Herstelling witgoed - koel-vriescombinatie

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Hallo iedereen,

De vragen richt ik hier aan mensen met wat kennis van zaken of die iets gelijkaardigs voorgehad hebben en dus misschien de oplossing kennen op basis van m'n bevindingen.
Eventuele suggesties voor bedrijven of zelfstandige witgoed herstellers mogen ook via pm doorgestuurd worden. Is voor regio middenkust. Men weet maar nooit...

Een maand of 2 geleden merkten we dat de koel-vriescombinatie het niet meer deed, de diepvries wel nog.
Voor alle duidelijkheid, de diepvriezer doet het wel nog, de koelkast niet.

Heb daarop een nieuwe aparte losstaande diepvriezer gekocht en dan alles van de ene in de andere gestoken om dan de inbouw combi uit de keuken te halen om makkelijker diagnose te kunnen doen.

Model: Beko CBI 7772 / 7516520030
Aankoopdatum: april-juli 2017

Wat heb ik al gedaan?
1) Werking van ventilators, verlichting, lichtschakelaar enz. nagekeken, werken allemaal, ook nagekeken dat alles proper was onderaan bij de compressor en de verdamper enz. ontstoft, er lag in feite quasi niks op...

2) Werking compressor, licht normaal gezoem zoals altijd, gezien de diepvriezer wel werkt lijkt die me nog goed...

3) Volledig ontdooit en al zeker meer dan 48u laten staan. Komt niet terug op temperatuur... (Werd op bepaalde fora/websites aangeraden als eerste stap)

4) Temperatuurvoeler uitgemeten (die in het vriescompartiment zit op de verdamper), bij kamertemperatuur kreeg ik een bepaalde Ohm waarde, wanneer ik die in een glas tussen ijs stak veranderde die waarde tot een maximum (vraag me niet de exacte waardes, heb ze toen niet genoteerd), maar in ieder geval weet ik niet welke waardes ik normaal moet hebben gezien deze nergens terug te vinden zijn in de handleiding of online.
Part url: https://fixpart.be/nl/product/view/0000 ... pl=1984257
Kent iemand de waardes hiervoor?

5) Ontdooielement: niet warm, verder niet nagekeken gezien het probleem bij de koelkast is, anders zou de diepvriezer ook rare kuren hebben, niet?

6) Aan de thermostaat draaiknop zit enkel een PCB met een potentiometer, deze uitgemeten, op hoogste stand krijg ik wel contact, maar verder geen idee hoe ik zoiets moet uitmeten.
Part url : https://www.directrepair.be/nl/module-t ... -beko.html
Gezien daar weinig electronica op zit, vermoed ik dan ook dat er ook niet veel kapot aan kan gaan en dit niet de oorzaak is...

7) Temperatuurzekering, geeft contact door en als ik die verwijder springt er niks aan dus OK.

8) Printplaat vervangen met nieuwe : https://www.directrepair.be/nl/print-cb ... -beko.html
Zelfde resultaat.

Als ik op het model zoek op bv. fixpart.be vind ik al deze elektronica-onderdelen terug: https://fixpart.be/nl/typenummer/beko/c ... 7516520030

Temperature fuse: 4919820100
Temp sensor : 4394720285 / 4877212385
Resistance refrigerator sensor
Potentiometer thermostat Beko: 4360635285
control module: 4360622900

Ik vermoed dus dat het toch de temperatuurvoeler is, er is immers maar één zichtbaar met 2 draden die toekomt bij de printplaat. Tenzij er nog ergens ene verborgen zit in de behuizing waar men niet aan kan, maar heb dezelfde Ohm waarden als ik vanaf de kabel ervan naast de printplaat uitmeet.

Weet iemand raad? Het zou zonde zijn van zo'n 'jonge' frigo al naar het containerpark te moeten brengen :'( 't wordt tijd dat er verandering komt in de wereld en men fabrikanten verplicht herstellingsmogelijkheden buiten de garantietermijn blijft aanbieden net als homogene spareparts.

