Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1072
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Nog eentje van Test Aankoop.

Beste,
Sinds Maart heb ik, samen met mijn vriending, een abonnement One for One, bij Telenet. Dit omvat internet en 1 telefoonnummer. Hiervoor werd ons altijd 69.10 euro voor aangerekend.
Rond midden Juni merkten wij op dat het telefoonnummer nooit werd overgezet naar het nieuwe abonnement. Dat telefoonnummer stond nog onder het abonnement van haar vader. Wij vulden de nodige papieren in om het nummer te laten overzetten.
Door toedoen van Telenet werd echter het verkeerde telefoonnummer overgezet, het nummer van haar vader. Bovendien werd ons abonnement aangepast van One for One naar One for Two.
Dit heeft twee gevolgen voor ons.
Ten eerste heeft het verkeerde telefoonnummer een ander abonnement, dat bellen naar het buitenland omvat. Wij worden nu aangerekend voor de buitenlandse telefonie van een telefoonnummer dat ons niet toebehoort. Dit heeft ons de voorbije drie maanden al 96 euro gekost.
Ten tweede is het One for Two abonnement een pak duurder: 95.39 in plaats van 69.10 euro. Dit heeft ons de voorbije drie (en een half) maanden al 92 euro gekost.
Wij hebben al verschillende keren een poging ondernomen om het nummer terug te laten zetten. De telefonische klantendienst van Telenet heeft absoluut geen idee wat er aan de hand is. Je krijgt iedere keer opnieuw iemand anders aan die lijn die dan 'een case' opmaakt, maar niet mag zeggen welk casenummer dat dan zou zijn, en het dan overduidelijk niet doet. Op een bepaald moment heeft men ons proberen wijsmaken dat het simkaartnummer niet eens van Telenet is.
In het service center heeft men ons wel proberen helpen, maar er wordt ons gezegd dat Telenet door technische problemen het nummer niet terug kan overzetten.
Ze kunnen een nummer niet van het 'nieuwe' naar het 'oude' systeem verzetten. Dus zit er voor ons niets anders op dan te wachten tot het abonnement van de vader van mijn vriending ook naar het nieuwe systeem wordt overgebracht.
Wanneer dit gebeurt kan men ons niet zeggen. Men kan ons ook niet zeggen of we dan al het geld dat we te veel betaald hebben zouden terug krijgen.
Ik kan er enigszins begrip voor opbrengen dat er systeemissues zijn, maar dat er rechtzetting (of zelfs geen garanties over een rechtzetting) kunnen worden gegeven, vind ik niet aanvaardbaar.

Gewenst oplossing
Terugbetaling: € 189,45
Herstelling
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Fonscornet
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2023, 15:03

Wees voorzichtig met Telenet,ze zijn speciaal getraind jou dure producten aan te smeren.
Ongevraagd 'n product gratis voor een maand,wat ze zelf plaatsen onder m'n Telenet producten,na 3 weken krijg je al een aanrekening voor de volgende maand.
Zeg iets ongevraagd metteen stop.Het zijn gewoon gehaaide(geldwolven) aanbieders.Oeps er gaat iets mis,zo proberen ze al 'n jaar hun onkunde te verbergen.Geld uit je zakken sleuren,meer kunnen ze niet,de prutsers.Van 40Mbps naar 50Mbps up kunnen ze niet eens,iets wat Orange al 2 maand aanbied over dezelfde coax.Bewijs van hun onkunde.
Met 100Mbps bij de concurentie is te weing voor 4 gebruikers hier,anders was ik al lang ribbedebie,Orange vertrouw ik niet zo zeer,die huren de coaxlijn van Telenet..
Wacht met ongeduld op glasvezel.
Laatst gewijzigd door Fonscornet 10 sep 2023, 11:05, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2317
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Fonscornet schreef: 10 sep 2023, 10:41 ,Orange vertrouw ik niet zo zeer
Waarom niet?

De klantenservice is niet 100%, maar wel beter dan Telenet sinds hun problemen.

