Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

woutervh schreef: 14 jun 2023, 09:04 Ik zie dat je van Kortrijk bent. Waar doe je dat? Heb ook al met dat idee gespeeld...
Ik volg dat in CVO scala (het oude Drie Hofsteden).
Na verschillende theoretische opleidingen te volgen is het een hele verademing om een praktische opleiding te volgen. Pure ontspanning meestal.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 14 keer

woutervh schreef: 14 jun 2023, 00:25 Ik ga dus maar kijken om eentje aan te kopen :D Iemand aanraders?
Zoals hierboven al gesugereerd: zoek een fietsenmaker, zodat je zeker bent van deskundig onderhoud.
Voor een fiets die je dagelijks plant te gebruiken zou ik Decathlon eerder niet nemen. Een deel van de lagere prijs zit in efficiënt inkopen in China, maar de sporttempels in alle steden moeten ook betaald worden natuurlijk. Ergo: er wordt bespaard door metalen onderdelen te vervangen door plastiek. Verander de LO/HI vijzen op een derailleur maar eens als dat van plastiek is.
Suggesties: Koga
Mijn Koga en die van mijn vrouw zijn ondertussen 11 jaar en nog geen klagen van :)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Clio II van 2003 met diesel motor zonder enig probleem door de schouwing. Ik had eerlijk gezegd een doemscenario in gedachten door de roetfilter kwestie.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

cptKangaroo schreef: 14 jun 2023, 11:57 Clio II van 2003 met diesel motor zonder enig probleem door de schouwing. Ik had eerlijk gezegd een doemscenario in gedachten door de roetfilter kwestie.
Nah, da's het absurde van gans de situatie. Iemand met een wagen van na 2011 (dus met roetfilter!) moet inzitten dat zijn roetfilter niet meer goed werkt, afgekeurd wordt en dus zware kosten heeft. Iemand met een wagen van hiervoor, heeft zelfs geen roetfilter nodig. Kan dus ook niet stuk gaan. We blazen gewoon alle roet in het rond, maar geen probleem voor de keuring :p
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Tja, ik snap de frustratie maar zou je willen afgekeurd worden omdat je abs het niet doet als je er geen hebt ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Neen, maar ik wil ook niet afgekeurd worden wanneer iets niet meer werkt dat bij anderen sowieso niet aanwezig is. Waarschuwing dat het stuk is moet voldoende zijn (+desnoods implicaties dat deze in LEZ's ook behandeld wordt als dusdanig)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat is al decennia zo hoor.
Een auto die zonder gordels geleverd is mag gewoon rondrijden. Als de jouwe stuk is wordt je auto afgekeurd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

woutervh schreef: 14 jun 2023, 23:46 Neen, maar ik wil ook niet afgekeurd worden wanneer iets niet meer werkt dat bij anderen sowieso niet aanwezig is. Waarschuwing dat het stuk is moet voldoende zijn (+desnoods implicaties dat deze in LEZ's ook behandeld wordt als dusdanig)
Je auto voldoet niet meer aan de homologatie.
Auto kopen die zonder roetfilter wel voldoet aan de homologatie.
Case closed.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ooh, maar ik heb geen problemen hoor. Mijn wagen is pas 1 jaar oud geworden, en onze privé wagen is van 2008. Ik snap gewoon de frustratie van mensen die een nieuwere wagen hebben maar tegen 1000'en euro's kosten aanlopen zonder garantie dat het opgelost wordt. + het feit dat Wallonië die nieuwe roettest zelfs niet doet
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik zit zelf in dat geval: een Euro5A-diesel waarvan de kans zeer klein is dat die nog door de keuring geraakt. Daarom voor de zekerheid eind vorig jaar in Wallonië laten keuren en met groene kaart buitengereden. Ondertussen zou de nieuwe wagen elk moment geleverd moeten worden (besteld eind november).
Computer(k)nul
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Wacht, kan je als Vlaming je wagen gewoon in Wallonië laten keuren aan andere regels? :eek:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 13 keer

Uiteraard. Een Vlaming is vooralsnog ook een Belg.
Je kan naar eender welk keuringscentrum in België gaan, eender welke provincie en stad/dorp. Hou er wel rekening mee dat je voertuig dan gekeurd wordt volgens de regelgeving die van toepassing is in het gewest waar de keuringsinstelling gevestigd is.
De tweede (her)keuring moet wel plaats vinden hetzelfde keuringsstation waar de eerste keuring plaatsvond.
Laatst gewijzigd door ivob 15 jun 2023, 10:27, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Inderdaad. Enige heikel punt is dat als je herkeurd moet worden, dat dat in hetzelfde station moet gebeuren.
Voor de Westvlamingen is Moeskroen dus het dichtst. Ik ben langsgeweest in Onhaye omdat ik daar in de buurt op vakantie was.
Computer(k)nul
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Sta me toe dit bijzonder eigenaardig te vinden.
Als de regelgeving regionaal is zou je verwachten dat de controle in die regio dient te gebeuren.
Ik rij met een recente benzine wagen, dus moet me geen zorgen maken. Maar mocht ik een oudere diesel hebben kon ik gewoon naar Moeskroen gaan keuren ipv in Gullegem. :bang:
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Tuurlijk is dit eigenaardig. Het was voor mij echter een uitkomst omwille van de lange levertermijn van mijn nieuwe wagen.
Trouwens: had ik het niet kunnen combineren met een vakantie in d'Ardennen, dan was het voor mij ook Moeskroen geweest (ipv. Brugge).
Computer(k)nul
heist_175
Moderator
Moderator

Ik kon het niet geloven, dus even gezocht.

