Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier was het de meting bij Hans Anders die okee was qua sterkte maar niet qua vervorming, dus bij een oogarts geweest en Hans Anders heeft er kosteloos (en ook niet via garantie) nieuwe glazen in gezet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Klote microsoft. Zit hier gewoon te factureren zonder dat ik het besef voor iets dat geannuleerd is :evil: .

Ik heb duidelijk aangegeven met een pass voor 3 maanden dat ik een overschakeling wil van pc games pass naar ultimate. Die heb ik ook voor 3 maanden betaalt.

Wat doet microsoft, die gaat even elke maand nog 10 euro factureren voor een pc game pass die zelfs niet eens actief staat in mijn account :bang:
Ik kan die nu dus niet eens annuleren of dergelijks. Dus ik hoop dat paypal kan me helpen hierbij.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

In Antwerpen de tram genomen en die lijn blijkt nog te bestaan uit ongeveer 50 jaar oude trams die nog steeds nog de hoeksteen zijn van het openbaar vervoer. Ongelooflijk.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Block schreef: 24 jun 2023, 16:37 In Antwerpen de tram genomen en die lijn blijkt nog te bestaan uit ongeveer 50 jaar oude trams die nog steeds nog de hoeksteen zijn van het openbaar vervoer. Ongelooflijk.
hehe, het viel mij ook op toen ik vorige week antwerpen bezocht.
Ze zijn bijna zo oud om van een toeristische attractie te spreken :lol:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Pubers die op school een PC in hun handen gepropt krijgen en er amper mee leren werken.
Cursussen? Daar doen we niet meer aan mee, hier een onenote.
:puke:
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 677 keer
Provider
Te Koop forum

Wordt het toegestaan van het zelf te leren door te doen? (IMHO nog altijd de beste methode)

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 25 jun 2023, 18:02 Wordt het toegestaan van het zelf te leren door te doen? (IMHO nog altijd de beste methode)

Ik vind ook dat ze zelf dingen moeten kunnen leren, maar dat staat niet gelijk aan "trekt uw plan", en daar lijkt het nu veel te veel op.
Ik geef zelf deeltijds les en ik laat hen ook zelf dingen leren door te ondervinden, maar dan moet je evaluatiemomenten inlassen en zeker ook reflectie en bijsturing. Die laatste zaken, daar merk ik bij mijn kinderen bitter weinig van op school als het gaat over informatica. Ook bij de STEM vakken merk ik hetzelfde.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Mja, ik ben een slecht voorbeeld - heb alles ongeveer zelf geleerd op pc al doende. En door mijn ouders hun pc meer dan eens omzeep te rijden

cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 25 jun 2023, 18:29 Mja, ik ben een slecht voorbeeld - heb alles ongeveer zelf geleerd op pc al doende. En door mijn ouders hun pc meer dan eens omzeep te rijden Afbeelding

Oh, maar ik ook hoor.
Ik heb letterlijk 8u les over AutoCAD gehad en nu gebruik ik dat al 20+ jaar voor mijn job en geef ik er al jaren les in.

Ik geef mijn kinderen thuis ook die vrijheid, mijn dochters wilden meubels voor hun poppenhuis.
Ik heb hen gezegd dat ze dat maar zelf moesten maken. Ik heb hen stukjes MDF gegeven, een werkbank, een zaag, tape en houtlijm. Je moest hun gezichten zien. Het was ongeveer zo: :eek: :? :-(

Maar na een uur hadden ze een scheve kast ineen die ze leuk vonden.

Alleen, als het gaat over schoolse kennis verwacht ik toch wel een houvast. Je kan geen leerstofoverzicht geven voor een komend examen en daar dan geen deftig theoretisch naslagwerk bij geven. We spreken hier niet over hoger onderwijs, maar over een 2de middelbaar.
Allemaal goed en wel als je pa een nerd is (yep, it's me), maar al die kinderen die deze luxe niet hebben zijn echt wel gesjareld hé.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 14 keer

Wat vind je dat een school moet aanbieden, van pc-cursussen?
Hoe een muis werkt?
Hoe een toetsenbord werkt?
Hoe eenmappenstructuur werkt?
Hoe ...?

