Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 190 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef: 02 aug 2023, 09:03 De oorsprong van het probleem is nochtans dat er veel te veel vervoer van vracht over de weg is. We hebben in deze hoek van Europa een zeer dicht spoorwegnet, en tevens hebben we waterwegen naar alle grote steden die allemaal in verbinding staan met de havens van Antwerpen en Zeebrugge (en zelfs Brucargo via Vilvoorde). Toch kiest men ervoor om alles zoveel mogelijk over de reeds verzadigde wegen te sturen (met verzadigde parkeerplaatsen). De kilometerheffing, die neemt men er bij.
De grote industriële transporten van grondstoffen en halffabrikaten gaan nog altijd via spoor en waterwegen. Over de weg gewoon te duur.
Maar maar onze economie is wel enorm gewijzigd. Voor "just in time" voorraadbeheer (sinds eind vorige eeuw) is enkel wegtransport nog geschikt.
En ook de distributie naar retail is enorm gewijzigd. De korte keten (lokaal) is bijna verdwenen. Alles komt van ver en ook hier is water en spoor geen oplossing voor de kleinhandel.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

De brandweerzone van Dendermonde verspreid nogal wat onzin:
Hou de batterij van je elektrische wagen gezond: tips van de brandweerzone Dendermonde
1. Laad zo traag mogelijk op. Snelladers zorgen ervoor dat je batterij meer verslijt.
2. Laad niet op boven 80%. Tijdens het rijden wordt energie terug naar de batterij gekoppeld. Als de batterij op 100% geladen staat, kan die energie niet weg.
3. Vermijd het om je wagen systematisch op te laden als hij geparkeerd staat. Een batterij kan maar 1.500 tot 2.000 keer geladen worden. Elke laadbeurt, hoe kort ook, telt mee.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/02 ... ips-om-je/
  1. Klopt, geen probleem.
  2. Je kan nooit meer energie terug steken dan je er uithaalt. Als je op de top van een berg woont en kilometers moet afdalen in het begin is er wat voor te zeggen om enkele procenten vrij te laten. 80% in het platte Vlaanderen vrijhouden voor regeneratief remmen is pure onzin.
  3. Bij li-ion batterijen is 1 laadcyclus 100% laden gecumuleerd over 1 of meerdere laadbeurten. Zou proper zijn als je 2000x 1% bij laad en je batterij om zeep zou zijn.
En de media neemt klakkeloos over natuurlijk...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Hun auto heeft misschien een nikkel accu? :angel:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer

MaT schreef: 03 aug 2023, 12:06 En de media neemt klakkeloos over natuurlijk...
Idd, zie ook recent in deze topic waarbij dezelfde bron (VRT) ook klakkeloos medische onzin overnam en verkondigde als waarheid (nadien debunked door de artsen van Gezondheid & Wetenschap).

Kwaliteit en controle lijkt er onderhand volledig zoek te zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

Dat is dan ook de bedoeling van aanhoudende bezuinigingen. Zet ze op droog zaad en klaag nadien dat er onvoldoende kwaliteit is zodat de vriendjes kunnen bediend worden en desinformatie sneller, efficiënter en vooral beter gericht gebeuren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Een 'monitoring software' vendor die plots stelt dat HTTPS services enkel nog op basis van een FQDN gemonitored kunnen omwille van TLS Security requirements ... sure ... makes sense ... ?? Als het device via een IP is geregistreerd is de HTTPS service 'not available' ... en dat is dan 'by design' ... aargh :bang:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Oof een kleine waarschuwingsmail

Beste gebruiker,

Recent is er een nieuwe methode van accountdiefstal opgedoken. Deze methode wordt gebaseerd op een nieuwe link met jouw MFA.

Daarom willen we je vragen om NOOIT instructies van derden (zelfs komend van Microsoft) te volgen nadat je voor de eerste keer je MFA hebt ingesteld.

Microsoft stuurt geen chatverzoeken, ongevraagde e-mailberichten en belt je nooit ongevraagd op om persoonlijke of financiële informatie te vragen of technische ondersteuning te bieden om uw computer te herstellen.