De temperatuurvoeler komt morgen binnen, maar als dat het niet is kan ik er nog weinig aan doen vrees ik...
Tenzij hier ergens een mirakel mee leest? ;-)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Heeft die een aparte temperatuurinstelling voor koelgedeelte en vriesvak? Indien ja zou ergens in het koelsysteem een klep moeten zitten die één van de twee kringen kan uitschakelen en zou dat de hoofdverdachte zijn. Soms hebben ze ook een "vakantie-modus" waarmee je het koelgedeelte kan uitschakelen (opnieuw met die klep).
Ik heb op een Franse site "één circuit" gevonden maar mogelijk klopt die info niet.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

We hebben een gelijkaardig probleem gehad met een no-frost vriezer.
Hier zat om de x-tijd de verdamper vol met ijs.
Ook zelfde verhaal, 48 uur ontdooien (doe zo maar eens iets hé met etenswaren!) dit proces versnellen is onmogelijk. De temperatuurvoeler zat in het ijs dus niks aan de hand voor de elektronica want was koud genoeg (= slecht ontwerp).

Ontdooielement OK gemeten, maar daar zat blijkbaar nog een smeltzekering tussen die onderbrak in geval dat dit te warm werd om welke reden dan ook.
Blijkbaar is het heel normaal voor dit type dat deze zonder reden ook wel eens kapot durft gaan, maar wie weet wat de echte oorzaak was.

Toch tot de vaststelling gekomen dat zo'n toestel niet echt geschikt is om iets aan te vervangen, na wat wringen en vele schaafwonden later van de vlijmscherpe flinterdunne lamellen op de verdamper, dit toch dit kunnen vervangen maar aan de fiche geraken was wat anders. Vermoedelijk kon je deze ook foutief insteken of zat uiteindelijk de ventilator geblokkeerd door het moeten lossen van enkele plakbanden die alles samen hielden, waar je amper aan kon zonder punttang en toch een beetje kracht uit te oefenen om alles terug dicht te schroeven (die ook niet gemaakt zijn om ooit nog los te schroeven).
En wat was het volgende... wikkeling van de ventilator op mum van tijd doorgebrand.
Bekeek ik de algemene bouwkwaliteit, was ik ook verrast dat de koelleidingen erg geplooid waren, bijna geknikt, word je niet zo happy van deze nog te hoeven manipuleren.

Voor een goedkoop toestel loont het niet een technieker te laten komen als je de kostprijs vergelijkt (want de eerste keer hebben ze vast toch niet de juiste wisselstukken bij)
Ik denk dat deze toestellen sowieso geen kwaliteit zijn (B-merk) en al zeker niet ontwikkeld zijn om te kunnen herstellen.

Mijn conclusie:
Goedkoop was duurkoop, veel tevredener van een toestel dat 100 à 200 euro duurder wasben ook van Whirlpool naar Bosch gegaan.

Je hoort het vast niet graag maar... Geef het op, spijtig van de centjes.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
franjo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 14 keer

6) Aan de thermostaat draaiknop zit enkel een PCB met een potentiometer, deze uitgemeten, op hoogste stand krijg ik wel contact, maar verder geen idee hoe ik zoiets moet uitmeten.

Potentiometers willen nog wel eens kapot gaan, als je alleen in de uiterste stand contact meet probeer dan eens of de koeler in die uiterste stand wel werkt. De weerstand van de potentiometer + thermostaat bepaalt het schakelmoment van de motor
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

franjo schreef: 07 aug 2023, 23:38 otentiometers willen nog wel eens kapot gaan, als je alleen in de uiterste stand contact meet
Negen kansen op tien meet hij gewoon met een "doorpieper"/diodetest en dan is dit gedrag normaal. Waarschijnlijk is die wel goed; als je er afblijft gaan potentiometers niet vaak kapot.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Wellicht niet relevant tot het probleem, maar deze video van Technology Connections heeft me wat bijgeleerd over diepvries/koelkasten en hun werking:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