Er zijn 5-jarigen die dat al kunnen en er zijn 12-jarigen die dat nog niet kunnen.
Vergelijk het met zwemmen. Dat is een officiële eindterm. Zij die op het einde van het LO kunnen zwemmen, hebben dat via de privélessen betaald door mama & papa geleerd, niet via de school. Met IT en "computers" is dat heus niet anders.

Maar dus: zonder zever: wat zou je dan graag als cursus zien op een school?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

We kunnen misschien al eens beginnen met er voor te zorgen dat leerkrachten die "geïntegreerde informatica" moeten geven op te leiden zodat ze zelf weten hoe een PC werkt.
Een onenote afdrukken kon niet volgens de leerkracht. Dat is dus letterlijk hetzelfde als in word. :bang:
Een PC 'organiseren' lijkt me ook geen slechte start. Hoe maak je een mappenstructuur, hoe hou je iets overzichtelijk, hoe klasseer je,...
Nee, de hele tijd neuten en hameren op powerpoints.
excel is meer dat tabellen, rekenen in excel? Ze zit in het 2de jaar en heeft nog niets geleerd hierover.
Koppen in word? Zelfs de leerkrachten gebruiken dat niet, hoe kan je dan verlangen dat leerlingen dat kennen?
Het verschil tussen een harde en een zachte return? Mijn beide dochters (2de & 4de) hadden dat nog nooit gezien.
Nog voorbeelden nodig?
heist_175
Moderator
Moderator

Ze vinden al geen leerkrachten voor "kernvakken" als Wiskunde, Frans of Nederlands.
Laat staan dat je competente mensen vindt voor IT. Heel wat mensen met IT-kennis, -ervaring of -opleiding kiezen wel iets anders dan onderwijs. Niet zelden met minder werkuren en leuke extralegale voordelen. En geen zagende, klagende ouders :).

Maar opnieuw: de cursus dus.
Ik strijd niet af dat je hier aangeeft (koppen, excel formules, ...) super relevant is, maar
1. Wat ga je schrappen in het huidige curiculum
2. Wie gaat dat vak geven?

Zij die dat willen leren, kunnen dat zonder veel moeite. Er zijn werkelijk pareltjes van filmpjes online, of via piratensites, die geavanceerde functionaliteiten van Office-paketten toelichten. En op de unief is het sowieso "survival of the fittest". Als je daar zonder Excel-functies een paper moet afleveren, is hij/zij die de kennis wél heeft al lang aan het feesten als zij die de kennis niet hebben nog aan het ploeteren zijn. Been there, done that :).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Wat laat ik vallen? Wat dacht je van godsdienst.
Afbeelding

Maar er is beterschap op komst. Vanaf volgend jaar komt het vak informatica terug. Eerst afschaffen en al die leerkrachten wegjagen en dan terug invoeren. "Wat je zelf verkloot, verkloot je beter".

Die klagende ouders, ik heb daar eerlijk gezegd geen zicht meer op. Toen mijn kinderen in het lager zaten in een freinet school, zat ik daar in het bestuur. Daar had ik er echt zicht op, maar zo'n school vraagt actief naar inmenging van de ouders. Klagers waren er daar heel weinig.
Nu zitten ze in het secundair en daar is de afstand toch een heel stuk groter. Ik ben zelf heel kritisch, maar heb me in de afgelopen 4 jaar nog maar 1 keer uitgesproken.
Dat was naar de directie toe, toen er beslist werd dat we binnen de 2 maand voor elk van de kinderen een dure nieuwe laptop moesten aanschaffen.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Anno 2023 nog steeds 2 uur godsdienst en 0 informatica? Triest.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Is dit nu niet inherent aan de keuze van school? Een christelijke school, daar is godsdienst maar normaal...

heist_175
Moderator
Moderator

Ik denk niet dat je godsdienst moet zien als "ik leer over God", maar meer als filosofie. Lijkt me zonde dat te schrappen.
Ik kan overigens geen alternatief geven. Niets lijkt me overbodig, wel integendeel.

