Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ze zaten blijkbaar gekneld, ik denk dat de stuurkolom en het motorblok ook wel naar binnen zullen geduwd geweest zijn.
Wel verrassend dat de paal zo weinig schade heeft ten opzichte van de auto.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Geen compassie mee: overdreven snelheid, geen gordels dragen, alcohol, drugs, ...
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ik zie in de nieuwsberichten toch nergens dat ook maar één van die elementen aanwezig waren. Het enige dat nogal vaststaat is dat er verkeersagressie was, en daarvan weten we niet eens wie het geëscaleerd heeft. Als familie, vrienden, enzo van de slachtoffers dit lezen: niks aantrekken van de bagger van onbekenden op het internet. Het betekent niks.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Moonboy schreef: 27 dec 2023, 10:13 Zowat elke dag is het raak, dit land doet het heel slecht.
Combinatie van slechte weginfrastructuur, teveel wagens op de weg (gekende fiscale voordelen), te grote bevolkingsdichtheid, slechte weersomstandigheden groot deel van het jaar, slechte "lichtomstandigheden" op onze breedtegraad groot deel van het jaar, een oudere generatie in de bevolking die nog steeds zonder verpinken drinkt en rijdt.

Uiteraard praat geen enkele van deze factoren goed dat een crash (noem het geen "ongeluk") altijd op een menselijke fout berust en deze factoren slechts bijgedragen hebben, maar de maatschappelijke en politieke berusting in de crashstatistieken "it is what it is" en het gebrek aan wil om verkeersveiligheid verder te verbeteren - en daar is nog zeer veel ruimte voor - is jammer. Elke verkeersdode zou er ene teveel moeten zijn, maar de politici lijken het niet zo te zien. Het prestigeproject van de huidige federale minister van mobiliteit (Ecolo/Groen) is een nieuwe verkeerscode, met tientallen nieuwe borden en regels waardoor alles nog complexer wordt, verkeersveiligheid komt nog amper aan bod.

De vooruitgang die we geboekt hebben de laatste jaren is eigenlijk dankzij "toevalligheden" en niet door gerichte ingrepen. De scherpe daling aan weekendcrashes is een gevolg van het verdwijnen van de nacht- en afterclubs, op zich een gevolg van veranderende attitudes bij jongeren (meer online ipv buiten). Verder zijn wagens ook een pak veiliger ontworpen en is de overleving bij crash aanzienlijk beter dan vroeger.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Wat een zootje op weg, men leeft en rijdt er gewoon op los alsof er geen wetten en reglementen bestaan, zeer goed dat men in actie komt tegen al deze buitensporigheden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231229_93337241

https://www.hln.be/dendermonde/dolgedra ... ~ad5648e7/

https://www.hln.be/kortrijk/jonge-patse ... ~ae6a7ae3/

https://www.hln.be/leuven/tieners-slaan ... ~ac2e3f1e/
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is geen kleine frustratie meer maar begint eerder een grote te worden en je staat gewoon machteloos..

Ons gemeentebestuur van Rumst met een nva burgemeester dat als enige in de hele regio dwars blijft liggen op fiberklaar..alle buurgemeenten zijn ondertussen uitgerold...hier leggen ze de lat voor een vergunning zo hoog dat fiberklaar netjes bedankt...
Verleden week belasting voor wonen id gemeente gekregen, tegenwoordig rekenen ze ook al onbewoonbare ruimte zoals tuinhuis, kelder, zolder mee aan als m2 zodat ze wat meer kunnen innen
Huisvuil is omgeschakeld naar diftar, ja sorteren is belangrijk en deden wij voordien al, hier gaat voor 4 personen ongeveer 40l restafval op 6w buiten... Kostprijs is wel verdrievoudigd, je moet huur betalen voor die bakken, kosten voor het leegmaken en dan veel geld voor zelfs groenafval..die laatste wordt maar 1 keer om de 2w opgehaald waardoor je id zomer altijd met maden zit..
Ze hebben een rondvraag gedaan in een wijk, wat vind je van groen op straat, niemand principieel tegen natuurlijk, resultaat, ze hebben overal van die verkeersremmers, bakken groen geïnstalleerd door bakken in het beton te zagen..Een petitie hiertegen voordat de werken werden gestart werd afgedaan als ..je zal die mensen wel gechanteerd hebben om te tekenen dus die interesseert ons niet byebye...
De zone dertig is dermate ver uitgebreide ( en ja ik ben absoluut voorstander voor zone 30 aan scholen) dat je bijna 1.5km hebt... aan die zones zijn in rumst wegversmallingen voorzien wat stevige files oplevert maar een supermarkt waar de vrachtwagen achterwaarts op de parking moet oprijden wordt wel op de vingers getikt omdat ze de doorstroming vh verkeer hinderen in diezelfde zone 30...
Ze hebben vorige legislatuur industriegrond aangekocht in terhagen (ook nva), dat ligt meters onder het waterniveau vlak naast de rupeldijk, vandaar zijn ze nu overal van die 1m2 groenbakken op straat aan het installeren want de omvorming naar woonzone is al een keer afgekeurd...
O ja, onze burgemeester staat als 1ste opvolger op de kieslijst in Vlaanderen dus is zp goed als gegarandeerd dat hij vaar het Vlaams parlement gaat...pffff
En moesten jullie nu denken dat ik links ben..nope..centrum rechts maw dat wordt een probleem als ik moet gaan stemmen ...