SpecialK schreef: 07 aug 2023, 20:15 Heeft die een aparte temperatuurinstelling voor koelgedeelte en vriesvak? Indien ja zou ergens in het koelsysteem een klep moeten zitten die één van de twee kringen kan uitschakelen en zou dat de hoofdverdachte zijn. Soms hebben ze ook een "vakantie-modus" waarmee je het koelgedeelte kan uitschakelen (opnieuw met die klep).
Ik heb op een Franse site "één circuit" gevonden maar mogelijk klopt die info niet.
Neen, er is enkel een draaiknop in de koelkast, verder niks van knoppen, dus heel basic.
honda4life schreef: 07 aug 2023, 22:34...
Al bij al is het wel een goed robuust toestel, de stukken zijn makkelijk te vervangen en nog beschikbaar. Zomaar opgeven voor misschien een sensor van 15€ zal ik nog niet doen, straks komt deze binnen...
franjo schreef: 07 aug 2023, 23:38 6) Aan de thermostaat draaiknop zit enkel een PCB met een potentiometer, deze uitgemeten, op hoogste stand krijg ik wel contact, maar verder geen idee hoe ik zoiets moet uitmeten.

Potentiometers willen nog wel eens kapot gaan, als je alleen in de uiterste stand contact meet probeer dan eens of de koeler in die uiterste stand wel werkt. De weerstand van de potentiometer + thermostaat bepaalt het schakelmoment van de motor
Dan moet ik de thermostaat nog weten te vinden, en heb alles al open gevezen wat ik kon open maken :bang:
Kan het niet zijn dat de printplaat achterin + de temperatuursensor als 'thermostaat' fungeren? Want de draaiknop die op de printplaat met potentiometer zit lijkt er me verder niks op die de temperatuur kan meten...
SpecialK schreef: 07 aug 2023, 23:45
franjo schreef: 07 aug 2023, 23:38 otentiometers willen nog wel eens kapot gaan, als je alleen in de uiterste stand contact meet
Negen kansen op tien meet hij gewoon met een "doorpieper"/diodetest en dan is dit gedrag normaal. Waarschijnlijk is die wel goed; als je er afblijft gaan potentiometers niet vaak kapot.
Ja gewone 'bieptest' gedaan, enkel op uiterste stand en als ik lichte kracht blijf geven is er signaal (gepiep).
Als ik 'm op die stand laat als de koelkast aan staat gebeurd er niks qua koeling na een halfuur nog steeds kamertemp.
Zou het dus kunnen dat deze toch defect is gezien ik er wat lichte 'kracht' op moet steken?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 678 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Dat een potentiometer doorbiept op de uiterste stand is normaal, het is dan ook een regelbare weerstand. Meten op de weerstandstand van je meter is dan ook beter maar niet feilloos als de potentiometer ergens op is aangesloten want dan meet je dat circuit ook.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Gemonteerde componenten op een printplaat doormeten is sowieso al moeilijk, omdat je ook een stuk door je printplaat kan meten.
Zou wel sterk zijn dat een potentiometer stuk is van amper aan te draaien (en dan werkt hij meestal wel nog in een andere stand)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

NBee
Ken schreef: 08 aug 2023, 00:48 Ja gewone 'bieptest' gedaan, enkel op uiterste stand en als ik lichte kracht blijf geven is er signaal (gepiep).
Zou het dus kunnen dat deze toch defect is gezien ik er wat lichte 'kracht' op moet steken?
Nee, ik denk niet dat er wat mee mis is. De bieptest is niet relevant; de multimeter piept tot pakweg 100 Ohm. Deze potentiometer zal waarschijnlijk een veel hogere weerstand hebben. Je moet aflezen welke waarde die heeft (bv 47k) en die in het midden zetten en meten tussen één van de buistenste contacten en het middelste. Dan moet je ongeveer de helft van die bv 47k aflezen (in dit voorbeeld ongeveer 23500 Ohm). Op basis van de foto lijkt het erop dat er niet veel extra componenten op de print zitten dus hoewel Joe de Mannen in principe gelijk heeft dat je het component uit de print moet halen om correct te meten, denk ik dat het in dit geval niet zoveel uitmaakt.