@christelijke school
In niet-katholieke scholen heb je zedenleer, dus of dat zoveel verschil maakt qua lesuren?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

MaT schreef: 26 jun 2023, 11:41 Anno 2023 nog steeds 2 uur godsdienst en 0 informatica? Triest.
"Jamaar meneer, de jeugd is geboren in het digitale tijdperk, die kunnen daar al mee werken.".
Ik vind het niet uit hé, dat krijg je te horen als je er iets van zegt.

En Godsdienst meer filosofie? Toen ik dat kreeg was dat inderdaad het geval, maar je moet behoorlijk veel geluk hebben met je leerkracht.
devilkin schreef: 26 jun 2023, 13:26 Is dit nu niet inherent aan de keuze van school? Een christelijke school, daar is godsdienst maar normaal...

Behalve de naam is er bitter weinig "christelijk" aan een school hoor. Den tijd dat de nonnekes er de plak zwaaiden is gelukkig al lang voorbij. Nu is dat gewoon een industrie als een andere.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ze behoren wss nog steeds tot de christelijke koepel?

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

cadsite schreef: 26 jun 2023, 11:25 Wat laat ik vallen? Wat dacht je van godsdienst.
Wat dacht je van "muziek"... lijkt me niet echt relevant in een STEM richting (evenmin de twee uur godsdienst, mag zeker een uur af, het andere uur kan je eerder beschouwen als filosofie).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

DarkV schreef: 26 jun 2023, 13:52
cadsite schreef: 26 jun 2023, 11:25 Wat laat ik vallen? Wat dacht je van godsdienst.
Wat dacht je van "muziek"... lijkt me niet echt relevant in een STEM richting
Eventueel, maar we spreken hier over een eerste graad. Wat verbreding en 'ongekende' domeinen verkennen vind ik niet perse verkeerd.
heist_175
Moderator
Moderator

cadsite schreef: 26 jun 2023, 13:30 "Jamaar meneer, de jeugd is geboren in het digitale tijdperk, die kunnen daar al mee werken.".
Ik geloof meteen dat dat de argumenten zijn.
Maar op Facebook uw medeleerlingen pesten of in Excel een VLOOKUP doen, is niet bepaald hetzelfde.
Los van het feit dat Facebook en al die prul op een smartphone is als "gebruiker" en je bij een VLOOKUP "producent" bent.

FIlosofie lijkt me dus wel relevant.
Muziek en beeld...tja.

Vanuit het standpunt "wat is erger":
- niet met een pc kunnen werken -> digitaal analfabeet
- niet weten wat The Beatles of Mona Lisa is -> wereldvreemd

Digitaal analfabetisme lijkt me erger dan wereldvreemdheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Gezellig zo een trein van normaal 6 wagons die nu maar 3 wagons bevat.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef:Gezellig zo een trein van normaal 6 wagons die nu maar 3 wagons bevat.
Met of zonder airco? Beetje genieten van andermans lijfgeur Afbeelding

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Geen nieuwe treinen alvast.

Echte airco is het niet eerder een fris windje. Weet niet hoe oud deze dingen zijn maar zit er erg vaak op.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

heist_175 schreef: 26 jun 2023, 14:12 Los van het feit dat Facebook en al die prul op een smartphone is als "gebruikerprodukt" en je bij een VLOOKUP "producent" bent.
ftfy
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 26 jun 2023, 14:27 Gezellig zo een trein van normaal 6 wagons die nu maar 3 wagons bevat.
Het moet zo'n vijf jaar geleden zijn dat ik nog frequent gebruik heb gemaakt van de trein voor woon/werkverkeer maar het komt me precies nog heel bekend voor.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@DarkV nog niets veranderd dan. Haha

