Electro winkel die mensen oplicht ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
In de regio Turnhout is een grote elektro winkel(keukentoestellen) die constant mensen oplicht en hier blijkbaar nog mee wegkomt ook?
Wanneer je deze winkel gaat Googlen krijg je +1000 reacties waarvan velen in hetzelfde schuitje als mij zitten en ik zou in de toekomst deze ellende andere mensen willen besparen.
Natuurlijk doe eerst je onderzoek voor je ergens iets koopt maar hier moest het ook snel snel gaan daar we zonder koelkast zaten en vandaar dat ik ook deze fout maakte door daar aan te kopen.
Ikzelf ben hier dus ook slachtoffer van geworden en heb inmiddels een klacht ingediend via Test-aankoop maar dit leverde geen resultaat op.
Daarna is er dan een advocaat ingeschakeld via Test-aankoop maar nog steeds geen resultaat.
Vorige week heb ik dan een gerechtsdeurwaarder op deze zaak gezet en dat maakte blijkbaar veel indruk want een week later had ik mijn geld terug.
Andere mensen hebben dit ook al bij FOD Financiën gemeld maar helaas zonder resultaat.
Op welke manier kan dergelijke oplichting stopgezet worden zonder zelf in de problemen te komen ?
Wanneer je deze winkel gaat Googlen krijg je +1000 reacties waarvan velen in hetzelfde schuitje als mij zitten en ik zou in de toekomst deze ellende andere mensen willen besparen.
Natuurlijk doe eerst je onderzoek voor je ergens iets koopt maar hier moest het ook snel snel gaan daar we zonder koelkast zaten en vandaar dat ik ook deze fout maakte door daar aan te kopen.
Ikzelf ben hier dus ook slachtoffer van geworden en heb inmiddels een klacht ingediend via Test-aankoop maar dit leverde geen resultaat op.
Daarna is er dan een advocaat ingeschakeld via Test-aankoop maar nog steeds geen resultaat.
Vorige week heb ik dan een gerechtsdeurwaarder op deze zaak gezet en dat maakte blijkbaar veel indruk want een week later had ik mijn geld terug.
Andere mensen hebben dit ook al bij FOD Financiën gemeld maar helaas zonder resultaat.
Op welke manier kan dergelijke oplichting stopgezet worden zonder zelf in de problemen te komen ?
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mogen we weten over welke winkel dat het gaat?
Zo heb ik nu ook een akkefietje voor betreffende garantie met een winkel die ook een vestiging in Turnhout heeft.
In het kort...
Hoofdtelefoon staat te koop met 5 jaar garantie.
Na aankoop en bekijken vh factuur via mail verkregen staat er onderaan in kleine lettertjes 2 jaar garantie.
Als ik dit aankaart krijg ik de reactie dat '5 jaar garantie' pas geldig is op aankopen boven 200€
Daarnet opnieuw reactie gestuurd met de vraag waarom dan reclame maken voor 5 jaar garantie in de advertentie van desbetreffend artikel als dit toch niet klopt.
Mijn inziens is dit bedrieglijke reclame...
Zo heb ik nu ook een akkefietje voor betreffende garantie met een winkel die ook een vestiging in Turnhout heeft.
In het kort...
Hoofdtelefoon staat te koop met 5 jaar garantie.
Na aankoop en bekijken vh factuur via mail verkregen staat er onderaan in kleine lettertjes 2 jaar garantie.
Als ik dit aankaart krijg ik de reactie dat '5 jaar garantie' pas geldig is op aankopen boven 200€
Daarnet opnieuw reactie gestuurd met de vraag waarom dan reclame maken voor 5 jaar garantie in de advertentie van desbetreffend artikel als dit toch niet klopt.
Mijn inziens is dit bedrieglijke reclame...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
Ja daar heb ik vroeger al eens wat wilde verhalen over gehoord, parking staat daar ook meestal mooi leeg hé daar in Malle.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Ben er geweest maar het was blijkbaar gesloten en het gebouw staat te koop wegens verhuis.Petrikske schreef: 18 dec 2023, 20:42 Ja daar heb ik vroeger al eens wat wilde verhalen over gehoord, parking staat daar ook meestal mooi leeg hé daar in Malle.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 64 keer
Ze nemen daar zelfs het geld van de mensen in beslag als ze de slechte review niet verwijderen.
