Netflix en account delen binnenkort voorbij?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: 20 jul 2023, 18:09 Wat jij toch additionele rompslomp noemt.
Eénmalig eens aanklikken dat een nieuw toestel op een nieuwe locatie deel uitmaakt van jouw huishouden ...
En dat laten bevestigen door de eigenaar van de account.
Is dat al teveel gevraagd????
Vakantie = veel planning vooraf en eenmaal ter plaatse 300% chillen en genieten.
Het leuke bv. om met verschillende generaties op vakantie te gaan is vragen wie welke films graag wil kijken als
daar de gelegenheid toe is.
Wedden dat het verzoeklijstje maar voor een klein gedeelte kan ingevuld worden door Netflix? (zeker tijdens een zomerse familievakantie) ;-)
Een kleine externe HD in de HDMI prikken kost totaal geen moeite, misschien m'n leesbril als het wat donker is achter de TV. :-D

Toegevoegd na 8 minuten 14 seconden:
boonpwnz schreef: 20 jul 2023, 19:11 Ik heb ook geen netflix meer. Enigste wat ik wel echt wil blijven betalen is youtube premium. Voor mij is dat enorm handig. Ja er zijn niet legale alternatieven maar ik vind voor wat ik terugkrijg de prijs wel waard en zeker omdat ik het in familie deel.
Maar netflix zie ik minder een voordeel ook omdat het aanbod echt om te huilen is.
Netflix vergelijken met Youtube? :eek:
Zou je die eens willen uitdiepen voor me want ik zie het niet.
Netflix is een miljardenbedrijf (content) terwijl Youtube toch vaak mensen zijn die puur als hobby (of voor enkele centen) gaan vloggen?
Of mis ik hier iets?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hier heb ik Netflix toch ook stopgezet op 1 juli en nog geen moment gemist. Veel kijken deed ik sowieso niet meer, hield de account alleen nog open voor mijn moeder die de meerdere meldingen beu was en zelf had voorgesteld om te stoppen.

Ondertussen heb ik Youtube Premium genomen en dat is echt een verademing om geen reclame meer te krijgen voor de video, elke 5 minuten in de video en nog eens na de video.

Wat de vergelijking Netflix/Youtube betreft, die zijn totaal niet te vergelijken. Maar wat mij betreft, is het zeer simpel. Op Youtube kijk ik dagelijks en vind ik altijd wel iets, terwijl ik Netflix misschien 2 keer in de maand aanstak om daarna een uur te scrollen en uiteindelijk niets te kijken wegens niets te vinden wat mij aansprak.

Op Youtube gaat ge idd geen series/films vinden a la Netflix, maar content over quasi letterlijk alles waar ge maar iets van interesse kunt hebben. En dat kunnen vloggers zijn die dat als hobby beschouwen, maar evengoed vloggers die ondertussen zodanig zijn gegroeid dat die met een volledig productie team werken.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 334 keer
Recent bedankt: 7 keer

Petrikske schreef: 20 jul 2023, 12:45 Heb nu Disney+ en Prime en betaal minder, dus ik gelukkig, Netflix gelukkig... iedereen gelukkig. :beerchug:
Je had het dus al veel langer moeten doen.
Maar toch braafjes gewacht totdat de gebruiksvoorwaarden effectief toegepast werden om dan het licht te zien …

Tja :angel:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

https://businessam.be/netflix-zet-trans ... -abonnees/

Afschaffen van goedkoopste versie (UK en US) laat misschien vermoeden dat, ondanks toename van abonnee's, vele klanten hun maandkost hebben verlaagd...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: 21 jul 2023, 08:54 Je had het dus al veel langer moeten doen.
'Ik moet just niks' :angel: :beerchug:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 334 keer

Dieje is het ook afgebold omdat hij toch geen rit kon winnen. :lol: :angel:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Disney+ gaat ook kijken hoe ze het wachtwoord delen kunnen aanpakken maar heel eerlijk, in tegenstelling tot Netflix zie ik die hun klantenbestand dan wel terugvallen. Er is niet genoeg nieuwe content om daar de volle pot voor te betalen vrees ik. Dat is zoiets van, nu neem ik het een maand en dan heb ik alles wel weer gezien voor de komende/gepasseerde 6 maanden.