Trouwens onze Burgemeester is aan het losgaan
De Groote is dan ook duidelijk: hij vraagt versterking van de federale politie. “Op hittedagen”, specificeert hij. “Vindt u het normaal dat ik bijstand moet vragen aan de Nederlandse politie? Terwijl er bij voetbalmatchen wél tientallen federale agenten in bijstand kunnen komen. Ik wil dat Knokke-Heist een veilige plaats is voor onze eigen inwoners, tweedeverblijvers en handelaars. Daarom vraag ik om steun.”
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 26 jun 2023, 14:27 Gezellig zo een trein van normaal 6 wagons die nu maar 3 wagons bevat.
Aha, het kan dus ook met 3 wagons.
Zo zal het dus vanaf nu altijd zijn. :twisted: :twisted:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Waar moet de conducteur zich dan verstoppen of z'n dutje doen :-D
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 26 jun 2023, 16:04
Aha, het kan dus ook met 3 wagons.
Zo zal het dus vanaf nu altijd zijn. :twisted: :twisted:
Het is gewoon regelrecht bizar.

Een kusttrein van/naar brussels airport zaventem. Die nu richting Knokke reed, in vakantieperiode :beerchug:
Er waren er ook met plooifietsen en grote fietsen.

Soms begrijp ik het soms echt niet :lol:
Maar verdere discussie best in ander topic :cop:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer

Dat is een vak waarvan de vlag vandaag wel een veel grotere lading dekt dan echt "godsdienst". Lang niet meer de bijbelstudies van vroeger, wel passages uit de bijbel aanhalen en reflecteren wat de betekenis daarvan is in het hedendaagse leven en onze maatschappij waarin christelijke waardes juridisch verankerd zijn.

Of een andere reden waarom je Godsdienst wellicht niet weg wilt: dat vak fungeert ook als gatekeeper en een van de belangrijkere redenen waarom je witte school hoofdzakelijk wit blijft en niet zo sterk kleurt als de gemeenschapsschool een beetje verderop. Zo, nu we dat weten, dan toch maar vasthouden aan Godsdienst zeker?

Schrap gerust 3 van de 4 uren Frans, er is echt geen enkele nood meer aan Frans in een STEM-richting. Hou het overgebleven uurtje voor basic begrijpend lezen en luisteren ifv nog te kunnen gaan winkelen in de Auchan.
cadsite schreef: 26 jun 2023, 11:25Den tijd dat de nonnekes er de plak zwaaiden is gelukkig al lang voorbij.
Spes Nostra :eek: Goede witte school toch dacht ik? De Heer heeft een niet misteverstane boodschap gestuurd toen hij op een winterse ochtend hun kapel liet afbranden, en de Nonnekes zijn toen idd vertrokken.
boonpwnz schreef: 26 jun 2023, 17:44 Soms begrijp ik het soms echt niet :lol:
Nee idd. Beter aanbod naar kust is een van de mogelijkheden die ik zie bij liberalisering. De NMBS is gewoon te vastgeroest in middelen, materieel en personeel om dat te kunnen organiseren, ook al is er nog capaciteit zat op de lijnen. Ze hebben recent nog goede pogingen ondernomen (Kust-Express) maar dat kon enkel maar omdat andere lijnen minder frequentie hadden door COVID-19, waardoor er personeel/materieel op overschot was. Ze kunnen dat daardoor niet meer herhalen nu, ondanks vraag.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Je wilt echt meer talen ipv minder. Het is nu al zeer zwak gesteld met de talenkennis...

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 26 jun 2023, 19:34Of een andere reden waarom je Godsdienst wellicht niet weg wilt: dat vak fungeert ook als gatekeeper en een van de belangrijkere redenen waarom je witte school hoofdzakelijk wit blijft en niet zo sterk kleurt als de gemeenschapsschool een beetje verderop. Zo, nu we dat weten, dan toch maar vasthouden aan Godsdienst zeker?
Gij zijt een vies ventje waar ik verder echt zo min mogelijk mee te maken wil hebben.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 26 jun 2023, 20:00 Gij zijt een vies ventje waar ik verder echt zo min mogelijk mee te maken wil hebben.
Ik beschrijf nochtans enkel maar wat ik observeer in de keuzes die ouders maken om hun kind naar een bepaalde school te sturen en niet naar een andere school, al begrijp ik dat het je kan confronteren met je eigen ongemakken.

