Waarom is er een tech nodig om een tv-box te swappen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
BartEeck1968
Starter
Starter

Hallo Iedereen,

Half september is mijn digicorder defect gegaan en werd deze vervangen door een tv-box, telenet center zag toen in hun systeem dat er een tech moest langskomen om de box te plaatsen.
Na wat zagen van mijn kant krijg ik toch de tv-box mee om hem zelf te installeren, en vanaf toen begonnen de problemen.
Activatie bleef hangen, éénmaal dat dat er door kwam verloor ik mijn telefonie (volledig abonnement verdween).
Tijdens de contacten met de helpdesk bleef men maar volhouden dat mijn modem niet voldeed en ze verwezen daarbij telkens naar mijn docsis 3 modem only, het feit dat ik nog een Arris EMTA had (waar mijn telefonie op zat) deed het bij hen donderen in Keulen.
Uiteindelijk heb ik een tech moeten laten langskomen om het telefonie probleem op te lossen.
Die tech kon niet anders dan mijn twee modems (die trouwens niet bij elkaar staan) vervangen door één modem.

Na veel aandringen kan er dan toch een CV8560E geplaatst worden, zodat ik in bridge mode kan zetten en op mijn router toch een publiek adres kan verkrijgen.
Dat ik een week moet wachten om een publiek adres op mijn router te krijgen (desondanks dat alle instellingen correct waren) en zelfs enkel dagen met totaal geen internet, mag ik er ook nog bij nemen.

Vandaag terug contact gehad met Telenet helpdesk, omdat mijn tv-box kuren heeft.
Ik word doorverwezen naar een Telenet center om de tv box te swappen, en dan zou alles terug OK zijn.
In het telenet center krijg ik te horen dat ze mijn geen box kunnen meegeven, er moet een tech langkomen.
Als ze toch een box zouden meegeven kunnen er problemen ontstaan met de activatie.
Ik wil niet terug dezelfde zever zoals in september en ga akkoord met een interventie, tech komt dinsdag langs.

Ik vrees dus dat ze wederom mijn modem gaan willen vervangen.
Op Mijn Telenet kan ik ook geen expertinstelling meer aanpassen.

Heeft Telenet op dit ogenblik nog een modem die de bridging mode kent ?
Of gaan ze mij een modem met router in mijn strot rammen ?
Hoe zit het eigenlijk met de vrije modemkeuze ?
Kan ik zelf een modem-only aanschaffen ? En deze laten privisioneren bij Telenet ?

Grtz,
Bart
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

De Telenet CV8560E is de enige modem die bridge-mode ondersteunt.

Vrije modemkeuze kan pas vanaf 1 november 2024, providers krijgen nu 1 jaar tijd om hun bedrijfsprocessen aan te passen.

Bij Orange ondersteunen de modems wel standaard bridge-mode. Net als bij alle DSL-providers.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zoals Philippe zou zeggen (denk ik), de vrije modemkeuze is pas verplicht vanaf 1 november 2024, maar het staat de bedrijven uiteraard vrij om daar al sneller mee van start te gaan.

Verder heeft Orange idd een volledigere bridge mode in hun routers, ipv de mac-passthrough techniek die TN gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”