En dan nog oudjaar...wat heb ik een hekel aan deze dag..
...

Onbegrijpelijk dit bestuur..

Tom

Zo..frustratie is er even afgeschreven..
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Credit Card betalingen met compleet obscure beschrijving/begunstigde, waardoor je totaal geen idee hebt waarover het gaat.

Heb nu bvb 2.99 euro openstaan voor "NEMO-CAS DEFAULT SE NUMBER". Serieus wtf. En ik ben blijkbaar niet de enige, want als ik dit in Google ingeef, krijg ik na NEMO-CAS al een voorgestelde zoek-opdracht met die hele rimram. Maar de search zelf levert totaal niets op. Zal maar effen afwachten, want bedrag staat op dit moment gewoon 'in behandeling'.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 11 keer
Te Koop forum

Dat is inderdaad een vervelend probleem dat vaker opduikt. De naam zegt vaak niets over de zaak en zo kan je moeilijk weten waar het over gaat. Soms hebben ze ook meerdere zaken in diverse sectoren. Zeker in het buitenland en als je veel je kaart gebruikt is dat vervelend. Ik hou daarom alle afrekeningen bij tijdens een reis en vergelijk dan de afrekening. Op de tickets schrijf ik soms bij waarvoor het was als dat niet af te leiden valt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tomby schreef: 04 jan 2024, 11:38 Credit Card betalingen met compleet obscure beschrijving/begunstigde, waardoor je totaal geen idee hebt waarover het gaat.

Heb nu bvb 2.99 euro openstaan voor "NEMO-CAS DEFAULT SE NUMBER". Serieus wtf.
Als je het echt niet weet: bel eens naar uw bank, die krijgen veel meer info binnen dan enkel een "naam".
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

En dan weer de sector direct ook dat er iets mis is. Dan kunnen ze in het geval er iemand opgelicht wordt ook al niet gaan zeggen dat die niet oplettend genoeg was.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Vanmiddag stond ik hier achter een gestopte bus en daardoor zag ik de rode verbodsborden niet -- het moet dus al een hele tijd geleden zijn dat ik daar nog rechtdoor gereden ben (hoop ik toch). De wagen achter mij had het ook zitten en moest ook rechtsomkeer maken.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Blijkbaar mag je niets meer op youtube zetten.
Ik heb carnaval helemaal gefilmd , geupt op youtube en ik kreeg deze melding, meestal krijg ik te lezen dat het bv in slechts 1-2 landen geblokkeerd ofzo is & dat er geen problemen zijn enz… en iedereen kan het filmpke bekijken maar nu , nog nooit meegemaakt, staat er dat het volledig geblokkeerd is.

Hoe triest is dat nu niet lol dat je zelfs geen simpel carnavalstoet nimmer kan plaatsen, onvoorstelbaar.

Maat van mij stuurde dit;

Sry, echt belachelijk is het geworden.
Er moet dringend een nieyuw & beter platform komen.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Vermoedelijk wegens de muziek. Nieuw platform gaat je niet helpen, want dankzij de copyright lobby gaan ook die een screening moeten invoeren.
Je kan proberen om een beroep aan te tekenen en het duidelijk te maken dat dit onder fair use valt enz.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Provider
Te Koop forum

Kippenkraam dat besloten heeft om rechtover 't straat zijn spel op te zetten. Vanaf nu dus elke zondag van 's ochtends tot in de namiddag de hele tijd een irritante generator.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

devilkin schreef: 07 jan 2024, 11:59 Vermoedelijk wegens de muziek. Nieuw platform gaat je niet helpen, want dankzij de copyright lobby gaan ook die een screening moeten invoeren.
Je kan proberen om een beroep aan te tekenen en het duidelijk te maken dat dit onder fair use valt enz.
Heb dan maar 28sec gemuted geklikt, triestig ze, song duurde 28sec, er zijn zie ik nog 15 andere songs geregistreerd en daar geen problemen mee, het mag.
Is aant processen nu.
Ik kan er tegenin gaan maar dat kan 30 dagen duren, daar begin ik niet mee ze.

