https://tweakers.net/nieuws/217348/auth ... s-aan.html
Ik vind het toch spijtig, ik gebruik alleen de ubuntu desktop app...
Authy stopt in augustus met desktopapps en raadt mobiele apps aan
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Ik ben al een tijdje geleden overgestapt van Authy naar KeePassXC waar je ook de TOTP's in kan opslaan.
Bij het instellen van 2/MFA scan ik de QR-code met mijn smartie en voer ik de textuele versie in op KPXC.
Op die manier heb ik meteen ook een backup.
Bij het instellen van 2/MFA scan ik de QR-code met mijn smartie en voer ik de textuele versie in op KPXC.
Op die manier heb ik meteen ook een backup.
Computer(k)nul
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik ben nooit fan geweest van Authy, toen bleek dat (iirc) je je telefoonnummer moest opgeven (wat niet in de TOTP RFC staat), en ook dat je je private keys niet kon exporten van hun platform.
Deze beslissing maakt dat ze zichzelf wat mij betreft nogmaals in eigen voet schieten.
Deze beslissing maakt dat ze zichzelf wat mij betreft nogmaals in eigen voet schieten.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Bij hun (laatste) breach de secrets allemaal geëxporteerd en naar Aegis overgestapt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik heb Proton Authenticator vandaag geprobeerd maar ik vond het app zelf niet echt goed, bv bij het scrollen was het haperend. Ook de advertenties (voor andere Proton apps dan wel) in bepaalde plaatsen vond ik minder.
Momenteel blijf ik dus bij 2FAS Auth.
Momenteel blijf ik dus bij 2FAS Auth.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik hou mij nog vast aan winauth als primary (een oudere, no longer maintained spijtig genoeg, windows utility voor totp), en Aegis voor mobile.
Er is voor zover ik weet nog geen afdoende alternatief voor winauth voor mij althans; ease of use, export, config is een gewone ini file, etc etc.
Secret key in winauth invullen, dan QR laten genereren en door aegis laten oppikken voor de keys die ik ook mobiel wil (enkel de noodzakelijke vanwege risico op verlies).
Ik zou nooit een puur mobiele app vertrouwen als primary keyholder, en ben geen fan van de moderne trend om de GSM als primary device te beschouwen.
Er is voor zover ik weet nog geen afdoende alternatief voor winauth voor mij althans; ease of use, export, config is een gewone ini file, etc etc.
Secret key in winauth invullen, dan QR laten genereren en door aegis laten oppikken voor de keys die ik ook mobiel wil (enkel de noodzakelijke vanwege risico op verlies).
Ik zou nooit een puur mobiele app vertrouwen als primary keyholder, en ben geen fan van de moderne trend om de GSM als primary device te beschouwen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Aegis Authenticator is beter voor tech-savvy gebruikers die volledige controle en maximale privacy willen, zonder afhankelijkheid van een online account.
- Proton Pass (Authenticator) is beter voor gebruikers die gemak willen, vooral als je al Proton Mail, Drive of VPN gebruikt.