In alle geval, ik heb mijn 4K abo opgezegd van Netflix, terug het gewone abo. Als ze niet standaard 4k willen aanbieden en delen verbieden dan is het ook die extra centen niet meer waard voor de kleinkinderen die bij mijn vader sporadisch eens wat kinderfilms willen zien.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Te Koop forum

Exact wat ik voorspelde, de rest gaat nu dezelfde toer op en zo ondergraven ze hun eigen model. Soit, een consolidatie zit er toch aan te komen want de meeste hebben niet eens een deftig aanbod dat je lang genoeg kan binden. Beter was een systeem zoals Spotify, zo goed als alle content op 1 plaats. Duidelijker voor de klant, gedeelde kosten en dus meer winst.

Na zoveel mogelijk groeien is nu fase 2 bezig, uitmelken van wie niet gaat lopen. Het volgende is het opzeggen minder flexibel maken, let maar op.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 10 aug 2023, 09:13 Beter was een systeem zoals Spotify, zo goed als alle content op 1 plaats. Duidelijker voor de klant, gedeelde kosten en dus meer winst.
Spotify is nog steeds verlieslatend, tewijl Netflix en wss nog anderen winst maken, k'wee niet of dat een goed voorbeeld is.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

De kosten voor een "bijna alles" filmaanbod zouden ook VEEL te hoog zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, dat is bij Spotify ook veel te hoog :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Hier nog geen probleem met het delen van account. Gezien ze bij netflix zo gek zijn van algoritmes denk ik dat ze daarin het aantal kijkuren ook in rekening brengen alvorens ze die fameuze mail uitsturen. Wie niet zo vaak kijkt zal uiteraard sneller geneigd zijn op te zeggen dan gebruikers die wel vaak kijken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

fredo66 schreef: 23 aug 2023, 14:09 Hier nog geen probleem met het delen van account. Gezien ze bij netflix zo gek zijn van algoritmes denk ik dat ze daarin het aantal kijkuren ook in rekening brengen alvorens ze die fameuze mail uitsturen. Wie niet zo vaak kijkt zal uiteraard sneller geneigd zijn op te zeggen dan gebruikers die wel vaak kijken.
Hetzelfde hier. Ik deel mijn account maar kijk eigenlijk heel weinig naar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Ik deel een account van mijn zus waar bij mij amper naar gekeken wordt, enkel als mijn kinderen er zijn. Deze vakantieperiode was ik bijna altijd weg met hen en toch was het hier prijs.
Maar goed, mij maakt het niet veel uit. Ik betaalde mijn zus niets en nu kost het me €4/maand. Nog altijd een heel mooie deal.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ddd schreef: 10 aug 2023, 11:44 De kosten voor een "bijna alles" filmaanbod zouden ook VEEL te hoog zijn.
Goh, ik zou hier echt wel wat voor over hebben (als het echt (quasi) alles zou zijn zoals voor de meeste muziek streaming diensten). Maar goed, het gaat er niet van komen natuurlijk, aangezien je net klanten lokt/bindt met "exclusives". :-(
ooh. shiny.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat van "exclusives" speelt ook bij muziek en daar is het toch beter gelukt.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Aantal HBO series zijn binnenkort toch te zien op Netflix?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Didymus schreef: 24 aug 2023, 12:33 In de VS. Bij ons blijft HBO-content exclusief op Streamz.
Ik las gisteren toch in mijn Google News feed dat Band of Brothers naar Netflix NL komt. Was een artikel op een Nederlandse site, dus weet niet of het ook naar Netflix BE komt (gezien de deal met Streamz zal het antwoord wellicht negatief zijn).
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

ben ik echt de enige die nog vrolijk netflix kan meekijken?
het draaide op ene en die heeft zijn abo afgezwakt, toch kan de rest vrolijk blijven meekijken
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

Hier kijkt de schoonmoeder mee op ons account. Nog niets gezien of gehoord van Netflix.
orionis
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Vooral mensen die via de Netflix TV app kijken kunnen melding krijgen om code in te geven.

- Gaming: PC, Quest 3 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Hier kijk ik mee op account van een collega en die heeft mij ook nog niets gemeld!
Internet via Mobile Vikings
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Enerzijds kijken ze naar het aantal toestellen en welke het eerst werden aangemeld, wellicht gebaseerd op een of ander device ID of het mac adres ervan, en anderzijds ook naar het publiek IP adres.

