Zeker als je dan ook nog eens online koopt met kortingscodes of Shopbuddies/ Viking punten, eventueel met van die vouchers die je via Electrabel / Luminus kunt kopen voor nog een paar % korting, alles opgeteld betaal je dan iets minder graaiflatie

Thanks for getting in touch!
You've been charged a higher amount because automated petrol pumps automatically charge you (and us) the full amount that you can buy and then the cost is adjusted later for the amount you actually used.
We've decided that we'll pre-authorise 125 EUR if you are making a transaction at pay at the pump. This, however, will be settled later on once we have captured the full amount from the merchant.
It's similar to a hotel deposit, where you put down a larger amount to cover any costs you might incur, and then you are refunded after you leave the hotel. You should see the amount adjusted in the next few days.
Sorry about the confusion about this.
Is there anything else you'd help with today?
Idd, bizar he. De commissie op Mastercard/Visa is enerzijds geplafonneerd door de EU. Anderzijds, bij Wordline waar deze terminal vandaan lijkt te komen, is het verschil in commissie niet afh van of het nu debit of credit is, maar wel waar de kaart uitgegeven is.Ptoeneigh schreef: 13 jul 2023, 15:03 Je hebt nog veel winkels die geen creditcard willen accepteren.
Kaartverwerkers mogen niet langer een verschillende commissie vragen voor het tweede label dat op dezelfde kaart staat (dus MC/VS debit NAAST Bancontact op een co-branded kaart). Dat is bepaald in een EU-verordening van enkele jaren geleden, weet niet dewelke meer maar ik kan het wel opzoeken.Ptoeneigh schreef: 10 jan 2024, 15:55 Ik heb grote aanbieders als Worldline en CVV eens bekeken.
Maar ook Sumup, loyaltek etc. Allemaal maken ze enkel onderscheid tussen debit en credit cards.
Klopt, zit puur in de hoofden van de handelaars. Vermoedelijk dat de grootbanken dat gerucht ook nog in standhouden tvv "hun" Bancontact.Ptoeneigh schreef: 10 jan 2024, 15:55Dus ik concludeer dan ook dat het onzin is dat er nog handelaars zijn die geen Mastercard debit of Visa debit willen accepteren omdat ze DENKEN dat dat duurder voor ze is dan maestro of zelfs bancontact.
Hier niet nee, gezien de EU-verordening. In buitenlanden waar het niet gereguleerd is - de meeste landen buiten de EU zeg maar - wel.Ptoeneigh schreef: 10 jan 2024, 15:55Ik kan me niet voorstellen dat een handelaar meer zou moeten betalen bij een Curve kaart dan bij een andere Debit kaart. Hoe dan?
Tjah, goede vraag.Ptoeneigh schreef: 10 jan 2024, 15:55Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is hoe Curve het voor elkaar krijgt dit aan te bieden (een creditcard te gebruiken als debit kaart en maar beperkte commissie kan rekenen).
Ze is deze week nog geldig t/m zondag.
The Referral Offer starts at 09:00:00 BST on the 14th of February 2024 and ends at 23:59:59 BST on 18th of February 2024 (the “Offer Period”).
How it works
During the Offer Period you will need to invite a friend to join Curve (the “Invitee”) by using the ‘Refer a friend’ button in your Curve Launchpad. You can only refer up to 5 Invitees.
The Invitee must satisfy the following steps within 30 days from being invited to join Curve.
https://www.iculture.nl/nieuws/curve-ap ... ternatief/Het tweemaal indrukken van de zijknop van de iPhone zal daarbij ook zorgen dat er een ander betaalsysteem wordt geactiveerd, bijvoorbeeld die van Curve.
Hier en elders (ook in de UK) voorbij zien komen “van wel” maar je zou toch vrij zeker moeten zijn ipv een forum waar het “naar waarschijnlijkheid wel” zo is.Ratface schreef: 12 jun 2024, 10:39 Iemand die kan bevestigen dat de verzekeringen gelinkt aan de 'beobank elite travel mastercard' ook geldig zijn bij het betalen via Curve met deze kaart?
Ptoeneigh schreef: 12 jun 2024, 13:33 Wat ik doe bij belangrijke aankopen en dan in net bijzonder bij reizen is altijd direct met de Beobank kredietkaart betalen voor de online boeking en bij autohuur. Gewoon om achteraf geen gezever te hebben.
Inderdaad. Ik denk dat dat ineens ook ‘the catch’ is waarom ze hopen dat je de kaart op reis gaat gebruiken, dan is het kassa. Zowel de wisselkosten als de rentepercentages zijn behoorlijk ongunstig, zelfs vergeleken met andere traditionele banken (KBC bijvoorbeeld).Ratface schreef: 12 jun 2024, 20:44 Akkoord, zo kan je het zeker doen. Het grote voordeel bij Curve (niet in het weekend) zijn wel de lage wisselkoerskosten. Deze zijn toch wel pittig bij een rechtstreekse betaling met de beobank kaart....