Ik heb Orange internet al een half jaar met 400/40 speedboost(ze hebben ook 1000/50 speedboost) in een "Love" pack met 1 mobiel 4GB voor 65 euro per maand en dit werkt beter dan Telenet; de modem kan in full bridge mode met eigen router, kan zelf coax signaalkwaliteit in modem nakijken etc.
Enige nadeel tegenover Telenet is dat ik in de klantenzone mijn vast internetverbruik niet kan nakijken wegens foutmelding, maar sinds ik mijn downloadPC tijdens de piekuren 17:00-0:00 speedlimit kom ik toch niet meer boven de 3TB piekuren FUP.
Trouwens de piekuren smallband (indien boven 3TB piekuren gekomen) is 20/2, dubbel zoveel als gelijkaardig abbo bij Telenet...

Dat gezegd zijnde, als hier fiber komt schakel ik meteen over voor meer uploadspeed zonder FUP limiet...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2479
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

Fonscornet schreef: 10 sep 2023, 10:41 Wacht met ongeduld op glasvezel.
Hier van t zelfde ...

Heb nu opnieuw VDSL bij PX aangevraagd in afwachting van fiber maar er blijkt een probleem te zijn met mijn tel lijn ...

Mijn zus heeft ook de stap gezet naar Orange omwille van voortdurende problemen. Van t zelfde laken een broek. Is natuurlijk hetzelfde totaal verouderd en overbelast coax netwerk.

Met een beetje geluk zou ik in het voorjaar van volgend jaar aansluitbaar zijn op fiber ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4363
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik schrik toch even van wanneer dit topic begonnen is, nl 12 februari van dit jaar, toen waren er al problemen bij Telenet klachten genoeg om daar een topic over te starten toen...... iedereen weet welke dag en maand we vandaag zijn 11 september ik vraag mij af of er hoe dan ook al iets/of een gedeelte van die problemen zijn opgelost mensen op dit forum doen hun uiterste best om anderen te helpen maar ik begin mij ook af te vragen of de verandering van eigenaar een rol aan het spelen is, andere bazen zijn andere regels.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5589
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hoezo andere eigenaar?

Liberty global heeft al zeggenschap over Telenet sinds 2007 met 50,2% van de aandelen(en in 2013 57-58%).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6879
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

John Malone hoopt het laatste stuk van de koek goedkoop in te pikken, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Kostprijs van de koek is toch gekend? 2e periode van het bod loopt en het zou toch wel raar zijn mocht men hierna niet aan het minimum geraakt om de uitrookronde te kunnen doen. Wie nl. nu niet ingaat op het bod blijft nl. zitten met een illiquide aandeel en heeft niks te zeggen in het bedrijf. Zelfs als het bedrijf serieus groeit zal je dat nooit in de aandeelkoers op de beurs terug zien. Blijft enkel nog het dividend, maar dat is al aangekondigd dat het de komende jaren pak minder zal zijn.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Hoe is het ondertussen met het Telenet drama?
Is de overstap te wagen?

Ik zie dat nieuwe klanten die One worden, een jaar lang -15 euro korting krijgen per maand, dan komt het op €58 voor internet en 1 gsm nummer. Dat is een onklopbare prijs toch?

Ik zit nu al 7 jaar bij Orange maar ik zie als je daar nu een nieuwe smartphone zou willen nemen dat de contractduur dan 24 (i.p.v. 12) maanden is terwijl je bij Telenet tot 5 toestellen per jaar kunt kopen met korting en dan is de contractduur maar 12 maanden.

Ik heb de snelheid en unlimited data van Telenet helemaal niet nodig en voel ook weinig sympathie voor ze maar ik zou bijna gek zijn als ik het niet doe als ik m’n rekening maak?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18400
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
Bedankt: 3732 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Ptoeneigh schreef: 16 sep 2023, 19:38 Ik zie dat nieuwe klanten die One worden, een jaar lang -15 euro korting krijgen per maand, dan komt het op €58 voor internet en 1 gsm nummer. Dat is een onklopbare prijs toch?
Wat bedoel je met "onklopbaar" ??
  • Mijn internet kost 25€ per maand (Proximus Fiber Start).
  • Mijn GSM kost 12€ per maand (Mobiel Vikings).
Voor beide abonnemneten kom ik toe met de snelheid en het volume.
Ptoeneigh schreef: 16 sep 2023, 19:38 Ik heb de snelheid en unlimited data van Telenet helemaal niet nodig en voel ook weinig sympathie voor ze maar ik zou bijna gek zijn als ik het niet doe als ik m’n rekening maak?
Het zou nog gekker zijn, als je een abonnement neemt dat je "helemaal niet nodig" hebt, omdat je een tijdelijke korting krijgt van 15€ :oops:
Ptoeneigh schreef: 16 sep 2023, 19:38 terwijl je bij Telenet tot 5 toestellen per jaar kunt kopen met korting en dan is de contractduur maar 12 maanden.
Wie heeft nu 5 nieuwe toestellen per jaar nodig?
Zoek het goedkoopste toestel dat aan je wensen voldoet, en je zal goedkoper gediend zijn dan een "toestel met korting" van een provider :wink:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

