Thuis Netwerkdrive van werk kunnen browsen via VPN

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
luukvalk
Starter
Starter

Hallo, ik heb een Windows Server2003 VPN verbinding met de Server van mijn praktijk en mijn thuis pc maar nu zou ik graag ook de netwerkdrive's thuis willen bekijken die ik normaal als ik inlog op Mijn PraktijkPC in My computer zie staan.
is dit mogelijk??

Al vast bedankt Luuk
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Je bent niet helemaal duidelijk, maar elke pc (ongeacht of het een server is of niet) kan je in Windows benaderen via \\naam_pc .

Als je kantoor-pc "KANTOORPC" heet, typ je in de adresbalk "\\kantoorpc" en druk op enter. Je ziet dan de shares (gedeelde mappen) staan. Klik met je rechtermuisknop er op en kies voor "Netwerkverbinding maken". Je krijgt dan nog een venster waarbij je een stationsletter kan toewijzen en waar je kan aangeven dat de verbinding automatisch moet hersteld worden bij een herstart.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Als de netwerkdrive gemapped is naar een share op de server in je praktijk, dan moet je als je thuis aan je bestanden wil deze drive "offline available" maken.

Dit doe je door te rechtsklikken op drive en op "Make available offline" te klikken (geen idee hoe dat in het nederlands noemt).

Let op: als je database files hebt op deze drives staan (access, outlook PST, ...) dan zal er een error gegeven worden, deze kunnen nl niet offline beschikbaar gemaakt worden!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”