Wij hebben nog een douche met tegels waarmee we regelmatig heel wat werk hebben om deze schoon te krijgen.
Nu dachten we om 3 grote platen tegen de tegels te lijmen zodat dit veel onderhoudsvriendelijker is.
Welke platen kunnen we hier best voor gebruiken ?
Douche renoveren ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Van schimmel is geen sprake enkel verkleuring van de voegen die nu weer netjes wit zijn.
Zo vlug er een plaat tegen staat kan er natuurlijk ook geen water meer aan geraken.
Trespa zou een optie kunnen zijn maar op mijn werk hebben ze dit in al de douches ook zo gedaan maar dan met een gladde soort pvc plaat.
Welk materiaal zou dat kunnen zijn?
Zo vlug er een plaat tegen staat kan er natuurlijk ook geen water meer aan geraken.
Trespa zou een optie kunnen zijn maar op mijn werk hebben ze dit in al de douches ook zo gedaan maar dan met een gladde soort pvc plaat.
Welk materiaal zou dat kunnen zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Waarom is dit nog nodig ?brubbel schreef: 26 aug 2023, 00:00 Zonder kerdi achterkant oid zou ik er niet aan beginnen. Men weze gewaarschuwd.
Het zou dan om Saetfix platen gaan : https://www.acrylplaten.be/
Ik was echter daarstraks bij familie en daar heeft een installateur maar een plaat van +-2mm dikte geplaats. Ik veronderstel dat dit aluminium is.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
- Recent bedankt: 3 keer
't Zijn de randen en doorgangen van de platen die je (blijvend) waterdicht moet kunnen afsluiten op de bestaande toestand dus laat je daarover goed informeren.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Misschien wel wat werk maar mischien de meest budgetvriendelijke ooplossing.
Wij hebben al enkele jaren epoxy voegsel tussen de tegels, is véél resistenter dan klassiek cementgebonden voegsel (wel duurder en vuiler om te voegen).
Wij hebben al enkele jaren epoxy voegsel tussen de tegels, is véél resistenter dan klassiek cementgebonden voegsel (wel duurder en vuiler om te voegen).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 186 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Wij hebben glazen wanden. De achterzijde is gelakt (RALkleur). We hebben ook de zijwanden van het bad met datzelfde glas bekleed en het blad van het lavabo-meubel + splashback.
Maatwerk, zeer mooi uitgevoerd en bijna onderhoudsvrij.
Maatwerk, zeer mooi uitgevoerd en bijna onderhoudsvrij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
Hey,
ik weet niet hoe groot de douche is maar je zou die dumawall platen kunnen op plaatsen, die worden op de tegels gekleeft en dienen daarvoor.
Er zijn verschillende designs, je hebt trouwens ook XXL platen maw zonder voegen behalve in de hoek...
Ja water kruipt overal tussen maar hoe groter de platen en hoe minder voegen des te minder kans op lekken, trouwens als de tegel blijft staan heb je een dubbele dichting.
Je kan panelen op maat laten maken (google maar is op douchewand acryl) dan kan je ze op maat zetten en alleen de hoek moet je dan dichten...
Ook X2O heeft dergelijke panelen van hun eigen merk...
Succes...
Tom
ik weet niet hoe groot de douche is maar je zou die dumawall platen kunnen op plaatsen, die worden op de tegels gekleeft en dienen daarvoor.
Er zijn verschillende designs, je hebt trouwens ook XXL platen maw zonder voegen behalve in de hoek...
Ja water kruipt overal tussen maar hoe groter de platen en hoe minder voegen des te minder kans op lekken, trouwens als de tegel blijft staan heb je een dubbele dichting.
Je kan panelen op maat laten maken (google maar is op douchewand acryl) dan kan je ze op maat zetten en alleen de hoek moet je dan dichten...
Ook X2O heeft dergelijke panelen van hun eigen merk...
Succes...
Tom
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 39 keer
Ik heb al mijn tegels uitgebroken en heel mijn badkamer laten plakken. Dan acrylplaten voor de douche en een scherm gezet.
Het enige lastige is dat mijn silicone zwart uitslaat en ik deze , nu na 2 jaar, al moet vervangen.
Het enige lastige is dat mijn silicone zwart uitslaat en ik deze , nu na 2 jaar, al moet vervangen.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
Ja, maar... zonder te weten welke nieuwe elementen je wil toevoegen, is het moeilijk in te schatten voor welke problemen je een oplossing zal moeten voorzien. Alle randen moet je afdichten maar je wil uiteraard niet dat zo een damp/vochtscherm zichtbaar gaat zijn, en de bestaande toestand is misschien ook niet ideaal qua vlakheid en waterpas uitvoering.
't Zal misschien makkelijker zijn als je ook de bodem vernieuwt al zal de afvoer dan wel wat aandacht vereisen.
't Zal misschien makkelijker zijn als je ook de bodem vernieuwt al zal de afvoer dan wel wat aandacht vereisen.