Op de manier waarop het Vlaamse onderwijs momenteel georganiseerd is zijn er zowel argumenten pro en contra de gatekeeping van Godsdienst (niet enkel Godsdienst natuurlijk, maar dat is wel het meest zichtbare aspect), en de daaruit volgende segmentering. Enerzijds ondervinden de meest begaafde leerlingen in "witte" scholen daardoor niet zo sterk de nadelen die hun peers in gemeenschapsscholen ondervinden, wat positief is voor de kennismaatschappij. Anderzijds zijn allochtone begaafde kinderen wel helemaal de pineut, wat de integratie niet bevordert. Zonder grondige hervorming van het onderwijs - weliswaar niet op een manier waarvoor Weyts capabel genoeg is - kan je niet het ene verbeteren zonder aan het andere te raken.

Was het maar een simpel "vieze ventjes"-probleem. Dan zou het snel opgelost kunnen worden.
devilkin schreef: 26 jun 2023, 19:58 Je wilt echt meer talen ipv minder. Het is nu al zeer zwak gesteld met de talenkennis...
En hierboven zegt dan iemand dat het zwak gesteld is met IT-kennis. Je kunt zo blijven discussieren.

De realiteit is dat het belang van Frans sterk afgenomen is, terwijl Engels de lingua franca geworden is in de meeste industrieën. Ons onderwijs is echter niet mee-geëvolueerd en plaatst Frans - zoals vroeger - nog steeds op een hoger voetstuk dan het Engels, ook al zal het gros van de leerlingen in een STEM-richting in hun loopbaan geen nood hebben aan een andere taal dan Engels en Nederlands en is dat dus enkel maar verloren onderwijstijd.

Sommigen gaan nog in een job terechtkomen waar Frans gesproken wordt, maar anderen komen in een job terecht waar dat Duits zal zijn, nog anderen Spaans of Chinees. Je kan ze niet allemaal aanleren, het onderwijs moet keuzes maken, en zich laten leiden door arbeidsmarkt waarin de meesten terecht zullen komen. En die zal gedomineerd worden door Engels en door IT.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

Frans blijft in België en daarbuiten veel belangrijker dan pakweg Nederlands, talen leren is ALTIJD positief en kan vaak nog nuttig zijn ook buiten de bedrijfswereld. Er was een tijd dat men in Vlaanderen terecht fier was op de talenkennis maar nu wil men blijkbaar weer minder taalvaardig zijn.

Over de IT-kennis op school: kinderen zitten al enorm veel op soc media maar er iets opsteken kan blijkbaar niet. Als ik op Tiktok iets goed vind dan zijn het de eindeloos korte video's waarin men heel snel en makkelijk handige functies uitlegt, ook voor word en excel dus. Neem hun tablet en klik die video's een paar keer goed aan en het algoritme zal zijn werk doen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

CCatalyst schreef: 26 jun 2023, 19:34 Dat is een vak waarvan de vlag vandaag wel een veel grotere lading dekt dan echt "godsdienst". Lang niet meer de bijbelstudies van vroeger, wel passages uit de bijbel aanhalen en reflecteren wat de betekenis daarvan is in het hedendaagse leven en onze maatschappij waarin christelijke waardes juridisch verankerd zijn.
Zo heb ik dat ook ervaren in mijn schoolgaande jeugd en het hangt, zoals eerder al gezegd, vooral van de leerkracht af in welke mate godsdienst hierin nog meespeelt.