Flying High (Radio Mix)
Captain Hollywood Project is de song die alles blokeert. ppff.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Maak een afspraak voor uw autokeuring, dat kan online !

Geef je nummerplaat in: fijn die staat op de groene kaart
Geef datum eerste inschrijving: geen idee, verder dan het jaar kom ik niet vanbuiten en de auto in kwestie staat niet op mijn oprit. vroeger kon ik gelijk welke datum ingeven en kon ik verder nu niet meer.

klopt deze info ? vraagt de site dan, 'neen' klikken brengt je terug naar het vorige, ja klikken en je moet chassisnummer ingeven.

Pfft.

Op de groene kaart staat een QR code, die scannen met de smartphone brengt je naar een website waar niet eens alle knoppen van op je scherm passen in de breedte...
Maar alle info staat wel ingevuld, maar ook de datum eerste inschrijving is nergens te bespeuren. Je kan er wel verder maar de knoppen passen dus niet op het scherm wat het allemaal niet echt gebruiksvriendelijk maakt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 08 jan 2024, 16:18 Geef datum eerste inschrijving: geen idee, verder dan het jaar kom ik niet vanbuiten en de auto in kwestie staat niet op mijn oprit. vroeger kon ik gelijk welke datum ingeven
als je de nummerplaat kent kan je de datum mss op https://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1 opzoeken? (je nummerplaat ingeven en je krijgt de datum wanneer daar het laatst een wijziging op gebeurd is)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer

Om bang van te worden, waar gaat het naartoe met onze wereld? :|
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/08 ... stische-g/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

History repeating, wie niet leert uit zijn fouten zal ze opnieuw maken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

En laten we vooral alles wat er mogelijks aan zou kunnen herinneren verwijderen...

edit: cynisch bedoeld.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Neen, vooral niet. Net dat werkt mee aan het herhalen van fouten omdat men ze dan mogelijk vergeet. Men moet er niet te zacht mee omspringen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Splitter schreef: 08 jan 2024, 17:37
Joe de Mannen schreef: 08 jan 2024, 16:18 Geef datum eerste inschrijving: geen idee, verder dan het jaar kom ik niet vanbuiten en de auto in kwestie staat niet op mijn oprit. vroeger kon ik gelijk welke datum ingeven
als je de nummerplaat kent kan je de datum mss op https://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1 opzoeken? (je nummerplaat ingeven en je krijgt de datum wanneer daar het laatst een wijziging op gebeurd is)
poging 1:
Your Application session has expired or an unexpected error has occured!!!
en geen back button of niks....

poging 2:
De kentekenplaat is toegekend aan een voertuig sinds20-02-2015
wat volgens mij ook niet klopt...de auto is van 1989...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 08 jan 2024, 19:53
De kentekenplaat is toegekend aan een voertuig sinds20-02-2015
wat volgens mij ook niet klopt...de auto is van 1989...
het maakt niet uit van wanneer de auto is, de gegevens gaan over wanneer de nummerplaat toegekend/aangepast/geschrapt is.
dus dat de auto antiek is, is niet erg.
je moet dus even kijken of het kan kloppen dat de nummerplaat die erop zit (en dus "de inschrijving") van 2015 is,
want die nummerplaat zou dus sinds 20/02/2015 aan een auto hangen. (en als ik me niet vergis, passen ze die datum aan als de nummerplaat naar een andere wagen zou verhuizen - al durf ik me daar niet meer met 100% zekerheid over uit te spreken)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan is dat toch niet de datum eerste inschrijving...
J.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer

ik vind het vandaag verbazend hoe sommigen een minder belasting betalen op iets als een subsidie beschouwen tegenwoordig.
Kijk maar naar die 5000 euro op de EV's..
Op een wagen van 40K betaal je netto net geen 7000 euro belasting, met de belastingsvermindering betaal je alsnog 2000 euro belasting...
Echter zijn er best wat mensen die dat een subsidie noemen terwijl diegene die deze koopt die wagen misschien echt wel nodig heeft, kijkt naar het milieu en die extra kost en alle nadelen tov een benzine wagen er wilt bijnemen ... Dit heeft niets te maken met "diegene die het kunnen betalen" .. Meestal zijn het trouwens die die deze wagen kopen die al heel veel belastingen betalen en onze sociale zekerheid in leven houden... maar blijkbaar is genoeg nooit genoeg...

Ik vraag me af, als die hun kinderen nu bv 200 euro zakgeld krijgen per maand en die van de buren 300euro krijgen wat ze zouden zeggen als die kinderen hun ouders gaan zeggen dat dat niet kan want dat zij daarmee hun ouders subsidieren met 1200 euro per jaar...