Maar als die NIET correct zou werken, zou toch ook de diepvriezer niet werken?

Kan je even uitleggen wat het "blokschema" van dit toestel is? Zoals ik het begrijp is er één circuit en zit er slechts één temperatuurvoeler, nl op de diepvriezer? De temperatuur van het koelgedeelte wordt dus eigenlijk niet geregeld, en hangt af van hoe hard de diepvriezer moet koelen?

Als dat zo is moet je volgens mij toch aan de "mechanische" kant gaan zoeken en daar kan je bij een koelkast niet zoveel aan doen.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

Ken schreef: 07 aug 2023, 18:03 Hallo iedereen,
Kan stom zijn dit antwoord, maar in mijn brandverzekering zit pech bijstand in.
Dit wordt ook als extra aangeboden door energie maatschappijen.
Wil dit maar meegeven.

Sturen een technicus bij problemen.
Of je mag er zelf een contacteren en de rekening opsturen.
Wel altijd eerst melden.

In uw geval zou je dan Beko service kunnen contacteren.

Succes
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb eens een technieker van Vandenborre laten komen voor een koelkast en was toch aangenaam verrast door de kunde en vriendelijkheid van die man.
Als je bij aangifte goed kan duiden wat er aan de hand is dan heeft die man vermoedelijk gelijk het juiste onderdeel mee als hij langs komt.
En inderdaad zoals thmj aangeeft zou het kunnen dat je de kosten van herstelling (buiten de prijs van de onderdelen kan recupereren)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Uiteindelijk maar geplooid, de sensor was ook de oplossing niet. Wellicht zit er nog ergens een sensor verborgen, ofwel is het koelcircuit om zeep.
Geen zin om er nog veel geld maar vooral tijd aan uit te geven. Fabrikanten moeten zulke toestellen echt makkelijker herstelbaar maken, punt.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb je nu uiteindelijk een schema uitgetekend van hoe dit toestel gestuurd wordt? Als dat een systeem met één aan/uit koelcircuit zonder kleppen is dat door één thermostaat aangestuurd wordt, kan het eigenlijk geen elektrisch/elektronisch probleem zijn want anders zou de diepvriezer ook niet werken.
Het "nadeel" aan het feit dat je tegenwoordig makkelijk aan onderdelen raakt is dat men maar gewoon stukken gaat wisselen in de hoop dat het probleem opgelost is, zonder uit te zoeken wat er echt aan de hand is. En dat is eigenlijk niet de fabrikant zijn fout.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1676 keer
Bedankt: 1474 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Waar woon je? Hier in Brussel zijn er reparateurs die niet merkgebonden zijn en aan huis komen voor 50 euro, werkuren inbegrepen. Die stellen de diagnose en komen het ook oplossen. De stukken moet je uiteraard wel betalen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 5 keer

6 jaar is wel jong om af te danken. Wellicht een voorbeeld van “geplande veroudering”?

Je kan het registreren bij: https://www.test-aankoop.be/te-rap-kapot

Zelf ook al enkele keren meegemaakt:
- sodastream: al 2 x lekken in de “kop” => wegwerptoestel
- nespresso : ook al 2x na 4 jaar lekken. Herstelling kost bijna zoveel als nieuw, dus weggooien.
- garagepoort motor: 5 jaar garantie. Defect na 5,5 jaar. Wordt zelfs niet meer nagekeken. Gewoon vervangen. Hersteldienst heeft de units in de auto liggen want ze vervangen aan de lopende band.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 4 keer

Inderdaad...hier voorgehad met een vaatwasmachine van Siemens...na 8j defect, zeolith was nat, iets wat een ziekte was voor die machines en reparatie was +600euro...Onverantwoord in verhouding tot de aankoopkost van geen 1000e...resultaat , machine buiten en nieuwe besteld.. herstellen is zo duur geworden tegenwoordig dat het verhoudingsgewijs te duur is tov iets nieuw kopen