Als je dus meer toestellen gebruikt dan toegelaten EN van verschillende publieke IP adressen, krijg je die melding, als die toestellen, bv. tablets en smartphones regelmatig wel en weer niet hetzelfde IP gebruiken wordt het wel door de vingers gezien, maar vaste Android TV boxes en TV's niet dus.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ken schreef: 03 sep 2023, 10:52 vaste Android TV boxes en TV's niet dus.
1 vd 4 kijkt nochtans gewoon met een slimme androidtv
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 3 keer

Doe niet aan delen maar zowat hetzelfde voor als alle andere reacties...je opent de app ligt uren te schollen naar iets wat je niet vind om dan af te zetten ofwel vind je iets en stel je na de film of enkele afleveringen van een serie dat het de zoveelste bagger is en je weeral tijd vergaan hebt...de enige reden waarom ik dit abbo hou is de dochter maar die zegt eigenlijk hetzelfde als ik..

Ik lees dat al die content niet te betalen valt.. ik vraag me af waarom niet..
Ik hoop eerlijk gezegd dat de deal van paramount en hbo en streams snel.stoppen..zodat we daar is kunnen gaan zien..daar zitten wel.een paar leuke dingen op ...

Tom
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1675 keer
Bedankt: 1469 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kijk meestal eerst eens op imdb wat de user reviews zijn.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer

Nou, dit zijn duidelijke cijfers: https://tweakers.net/nieuws/214742/netf ... -2020.html
De 180° bocht in het beleid rond paswoorddelen, heeft financieel duidelijk vruchten afgeworpen.

En wees maar zeker dat aandeelhouders en bestuur geroken hebben dat mensen verknocht zijn geraakt aan Netflix.
De prijsstijgingen zullen volgen aan een tempo van een stansmachine :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Niet enkel de aandeelhouders van netflix want de andere streamers denken nu aan hetzelfde. Uiteindelijk wordt het voor steeds meer mensen te duur en haken ze af of verminderen ze het aantal abo's. Op termijn zie ik daarom meer fusies van dergelijke diensten. Netflix heeft goede kaarten door het grote aanbod.

Twitter wil nu ook testen doen om geld te vragen, zelfs voor basisgebruik en ook andere sociale media spelen met dat idee. Worden internetdiensten een zaak van wie het kan betalen?
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 762 keer
Bedankt: 319 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dizzy schreef: 19 okt 2023, 09:05 Worden internetdiensten een zaak van wie het kan betalen?
Uh? Is dat niet met bijna alles zo?
Wil je dan commerciële entertainment ook al (gesubsidieerd) ter beschikking stellen van wie het niet kan of er niet voor wil betalen?

Wanneer je een bepaalde luxe te duur vindt dan betaal je er gewoon niet voor en laat je het links liggen. Eenvoudig uitgangspunt hoor. Wie denkt alles overal en altijd en liefst stante pede te moeten kunnen verkrijgen en zien om "erbij te horen" is op termijn zichzelf aan het ondergraven.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Neen, het model was lang gratis al was er eigenlijk een betaling via uw data en reclame. Nu wil met er geld voor vragen en behoudt men de reclame en datainkomsten. Internet is op sommige gebieden ook een basisbehoefte geworden, dat is niet zo voor streaming maar veel communicatie verloopt ondertussen wel zo. Merk ook op dat er nu al mensen uit de boot vallen door gebrekkige toegang tot internet, met meer betalende diensten zal dat niet verbeteren.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Goh, wil je muziek beluisteren heb je Spotify en dan heb je bijna alles wat je wil op enkele uitzonderingen na... Wil ik echter iets kijken waar ik interesse in heb ben ik al bijna verplicht om mij op tig diensten te abonneren en dan zijn er nog series die je niet legaal kan streamen. Star Trek: Strange New Worlds bijvoorbeeld. Deze staat op Paramount+ waar ik niet eens een abo op kan nemen hier.

