Fritzbox firmware checker [discussie]
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 881 keer
- Bedankt: 3397 keer
- Recent bedankt: 27 keer
Een modem kan niet whitelisted zijn, alleen de modem driver (Firmware)...
De bot in deze topic checkt ook niet of een Firmware "whitelisted" is, maar wanneer AVM een nieuwe FRITZ!OS versie ter beschikking stelt in de map:
De bot in deze topic checkt ook niet of een Firmware "whitelisted" is, maar wanneer AVM een nieuwe FRITZ!OS versie ter beschikking stelt in de map:
- \other (internationale Firmware).
- \belgium (whitelisted Firmware).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Met de 7530AX maakt het wel degelijk uit.
op de ene locatie werkt de recentste firmware en driver, op de andere twee locaties repairprofiel na enkele uren...
De sloefen van proximus liggen blijkbaar hier en daar nog in België ...
op de ene locatie werkt de recentste firmware en driver, op de andere twee locaties repairprofiel na enkele uren...
De sloefen van proximus liggen blijkbaar hier en daar nog in België ...
-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik denk dat het niet de bedoeling is om in dit topic een discussie te houden?
Wie zich abonneert op dit topic wilt op de hoogte gehouden worden van nieuwe updates, niet constant meldingen krijgen van een discussie die hier gehouden wordt. Discussies kunnen volgens mij beter in een ander topic gehouden worden.
Wie zich abonneert op dit topic wilt op de hoogte gehouden worden van nieuwe updates, niet constant meldingen krijgen van een discussie die hier gehouden wordt. Discussies kunnen volgens mij beter in een ander topic gehouden worden.
-
- Moderator
Proficiat @JoskeBot, de automatische Fritz!Box firmware checker heeft goed werk geleverd
Gisteren heeft AVM in ijltempo de ganse dag nieuwe Firmwares geproduceerd en op de server gezet.
Meer dan 30 Fritz!Boxen kregen gisteren een update, voor sommige Boxen zijn dat 2 of 3 Firmware bestanden.
Blijkbaar is er een security probleem vastgesteld, waarvoor ze zo vlug mogelijk een security patch uitgebracht hebben.
Het zou iets te maken hebben met poort 443. Hackers zouden binnengeraakt zijn via poort 443, in Fritz!Boxen waar poort 443 geforward was naar een intern toestel.
Ik verwacht dat er wel binnenkort iets gecommuniceerd zal worden.
Chapeau voor AVM dat ze dit zo vlug en massaal uitgerold hebben. En dat terwijl het meeste van hun technisch personeel op de IFA beurs in Berlijn staan.
Zelfs een Frit!Box 7390, die 15 jaar geleden op de markt werd gebracht, en al jaren geen updates meer kreeg, heeft nu ook een update gehad van 06.87 naar 06.88
Ik zou alle Fritz!Box bezitters, die een Fritz!Box gebruiken die niet op de lijst van @JoskeBot staan (vb FritzBox als router achter Telenet modem) ook aanraden om de laatste Firmware update te installeren. Kijk ook eens of er een nieuwe Firmware beschikbaar is voor de Fritz!Repeaters die je gebruikt ...
Gisteren heeft AVM in ijltempo de ganse dag nieuwe Firmwares geproduceerd en op de server gezet.
Meer dan 30 Fritz!Boxen kregen gisteren een update, voor sommige Boxen zijn dat 2 of 3 Firmware bestanden.
Blijkbaar is er een security probleem vastgesteld, waarvoor ze zo vlug mogelijk een security patch uitgebracht hebben.
Het zou iets te maken hebben met poort 443. Hackers zouden binnengeraakt zijn via poort 443, in Fritz!Boxen waar poort 443 geforward was naar een intern toestel.
Ik verwacht dat er wel binnenkort iets gecommuniceerd zal worden.
Chapeau voor AVM dat ze dit zo vlug en massaal uitgerold hebben. En dat terwijl het meeste van hun technisch personeel op de IFA beurs in Berlijn staan.
