V7 Proximus TV Service niet beschikbaar

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hallo iedereen,

Vreemd probleem met m'n v7 decoder.
Hij lijkt enkel nog te functioneren als Android box, en ik denk dat het begonnen is met het wijzigen van m'n gmail wachtwoord.
Heel gezellig als je geen schermtoetsenbord krijgt om je wachtwoord in te typen... niks helpt dus dan maar factory reset gedaan.
Na de reset krijg ik de melding "Proximus TV Service niet beschikbaar", ik kan "Probeer opnieuw" zonder resultaat of "Offline modus" selecteren.
In deze modus werken wel alle apps, dus connectie lijkt me in orde te zijn.

Wel is het zo dat ik de V7 achter een FritzBox gebruik, ik schat dat ik ongeveer een jaar kant ben dus misschien werkt toch niet alles zoals het hoort en is de decoder na x aantal tijd niet meer geregistreerd?
Moet nog eens proberen terug de bbox te installeren? Niet echt een pretje om alles af te koppelen op m'n technisch bord :roll:

Ook werkt de Pickx app niet meer om in te loggen, maar die gebruikte ik eigenlijk al maanden niet.

Proximus telefoneren of iemand tips met een gelijkaardig probleem in het verleden?
Het Proximus forum geeft weinig zoekresultaten helaas.

Bedankt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
KrazyJay
Starter
Starter

Hier iets soortgelijks: TV-streams werken normaal, maar de TV-gids blijft leeg (Loading...), en de home knop laat de Android apps zien die er standaard op staan (Disney+, Netflix, YouTube en Prime Video, zonder Proximusbranding en dus in de standaard AndroidTV layout. Ook zie ik de Google Play store staan, YouTube Music, en Google Play Games en Movies & TV. Geen home screen van Proximus meer, en denk dus dat ik ook niet meer aan de opnames geraak of iets anders van Proximus.

Verschil is ook dat ik een Fortigate gebruik in plaats van een Fritzbox, single vlan (DHCP) over GPON.

Qua verkeer zie ik logischerwijs nog steeds Multicast, en daarnaast enkel een udp-sessie op 7069 geïnitieerd vanuit de decoder naar 172.28.45.34 krijgt een reset vanuit de andere kant, terwijl die wel antwoordt op 7068. Voor de rest valt me niet zo veel op.

Decoder is ook de V7.
Laatst gewijzigd door KrazyJay 14 jan 2024, 07:59, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
Bedankt: 3742 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Ik denk dat jullie de TV-Box (tijdelijk) moeten aansluiten op een Proximus B-box3 of Internet Box.
Eens deze volledig ge(re)activeerd is kan je die terug achter jullie eigen firewall hangen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FreeStyle
Starter
Starter

Compleet hetzelfde voor, zonder eigen firewall of andere hardware ertussen.
Apps werken gewoon in offline modus maar op geen enkele manier connectie met proximus tv service te maken.
Dit is voor mij al enkele dagen zo maar vandaag met de helpdesk gesproken en ze sturen morgen iemand langs om de lijn na te kijken.
Heb hen gewezen op dit topic ook dus hopelijk snel een oplossing, niet alleen voor mij maar voor ons allen :)
KrazyJay
Starter
Starter

Dat is inderdaad de volgende stap geweest. Even een paar minuten aangesloten gehad op de Internet Box, en alles werkt terug, ook nadat de Fortigate terug op zijn plek hangt en de Internet Box terug in de doos zit. In tegenstelling tot hierboven, heb ik wel altijd TV kunnen kijken, enkel de added value services en de branding waren verdwenen van de decoder.