philippe_d schreef: 17 sep 2023, 12:41 Het zou nog gekker zijn, als je een abonnement neemt dat je "helemaal niet nodig" hebt, omdat je een tijdelijke korting krijgt van 15€ :oops:
Je hebt gelijk in je redenering, goed gezegd, ik deel dat principe. Zalig! :wink:

Nu in mijn geval deel ik m’n databundel met m’n dochter haar GSM, zowel bij Orange en Telenet bestaat die mogelijkheid via een data sim en scheelt het in ieder geval in de kosten zonder je beperkt te voelen in het dataverbruik.

Thuis kijken we alleen TV via streamingdiensten dus ik heb niet genoeg aan gelimiteerde formules van 150 Gigabyte maar verder geen gekke dingen.

Dan wat de toestellen aangaat, wat ik bedoel bij Telenet is dat ik het wel netjes vind dat het kan, stel je hebt een nieuwe telefoon en Apple Watch nodig voor jezelf of iemand in het gezin, dan is het handig dat de mogelijkheid er is en dan kan het wel tellen.

Maar ik zag op tweakers dat iPhones e.d. typisch vanaf januari en daarna in maart in prijs dalen waardoor de kortingen van providers niet meer interessant zijn en overtroffen worden.

Ik ga eens goed rekenen, was vooral benieuwd naar de status van de miserie bij Telenet, niet dat als ik daar klant zou worden dat ik dan weken zonder internet en mobiele telefonie zit om een beetje te besparen.

Uiteindelijk betaal ik bij Orange nu ook maar rond de 60 euro dus dat is ook prima. Vervelende is dat als je een toestel met korting koopt dat de verbintenis dan 24 maanden is voor een afschrijving van 150 euro.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 972
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Ik moet een wijziging laten doorvoeren en dat lukt niet. Ik heb al gebeld met de klantendienst en het lukte hun ook niet. Ze zouden me vandaag terugbellen, maar nog niets gehoord.

Ik vraag me af of het makkelijker zou zijn om een nieuwe contract aan te gaan met een ander mailadres. Zouden ze daar over vallen?
master-magic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

@dragonflo normaal lukt dat niet op hetzelfde adres, of je nu een ander email adres gebruikt of niet, ze kijken naar het adres,
en er zijn nog altijd problemen met hun systeem, aanpassingen van Wiggo naar one bv mislukt bij velen omdat ze een andere modem nodig hebben in de meeste gevallen en die modem geraakt moeilijk in activatie op het nieuwe systeem, volgend maand is het al een jaar dat ze aan het veranderen zijn van systeem en nog steeds is het niet feilloos dat nieuwe systeem.
er is ook bij telenet intern wat onzekerheid door de bijna volledige overname door liberty global.
de E-sim voor smartphones wordt weer eens uitgesteld tot begin 2024, was normaal voorzien voor september met testen.
de Samsung tizen versie van de TV App is ook nog in test al enkele weken en ze weten nog niet waneer ze dit officieel gaan voorstellen.
een betalende versie van de Goplay app zonder reclame was ook in test, maandag info naar gevraagd en opeens is dat ook niet meer in test en bestaat het volgens Goplay zelf niet.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 972
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Ik heb het niet expliciet vermeld, maar ik verhuis eigenlijk naar het appartementsgebouw naast mijn huidige woonplaats(een gebouw verder dus). Dat krijgen ze niet verwerkt.

