Het 'lastige' blussen van EV's - enkel wanneer het accupakket in brand vliegt - is inderdaad een heikel punt. Al een chance dat EV's procentueel gezien minder snel ontvlammen dan ICE'sMatt555 schreef: 26 jul 2023, 16:02 Maar het onmogelijk blussen van EV's is wel HET heikele punt dat ze gevaarlijker maakt , dus best op de oprit laten staan ipv de huisgarage......,maar ja dat is dan wederom een bijna uitnodiging tot diefstal ....


Gezien het zeer geringe aantal problemen met BEV's inzake branden, zal dat zeker geen argument worden om de (r)EVolutie tegen te gaan, alle goedgelovige headline lezers ten spijt.
Uiteindelijk is het maar een auto ... die is niet slechter of beter of anders of ... naargelang het type motor dat erin zit. Waarom er mensen 'tegen' de EV zijn heb ik nooit begrepen. Zolang je kan kiezen, kies je wat je wil (en respecteer andermans keuzes aub) en van zodra je niet meer kan kiezen is het probleem ook opgelost ... het zijn dezelfde stoelen, dezelfde sturen, dezelfde features, ... alleen weegt hij wat meer en rijd die wat sneller

 
					 
  
 





 ......het "onblusbare" is het probleem , al de ICE branden kunnen geblust worden traditioneel , EV's niet ......of dacht je dat dat niet geprobeerd is aan boord van die schepen ....gekwetsten en 1 dode zijn daar het bewijs van
 ......het "onblusbare" is het probleem , al de ICE branden kunnen geblust worden traditioneel , EV's niet ......of dacht je dat dat niet geprobeerd is aan boord van die schepen ....gekwetsten en 1 dode zijn daar het bewijs van   
 



 kwaliteit van rijden en opladen is andere materie en doet in doet hier niet ter zake
 kwaliteit van rijden en opladen is andere materie en doet in doet hier niet ter zake 


 ....en dus ook de andere EV of ICE aansteekt  !! wat nu mogelijk door EV OF ICE  gebeurt is , en verwacht voor weken nog brandend zal blijven ....
 ....en dus ook de andere EV of ICE aansteekt  !! wat nu mogelijk door EV OF ICE  gebeurt is , en verwacht voor weken nog brandend zal blijven ....