9livesuni schreef: 27 jan 2024, 08:46Je zal gewoon verplicht zijn je jaarcontract uit te doen.
Ik begrijp het natuurlijk wel, maar dat schrapt al mijn plan om een tijdelijk "premium" abo te nemen, want heb al kaart (via Argenta) met allerhande voordelen. Damn.
9livesuni schreef: 27 jan 2024, 08:46Bij revolut hou je best ( een maand op voorhand voor uw limieten) een yen reserve rekening aan. Dacht dat je daar dan je kaart kon aan koppelen.
Je bedoelt een extra rekening open in JPY, dan geld (in EUR) overschrijven van mijn bankrekening naar de rekening in EUR bij Revolut en dan binnen Revolut versluizen naar de JPY rekening? En kan ik dan de fysieke Revolut kaart die ik reeds heb, koppelen aan die JPY rekening i.p.v. de EUR rekening?
9livesuni schreef: 27 jan 2024, 08:46Verder heb je nog Wise
Interessanter dan Revolut en/of N26?
Dima_2005 schreef: 27 jan 2024, 10:05Je hebt zelfs cash nodig voor publiek transport kaart (suica of pasmo) of tickets te kunnen kopen. Of om kaart op te laden.
Yes, had ik gelezen, dus voor de aankoop van de toeristen pasmo en de initiële laadbeurt heb ik dus cash bij van in België.
Dima_2005 schreef: 27 jan 2024, 10:05Gebruik de 7/11 bank atm's (liefst op grote plaatsen), die hebben geen extra fee. In sommige 7/11 convenience stores hebben ze dan weer wel een fee, andere niet. Heb nog niet de logica daarvan gevonden.
Ik had gelezen dat ATM's bij postkantoren sowieso altijd gratis zijn, maar dus ook bij banken? Of enkel de 7/11 ATM's die bij de banken staan?
(eigenlijk is het in België toch wel eenvoudiger geregeld hé zeg, pff)
Dima_2005 schreef: 27 jan 2024, 10:05Het cash only gedeelte hangt enorm af waar je gaat. Bij tokyo/kyoto/Osaka, is 2000 euro zwaar overdreven. Met een 150-200 euro per persoon kom je met gemak toe en heb je nog geld over.
Het ding is: ik wil ook geen risico's nemen. Zou erg lullig zijn om ergens te staan, of in een restaurant te zitten en dan, oeps, ah, cash only? Dus ik reken een beetje worst-case en heb liever wat te veel cash bij dan te weinig.
Dima_2005 schreef: 27 jan 2024, 14:47De wallet werkt enkel voor iphone trouwens, blijkbaar niet mogelijk voor Android voor niet in japan gekochte toestellen.
Inderdaad, Android user hier, dus no-go.
9livesuni schreef: 27 jan 2024, 22:28Misschien maar dan misschien ook weer niet. Het gaat over glijdende maanden, de vernieuwingsdatum vindt je onder je plan en is gelijk met de openingsdatum van je account.
Interessant. Ik heb een gratis (standaard) abo, maar zie dat nergens?
Bedankt iedereen trouwens voor alle nuttige tips!

ooh. shiny.