP netwerk. Om maximale denkking gebruiken we parabool antennes aan de camera's om ontangst te garanderen (langste radius die overbrugt moet worden is iets meer dan 1,2 KM)
En dit zelfs over de Antwerpse Schelde.
Maar ik moet wel ieder jaar een nieuw dossier binnenbrengen bij BIPT