Mijn voicemail stond al jaren af bij mijn weten .
Opeens na een tripje naar het buitenland , merk ik dat die aan staat . (ik krijg sms-en dat nummer x mij gebeld heeft en dat ik het bericht kan beluisteren via +3249595000x) .
Als ik bel naar 5555 vragen ze mij om een persoonlijk bericht in te spreken . Wat ik uiteraard niet ga doen want ik wil geen voicemail .
Wat ik ook merk is dat de voicemail nu dus aan staat , maar ook nog eens heel rap opspringt , na 4 biepjes al !
Heb wat dingetjes op internet gevonden , maar die codes lijken verouderd ?
De code om bijvoorbeeld langer te laten rinkelen , die wil hij bij mij ook niet aannemen :
https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... -voicemail
Vraag :
Hoe krijg ik voicemail terug af . Iemand recente , werkende codes ?
[Mod] verplaatst naar "Orange"
voicemail uitzetten bij orange
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Volgens een thread op Orange "Tribe" forum kan je bellen naar code #002# maar dit zou dan maar tijdelijk actief zijn.
Er zijn ook andere zoals:
Ze zeggen dat je bij Orange de voicemail niet meer zou kunnen uitzetten, zelfs niet via de klantendienst.
Er wordt gespeculeerd dat ze dit van hogerhand hebben verplicht om meer geld binnen te halen aan telefoontarieven (voicemail is een "verbonden" gesprek).
Er zijn ook andere zoals:
Maar niet zeker of dit nu nog werkt.1. bel via jouw smartphone/gsm naar ##62#
2. bel via jouw smartphone/gsm naar ##61#
3. bel via jouw smartphone/gsm naar ##67#
Ze zeggen dat je bij Orange de voicemail niet meer zou kunnen uitzetten, zelfs niet via de klantendienst.
Er wordt gespeculeerd dat ze dit van hogerhand hebben verplicht om meer geld binnen te halen aan telefoontarieven (voicemail is een "verbonden" gesprek).
-
- Pro Member
@splinterbyte kan jij bevestigen dat de geposte codes effectief actief zijn en werken bij u ?
Want bij mij geven die allemaal "connection problem or invalid MMI code" .
Want bij mij geven die allemaal "connection problem or invalid MMI code" .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Bij #002# krijg ik terug "Call forwarding All Service has been disabled"
Bij ##62# krijg ik terug "Call forwarding when not reachable Erasure was successful"
Bij ##61# krijg ik terug "Call forwarding when no reply Erasure was successful"
Bij ##67# krijg ik terug "Call forwarding when busy Erasure was successful"
Maar als ik dan naar mijn GSM nummer bel dan komt er toch voicemail. Tevergeefs dus.
Ik zit overigens bij Hey telecom (is van Orange)
Er zouden wel trucs zijn dat je een when-no-reply call forwarding instelt naar een niet-werkend nummer zoals een data-only kaart, als je dat hebt tenminste.
Meer info zie de Orange forum thread die ik eerder aanhield.
Bij ##62# krijg ik terug "Call forwarding when not reachable Erasure was successful"
Bij ##61# krijg ik terug "Call forwarding when no reply Erasure was successful"
Bij ##67# krijg ik terug "Call forwarding when busy Erasure was successful"
Maar als ik dan naar mijn GSM nummer bel dan komt er toch voicemail. Tevergeefs dus.
Ik zit overigens bij Hey telecom (is van Orange)
Er zouden wel trucs zijn dat je een when-no-reply call forwarding instelt naar een niet-werkend nummer zoals een data-only kaart, als je dat hebt tenminste.
Meer info zie de Orange forum thread die ik eerder aanhield.
-
- Pro Member
Bedankt om te testen ! En ook om de replies van de codes te posten .
Ik ga dan nog eens proberen met een ander telefoontoestel , eventueel werken de codes daar misschien wel op .
Toegevoegd na 25 minuten 34 seconden:
Net geprobeerd op een andere telefoon (iphone x) , codes werken ook daar niet .
"Error performing request , unknown error . setting erasure failed ."
Ook via het telefoonmenu valt er geen forwarding in te stellen . (de menuoptie is er wel maar hij kan de instelling niet saven)
De codes staan hier ook beschreven maar doen het dus niet :
https://business.orange.be/sites/defaul ... _NL_03.pdf
Het is wel duidelijk dat orange het met deze codes niet meer toe laat voor hun klanten om voicemail uit te zetten of om forwards in te stellen .
Echt triestige praktijken .
Moest iemand toch werkende codes kennen , aarzel niet om ze te posten
Ik ga dan nog eens proberen met een ander telefoontoestel , eventueel werken de codes daar misschien wel op .
Toegevoegd na 25 minuten 34 seconden:
Net geprobeerd op een andere telefoon (iphone x) , codes werken ook daar niet .
"Error performing request , unknown error . setting erasure failed ."
Ook via het telefoonmenu valt er geen forwarding in te stellen . (de menuoptie is er wel maar hij kan de instelling niet saven)
De codes staan hier ook beschreven maar doen het dus niet :
https://business.orange.be/sites/defaul ... _NL_03.pdf
Het is wel duidelijk dat orange het met deze codes niet meer toe laat voor hun klanten om voicemail uit te zetten of om forwards in te stellen .
Echt triestige praktijken .
Moest iemand toch werkende codes kennen , aarzel niet om ze te posten

-
- Pro Member
@streulma bedankt om uw ervaring te delen . Ben zelf nog niet naar de winkel gegaan en heb ook de klantendienst nog niet gebeld . Het feit dat ik het zelf niet (meer) in de Orange app kan uitschakelen en dat alle codes om het uit te zetten niet meer werken spreekt voor mij boekdelen .
Maar het blijft toch raar aanvoelen dat Orange zomaar opeens voicemail aan zet . Totaal niet klantvriendelijk zoiets . Dat kan toch gewoonweg niet dat ze denken de gebruiker daar een plezier mee te doen ?
Blij dat er ondertussen alternatieven zijn om mee te bellen .
De niet uit te zetten voicemail zou alleszins reden genoeg voor mij zijn om naar een andere provider te gaan .. .
Maar het blijft toch raar aanvoelen dat Orange zomaar opeens voicemail aan zet . Totaal niet klantvriendelijk zoiets . Dat kan toch gewoonweg niet dat ze denken de gebruiker daar een plezier mee te doen ?
De niet uit te zetten voicemail zou alleszins reden genoeg voor mij zijn om naar een andere provider te gaan .. .
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
De voicemail kan inderdaad niet meer uitgeschakeld worden, waarom is mij een raadsel waarom ze dit niet meer willen activeren.criminala schreef: 23 okt 2023, 08:21 @streulma bedankt om uw ervaring te delen . Ben zelf nog niet naar de winkel gegaan en heb ook de klantendienst nog niet gebeld . Het feit dat ik het zelf niet (meer) in de Orange app kan uitschakelen en dat alle codes om het uit te zetten niet meer werken spreekt voor mij boekdelen .
Als uitleg krijg je te horen dat het bij andere providers ook niet mogelijk is, wel dus.
Ik heb een tijdje terug een contstructie gemaakt om mijn oproepen te laten doorschakelen naar mijn Surf extra card. Aangezien je met deze sim niet kan bellen krijg je dan de boodschap dat je niet bereikbaar bent. Dit kan je instellen zodat na enkele sec, in gesprek bent of buiten bereik bent. Helaas kost een Surf extra card 3€/ maand.
Sinds kort ben ik verhuisd naar een andere provider, met één klik in de app staat de voice mail uit. Service heet dat!!!