Ik heb vandaag nogmaals gebeld. De persoon aan de lijn zou het even snel regelen. Ik word in wacht gezet en na 10 minuten smijten ze de lijn toe.
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

sinds de nieuwe modem kan ik niet meer op mijn laptop via wifi

wel vast internet,tv
ook wifi via mijn tablet en smartphone


maar niet op mijn laptop?

raar

wat is er fout?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6160
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1949 keer
Recent bedankt: 19 keer

Je laptop heeft wellicht een Wifi-chip die het gecombineerde 2,4/5 GHz Wifi-netwerk van de Telenet-modem niet ondersteunt.
De oplossing is het gecombineerde 2,4/5 GHz Wifi-netwerk van de Telenet-modem op te splitsen in aparte netwerken van 2,4 GHz en 5 GHz.
Telenet noemt deze optie "één wifi-netwerk" en dit kan je hopelijk via "Mijn Telenet" uitschakelen: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... bute=modem

Als het bovenstaande niet lukt, is het aan te raden de Wifi van de Telenet-modem volledig uit te schakelen en een eigen Wifi-toegangspunt aan te schaffen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 972
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Mijn verhuis is nog steeds niet geregeld. Ik heb al 10 keer gebeld en telkens zeggen ze mij dat een gespecialiseerde dienst naar mij gaat bellen, maar nog geen oproep ontvangen. Ik denk dat van provider vervanderen de enige oplossing is.

Telenet is er ook in geslaagd om mij spookkorting te geven. Over hun facturatie gepruts kan ik niet klagen.
Tot nu toe is dit het voordeligste telecomabonnement dat ik ooit heb gehad.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2479
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

Escalatie naar ombudsdienst, is ook een mogelijkheid. Heb dit dit jaar al een 6-tal keer gedaan uit pure miserie en altijd bingo ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4363
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Woon in een kleine Gentse Kanaal gemeente (Naast Wachtebeke) iemand heeft me gisteren gezegd dat Telenet hier enorme problemen heeft, niet te doen eigenlijk iedere Telenet klant zou zonder internet en of TV zitten/of dagelijkse storingen-uitval al een hele tijd (bedoel dan meer dan een week)/
Pers zou ook al een bezoek hebben gebracht.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2479
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

fluppie schreef: 28 okt 2023, 09:21 Woon in een kleine Gentse Kanaal gemeente (Naast Wachtebeke) iemand heeft me gisteren gezegd dat Telenet hier enorme problemen heeft, niet te doen eigenlijk iedere Telenet klant zou zonder internet en of TV zitten/of dagelijkse storingen-uitval al een hele tijd (bedoel dan meer dan een week)/
Pers zou ook al een bezoek hebben gebracht.
Dan snap ik totaal niet dat niemand nog stappen richting ombudsdienst zou ondernomen hebben ...

Ik heb hier ook eens anderhalf jaar echt gekl*** gezeten met Telenet. 6 techniekers langs geweest die netwerk problemen legio documenteren en toch bleven ze volhouden dat het mijn installatie was.

Resultaat één week na schrijven naar ombudsdienst: alles werkte weer en ze - althans een swat technicus die ze compleet ten einde raad hadden ingeschakeld - verschillende fouten gevonden bij particulieren in de buurt gaande van dropkabels die storing gaven tot kapotte modem, etc.
Niet dat het nu allemaal pijs en vree is hier want regelmatig zijn er nog onderbrekingen, zelfs van alle services. M.i. is het coax gedeelte van hun netwerk totaal naar de foeter want het bestaat al 40 of 50 jaar en het onderhoud is zeer beperkt uiteraard en ze zijn k.o. geslagen door de fiber ontwikkelingen van Proximus.

Ook op het werk veel ontevredenheid over TN. Ik wacht op PX fiber ... en dan kunnen ze bij mij ook hun matten oprollen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1072
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

-
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4363
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Nieuwsblad komt met verhalen over onjuiste Telenet facturen (Kan zelf niet alles lezen maar de kop waarschuwt de lezers).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6556
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie schreef: 23 nov 2023, 11:45 Nieuwsblad komt met verhalen over onjuiste Telenet facturen (Kan zelf niet alles lezen maar de kop waarschuwt de lezers).
Gaat over een heel specifiek probleem bij mensen die (door Telenets problemen) een tijd geen facturen kregen. Die oude facturen zijn er nu ineens wel, maar tegelijk bevat de november-factuur het bedrag van die achterstallige facturen. Wie dus blindelings al die facturen betaalt, betaalt ineens dubbel. Telenet heeft blijkbaar heel slecht gecommuniceerd over die aanpassing op de november-factuur.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6481
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 634 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Dat is waarschijnlijk de reden dat mijn schoonmoeder een week geleden plots haar kabelfactuur kreeg terwijl dat normaal in het voorjaar is en dat met de melding "waarschijnlijk heeft u de factuur over het hoofd gezien". Nee dus, "waarschijnlijk zijn we vergeten een factuur te sturen" zal correcter zijn. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1072
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bij mijn moeder is de gehuurde access point uit de apparaten op Mijn Telenet verdwenen.
Het enige apparaat dat er op verbind boven is de printer.
Ze zegt dat ze gisteren nog kunnen printen heeft.
En ze zegt, alles werkt, dus geen nood om dat te onderzoeken...
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1072
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Garpenlov schreef: 09 aug 2023, 08:20 @streulma