Ik heb nog een vaatwas gekocht voordat de problemen begonnen en dat liep allemaal correct, ik begrijp niet hoe dat zo kan veranderen.
Ik heb nog een vaatwas gekocht voordat de problemen begonnen en dat liep allemaal correct, ik begrijp niet hoe dat zo kan veranderen.
- Petrikske
- Elite Poster
Website staat nog steeds online... https://www.elektrolommelen.be/
Helemaal onderaan staat in piepkleine lettertjes het volgende....
Door een tekort aan grondstoffen in de huidige situatie, kunnen sommige artikelen een langere levertijd hebben dan normaal.
Helemaal onderaan staat in piepkleine lettertjes het volgende....
Door een tekort aan grondstoffen in de huidige situatie, kunnen sommige artikelen een langere levertijd hebben dan normaal.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
"piepkleine lettertjes" zou ik dat nu niet noemen, valt goed genoeg op vlak voor de footer.
maar:
- het feit dat ze ooit EP partner waren, en dat niet meer zijn
- en op facebook pronken met hun "bekijk onze 5-sterrenreview" met vervolgens de opmerkingen uitgeschakeld....
dat geeft al een redelijk idee over hoe een "kwalitatieve" winkel dat (nog) zal zijn.
maar:
- het feit dat ze ooit EP partner waren, en dat niet meer zijn
- en op facebook pronken met hun "bekijk onze 5-sterrenreview" met vervolgens de opmerkingen uitgeschakeld....
dat geeft al een redelijk idee over hoe een "kwalitatieve" winkel dat (nog) zal zijn.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 135 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Die zitten volgens mij al een jaar of langer niet meer op dat adres(was volgens mij vroeger het pand van tegeldiscount). Ik zal het eens in het oog houden of ik daar uberhaupt af en toe nog beweging zie. Ik kom daar elke week eens voorbij. Maar die hebben inderdaad al in kranten gestaan met hun bedenkelijke praktijken.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230917_97238938
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/com ... 0/10568954
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230917_97238938
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- Petrikske
- Elite Poster
Tegeldiscount zit op nr: 162 http://www.tegeldiscountbvba.be/contact.html
Lommelen zit op nr: 166 https://www.elektrolommelen.be/contact? ... C8QAvD_BwE
Toegevoegd na 5 minuten 5 seconden:
Laatste review op Google is van gisteren, ik vermoed dat er tot op heden of vrij recent nog steeds activiteit was op dit adres.
Als ik werk kom ik er meermaals daags voorbij maar vanwege een lange vakantie zal ik er vermoedelijk ten vroegste pas op 5/1/2024 opnieuw passeren.
Al wil ik er gerust voor eventuele gedeputeerden eens een kijkje gaan nemen.
Of ik laat m'n drone eens langs vliegen.
Lommelen zit op nr: 166 https://www.elektrolommelen.be/contact? ... C8QAvD_BwE
Toegevoegd na 5 minuten 5 seconden:
Laatste review op Google is van gisteren, ik vermoed dat er tot op heden of vrij recent nog steeds activiteit was op dit adres.
Als ik werk kom ik er meermaals daags voorbij maar vanwege een lange vakantie zal ik er vermoedelijk ten vroegste pas op 5/1/2024 opnieuw passeren.
Al wil ik er gerust voor eventuele gedeputeerden eens een kijkje gaan nemen.
Of ik laat m'n drone eens langs vliegen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 190 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik ken de zaak niet, maar als een voorheen goede zaak plots slechte reviews of klachten krijgt zijn er dikwijls financiële problemen of werd de zaak overgenomen door minder goede ondernemers die teren op de goede faam maar intussen het bedrijf ten gronde richten.
Maar in dit geval blijkt uit de publicaties staatsblad dat de bestuurders nog steeds dezelfde zijn en ook de jaarrekening schijnen in orde te zijn.