Dus, trek het ooglapje maar weer aan en ik denk dat op termijn dit voor gebruikers makkelijker gaat worden dan iets te vinden op één of andere streaming dienst en hiervoor steeds dieper in de buidel te moeten tasten. Hier gaat alvast Streamz de deur uit als mijn 'goedkoop' jaarabo afloopt. Mijn Netflix account heb ik recent al van Premium naar standaard omgezet. Disney+ gaat ook nog juist een abo worden als er een nieuwe Star Wars serie op staat want de andere maanden gebruik ik dat maar sporadisch. Dat is het gevolg alvast bij mij van al die prijsstijgingen. Dat ik kritische aan het worden ben. Ik denk dat ik niet de enige zal zijn.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 19 okt 2023, 09:29 Neen, het model was lang gratis al was er eigenlijk een betaling via uw data en reclame. Nu wil met er geld voor vragen en behoudt men de reclame en datainkomsten. Internet is op sommige gebieden ook een basisbehoefte geworden, dat is niet zo voor streaming maar veel communicatie verloopt ondertussen wel zo. Merk ook op dat er nu al mensen uit de boot vallen door gebrekkige toegang tot internet, met meer betalende diensten zal dat niet verbeteren.
Het gaat in dit topic helemaal niet over gebruik van internet maar over bijkomende producten zoals een account bij een streamingsdienst zoals in deze Netflix.
Ik ben dan blijkbaar iets gemist want nooit geweten dat Netflix gratis was.
Andere diensten, zoals Spotify, zijn ook niet gratis.
Afhankelijk van de kost/ongemak die je er voor wil dragen accepteer je reclame te moeten verteren of te betalen om dat niet te moeten aanhoren. Of geen van beiden.

Wanneer jij vindt dat diensten zoals Netflix en/of reclamevrije streaming zoals spotify, youtube,.... een basisbehoefte zijn waarvoor de gemeenschap moet opdraaien verschillen we hierin grondig van mening. Voor mij is en blijft dat een luxe product waar je leven ook verder kan zonder.
Laatst gewijzigd door ivob 19 okt 2023, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Ik ben enigszins verrast en blijf benieuwd naar het effect op termijn.

Want zoals de reacties op Tweakers en hier ook al stellen: nu met deze wildgroei aan dure streaming diensten begint het stilaan interessant te worden om alternatieve bronnen te benutten.
Maar ik was juist blij geen VPN of Usenet abonnement meer nodig te hebben nu, door gewoon braaf gediend door alle gemak in de zetel te ploffen en een serie te streamen.

Maar dit heeft duidelijk zijn prijs en bedrijven als Netflix blijven van dezelfde soort als Telenet: opportunistisch en kapitalistisch, zo veel mogelijk winst maken om de aandeelhouders tevreden te houden.

Los van de discussie en strategieën die je kunt toepassen om de kosten te drukken zou je jezelf ook de vraag kunnen stellen of je deze diensten wel allemaal echt nodig hebt en of het niet belangrijker is om 1 a 2x per week eens een movie night te hebben en verder je tijd nuttiger besteden door sociaal of actief te zijn.

Want echt gezellig, gezond of leerzaam / informatief is het niet echt natuurlijk, uren van je kostbare vrije tijd verspillen aan onzin op Netflix.

De laatste tijd ben ik meer van de podcasts of wat leerzame content op YouTube, en dan liefst wat beperkt in tijd. De focus een beetje verleggen en minder TV kijken is misschien zo’n slecht idee nog niet.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 669 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

En zolang het 1 service is waarbij je moet zijn, ok. Maar ondertussen zit dat zo versnipperd en is er (denk ik?) ook geen service waar je gemakkelijk kan vinden wat waar te zien is, dat mensen gewoon terug naar piraterij gaan gaan.

Het is goedkoper, simpeler.
Er mogen gerust concurrenten op de markt zijn (zoals spotify vs deezer vs apple music vs...) maar deze idiote 'ons ding op ons platform' mag wel eens gaan stoppen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 19 okt 2023, 12:46
Dizzy schreef: 19 okt 2023, 09:29 Neen, het model was lang gratis al was er eigenlijk een betaling via uw data en reclame. Nu wil met er geld voor vragen en behoudt men de reclame en datainkomsten. Internet is op sommige gebieden ook een basisbehoefte geworden, dat is niet zo voor streaming maar veel communicatie verloopt ondertussen wel zo. Merk ook op dat er nu al mensen uit de boot vallen door gebrekkige toegang tot internet, met meer betalende diensten zal dat niet verbeteren.
Het gaat in dit topic helemaal niet over gebruik van internet maar over bijkomende producten zoals een account bij een streamingsdienst zoals in deze Netflix.
Ik ben dan blijkbaar iets gemist want nooit geweten dat Netflix gratis was.
Andere diensten, zoals Spotify, zijn ook niet gratis.
Afhankelijk van de kost/ongemak die je er voor wil dragen accepteer je reclame te moeten verteren of te betalen om dat niet te moeten aanhoren. Of geen van beiden.