Stondt jij niet op de zwarte lijst wegens je bizarre praktijken IVM switchen om de zoveel dagen/weken van provider?
Ik herinner me hier een topic van.

Edit:

Best even je echte naam verwijderen van je mailtje.
Neen niet meer. De laatste was Proximus. Maar ook daar weggehaald van de zwarte lijst. Bij Telenet op 5 sec in orde. Orange... Die willen mij gewoon niet meer terugzien, ik denk er hetzelfde van.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6556
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

De laatste weken enorm veel reclame voor Telenet op mijn Facebook feed. Maar wat een zielige marketing campagne is me dat. Gewoon een hoop filmpjes die moeten aantonen dat je geen fiber nodig hebt en Telenet zelf ook snel genoeg is voor dit en dat.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

en dan de klanten zelf bij problemen met de modem geen Docsis 3.1 modem aanbieden als ze nog een Docsis 3.0 hebben, hoe en waneer gaan ze dan ooit hun kabel upgraden als ze zelf klanten geen nieuwere modems geven, triestig gesteld met telenet, blijven alles uitpersen tot het niet meer kan.
de tv zenders zijn de laatste weken ook fel verminderd in kwaliteit door nieuwe encoders :-(
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hier mocht ik bij verhuis mijn docsis 3.0 emta niet gebruiken, hebben ze hun 3.1 troep geplaatst, de node hier doet enkel docsis 3.0 als ik dit in mijn telenet goed lees, 2+ jaar nadat ze geweigerd hebben de emta te plaatsen, we zijn ondertussen ook al zeker 3 docsis 3.1 toestellen verder, en gisteren weer om 16h een uitval, volgens telenet was dit de modem, waarschijnlijk een update dat ze om 16h uitvoeren, zou me niet verwonderen...

Dus 1tje had meerdere factory resets doorlopen, was een tech voor gekomen, want wij kunnen geen logs bekijken natuurlijk, die heeft hm dan vervangen, een andere was dan dat die na een weekje ofzo IPv6 eruit gooide dus toestellen er achter hadden geen v6 meer, en ongeveer iedere maand moest ik hm manueel uittrekken en insteken omdat telenet aan hun kant een IP_UNREACH error kreeg (in de winkel staken ze dat op mijn PfSense, die al jaren zonder problemen draait, hun troep kan het niet eens zo lang uithouden), oftewel ze konden hun modem intern niet bereiken... en dan is er volgensmij nog 1tje waar die vervangen werd maar waarom dat was weet ik niet precies meer, ik denk packet loss ofzo.

Misschien binnenkort een 4de, wie weet, ik vroeg ook eens aan Telenet welke kabel ik moest kopen voor onze te vervangen, zeggen ze koop die bij een DHZ winkel, terwijl 2 techs zeggen, die kan je niet kopen en je moet maar voorzien tot aan het aansluitpunt op de gevel... dan maar besloten om de huidige te laten hangen (als beide Telenet Twitter en Telenet Business mij niet kunnen vertellen wat en hoe...) en te wachten op glasvezel. Die vraag was omdat ons signaal net op het randje zit van aansluitbaar bij Telenet, en de kabel al heel oud is (1976 volgens de tech).