Maar in dit geval blijkt uit de publicaties staatsblad dat de bestuurders nog steeds dezelfde zijn en ook de jaarrekening schijnen in orde te zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 37 keer
Dan mogen we hier in Kinrooi nog tevreden zijn met onze plaatselijke electrozaak VDS Electronics die van klein volgepropt winkeltje is uitgegroeid tot een zaak met een - toch voor onze gemeente - ruime mooie toonzaal.
Er komen hier zelfs klanten vanuit As. Er blijven niet veel grotere electrozaken in onze ruime omgeving meer over.
En over de prijzen die ze hanteren mogen we echt niet klagen. Daar bovenop geven ze ook nog een goede dienstverlening. Ze hebben zelfs een eigen herstellingsdienst.
Er komen hier zelfs klanten vanuit As. Er blijven niet veel grotere electrozaken in onze ruime omgeving meer over.
En over de prijzen die ze hanteren mogen we echt niet klagen. Daar bovenop geven ze ook nog een goede dienstverlening. Ze hebben zelfs een eigen herstellingsdienst.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 395 keer
- Bedankt: 194 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Op Facebook delen ze alle 5-sterren Trustpilot reviews: https://www.facebook.com/ElektroLommelen/?locale=nl_BE
Maar je kan er geen commentaar op geven "Elektro Lommelen heeft beperkt wie opmerkingen kan plaatsen bij dit bericht.".
En als je dan bij Trustpilot zelf gaat kijken... https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... ommelen.be
De voorbije weken bijna alleen maar 1 en 2-sterren.
Maar je kan er geen commentaar op geven "Elektro Lommelen heeft beperkt wie opmerkingen kan plaatsen bij dit bericht.".
En als je dan bij Trustpilot zelf gaat kijken... https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... ommelen.be
De voorbije weken bijna alleen maar 1 en 2-sterren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
Iig let wel op met Trustpilot, ze zijn daar wel bereid negatieve reviews te verwijderen mits een financiële bijdrage van het bedrijf in kwestie.
Als je Googlet zal je tegenkomen dat Trustpilot bij hoog en laag beweert nooit slechte reviews te verwijderen tegen betaling. De reviews worden officieel inderdaad niet verwijderd omdat ze slecht zijn, de reviews worden verwijderd omdat "de authenticiteit van de review niet geverifieerd kan worden." Het eindresultaat is wel twee keer dezelfde: de slechte reviews zijn weg.
Als je Googlet zal je tegenkomen dat Trustpilot bij hoog en laag beweert nooit slechte reviews te verwijderen tegen betaling. De reviews worden officieel inderdaad niet verwijderd omdat ze slecht zijn, de reviews worden verwijderd omdat "de authenticiteit van de review niet geverifieerd kan worden." Het eindresultaat is wel twee keer dezelfde: de slechte reviews zijn weg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
Dat gebouw staat al een hele tijd (minstens een half jaar) leeg, en ook al zeker een maand of 4 te koop.Petrikske schreef: 19 dec 2023, 00:32 Laatste review op Google is van gisteren, ik vermoed dat er tot op heden of vrij recent nog steeds activiteit was op dit adres.
De "winkel" is nu een pure webshop geworden, in oktober is de maatschappelijke zetel verhuisd naar een adres in 2018 Antwerpen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De mama zit sinds enkele jaren niet meer in het familiebedrijf en nu denkt de zoon snel rijk te worden met oplichting.
Je zal die Lommelen vinden in de Wulpenstraat 18 in Heusden-Zolder en nergens anders.
Stuur je ingebrekestelling naar dat adres en daag hem voor de rechtbank.
Je zal die Lommelen vinden in de Wulpenstraat 18 in Heusden-Zolder en nergens anders.
Stuur je ingebrekestelling naar dat adres en daag hem voor de rechtbank.
- Petrikske
- Elite Poster
Klopt, zelf nog maar net meegemaakt toen ik een hele slechte review had geschreven over Sunny Usenet (oplichting)CCatalyst schreef: 19 dec 2023, 08:43De reviews worden officieel inderdaad niet verwijderd omdat ze slecht zijn, de reviews worden verwijderd omdat "de authenticiteit van de review niet geverifieerd kan worden."