Stel dat je in Teams een chatverzoek krijgt van Microsoft Online Services

Je wordt gevraagd om bepaalde instructies te volgen en een nummer in je MFA app in te geven.
Dat is weer iets aanpassen :cry:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef: 03 aug 2023, 20:03 Dat is weer iets aanpassen :cry:
Ik zie niet in wat er aan te passen is... codes (van je bank, 2FA, ... of welke dan ook) geef je nooit door aan iemand anders... dit was altijd al zo en zal altijd zo blijven.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Vandaag via via vernomen.. lokaal Belfius kantoor zou geen vreemde munten meer leveren, wie er nodig heeft kan elders (>5Km terecht blijkbaar). Automaten zouden ook verdwijnen. Het zou mij niet verwonderen dat dat het kantoor binnen onafzienbare tijd dan zou verdwijnen.
Ik vraag mij af of door deze besparingen de kosten voor een rekening ook zullen dalen? (retorische vraag want, natuurlijk niet)

De twee laatste keren vreemde munten vonden ze het trouwens gemakkelijker om grote coupures af te leveren i.p.v. de mix die we gevraagd hadden en die door het kantoor bevestigd werd.

Banken zitten niet meer in de "dienstensector" zeker?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 678 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Banken schrappen honderden geldautomaten
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/b ... n/10484485

Gisteren nog in de tijd, vooral bij ING maar eigenlijk alle (groot) banken die nog verder consolideren qua automaten en kantoren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Daar ben ik mij bewust van, het verwonderd me echter dat men automaten zou verwijderen in een stad(je) en klanten dan doorverwijzen naar een kleinere gemeente op +5km.
We weten natuurlijk al lang dat klanten eigenlijk een noodzakelijk kwaad zijn. Zoals een bedrijfsleider ooit zei: "een klant is iemand met mijn geld in zijn zakken."
Bye, Maurice
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ja, dat snap ik ook niet. Er moeten sowieso dagelijkse transporten zijn, dus dan kunnen ze die vreemde deviezen evengoed meenemen, lijkt me...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

on4bam schreef: 05 aug 2023, 09:44Zoals een bedrijfsleider ooit zei: "een klant is iemand met mijn geld in zijn zakken."
Tijd dat klanten beginnen beseffen dat dit soort "leiders" zakken zijn die ze beter laten zakken. Maar ja, hier gaat men mensen die u oplichten nog verdedigen want ja, het is maar een arme en vriendelijke dokter :bang:

Bij de banken is dat ook zo, als er klantonvriendelijke acties zijn dan staan er nog klanten op die dat verdedigen. Logisch dat ze verder kunnen doen.

Maar geen probleem, Belgen betalen graag en zo is iedereen tevreden :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

on4bam schreef: 04 aug 2023, 23:39 Ik vraag mij af of door deze besparingen de kosten voor een rekening ook zullen dalen? (retorische vraag want, natuurlijk niet)
Hoe bedoel je?
Gaan ze dan maandelijks geld moeten geven als je een rekening hebt, want er zijn talloze banken die gratis rekeningen en kaarten aanbieden.

Mijn bedenking (frustratie is het zeker niet)
Waarom zeurt iedereen over de kosten van de bank terwijl er gratis alternatieven zijn?
Waarom stapt niet iedereen over op die gratis alternatieven?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, geld geven als je een rekening hebt is bankieren. Je geeft je geld in bruikleen aan een bank en krijgt daarvoor in ruil een rente. De bedoeling van de bank is meer geld verdienen met uw geld dan dat ze u moeten betalen. Als de bank dat niet kan ga je beter naar een andere bank.

Er bestaan inderdaad gratis alternatieven maar het probleem is dat deze afnemen en de voorwaarden steeds minder interessant worden.

En waarom niet iedereen overstapt naar de alternatieven? Belgen betalen graag weten ze ook bij de banken, zelfs als ze service afbouwen zullen sommige klanten hen nog verdedigen. De schapen verdedigen de wolf.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Beetje in het verlengde: banken wiens apps nog altijd geen qr codes kunnen scannen en je gewoon doorsturen naar payconiq. Talking about you, argenta.

Leuk, heb ik hier een qr code die wel werkt in kbc mobile en hello bank, maar niet... bij payconiq.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

In het verlengde daarvan: waar blijft ondersteuning voor Apple Pay? En waarom, als Mastercard per 1 juli stopt met de uitgave van Maestro-kaarten, kan dat bij Argenta pas vanaf september? Ik erger me hoe langer hoe meer aan de zwakke dienstverlening van Argenta. Pronken met het aantal kantoren en mogelijkheden om door een persoon geholpen te worden, maar één van de meest conservatieve banken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Argenta was vroeger een prijsbreker, een soort Aldi van de banken. Je had er weinig of geen extra's maar daar stond tegenover dat er geen kosten werden aangerekend en de rente was goed. Ook de kantoren waren vaak en lang open. Dat uitgangspunt verlaten ze steeds meer.