Edit: De laatste keer dat ik de modem moest vervangen moest ik bellen om er 1tje te reserveren in de winkel, want blijkbaar is er zo weinig stock dat winkels ze amper binnen krijgen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15096
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1675 keer
Bedankt: 1469 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
Te Koop forum

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2799
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Tomby schreef: 07 dec 2023, 18:25 De laatste weken enorm veel reclame voor Telenet op mijn Facebook feed. Maar wat een zielige marketing campagne is me dat. Gewoon een hoop filmpjes die moeten aantonen dat je geen fiber nodig hebt en Telenet zelf ook snel genoeg is voor dit en dat.
Helemaal mijn idee. Van anti-reclame gesproken... Eigenlijk is het toegeven dat het ander beter is, maar dat je beter niet echt nodig hebt.

Intussen ook opnieuw Telenet klant voor one. Maar die 'mijn telenet' pagina, wat voor draak is dat? De pagina van 25 jaar geleden werkte vlotter en overzichtelijker.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12416
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 585 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Het is vooral pijnlijk dat ze tot nu altijd op die snelheid hebben zitten hameren, nu ze trager zijn is het ineens niet meer van belang. Wie gelooft die mensen nog?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6331
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 318 keer
Recent bedankt: 10 keer

woutervh schreef: 07 dec 2023, 20:56 Eigenlijk is het toegeven dat het ander beter is, maar dat je beter niet echt nodig hebt.
Nooit bij stilgestaan dat voor een deel van de internetgebruikers steeds beter en steeds sneller inderdaad geen meerwaarde meer biedt?
On topic, waarschijnlijk ben ik de uitzondering weer maar al jaren een tevreden Telenetklant waar ook de laatste tijd niet veel tot niets fout loopt. Het doet gewoon wat het moet doen en dit voor een aanvaardbare prijs. Een prijs die bij de concurrentie, voor wat ik het gebruik, niet lager is.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12416
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 585 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Wie enkel wat surft, een mail verstuurt of sociale media volgt heeft geen fibersnelheden nodig. Voor wie telewerkt en vaak grote bestanden versast of zijn verbinding ook gebruikt voor TV, games etc... is de zaak anders. Dat hoeft ook niet meer te kosten. Ik betaal nu minder dan vroeger en heb een snellere verbinding met fiber. Mensen vergelijken te weinig en veranderen dus ook niet genoeg naar een abo dat past bij hun gebruik.

De problemen bij Telenet blijven de media halen dus het gaat om heel wat dossiers, wie de dans ontsnapt mag blij zijn maar het doet weinig af aan de problemen van de rest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2799
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

En naast die vergelijkende reclame waarom je geen fiber nodig hebt, brengen ze nu reclame naar bedrijven en zelfstandigen voor hulp bij IT en online reclame. Helemaal een lachertje
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12416
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 585 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Dat is nog straffer, ze kunnen geen afdoende service leveren aan heel wat particulieren maar voor bedrijven zou het ineens wel gaan :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6331
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 318 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: 08 dec 2023, 10:37 Wie enkel wat surft, een mail verstuurt of sociale media volgt heeft geen fibersnelheden nodig. Voor wie telewerkt en vaak grote bestanden versast of zijn verbinding ook gebruikt voor TV, games etc... is de zaak anders. Dat hoeft ook niet meer te kosten. Ik betaal nu minder dan vroeger en heb een snellere verbinding met fiber. Mensen vergelijken te weinig en veranderen dus ook niet genoeg naar een abo dat past bij hun gebruik.

De problemen bij Telenet blijven de media halen dus het gaat om heel wat dossiers, wie de dans ontsnapt mag blij zijn maar het doet weinig af aan de problemen van de rest.
Ter info, hier wordt minstens vier dagen per week tussen 07:00 uur en tot in de late uurtjes aan telewerk gedaan.
Tienduizenden werknemers leveren thuiswerk zonder te beschikken over een fiberaansluiting met "fiberaansluitsnelheden".
TV wordt alleen bekeken via streaming en dit hoofdzakelijk tussen 19:00 en 23:00 uur.
Dan volstaat Telenet basic nog altijd en is, ook na regelmatig de prijzen te vergelijken, overschakeling niet nodig want de prijzen zijn dan elders niet echt voordeliger.

"Gemis" aan iets ontstaat dus blijkbaar pas als er iets nieuws en beter op de markt is terwijl voorheen bij het bestaande aanbod dat gemis" er doorgaans niet was?