Ik moest dan nadien heel wat details geven of ze gingen m'n review misschien verwijderen.
Heb dat alsnog gedaan en m'n review staat nog steeds online.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Dat is de dood van dat soort ratingsystemen. Ze worden gemanipuleerd door de eigenaars van de zaken en zijn dus niet meer betrouwbaar. Het was ooit een goed idee en in het begin werkte dat goed met sites als resto.be maar ook Tripadvisor. Ga je nu op tripadvisor en zoek je een resto in bvb Tenerife dan krijg je de belachelijkste zaken voorgesteld.
Zelf ook ooit meegemaakt dat ik een review van een onbeleefde eigenaar geplaatst had en dat die dat had laten verwijderen. Nadien hebben ze dan wel de zaak van het platform gegooid maar het is nefast voor het vertrouwen waar deze systemen het van moeten hebben.
Zelf ook ooit meegemaakt dat ik een review van een onbeleefde eigenaar geplaatst had en dat die dat had laten verwijderen. Nadien hebben ze dan wel de zaak van het platform gegooid maar het is nefast voor het vertrouwen waar deze systemen het van moeten hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
Die zijn helemaal niet betrouwbaarder, eender wie kan er eender wat op zetten, dat is niet betrouwbaar. Het probleem is ook dat mensen verwachten dat bedrijven nog op die onzin gaan reageren. Hetzelfde met de openingsuren. Google geeft uren die niet meer kloppen omdat iedereen er maar suggesties over stuurt die niet kloppen. Mensen zijn dan kwaad dat het niet open is op de uren die op google staan maar ze kijken niet naar de officiële website.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Met Google valt het wel degelijk beter mee, zeker vanaf er voldoende mensen een review geschreven hebben. De algemene score geeft dan wel een goede indicatie.Dizzy schreef: 19 dec 2023, 11:55 Die zijn helemaal niet betrouwbaarder, eender wie kan er eender wat op zetten, dat is niet betrouwbaar.
Het bedrijf in kwestie hier heeft bijvoorbeeld >1500 reviews en een gemiddelde score van 2.7. Dat is erg slecht, je vindt niet veel dingen die minder hebben dan 3. Ik spreek uit ervaring: blijf ver weg van alles dat meer dan 100 reviews heeft en een gemiddelde score van minder dan 3. Scores van 3 tot 4 vereisen verder onderzoek, dat zijn slechte scores maar vaak is er dan 1 specifiek probleem maar is de rest wel nog ok, best ga je de reviews dan zelf eens na om te zien wat er scheelt, de "lekker eten maar slechte bediening"-restaurants vind je bv vaak in deze categorie. Een score van 4 is eigenlijk pas goed vanaf 4.3 of meer, 4.0 tot 4.2 zijn eigenlijk de middelmatige scores. Van 4.6 tot 5.0 kom je weer in het gebied van de zeldzame scores - dit gaat dan over zaken die heel goed zijn (mits er voldoende reviews zijn).
Enfin, toch wat nuanceren: dit geldt voor winkels en restaurants. Postkantoren en koerierdiensten en overheidszaken hebben in de regel allemaal barslechte scores, maar dat is omdat bijvoorbeeld niemand een positieve review gaat schrijven over bpost of UPS omdat ze hun pakje van Zalando op tijd afgeleverd hebben, nee die positieve review gaat naar Zalando. Maar als het pakje te laat afgeleverd is of beschadigd is, dan gaat de negatieve review naar bpost of UPS. Voor winkels en restaurants gaan de positieve en negatieve reviews wel naar dezelfde vermelding.
Vanaf gemeld wordt dat er twijfel is over de uren belt Google nu zelf de business op om de uren te vragen, of men stuurt een email, of indien op beide geen reactie gaat Google zelf op de website gaan kijken.Dizzy schreef: 19 dec 2023, 11:55Google geeft uren die niet meer kloppen omdat iedereen er maar suggesties over stuurt die niet kloppen. Mensen zijn dan kwaad dat het niet open is op de uren die op google staan maar ze kijken niet naar de officiële website.