Tom
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 5 keer

f***, hier een siemens zeolith van 5 jaar. Nog niet stuk maar dat belooft.
Goztow schreef: 10 aug 2023, 09:15 Waar woon je? Hier in Brussel zijn er reparateurs die niet merkgebonden zijn en aan huis komen voor 50 euro, werkuren inbegrepen. Die stellen de diagnose en komen het ook oplossen. De stukken moet je uiteraard wel betalen.
Hoe kan je die vinden? Ik krijg hier (Brussel) veel strooibiljetten in de bus van hersteldiensten maar zonder referenties kunnen dat even goed beruchte oplichters zijn.

Vroeger kochten we witgoed bij middenstander met eigen herstel dienst. Zeer bekwaam en zeer betaalbaar, soms zelfs gratis. Maar door de komst van de webwinkels is die gestopt.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1676 keer
Bedankt: 1474 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb een tiental jaar geleden beroep gedaan op https://www.gchelectro.be/ en was daar toen toch tevreden over. Zaterdag komen ze terug.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

SpecialK schreef: 10 aug 2023, 09:02 Heb je nu uiteindelijk een schema uitgetekend van hoe dit toestel gestuurd wordt? Als dat een systeem met één aan/uit koelcircuit zonder kleppen is dat door één thermostaat aangestuurd wordt, kan het eigenlijk geen elektrisch/elektronisch probleem zijn want anders zou de diepvriezer ook niet werken.
Het "nadeel" aan het feit dat je tegenwoordig makkelijk aan onderdelen raakt is dat men maar gewoon stukken gaat wisselen in de hoop dat het probleem opgelost is, zonder uit te zoeken wat er echt aan de hand is. En dat is eigenlijk niet de fabrikant zijn fout.
Neen, er zijn ook nog 2 aparte kabeltjes waarvan ik niet kan uitmaken wat het is, wellicht van de onvindbare thermostaat en een andere sensor die naar de printplaat lopen, echter nergens te vinden, ook niet op de exploded view die ik kon vinden... Er zijn wel 2 symbolen aan de binnenkant waar ze zouden kunnen zitten, maar wederom, niks van te zien/lezen... En ik ga nu ook niet de isolatie van die koelkast kapot maken om die eruit te vissen of te gaan zien naar waar de kabels lopen... Elektrisch lijkt er dus op het eerste zicht inderdaad niks mis mee.

Nu ja, je moet er geen moeite meer in steken, de nieuwe is al besteld, en wellicht zal die ook z'n kuren hebben binnen 6 à 7 jaar... Deze keer eens voor een inbouw Samsung gegaan desondanks het een D-klasse is en m'n vriendin in haar vorige woning ook ene had van Samsung die kapot is gegaan, doch hersteld kon worden voor 80 EUR...

Als men kijkt op de site https://www.bekospares.co.uk/search.pl?query=cbi7771 is er bv. een thermostaat te vinden, maar niet in het toestel te zien (echt overal gekeken)...
Ik vermoed dus dat het toch deze potentiometer zal zijn die kapot is... https://www.ransomspares.co.uk/parts/br ... 835254.htm
Gezien men deze ook 'thermostaat' noemt, terwijl het eigenlijk geen is?! Kost natuurlijk niet veel, maar wat als dat het ook niet is... Dan kan ik aan het koelcircuit ook zelf niet veel doen...