Sowieso vind ik dat de godsdienstlessen dringend eens herbekeken moeten worden. Is dat echt iets dat we nog moeten willen vandaag de dag? Je kan prima normen en waarden en leren leven onderwijzen zonder godsdienst/bijbels/korans/.. erbij te betrekken. Dan moet je ook geen aparte lessen voorzien voor moslims, joden,.. .
Godsdienst beoefen en leer je maar in je eigen tijd. Op school benut je de krappe tijd maximaal voor meer nuttige zaken zoals informatica.
Dizzy schreef: 27 jun 2023, 11:14 Over de IT-kennis op school: kinderen zitten al enorm veel op soc media maar er iets opsteken kan blijkbaar niet.
Het grote misverstand van de laatste decennia: kinderen zitten uren achter een schermpje of groeien op achter een schermpje dus ze kunnen er goed mee werken. Onnozele (dans) filmpjes bekijken, foto's en comments liken op sociale media en contact houden met vrienden is toch iets helemaal anders dan leren hoe dat toestel werkt, wat het kan en er effectief productief iets mee te doen.[/quote]
Dizzy schreef: 27 jun 2023, 11:14Als ik op Tiktok iets goed vind dan zijn het de eindeloos korte video's waarin men heel snel en makkelijk handige functies uitlegt, ook voor word en excel dus. Neem hun tablet en klik die video's een paar keer goed aan en het algoritme zal zijn werk doen :)
Tiktok staat bij mij ook niet echt bekend als goede bron om iets efficiënt aan te leren met betrouwbare info.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je iets wil aanleren over excel Enzo denk ik dat een paar goede video's op YouTube meer zullen verwezenlijken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

Het nut van godsdienst is inderdaad twijfelachtig maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken en we hebben in België nu eenmaal katholieke organisators van scholen. Wie geen godsdienst wil kan terecht bij de openbare scholen. Soit, zelf heb ik ook bij de paters gezeten en ik ben er niet meer gelovig door geworden, integendeel.

Het probleem is dat scholen geen gelijke kwaliteit bieden en iedereen uiteraard dat weet en zijn kinderen dus naar de betere scholen wil sturen. Was het onderwijs overal gelijk dan speelde dat probleem niet en ook niet het gedoe met de inschrijvingen enz...

Dan zit je ook nog eens met een vaste benoeming van leraars wat eigenlijk een straf is voor jonge leerkrachten die daardoor moeilijk aan de bak geraken en meer reserve moeten spelen. Waarom is dat nodig in het onderwijs? Het houdt ook de mobiliteit tussen de scholen tegen en jaagt gemotiveerde mensen weg.

Over Tiktok: die dansjes zijn vaak ingewikkelder en moeilijker dan een video van minder dan een minuut waar in 2 of 3 eenvoudige stappen een resultaat kan gehaald worden. Ook kan men wel video's mixen maar een optelsom in excel zou te moeilijk zijn? De moeilijkheid is het probleem niet, het is de aandacht.

Er staat inderdaad veel rommel op Tiktok maar dus ook nuttige tips, kijk je naar rommel, dan krijg je meer rommel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 27 jun 2023, 11:14 Er was een tijd dat men in Vlaanderen terecht fier was op de talenkennis maar nu wil men blijkbaar weer minder taalvaardig zijn.
De kennismaatschappij van morgen is een STEM-maatschappij. Vertalen naar het Frans, dat is iets dat AI wel zal doen.
MaT schreef: 27 jun 2023, 12:05 Het grote misverstand van de laatste decennia: kinderen zitten uren achter een schermpje of groeien op achter een schermpje dus ze kunnen er goed mee werken. Onnozele (dans) filmpjes bekijken, foto's en comments liken op sociale media en contact houden met vrienden is toch iets helemaal anders dan leren hoe dat toestel werkt, wat het kan en er effectief productief iets mee te doen.
Idd, heb me ook mispakt aan dat misverstand. Je zou van nature denken dat wie vandaag van de schoolbanken komt geen problemen zou mogen ervaren met IT, maar dat is inderdaad helemaal niet zo.

Het is nog altijd vooral zij die zich van jongsaf aan bezig hielden met hun thuisnetwerk in elkaar te steken, hun computer in elkaar te steken, etc, waar je op kan rekenen. Net zoals 20 jaar geleden. Gelukkig dat die er wel nog zijn ook, maar tegelijk ook niet meer/minder dan vroeger.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Dat laatste is eigenlijk de "schuld" van windows, die mensen hebben veranderd van computerkenners naar computergebruikers. Al 25+ jaar kent de jeugd de structuur van een computer niet meer maar is eerder gebruiker.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”