- Dizzy
- Elite Poster
Mijn ervaring is dat die reviews te vaak op niets gebaseerd zijn. We hebben hier reviews van 5 sterren en met 0 sterren voor dezelfde zaak op dezelfde dag en dus hetzelfde personeel. Mensen gebruiken die reviews ook om wraak te nemen, ook als ze zelf in fout zijn.
Ik zou graag hebben dat Google aan zaken de keuze laat om die zever gewoon af te zetten. Hetzelfde met die vragen, ga je iemand aannemen om die brol dagelijks te lezen en te beantwoorden? Mensen plaatsen daar vanalles in ook compleet tegen hun eigen privacy en belangen in.
Ik heb nog nooit geweten van Google dat zelf belt. Integendeel, om zaken te laten registreren hebben ze een postkaartje dat ze dan sturen naar het adres van het filiaal waar ze uiteraard van niets weten en dat in de vuilbak kieperen als spam/reclame. Enkel de eigenaar moet aanpassingen kunnen doen of het gewoon kunnen verwijderen. Zelf heb ik al vaak foute adresgegevens moeten laten corrigeren, geen zaken die verhuisd zijn maar Google verandert het adres ineens of plaatst de pin ineens verkeerd. Het toppunt was dat ipv het juiste adres dat al jaren bekend is veranderd werd... in een tramtunnel.
Ik zou graag hebben dat Google aan zaken de keuze laat om die zever gewoon af te zetten. Hetzelfde met die vragen, ga je iemand aannemen om die brol dagelijks te lezen en te beantwoorden? Mensen plaatsen daar vanalles in ook compleet tegen hun eigen privacy en belangen in.
Ik heb nog nooit geweten van Google dat zelf belt. Integendeel, om zaken te laten registreren hebben ze een postkaartje dat ze dan sturen naar het adres van het filiaal waar ze uiteraard van niets weten en dat in de vuilbak kieperen als spam/reclame. Enkel de eigenaar moet aanpassingen kunnen doen of het gewoon kunnen verwijderen. Zelf heb ik al vaak foute adresgegevens moeten laten corrigeren, geen zaken die verhuisd zijn maar Google verandert het adres ineens of plaatst de pin ineens verkeerd. Het toppunt was dat ipv het juiste adres dat al jaren bekend is veranderd werd... in een tramtunnel.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
als de reviews uit staan, en ik dus geen informatie kan verzamelen, is dat voor mij een automatische "hier kopen we niks".Dizzy schreef: 19 dec 2023, 14:57 Ik zou graag hebben dat Google aan zaken de keuze laat om die zever gewoon af te zetten.
je hebt gelijk als je zegt dat er ook mensen zijn die negatieve reviews schrijven zonder gegronde reden, maar dat is dan "hun gevoel",
en dat ga je ook vaak wel kunnen plaatsen als je de reviews wat leest.
0-sterren en 5-sterren reviews negeer ik meestal, net zoals reviews zonder informatie, en ik focus me meestal op de 3 & 4 sterren reviews.
(natuurlijk, als er 1000+ reviews zijn en de gemiddelde score is onder de 3, dan is dat ook een automatische "laat maar")
-
- Elite Poster
Ik heb er enkele weken geleden aan de deur gestaan en de winkel staat nog vol met toestellen. Mijn vriend de deurwaarder was er al snel achter dat ze nog altijd omzet draaien en winst maken en hun kantoor in Antwerpen is gevestigd. Test-aankoop wordt blijkbaar niet serieus genomen door hen maar twee aangetekende brieven van een deurwaarder was toch voldoende om mijn geld binnen een week terug te krijgen.
Uit zijn ervaringen heb ik wel geluk gehad want voor hetzelfde betalen ze helemaal niets terug en kan je gaan procederen met een advocaat wat niemand zal doen.
Tip van de deurwaarder : betaal online nooit met bankcontact maar steeds met Visa, Mastercard, PayPal of het moet bij een groot bedrijf a la Bol.com, Amazon zijn.
