Linksys WAG354G & Easynet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gsus2k6
Starter
Starter

Ik ben sinds kort gaan samenwonen met mijn vriendin op een nieuw adres, dus vaste lijn aangevraagd easynet abonnement laten overzetten naar de nieuwe lijn en vertrokken dacht ik met het internet.

Niet dus...blijkbaar heeft mijn asus adsl pci modem bij het verhuizen de geest gegeven en ben ik dus maar een andere gaan halen. Mijn keuze is gevallen op een Linksys router + modem model WAG354G.

Alles aangeschakeld en ingesteld maar mijn snelheden zijn niet wat het zijn....

Waar ik voordien met mijn Asus vlotjes 800-900 kb/s haal, geraak ik nu soms met moeite aan een 250 kb/s.

Alle instellingen overlopen, zelfs de lijn laten nameten maar alles zou in orde moeten zijn alsook de vaste telefoonlijn.

Ik heb al overal rondgezocht en toch zit ik nog met onbeantwoorde vragen.
Ik heb de optie om in mijn setup te kiezen voor Qos: UBR/VBR/CBR (ik weet echter de instellingen niet voor die pcr/scr rates....)

Hieronder een paar snelkoppelingen met al mijn instellingen tot hiertoe...
Misschien weten jullie raad wat er niet goed geconfigureerd is ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de computer ligt het niet....

Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Gsus2k6 schreef:Asus vlotjes 800-900 kb/s haal
leg me eens uit hoe je dat van plan bent met een 4mbit profiel, en kijk of je qos hebt uit staan :p normaal http://192.168.1.1/qos.asp zet dat uit

'k heb zelf een wag54g .. dus kan wel een beetje schelen, maar 't zal niet zoveel zijn zeker
Gsus2k6
Starter
Starter

Probleem opgelost, het was de splitter van de telefoon die voor het probleem zorgde, andere kop gestoken en probleem opgelost.
Heb nu 4600 mbps en 512 kpbs.
En ja ik haal nu wel 800-900 kb/s.
Screenshot volgt...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”