Zelfs een Frit!Box 7390, die 15 jaar geleden op de markt werd gebracht, en al jaren geen updates meer kreeg, heeft nu ook een update gehad van 06.87 naar 06.88
Ik zou alle Fritz!Box bezitters, die een Fritz!Box gebruiken die niet op de lijst van @JoskeBot staan (vb FritzBox als router achter Telenet modem) ook aanraden om de laatste Firmware update te installeren. Kijk ook eens of er een nieuwe Firmware beschikbaar is voor de Fritz!Repeaters die je gebruikt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 533 keer
Mijn 6890LTE heeft afgelopen nacht de 7.57 automatisch geïnstalleerd. Anderzijds heeft die 6890LTE de 7.56 als allerlaatste gekregen, ruim twee weken nadat alle andere modellen de update hadden gekregen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 496 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Wat ik raar vond was dat ik gisteren van mijn FB een mail kreeg dat er nieuwe FW was en die deze ochtend plots automatisch werd uitgevoerd hoewel ingesteld stond dat dat niet mocht. In de nieuwe software stond in de settings automatische update aan.
Ik was sowieso van plan om de update vandaag te doen op een ogenblik dat het mij paste en was "not amused" dat plots alles wegviel door de update. Ik verwacht van AVM dat ze niet zo maar mijn settings "overriden".
Ik was sowieso van plan om de update vandaag te doen op een ogenblik dat het mij paste en was "not amused" dat plots alles wegviel door de update. Ik verwacht van AVM dat ze niet zo maar mijn settings "overriden".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Moderator
Discussie afgesplitst van de bot post
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 130 keer
link werkt nietJoskeBot schreef: ↑06 sep 2023, 22:04 Internationale firmware-update beschikbaar: FRITZ!Box 7360 v1 06.34 (vorige versie 06.33)
Overzicht van aangepaste features kon niet verwerkt worden. Raadpleeg het info_en.txt bestand in de download folder voor meer informatie.
Download folder: https://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-73 ... /fritz.os/
(Opgelet: Internationale firmware te gebruiken op eigen risico!)
Dit is de juiste :
https://download.avm.de/fritzbox/fritzb ... /fritz.os/
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 130 keer
Is het voor 7360v1met BE firmware aan te raden om toch die nieuwe internationale firmware 06.34 manueel te installeren? Of gaat dat niet werken met EDPnet ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Moderator
OP eigen risico
- ik heb geen idee welke DSL versie deze internationale OS 06.34 bevat. Whitelisted?
- ik heb de indruk dat modems met een niet-whitelisted firmware tegenwoordig niet meer op fall-back komen. Maar ik kan dat niet bevestigen.
- als de upgrade niet lukt, kan je alléén downgraden via een Firmware Recovery. Zorg dus voor dat je eraan begint:
- dat je de huidige configuratie bewaart (met een paswoord).
- dat je op voorhand de Recovery tool (06.31) downloadt voor het geval dat ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 202 keer
Vanmorgen de 7.80 firmware op mijn 7530AX gezet.
Alles standaard, geen previous driver of zo aangevinkt.
Werkt stabiel met 100/40 profiel
AVM heeft serieus aan de interface gesleuteld.
Voelt veel vlotter aan.
Met kudos voor EDPNET om zo snel na het uitbrengen van de 7.80 firmware hun faq aan te passen zodat je zeker weet dat de firmware "whitelisted" is.
Alles standaard, geen previous driver of zo aangevinkt.
Werkt stabiel met 100/40 profiel
AVM heeft serieus aan de interface gesleuteld.
Voelt veel vlotter aan.
Met kudos voor EDPNET om zo snel na het uitbrengen van de 7.80 firmware hun faq aan te passen zodat je zeker weet dat de firmware "whitelisted" is.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 496 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Hier ook.. 5 minuutjes werk en probleemloos weer verbonden (100/35).
Met de graafwerken achter de rug is het hier wachten op fiber maar de FB is er klaar voor
Met de graafwerken achter de rug is het hier wachten op fiber maar de FB is er klaar voor
Bye, Maurice