Hij had trouwens momenteel een zaak lopen van een online winkel die alles van sanitair verkoopt maar niets heeft en dus ook niets levert. Zaak ligt bij het parket maar zolang die geen actie nemen blijft de winkel rustig verder mensen oplichten.
Uit zijn ervaringen heb ik wel geluk gehad want voor hetzelfde betalen ze helemaal niets terug en kan je gaan procederen met een advocaat wat niemand zal doen.
Tip van de deurwaarder : betaal online nooit met bankcontact maar steeds met Visa, Mastercard, PayPal of het moet bij een groot bedrijf a la Bol.com, Amazon zijn.
Hij had trouwens momenteel een zaak lopen van een online winkel die alles van sanitair verkoopt maar niets heeft en dus ook niets levert. Zaak ligt bij het parket maar zolang die geen actie nemen blijft de winkel rustig verder mensen oplichten.
- Dizzy
- Elite Poster
Het is niet overal en altijd even erg en ik bekijk reviews soms ook met enige achterdocht maar op sommige plaatsen is het gewoon onbetrouwbare bagger. Een zaak die die bagger niet wil zal ik daarom niet afstraffen. Je kan ook altijd zelf een vraag stellen en de reactie geeft u vaak meer info dan -tig reviews. Reageren ze, hoe snel en hoe nuttig is de info?Splitter schreef: 19 dec 2023, 15:33als de reviews uit staan, en ik dus geen informatie kan verzamelen, is dat voor mij een automatische "hier kopen we niks".Dizzy schreef: 19 dec 2023, 14:57 Ik zou graag hebben dat Google aan zaken de keuze laat om die zever gewoon af te zetten.
je hebt gelijk als je zegt dat er ook mensen zijn die negatieve reviews schrijven zonder gegronde reden, maar dat is dan "hun gevoel",
en dat ga je ook vaak wel kunnen plaatsen als je de reviews wat leest.
0-sterren en 5-sterren reviews negeer ik meestal, net zoals reviews zonder informatie, en ik focus me meestal op de 3 & 4 sterren reviews.
(natuurlijk, als er 1000+ reviews zijn en de gemiddelde score is onder de 3, dan is dat ook een automatische "laat maar")
En over de resto's, als ik zo moest reageren dan at ik enkel shitty food in bvb Tenerife terwijl ik met mijn eigen ogen ook kan zien wat het elders beter uit ziet en dat er ook locals gaan.
Het is erg jammer dat er zo'n misbruik wordt gemaakt want het maakt een intrinsiek goed systeem tot een onbetrouwbaar onding.
Bij airb&b werkt het precies wel nog redelijk omdat je daar ook degene die boekt kan raten, het is dus een wisselwerking. Je wil als klant ook een goeie rating en zo de beteren aanbiedingen krijgen en zij willen graag tophost zijn en blijven. Uiteraard zullen ook daar weer uitzonderingen zijn die de boel naar de kloten helpen. Je kan daar ook filteren en zo laat ik de reacties van Amerikanen meestal weg want die denken dat ze voor 100 EUR of minder een vijfsterrenzaak gaan krijgen met bubbelbad, en luxueus ontbijt geserveerd op het privéstrand door een topmodel

- Petrikske
- Elite Poster
Het spijtige is inderdaad dat mensen elkaar pas vinden in tijde van ellende.karine schreef: 19 dec 2023, 19:35 Niet iedereen leest die reviews. Ik krijg wekelijks enkele thumbs op mijn review op Google over Lommelen van mensen die ook hun geld kwijt zijn.
Ik heb onlangs problemen gehad bij aankoop van vleesetende planten + een hand gemaakte vaas.
Doos werd hier open getrokken op de stoep gesmeten en plantjes leken een tijdje op een rollercoaster te hebben gezeten.
Dan begint het onderzoek van wie is in de fout gegaan en in welke mate.