Ik vraag me wel af wat er gebeurd is (mislukte update misschien?), maar als we eens in het jaar (of bij benadering een jaar) even de internet box er aan moeten hangen, dan zouden we tegen november nog in orde zijn als Proximus de configuratieparameters van de eigen routerkeuze mag voorzien.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
Bedankt: 228 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met een v5c op een Scarletlijn: rechtstreeks kijken achter een Fritz!Box lukte na even via een BBox3 verbonden te zijn. Interactiviteit haperde en van zodra de decoder zonder stroom gestaan had, moest de BBox3 er terug tussen. In de praktijk dus onwerkbaar.
Computer(k)nul
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Na de bbox terug te plaatsen was ook alles snel terug oké.
Geen idee wat de oorzaak was, jammer dat ik de decoder heb gereset ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tv4all
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Hier ook hetzelfde voorgehad. Alleen maar "apps" te zien in het menu.
Op tv tvbox 1 gaf ik ook een reset waarna tv kijken helemaal niet meer mogelijk was. Alle apps werkten verder prima.

Dan nog een aantal dagen tv kunnen kijken op tvbox 2, tot de box bij het inschakelen meteen begon te melden dat er een probleem was en ik de klantendienst moest bellen. Om dat scherm kon ik niet omheen, geen enkele actie mogelijk.

Het heeft te maken met de software update die de boxen kregen, versie 5.7.3. Hierbij wordt een "clear data" uitgevoerd.
Deze bereidt de boxen voor op een migratie van het TV platform achter de schermen van Pxs. Want er is een nieuwe TV backbone op poten gezet.
Vermoedelijk wordt er voor een eerste connectie van een tvbox een stukje config gedownload, of is er op dat moment toch samenwerking met een Pxs router (omdat die de TV backends kent?) nodig om dat voor elkaar te krijgen.
En zo kan de tvbox terug de "middleware" bereiken waardoor het menu verdere inhoud weergeeft en niet alleen "apps"

Internetbox bemachtigd en tijdelijk terug aangesloten,tv dienst weer ok!

Voor degenen die dit voorhebben zonder dat ze 3rd party routers/netwerktoestellen gebruiken, reset dan eens je Pxs router!
ceza279
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste,

Vorige week hetzelfde verhaal. Tv decoder hangt aan TP link Deco m5. Plots geen gids meer en paar minuten later melding "Proximus TV Service niet beschikbaar". Technische dienst gebeld, konden ze niets terug vinden wat er exact aan de hand is. En nog nooit voorgevalen bij andere klanten. Volgende dag sturen ze technieker langs. Technieker was zeer toffe kerel. Heeft alles gereset decoder, bbox,.. Laatste optie was om de decoder direct aan te sluiten met lan kabel in de garage bij bbox 3. Proximus tv werd direct geactiveerd en werkte perfect. Terug op Deco m5 aangesloten en werkt terug normaal (geen idee voor hoelang). Ze hebben geen idee waarom dit voorvalt en ow ja kan blijkbaar ook een factuur verwachten voor de technieker die langs is gekomen omdat het probleem bij mij ligt aan de TP link m5 :evil: Dus voor degene die dit probleem hebben, even aan bbox3 koppelen en zou het tijdelijk moeten oplossen :beerchug:
l3artl3
Starter
Starter

Ik heb dus ook hetzelfde aan de hand.

Gisteren een paar keer aan de lijn gehangen met helpdeskagenten van Proximus. Na een update had ik enkel nog TV, en in het home menu toegang tot de apps. Toegang tot de andere opties (zoals VOD) ware niet beschikbaar...
Een eerste helpdeskagent (technische mensen kan ik het niet noemen) resette mijn router, en daarna moest ik mijn decoder resetten. Daarmee had ik dus niets meer, enkel toegang tot de apps.
Bij een tweede gesprek werd me opgedrongen om mijn PLC (die heb ik niet) te resetten. Toen ik meldde dat ik een TPLink Deco oplossing gebruik, werd me verplicht deze te resetten. Omdat ik zeker weet dat deze perfect werkt, heb ik dit niet gedaan.
Maar de situatie is dus dat ik nog steeds geen tv heb. Vanavond zal ik de decoder via een lange kabel aan de router koppelen en opnieuw een factory reset doen. Van wat ik hier kan lezen zal me dit wel verder helpen. (ik heb een extra lange ethernetkabel vanop onze IT stock mee naar huis genomen)

Bedankt aan allen die hier hebben gepost. Dit zal me hopelijk de kosten van een technieker aan huis besparen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”