Wanneer jij vindt dat diensten zoals Netflix en/of reclamevrije streaming zoals spotify, youtube,.... een basisbehoefte zijn waarvoor de gemeenschap moet opdraaien verschillen we hierin grondig van mening. Voor mij is en blijft dat een luxe product waar je leven ook verder kan zonder.
Het punt is dat als je wat verder kijkt dan een topic en de gevolgen op langere termijn je wel uitkomt bij steeds meer betalende diensten zoals enkele anderen hier al aanhaalden. Dat streaming geen basisbehoefte is staat in mijn tekst.

Spotify is wel degelijk gratis te gebruiken, uiteraard mits reclame maar het kan wel.

Ik vind niet dat streamingdiensten geen geld mogen vragen maar stel me de vraag dat als al deze diensten betalend worden en dus ook de diensten die meer noodzakelijk zijn, dat mensen dan dreigen uit de boot te vallen of terugkeren naar andere kanalen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 19 okt 2023, 13:37 Ik vind niet dat streamingdiensten geen geld mogen vragen maar stel me de vraag dat als al deze diensten betalend worden en dus ook de diensten die meer noodzakelijk zijn, dat mensen dan dreigen uit de boot te vallen of terugkeren naar andere kanalen.
Dat is een terechte vraag maar een totaal andere discussie.
Wanneer dat je zorgen baart kan je er altijd een ander gericht topic over opstarten.

Vragen over de toekomst kan ik spijtig genoeg niet beantwoorden.

Wat mensen als "noodzakelijk" beschouwen of zich iets laten aanpraten als noodzakelijk zal ook weer verschillen van persoon tot persoon dus daar zal je ook geen eenduidig antwoord op krijgen. Alleen individuen die je mening daarin delen en anderen niet.

On topic, Netflix vind ik niet noodzakelijk, heb ik dus nooit gehad via welke accountforule dan ook en heb dus niet het gevoel "uit de boot te vallen" want het blijft een eigen keuze.
Wie vind dat het een noodzakelijk iets is of uit de boot dreigt te vallen indien niet mee moet daar dan maar de gevraagde prijs voor betalen of elders zijn gading vinden.
Netflix & co zijn commerciële diensten en geen openbare diensten van openbaar nut. Dat een commercieel bedrijf in de eerste plaats bezig is met het zo winstgevend maken van zijn core business en niet met het verstrekken van basisbehoeften waarvan de kost gedragen wordt door de maatschappij zou niemand meer mogen verbazen.

Dat sommigen na een tijd een doorzichtige commerciële strategie blijkbaar als een blijvend grondwettelijk recht en basisbehoefte beginnen te beschouwen is een probleem van een andere orde.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het probleem is dat je verkeerdelijk veronderstelt dat er een terechte vraag aan jou persoonlijk werd gesteld.

Vind je de vraag niet passen dan mag je ze compleet negeren. We leven dan wel verder zonder uw mening terzake, hoe moeilijk dat ook zal zijn. We proberen te leven met dat verdriet :)

Bepaalde diensten kunnen inderdaad verworden tot een basisbehoefte ook al worden ze door commerciële bedrijven uitgebaat. Dat Netflix een beproefd model gebruikt om de prijs op te drijven is niet ter discussie, ze hebben dat recht, maar of dat ongelimiteerd kan doorgaan voor de rest van de bedrijven op internet is minder zeker. De eenvoud van de toegang tot het internet was net iets dat het zo krachtig maakte en het zo deed groeien. Ook de overheid ziet dat in en voorziet daarom in oa sociale tarieven voor toegang of biedt plaatsen aan waar men toegang heeft.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat velen vergeten hoeveel het vroeger kostte om een VHS te gaan huren...
Er is inderdaad heel veel beschikbaar, maar niemand verplicht je om dat allemaal tegelijk te consumeren. Een maandje hier, een maandje daar en je bent amper €15/maand kwijt voor massa's aanbod.
Ik vraag me af of de klagers elke aankoop van die grootte orde zo sterk onder de loep leggen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”