Want naar mijn gevoel was ook de verkoper van de plantjes in de fout omdat zijn producten naar mijn gevoel niet afdoende beschermd waren voor een transport waarbij het niet snel genoeg en ook vaak niet wild genoeg kan gaan.
Je kan zo'n zaak op verschillende manieren behandelen, je kan roepen en tieren dat je een hoop kapot spul hebt gekregen voor 76€ of je kan zich constructief opstellen en samen met de verkoper het parcours trachten af te lopen en ook hem terwille te zijn met pointers waar het proces succesvoller zou kunnen worden afgerond.
Het heeft me heel wat uren en vele mails gekost maar we zijn er allebei doorheen gekomen en we hebben veel leute en plezier aan ons mailverkeer mogen beleven en voor de zaakvoerder wat het de eerste keer dat iemand op een constructieve manier mee tot een oplossing wilde komen.
Ik had hem heel wat tips gegeven op het gebied van packaging en verzending en hij zou hier zeker mee aan de slag gaan.
Ik ben uiteindelijk zonder de minste problemen voor m'n schade vergoed en de nieuwe hand gemaakte vaas is samen met de gescheurde vaas naar m'n dochter gegaan.
Dagen ben ik er mee bezig geweest maar uiteindelijk kon het product me niet meer schelen maar er is ook nog zoiets als het principe.
En als laatste heb ik een hele positieve Google review geschreven waar de zaakvoerder me nadien ook voor heeft bedankt.
Zo kan het dus ook al besef ik dat iedereen niet zoveel vrije tijd heeft en misschien ook wel meer het gevoel heeft van... 'let it fly'
Mooiste compliment kwam nadien van m'n dochter nadat ze al het mailverkeer had gelezen, "amai Papa nu begrijp ik van wie ik heb wat ik bij de geboorte heb meegekregen"

Dochter is psychologe hahaha....
-
- Elite Poster
Idd, ik kan dit enkel maar bijtreden. Bij problemen achteraf sta je als consument meteen al een pak sterker als je met kredietkaart/PayPal betaald hebt, vergeleken met Bancontact/overschrijving/etc. Je kan het bedrag dan immers terugvorderen, en het is de handelaar (en niet jij) die dan zal moeten bewijzen dat alles correct verlopen is.karine schreef: 19 dec 2023, 19:07 Tip van de deurwaarder : betaal online nooit met bankcontact maar steeds met Visa, Mastercard, PayPal
Bancontact is goed voor bij de bakker, aka elke winkel waar je meteen boter bij de vis krijgt en je de koopwaar kan zien en inspecteren voor je betaalt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 337 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik werk bij een bedrijf waarvan sommige Google reviews kant noch wal raken. Er passeren namen van 'collega's die hier nooit gewerkt hebben. Als je dan naar de foto's kijkt die erbij staan gaan die over een compleet ander bedrijf in dezelfde branche, misschien in dezelfde stad, maar zelfs dat blijkt geen garantie. En 't is niet alsof Google duidelijk aangeeft waar je verhaal kan halen.liber! schreef: 19 dec 2023, 10:47 Google Maps reviews zijn op dat vlak wel wat betrouwbaarder. Niet eenvoudig als eigenaar om die te laten weghalen.
Dus nee, Google Reviews, dat is het evenmin. Zoals bij zoveel dingen denken ze in Mountain View ook mee op de kar te kunnen springen, en doen ze het dan lekker halfbakken.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
- Petrikske
- Elite Poster
Ik geef ook nog steeds de voorkeur aan Paypal al is de gouden tijd voorbij hoor.CCatalyst schreef: 19 dec 2023, 20:39Bij problemen achteraf sta je als consument meteen al een pak sterker als je met kredietkaart/PayPal betaald hebt
Vroeger was het bij een conflict aan de verkoper om z'n gelijk te bewijzen en zoniet was het betalen.
Kan je verzekeren dat die tijd voorbij is.
-
- Elite Poster
Bedrijven als booking.com durven zelfs bij betaling met Mastercard de drie cijfers nog vragen die achteraan op de kaart staan. Schoonbroer betaalde er enkele keren mee met gevolg dat zijn Mastercard al driemaal door zijn bank geblokkeerd werd waarvan 1x €500 van zijn rekening afgehaald. Wel alles netjes terug gekregen van de bank.