I.m.a.o. is het, tegenwoordig, in tijden waar ecologie centraal zou MOETEN staan, 'wel' de fabrikant hun fout als ze:
  1. Geen deftige informatie op een centrale locatie aanbieden om zelf te kunnen herstellen voor bepaalde product series, het zijn altijd derde partijen die met bv. websites en YouTube video's afkomen net als de exploded views. Waarom kan een fabrikant dit niet doen? (Tip voor nieuwe EU-wetgeving). Ok, sommige doen het wel gedeeltelijk maar zeer summier en intussen van zeer oude series.
  2. Geen complete 'exploded view', er zitten dus onderdelen in m'n koelkast 'verborgen', de thermostaat is wel zichtbaar in de onderdelenlijst op diverse websites, maar NERGENS te vinden/zien op de koelkast zelf noch op de exploded view.
  3. Geen lijst met frequente defecten en hoe ze te herstellen. Intussen zou na meer dan 10 à 50 jaar toch een soort van lijst moeten bestaan wat er allemaal kan kapot gaan, ja ze bestaan al, maar onvoldoende gedetailleerd en zeer algemeen, en wederom niet van de fabrikant. Deze van Beko is toch om te lachen...
  4. Bij reserveonderdelen geen datasheet of extra informatie meegeven. Hoe kan men dan bv. de Ohm-waarden kennen om een sensor te meten of bv. die potentiometer nagaan? Noch in de handleiding bv. de Ohm-waarden van sensoren meegeven zodat men kan controleren. Er is ook bitter weinig informatie te vinden over het toestel of z'n broers en zussen met soms een cijfer verschil, als ik op Google zoek ten minste.
  5. Gebruik maken van andere typenummers of merken voor andere markten dan de EU, of zelfs binnenin de EU afhankelijk van het land om prijsvergelijking tegen te gaan maar ook herstellingen bemoeilijken, ondanks het uit dezelfde fabriek komt
  6. Men moet sukkelen, rondbellen en een (bereidwillige) technieker moet vinden om een diagnose uit te voeren.
Wellicht dat sommige herstellers deze informatie wel ergens hebben gekregen van fabrikanten en kunnen meegeven aan hun techniekers. Zelfstandige techniekers zijn dan wellicht ook ooit in dienst geweest van herstellers/fabrikanten. Het is toch zonde van zo'n product voor een wellicht onderdeel van max 50€ te moeten wegsmijten. Ik begrijp wel dat ze hun fabricageprocedures, technologie en andere niet zomaar willen vrijgeven, maar het gaat hier met een koelkast niet om rocket science.

Anyway, de exploded views: https://www.bekospares.co.uk/search.pl? ... 771&page=1
Goztow schreef: 10 aug 2023, 09:15 Waar woon je? Hier in Brussel zijn er reparateurs die niet merkgebonden zijn en aan huis komen voor 50 euro, werkuren inbegrepen. Die stellen de diagnose en komen het ook oplossen. De stukken moet je uiteraard wel betalen.
Dat kan ik geloven, maar als het aan iets anders dan het elektrische gedeelte ligt, zal het al gaan om minimum 4u. Als ze de stukken niet bij zich hebben, nog eens een verplaatsingsforfait wellicht. Dus 4 x 50€ = 200€ + eventuele stukken, laat ons zeggen 100€ + al m'n moeite.

Wel dan vind ik het jammer genoeg de moeite niet meer...

De nieuwe kost 649€.
- 125€ korting omruil met oude defect toestel
- 23,41€ aan punten
Verzending = gratis

Totaal incl. BTW 500,59€

Moet 'm dan wel nog zelf inbouwen, maar ze zetten 'm wel in de kast. En nemen de verpakkingen + de oude mee...

Bij Coolblue zou het me nog meer gekost hebben... Vandaar rechtstreeks bij Samsung... Ik hoop dat het geen refurbished/afgedankte modellen zijn... :bang:

En mocht ik hetzelfde model rechtstreeks bij Cebeo of Rexel gekocht hebben, nog eens +/- 400€ erbij... Ongelooflijk toch?

Goztow schreef: 10 aug 2023, 11:26 Ik heb een tiental jaar geleden beroep gedaan op https://www.gchelectro.be/ en was daar toen toch tevreden over. Zaterdag komen ze terug.
Eens naar hun jaarrekening gekeken, precies wel niet levensvatbaar met weinig omzet en winst, dus wellicht doen die een hele pak, zeker 50% in 't zwart... Let er eens op of je cash moet betalen en of er conforme facturen worden gemaakt enz... Ben benieuwd ;-) Als je natuurlijk een factuur op de firma vraagt zal die niet anders kunnen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”