Tom
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

Reclame van Shkoda... Geen idee welke uitspraak correct is, maar geef mij maar Skoda met de S ipv Skoda met de Sh
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 14 keer

tom35 schreef: 09 jan 2024, 09:07 ik vind het vandaag verbazend hoe sommigen een minder belasting betalen op iets als een subsidie beschouwen tegenwoordig.
Kijk maar naar die 5000 euro op de EV's..
Benieuwd hoeveel van die "belastingsvermindering" naar echte particulieren zal gaan.
Vergeet niet dat je een bepaalde procedure moet volgen (factuur kunnen voorleggen EN binnen de 90 dagen het desbetreffende voertuig daadwerkelijk in 2024 inschrijven EN dit nog doen binnen het relatief beperkte budget.
Gezien de huidige levertijden bij veel merken EV's lijkt me dat voor een particulier al een hele opgave.

Anderzijds mogen bv. deelautobedrijven zich ook inschrijven voor de premie en zijn bepaalde deelautobedrijven onderdeel van een grote autoverdeler (bv. d'Ieteren) die dus volop van het voordeel gebruik kunnen maken door hun stockwagens door te schuiven naar hun dochterbedrijven (en waarschijnlijk ook nog eens BTW kunnen recupereren).
Een subsidie voor grootbedrijven dus. Maar dat mag toch niemand verwonderen als je weet welke politieke strekkingen achter deze vorm van "belastingsvermindering" zit? :-D
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Radio nieuwslezers die elke zin afsluiten (ook indien geen vraag) met stijgende intonatie, of bij elk woord op -en de -n laten vallen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 09 jan 2024, 06:29 Dan is dat toch niet de datum eerste inschrijving...
J.
Datum eerste inschrijving moet toch op jouw inschrijvingsbewijs staan (roze kaart) ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tuurlijk, maar de auto staat niet hier.
J.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 09 jan 2024, 06:29 Dan is dat toch niet de datum eerste inschrijving...
J.
juist, ik had blijkbaar wel correct gelezen, maar vertaald naar "laatste/huidige inschrijving"....
dan gaat die kenteken check idd ook niet helpen en denk niet dat als particulier persoon een andere manier hebt om dat uit te zoeken dan...
tja, je kan een nieuwjaarsuitstapje maken naar waar die wagen staat? :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

inderdaad, dat is dus wat er nodig is, of het via de brakke mobiele site doen...

J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 09 jan 2024, 09:47 of bij elk woord op -en de -n laten vallen.
De -n laten wegvallen is in de regel wel de correcte uitspraak dacht ik. Hangt natuurlijk ook wel af van het geheel en context, als het niet goed klinkt bewaar je de -n beter.

De HRT daarentegen moet je idd niet doen. Teveel Amerikaanse filmpjes bekeken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Tja, veel West-Vlamingen voegen net vaak een -n toe :)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

CCatalyst schreef: 09 jan 2024, 14:52
De -n laten wegvallen is in de regel wel de correcte uitspraak dacht ik.
We rijde in de rege lijkt mij niet correct :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

bol.com...

- een nutteloze chatbot
- een product "op voorraad" en met "morgen geleverd" waarbij je een leverdatum kan kiezen... ten vroegste overmogen
- de site die maar half werkt: veranderen van betaalmethode geeft de raw json ipv modal, een product "op voorraad" toevoegen in de winkelwagen geeft een succes en redirect vervolgens naar de winkelwagen waar die aangeeft "product is niet op voorraad, aantal werd op 0 gezet" (behalve voor datzelfde product bij een duurdere leverancier, als in dubbel zo duur, daar lukt het wel nog - ondanks op voorraad te zijn bij alle 3 de mogelijke opties)

lijkt dus alsof hun site niet helemaal in orde is (doet zich dus niet constant of met alles voor, maar wel net met datgene dat ik moet hebben)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan naar de winkel van Coolblue, heb je direct de spullen, zonder wachten.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

Dizzy schreef: 10 jan 2024, 08:27 Je kan naar de winkel van Coolblue, heb je direct de spullen, zonder wachten.
Ik wist niet dat bol.com aan coolblue leverde :nono:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 10 jan 2024, 08:27 Je kan naar de winkel van Coolblue, heb je direct de spullen, zonder wachten.
Mits op voorraad en mits het dubbele te betalen van de prijs.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De voorraad kan je online zien en dan vastleggen. Het dubbele heb ik er nog nooit betaald, meestal zelfde prijs of enkele euro's meer. De prijzen variëren bij BOL dus duidelijk ook sterk.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”