De voorwaarden van de gratis rekening evolueren niet mee en zo duwt men mensen naar het betalend aanbod, dat eigenlijk niets meer is dan wat je vroeger had.

Nu mensen betalen worden ze uiteraard ook veeleisender want je betaalt tenslotte voor iets. Waarom inderdaad geen Apple pay? Waarom al die beperkingen op de rekeningen, ook voor wie geld genoeg bij Argenta heeft? Het is niet meer dan normaal dat klanten uitkijken naar een ander aanbod want als je toch moet betalen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Zo slecht doet Argenta het toch niet. In een vrije markt zijn ze als onafhankelijke bank (in familiehanden) toch maar mooi de vijfde bank van België. Dan kunnen hun producten, diensten en tarieven toch niet zo slecht zijn. Hun app hoort naast KBC bij de beste.
Bovendien hebben zij de bankencrisis overleefd zonder overheidssteun.
Als verzekeraar moet ik er zelf niet meer van weten na enkele slechte ervaringen daarmee. (nu heb ik algemeen geen goede ervaringen met verzekeringen).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

Er is nergens een wet tegen het hebben van verschillende gratis rekeningen.
KBC heeft er, gebruik ik voor de uitstekende app en de gratis bankkaart.
Argenta heeft er, gebruik ik voor de kaarten, de app gebruik ik enkel om de rekening te bekijken.
Keytrade heeft er, gratis debet en gratis creditkaart met alle toeters en bellen, betaalt je zelfs per verrichting die je doet …

Nog niets tegengekomen dat niet gratis kan.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

duizend schreef: 05 aug 2023, 11:45 Mijn bedenking (frustratie is het zeker niet)
Waarom zeurt iedereen over de kosten van de bank terwijl er gratis alternatieven zijn?
Waarom stapt niet iedereen over op die gratis alternatieven
Er is een reden waarom we nog bij Belfius zijn en betalen voor een (Platinum)rekening. Dat is namelijk nog steeds minder dan wat we zouden betalen voor pechverhelping, reis- en annulatie verzekering en CDW bij huurwagens.
Voor de rest zitten we gratis bij Argenta (die geen vreemde munten afleveren bv.)
duizend schreef: 05 aug 2023, 14:43 Nog niets tegengekomen dat niet gratis kan.
Ik wel. :wink:
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik heb niets tegen Argenta, anders was ik er ook geen klant. Ik zeg enkel dat het bergaf gaat op verschillende vlakken en ze blijkbaar kiezen om niet meer prijsbreker te zijn. De klanten die ze nu hebben volstaan blijkbaar.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

on4bam schreef: 04 aug 2023, 23:39 De twee laatste keren vreemde munten
De nood hiervan is tegenwoordig ook veel beperkter dan vroeger... onlangs naar Denemarken op verlof geweest en geen enkele Deense Kroon aangeraakt op gans het verlof, overal netjes kunnen betalen met credit kaart (tot en met de kleinste ijscreme).
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Hangt van je bestemming af, in april 2 hotels cash betaald in Japan (dat wisten we op voorhand), verschillende automaten met cash only (parking), ingang met cash only enz. En dat terwijl in 2009 we al veel gewoon met smartphone zagen betalen, maar dat waren de grote steden, nu zaten we in "het hol van Pluto" waar we meer dan de helft van de tijd geen toeristen, of beter, geen niet-Japanners, zagen.
Bye, Maurice
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik zal het nooit verstaan.
Je neemt afscheid bij iemand en dan vertrek je met de auto. Waarom moet er dan nog eens getoeterd worden?
Vannacht was het weer van datte. Het bezoek van buren vertrok rond een uur of 12. Eerst moest heel de straat nog horen wat er te zeggen was, erna moeten de deuren niet gewoon toe getrokken worden, maar zo hard mogelijk toe geslagen.
En bij vertrek? toet-toet. :bang:
Lawaaierige egoïstische klootzakken
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Bij uitbreiding dan ook nog de motor en radio onnodig laten draaien
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Festival met cashless drank-/eetkaarten, allemaal goed en wel, maar 3.5€ "fee" om je tegoed terug te krijgen ??? daar denken we volgende keer toch eens goed over na...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Dat is op te lossen door te zorgen dat er geen tegoed is :-D
Als het systeem het toelaat (zoals op Nerdland festival), kijken wat je nog wil bestellen, saldo nakijken en exact bedrag bijvullen, bestelling ophalen ... saldo €0, problem solved.
We hadden telkens bijgeladen en voor de laatste bestelling zelfs xx.yy bijgeladen om exact op het te betalen bedrag uit te komen. Geen idee hoe het elders gaat dus als je maar met "ronde bedragen" mag (bij) laden ben je gechareld..
Bye, Maurice
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik denk niet dat je het nerdland festival kan vergelijken met een rock werchter.
Het ene is er vooral voor de bezoekers, het andere is er vooral om geld te verdienen.
Beiden willen ze bezoekers en er aan verdienen, alleen ligt het zwaartepunt bij beide partijen nogal anders.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er hing een papier aan de kassa om liefst met veelvouden van 10€ op te laden.
Uuiteindelijk vraag ik me af wat er voor mij als consument in zo'n systeem zit, ik heb een bankkaart die 'opgeladen' is en verder net dezelfde functies heeft als die drankkaart. (en zelfs meer)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Niks.

