problemen met ftp via Ie en frontpage

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
braziboy
Member
Member

Ik zit met een website bij skynet, maar ik kan niet zien welke bestanden op de server staan. Via IE 6 (ftp://users.skynet.be/) krijg ik altijd de foutmelding HTTP 500 internal server error. Ik kan zoals somige zeggen ook niet inloggen via 'bestand aanmelden'
Met frontpage kan ik bestanden zonder problemen uploaden, maar niet verwijderen (weet niet hoe het moet).
Met MS-DOS kan ik spijtig genoeg niet werken.
En zoals iemand beweerde dat het met Windows Explorer het ook moet werken: zou best kunnen maar ik zou ook helemaal niet weten hoe dat zou moeten.
Sommigen zullen mij wel kunnen uitleggen hoe het wel gaat via een van deze mogelijkheden zeker.

Thomas
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Als je dat met IE (of met gelijk welke andere browser) wil doen is het:

ftp://login:paswoord@IP:poort

dus bv:

ftp://braziboy:[email protected]:21

(21 moet er niet bij, ik vermeld het maar, moest het een andere poort zijn moet dat er wel bij maar bij users.skynet.be is dat niet het geval)

Ik weet wel niet of je zo files kunt deleten (nog nooit geprobeerd).
Met frontpage hou ik mij niet echt bezig. (really, try something else)
Dus je pakt beter een deftig ftp programma, zoals cuteftp, wsftp, smartftp (www.smartftp.com -> da's gratis) in samenwerking met een deftige html/php/css editor (of desnoods notepad, maar niet frontpage ;) )

greetz,

Nob
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

skynet laat geen anonieme ftp toe op de users server u moet u eerst aanmelden vandaar mogelijk dat u die foutmelding krijgt al is internal server error wel iets anders .Deze fout wordt meestal veroorzaakt door cgi scripts die niet genoeg permissions hebbem om te draaien (unix CHMOD 755)

als u cgi probeert te draaien op skynet (ik zeg niet dat je dit doet ) maar dan moet ik je ontgoochelen skynet ondersteunt geen enkele vorm van serverside technologie ook geen frontpage niks jammer maar ik kan er niks aan doen

21 is de standard poort voor ftp normaal moet je die niet opgeven dan ;)

probeer eens zoals Nob het jou uitgelegd heeft dan gaat het lukken ;)

ik gebruik altijd filezilla is een opensource ftp client je kan hem hier vinden

http://www.sourceforge.net/projects/filezilla

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Frontpage zorgt er altijd voor dat uwe site online staat zoals hij op uwe pc volledig staat (in een bepaald "web"). Als ge upload met frontpage kijkt hij dus altijd wat er veranderd is tegenover vroeger.

Als ge een bestand wilt verwijderen, dan moet ge die op uwe pc verwijderen uit u web, en dan bij het uploaden vergelijkt hij en doet hij dat normaal gezien weg. Als ge een pagina niet uit u "web" wilt verwijderen, maar wel van de server, kunt ge door rightclick op het bestand > eigenschappen > aanvinken: dit bestand uitsluiten voor publicatie.

Bij het statistiek-venster in frontpage is er ook een afdeling "publicatiestatus" waar je ziet welke bestanden opgenomen worden voor publicatie en welke niet.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Overigens kan je in ftp via Explorer wel degelijk verwijderen en zo hoor.

Wat je het beste kan doen is gewoon surfen naar ftp://[email protected]/ Je krijgt dan een venster waar je je wachtwoord moet invullen en kan desgewenst aanvinken dat je dat wilt onthouden.

FTP'en via Explorer gaat vrij goed, maar enkel om eens occasioneel iets te up- of downloaden. Voor intensiever gebruik raad ik een "echt" ftp-programma aan.

Mijn favoriet (maar waarschijnlijk overkill voor jou) is CuteFTP Pro 3.0, waarvan je een trial kan downloaden.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik vind dat frontpage ook zijn voordelen heeft ze, dat upload alleen wat ge veranderd hebt, zo moet ge dat zelf niet bijhouden.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”