Er wordt ook niet gezegd "gooi meer geld in OV".
Er wordt gezegd, investeer erin. Dat gebeurt met tijd, denkvermogen en/of geld.
Als je ziet wat er nu in Antwerpen gebeurt kan je niet anders dan vaststellen dat er niet goed nagedacht is. Werken aan Oosterweel, dat stond al jaren op de planning, maar de premetro daar laten verloederen.
Dit is maar 1 van de zovele voorbeelden.
Wanneer zal vlaanderen volgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
- Recent bedankt: 1 keer
cru gezegd er ontbreekt een langetermijnvisie. Dat is het voornamelijk. Maar inderdaad bij een grote werf zou ook nagedacht moeten worden of ditzelfde OV een opwaardering nodig heeft.
Anderzijds vind ik het project gent sint pieters ook belachelijk hoe lang daarover is gegaan. Dat had anders en efficiënter gekunnen met een lagere kost tot gevolg.
Anderzijds vind ik het project gent sint pieters ook belachelijk hoe lang daarover is gegaan. Dat had anders en efficiënter gekunnen met een lagere kost tot gevolg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Die indruk gaf hij eerder wel, te meer dat hij daarna verduidelijkte met geldbedragen te posten. Ik denk dat velen "investeren" ook zo zien. Gewoon meer geld in pompen en de problemen lossen vanzelf op. De realiteit is dat je de problemen enkel verergert als dat het enige is wat je doet.
Klopt. En denkvermogen lijkt me een veel groter gebrek dan geld of tijd op dit ogenblik. Het probleem is wel dat de verantwoordelijkheid nog steeds bij politici ligt die geen opleiding/ervaring hebben inzake het runnen van openbaar vervoer, het tweede probleem is dat zij ook geen mensen benoemen die bewezen hebben dat wel te bezitten, maar enkel mensen die op een goed blaadje staan, ongeacht hun voorgeschiedenis.cadsite schreef: 14 sep 2023, 16:54Er wordt gezegd, investeer erin. Dat gebeurt met tijd, denkvermogen en/of geld.
Zo is de huidige directeur-generaal van De Lijn bijvoorbeeld opgeleid als boekhouder, terwijl de vorige een pol&soccer was. De baas van Transport for London is daarentegen een ingenieur die voor hij de overstap maakte decennia ervaring had binnen een groot privaat vervoersbedrijf, inclusief operationeel directeur.
OV is vandaag een veel te complexe aangelegenheid geworden om nog over te kunnen laten aan een boekhouder of pol&soccer. Vandaar: privatisering.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 329 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Neen hoor, dat fantaseer je er zelf weeral bij.DarkV schreef: 14 sep 2023, 11:30 Volgens duizend moet hij de fiets maar nemen of gewoon te voet gaan (of eeuwig wachten op deftig OV)![]()
Iedereen mag gerust met de auto van het bedrijf rijden om klanten te bezoeken, zolang de staat het privé gebruik niet sponsort.