ibood

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gigabit
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Grootmoeder wil een betaalbare nieuwe iPhone. Op Ibood.com vind ik de volgende deal, enkel nog vandaag geldig:

https://www.ibood.com/offers/nl/s-be/o/ ... 022/855182

Is Ibood betrouwbaar? Heeft iemand hier al ervaring mee?

Deze prijs is wel heel goedkoop, ergens vrees ik dat het hier gaat om een refurbished toestel, hier staat echter niets over vermeld op de site. Kan ik dan vanuitgaan dat dit om een nieuw toestel gaat?

Ik heb wel gezien dat het gaat om een Japans toestel, dit zou echter volgens ibood geen problemen geven. Wel las ik op het internet dat een Japans toestel een geluidje maakt bij foto's, maar dat is op zich geen probleem voor mijn grootmoeder.

Mocht iemand hier meer over weten en mij nog snel kunnen helpen, zou dat zeer welkom zijn!

Alternatief is bol.com, daar is het toestel te koop voor zo'n €420 (externe verkoper) maar sommige commentaren spreken ook daar van buitenlandse (Japanse) toestellen en reeds geopende verpakkingen. In de winkel kost het al snel zo'n €550, dus vandaar de vraag is dit een goede deal of te mooi om waar te zijn?
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb vorig jaar een iphone se 2022 64gb voor €408 besteld op Bol.com (ook externe verkoper) en dat is effectief een Japans toestel. Doos was Japans, maar wel ongeopend.

Behalve dat er de CE markering ontbreekt op de achterzijde, is het toestel zelf totaal niet te onderscheiden van Europese toestellen.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Op zich is ibood betrouwbaar (kocht er vroeger vaak), en er staat expliciet normaal als het gaat om refurbished (niet hier het geval).
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Nog nooit issues gehad met ibood, over de jaren heen wel al wat dingen gekocht.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 103 keer
Recent bedankt: 2 keer

@Fallschirmjaeger
is er een Nederlandstalig gebruikersmenu en azerty klavier voorhanden. (of enkel Engelstalig & qwerty te gebruiken)?

@Gigabit
Mogelijks betreft het inderdaad nieuwe toestellen maar omdat het een Japanse versie betreft, zal de prijszetting +/- aan deze van EU refurbished gelijkgesteld zijn
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 132 keer
Provider

Software is identiek dezelfde als gelijk welke Belgische Iphone. Taal en land kiezen bij de initiële configuratie en toestel is volledig in NL met azerty.

Zelfs de garantie wordt direct gestart zodra het toestel geconfigureerd is en verwijst direct naar de Belgische supportpagina. Garantie is wel 1 jaar via Apple, 2de jaar moet via verkoper zoals wettelijk bepaald.

Dat kan natuurlijk wel een risico zijn voor het 2de jaar als die verkopers tegen dan niet meer bestaan op Bol.com zoals in mijn geval. Op dat gebied is Ibood natuurlijk wel interessanter, die bestaan toch al meer als 15 jaar.

Maar goed, vorig jaar was dat 2 maanden na de release een goede deal, zeker in combinatie met de vouchers van Bol (5 tot 7% korting) die ge via verschillende platformen kunt kopen.
Gigabit
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!

Hoewel ik zelf voorstander was om voor de goedkopere ibood optie te gaan, vond mijn grootmoeder het (begrijpelijk) verstandiger te kiezen voor een fysieke winkel waar ze gedurende 2 jaar terecht kan voor service en garantie. We hebben hem dan ook meteen besteld op Coolblue toen we daarnet zagen dat daar een tweedekans (geretourneerd product als nieuw) beschikbaar was, waardoor we toch zo'n dertig euro minder hebben betaald dan de normale prijs.

In elk geval, misschien kan dit topic nog een bijdrage leveren voor anderen die dit soort aanbiedingen zien van Japanse toestellen. Ik houd er zelf ook rekening mee voor de toekomst!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Interessant dat die Japanse toestellen hier opduiken.

De iPhone is zeer populair in Japan; met een marktaandeel van >60% is het daar zelfs populairder dan in de VS (>50%). Een en ander valt te verklaren omdat het grootste Android merk Samsung is, wat uit Zuid-Korea komt, en daar moeten Japanners helemaal niet van weten.

Je zou dus denken dat ze ze ginder in Japan wel kunnen verkopen. Tenzij Apple de hand overspeeld heeft en recent teveel toestellen geproduceerd heeft, gelet op het feit dat iPhones wel lang meegaan en Japanners er over het algemeen wel goed voor zullen zorgen?
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

Gigabit schreef: 18 jul 2023, 19:03Wel las ik op het internet dat een Japans toestel een geluidje maakt bij foto's
Vanaf iOS 15 hoor je dit enkel als je verbonden bent met een Japanees netwerk.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

FYI dit werd verplicht gemaakt als privacymaatregel in Japan. Nav misbruiken met upskirt-foto's enzo.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”