Uiteindelijk willen ze gewoon dubbel cashen: die transactiekost, en veel mensen die het vergeten...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Geld verdienen is altijd het doel maar die systemen spelen vooral psychologisch in op uw uitgavenpatroon. Men wil uw besef van wat je uitgeeft loskoppelen. Een bonnetje of één of andere digitale variant staat voor een bepaald bedrag maar nergens wordt dat bedrag gegeven wel het aantal bonnetjes die je nodig hebt.

Vroeger kon je nog argumenteren dat het handig en snel was zonder wisselgeld maar nu iedereen wel een betaalkaart heeft gaat dat niet meer op. Nu is het doel dus naast het meer laten uitgeven nog eens profiteren van al wie vergeet zijn geld terug te vragen, iets dat ze ook gaan bemoeilijken en waar ze ook nog eens kosten voor aanrekenen. De overheid zou hier beter eens paal en perk aan stellen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Dizzy schreef: 08 aug 2023, 09:24 Men wil uw besef van wat je uitgeeft loskoppelen.
Dat is zo voor alle elektronische betalingen. Bij cash zie je geld verdwijnen uit je portefeuille, met kaart moet je dat zelf bijhouden en nakijken.
BTW, op het Nerdlandfestival zijn/waren €1 =1 coin, coins, punten of andere "eenheden" aan 1.xx rekenen doet je ook meer uitgeven dan je verwacht.
Bye, Maurice
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

In dit geval ging het gewoon om geld hoor, er stond een bedrag in euro's op de kaart en de prijzen stonden ook gewoon in euro's.
J.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bij KBC hebben ze blijkbaar nog altijd last van corona...
Omwille van het coronavirus kun je op dit ogenblik enkel telefonisch afspraken maken.
Of ze denken dat dat nog altijd een algemeen aanvaard excuus is.

NOOOOOT!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het ging een mooie dag worden vandaag! Althans, volgens het weerbericht van het KMI voor mijn locatie deze ochtend:
Wisselende bewolking, droog.
Vandaag blijft het droog met brede opklaringen, maar soms ook velden van hoge en middelhoge wolken. In de namiddag ontstaan er in het binnenland enkele stapelwolkjes.
De realiteit daarentegen is dat Europa vandaag baadt in de zon, behalve wij:

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Hier is het erg zonnig momenteel In Brussel centr
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 22 aug 2023, 14:18 Hier is het erg zonnig momenteel In Brussel centr
Daar zit je net tussen twee wolkenbanden door, zowel in het noorden als het zuiden zou je bewolking moeten zien hangen. Hier is het eigenlijk sinds deze ochtend niet opgeklaard, en we zitten ondertussen al ruimschoots over de helft van de zonnedag.

Brussel:

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Hier zei ik hetzelfde tegen mijn vrouw. Voorspelling was een zonnige dag. Van heel de dag de zon nog niet gezien (WVL), maar wel behoorlijk warm ('laf' zoals we hier zeggen).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Per se een regex patroon willen opbouwen om 6 verschillende (al dan niet aanwezige) delen in één keer uit een bestandsnaam te kunnen splitten...

Met een aantal simpele .StartsWith-achtige commandos was dat op een kwartierke gedaan geweest (en waarschijnlijk snellere code) maar uiteraard met een hoop "lelijke" loops in de code, dus dan maar uren gespendeerd om een "cool" patroon te testen dat het splitwerk in 1 lijn code kan doen. Het was het niet waard... of toch een beetje?... nee, niet meer doen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”