-
- Elite Poster
Je bedoelt de CVV2 code, zo benoemd omdat het de tweede CVV code is die op je kaart staat (de eerste CVV code, die verschillend is, kan je niet zien, deze staat geprogrammeerd in de magneetstrook van je kaart). Ze mogen deze CVV2 code perfect vragen, elke handelaar die transacties doet waarbij de kaart niet aanwezig is - verkoop via internet, telefoon, post - mag de CVV2 code vragen. Ze mogen die enkel niet opslaan. Als ze die vragen moeten ze die dus direct gebruiken voor een betaling (of reservering of kaartcontrole etc), ze mogen die niet opslaan om later te gebruiken.karine schreef: 19 dec 2023, 21:02 Bedrijven als booking.com durven zelfs bij betaling met Mastercard de drie cijfers nog vragen die achteraan op de kaart staan.
Deze codes zijn volgens de regels van de netwerken geen vereiste om de transactie te doen slagen - Amazon is een bekend voorbeeld dat nooit CVV2 codes vraagt - als ze wel aangeboden worden dan is de kans op fraude lager wat betekent dat de commissie die de handelaar moet betalen ook ietsje lager is. Individuele banken mogen wel vereisen dat de handelaars die bij hen aangesloten zijn de CVV2 moeten aanbieden als de kaart niet aanwezig is. Ook de bank van de kaarthouder kan met de fraudefilter vereisen dat een online handelaar de CVV2 aanbiedt voor de eerste transactie met een bepaalde kaart (Amazon wordt daar dan wel van vrijgesteld). Gezien de CVV2 niet opgeslagen mag worden, wordt deze vereiste dan niet meer gesteld voor daaropvolgende transacties van dezelfde handelaar. Altijd opletten dat je niet per ongeluk een verkeerde CVV2 invult: bepaalde fraudefilters zijn daar immers enorm allergisch aan en durven de kaart dan meteen tijdelijk te blokkeren, waarbij je de klantendienst moet bellen om dit op te heffen.
Dit is op zich niet het gevolg van het doorgeven van de CVV2 code of Booking.com. Zelf heb ik zo ook al meerdere keren betaald op Booking.com, ook met CVV2 code, en geen fraude of blokkering. Je moet natuurlijk niet ingaan op die pogingen om je gegevens te ontfutselen via het berichtensysteem (zie booking.com thread op dit forum). Indien dit herhaaldelijk voorvalt zou ik ook al eens kijken richting malware op de computer, meestal is dat niet van de minste dan: keyloggers en/of root certificateskarine schreef: 19 dec 2023, 21:02Schoonbroer betaalde er enkele keren mee met gevolg dat zijn Mastercard al driemaal door zijn bank geblokkeerd werd waarvan 1x €500 van zijn rekening afgehaald. Wel alles netjes terug gekregen van de bank.

-
- Elite Poster
Tenslotte heeft hij een betaling bij booking via de laptop van zijn werk gedaan en toen was hij €500 kwijt. Nu betaald hij steeds met bankcontact. Is vorig jaar nog een reportage van op tv geweest waar men online gehacte master en visa kaarten kon kopen en er dan zelf aankopen kon mee doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
Nu je het zegt: het gebouw staat al een hele tijd te koop maar er staat geen enkele foto van de binnenkant bij.karine schreef: 19 dec 2023, 19:07 Ik heb er enkele weken geleden aan de deur gestaan en de winkel staat nog vol met toestellen. Mijn vriend de deurwaarder was er al snel achter dat ze nog altijd omzet draaien en winst maken en hun kantoor in Antwerpen is gevestigd.
Het zou dus inderdaad kunnen dat het niet leeggemaakt is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 190 keer
Is perfect mogelijk: het gebouw (patrimonium) verkopen maar het zelf blijven gebruiken als handelshuurder. Is meteen een manier om op korte termijn meer kapitaal te recuperen uit het vastgoed terwijl de winkel blijft bestaan.