Uiteraard kan daar altijd, om uiteenlopende redenen, verandering in komen en voor wie nood heeft om o.a. hele nachten TV in de hoogst mogelijk haalbare kwaliteit te bekijken (en een gemis ervaart om zelf niet steeds mee te zijn bij het beste beschikbare aanbod), alle sociale media continu op de voet wenst te volgen en bij gebrek aan een gevarieerd echt leven dit gedurende uren moet zoeken in de virtuele (game) sector is het uitgangspunt idd anders.

Het is uiteraard ook niet vreemd dat wie gevoelig is voor de doordachte effecten van marketing al vlugger overtuigd is dat meer en sneller sowieso altijd beter en vooral onontbeerlijk is om een normaal leven te kunnen leiden.

Het is niet omdat problemen de media halen dat ze alomtegenwoordig zijn. Media focussen nu eenmaal eerder op problemen en negatieve berichtgeving en niet op zaken waar er zich (veel minder) problemen voordoen noch op positieve beberichtgevin
Mensen die zelf met van alles en nog wat problemen ondervinden (en daar deels ook nog eens zelf de aanleiding toe geven voelen zich uiteraard gesterkt bij zo"n berichten en door mee op de kar te springen versterken ze dat gevoel nog eens.
Dat zie je zelfs op dit forum waar het "frustratie" topic een van de meest uitgebreide topics is. En zelfs dat is dan voor sommigen nog onvoldoende want dan starten ze daar bovenop nog hun eigen negatieve topics.
Laatst gewijzigd door ivob 08 dec 2023, 12:49, in totaal 3 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Zaventem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Met een Business account moet je minder lang aan de lijn hangen als je de helpdesk belt, is mijn ervaring, maar dat betekent niet dat het probleem sneller opgelost is, als het een hardware probleem is. De workflow die de helpdesk medewerkers moeten volgen is ontoereikend en bevat volgens mij niet voldoende mogelijkheden om te escaleren als ze het probleem niet kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12416
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 585 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Ik deed inderdaad al telewerk voor ik fiber had en dat ging inderdaad ook, maar wel minder vlot. Nu werken we met 2 thuis en wordt de lijn nog meer belast, dat verschil merk ik wel. Bij ons is het ook vooral de upload die telt want we moeten vaak heel grote bestanden doorsturen, er wordt ook steeds vaker met cloud-toepassingen gewerkt waarbij data telkens wordt over en weer gestuurd.

Het is altijd zo, een verbetering ben je snel gewoon en is pas echt onaangenaam als je terug gaat. Dat veel mensen een te zwaar abo hebben klopt en is al gezegd maar dat doet het voordeel voor anderen niet teniet.

Ik ga geen oordeel vormen over hoe anderen hun lijn gebruiken, voor mij is de lijn belangrijk voor het telewerk, vrij essentieel dus. Die snellere lijn kost me nu minder dan de tragere van voorheen, enkel winst dus. TV heb ik opgezegd en ik kijk een pak minder via mijn lijn dan vroeger. Gamen doe ik al helemaal niet op schaken na.

De problemen van Telenet liggen niet aan de media maar aan de mislukte omschakeling naar een nieuw systeem. Daar is ook hier al aandacht voor geweest. Het is niet omdat één persoon er geen last van heeft dat het probleem er niet zouden zijn. De klachten lopen blijkbaar op maar die klachten verdwijnen niet als de getroffen personen hun mond houden en braaf zijn.

Dat een dienst, die vaak aardig wat kost, slecht werkt lijkt me een gerechtvaardigde bron van frustratie maar je kan je er ook bij neerleggen of doen alsof het probleem niet bestaat of de schuld is van zij die de problemen hebben. Het is wel vreemd dat iemand die altijd hamert op actief bezig zijn met je eigen lot de lotgevallen van telenet-klanten zo weinig steunt. Ik heb een vermoeden dat als aan de eigen lijn iets scheelt het plots anders zal zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6331
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 318 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: 08 dec 2023, 14:11 Ik heb een vermoeden dat als aan de eigen lijn iets scheelt het plots anders zal zijn.
Verkeerd gesteld vermoeden.
Maar blijkbaar ben ik de enige persoon die vooralsnog geen onoplosbaar probleem heeft met de dienstverlening van Telenet noch met de daarvoor gevraagde prijs (wat normaal is gezien niemand mij dwingt er klant te zijn/blijven).
Moest dat in de toekomst wijzigen zal ik dat in de eerste plaats dan wel bespreken met de betrokkenen zelf en niet via sociale media. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”