Hier melden ze hetzelfde:
https://gocar.be/nl/autonieuws/diesel/a ... n-wallonie
Deze situatie biedt dus een echte oplossing voor wie met een in Vlaanderen afgekeurde Euro 5a-dieselauto zit en niet meteen een oplossing vindt om zijn wagen aangepast en conform te krijgen. Ze is bovendien legaal en het keurattest dat je in Wallonië krijgt, is in het hele land geldig. Enkel moet de wagen dan opnieuw volledig gekeurd worden, want een herkeuring moet steeds op dezelfde locatie gebeuren.

Samengevat brengt Wallonië de redding voor afgekeurde Euro 5a-dieselrijders. Merci!
Waanzin, toch :)?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

We maken er gewoon een boeltje van
duizend
Elite Poster
Elite Poster

We zijn gewoon een fantastisch land.
Voor elk probleem bestaat er een typisch Belgische “oplossing”
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Fantastisch... als je de achterpoortjes kent, en da's vaak voor de happy few. Denk maar aan belastingsontduiking (illegaal) vs. belastingsontwijking (legaal).
Computer(k)nul
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Als je succesvol zo een achterpoortje kan gebruiken, is je dag toch direct goed gemaakt zeker :angel:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat het iedereen vrij staat om in ieder Belgisch keuringsstation zijn voertuig geldig te laten keuren is niet eens een achterpoortje. Het staat gewoon open en bloot en voor iedereen beschikbaar op de Vlaamse en Federale infosites.
Je moet je wel nog de moeite getroosten om het te openen en te lezen.
En dat is zeker niet weggelegd voor de "hapy few".
Opleiding tot begrijpend lezen was tot voor kort bijna gratis beschikbaar in ieder basisonderwijs voor iedereen die zich de moeite wilde getroosten om naar de basisschool te gaan en daar niet lag te slapen.
Laatst gewijzigd door ivob 15 jun 2023, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

Dit is geen ontduiking maar gewoon het zoveelste teken dat die zinloze opdeling van bevoegdheden nergens op slaat op zo'n kleine oppervlakte. Waarom moet verkeer/mobiliteit regionaal zijn, ik rij overal ter wereld met mijn rijbewijs maar Vlaanderen moet weer zelf wat extra regels erbij maken. Het zelfde met OV, we gingen dat beter doen, ondertussen is het zelfs in Wallonië beter omdat wij het zelf veel beter verprutsen. Nu zit je met 3 maatschappijen voor een klein landje met de nadelen voor de gebruikers. Het positieve is dat we zo kunnen lachen af en toe :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 136 keer

De Zillion beach top 100 op topradio (toch weer anders dan de zoveelste retromix). Zalig met dit weer!
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Gisteravond begon de ticketverkoop van de CC's in de buurt. Onze 3 gekozen (comedy) optredens nog kunnen boeken (al was het voor eentje bijna te laat).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Agnew was in de buurt blijkbaar al "uitverkocht" voor de ticketverkoop van start ging.
Voor de rest idd maar een wachtrij van een 30 pax en ging vlot.
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

AA gezien in Ninove in maart. :banana:
nu tickets voor Jade Mintjes in maart, Amelie Albrecht in mei en Henk Rijckaert in maart... 2024
AI van Scheire stond er nu ook opnieuw tussen voor december met "laatste tickets" (nog 20 lege zeteltjes)
Bye, Maurice
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Niet echt een positieve ervaring maar dit zien zorgt toch voor veel hoop voor velen.

Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

De 86 inch TV is toegekomen op het werk voor projectie. Binnen tien dagen zie ik het resultaat
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 186 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Goztow schreef: 18 jun 2023, 00:00 De 86 inch TV is toegekomen op het werk voor projectie. Binnen tien dagen zie ik het resultaat
Deze snap ik niet helemaal... projectie als in aan laser tv / UST laser projector in combinatie met een ALR scherm ? en resultaat binnen 10 dagen als in wat de jou en je collega's hun ervaringen zijn ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Projectie van onze slideshows. Euh en ja binnen tien dagen zijn de werken klaar.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Wandelen in ons prachtige nationale park Hoge Kempen en dan botsen op een jonge ree, onbetaalbaar!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Alle persoonlijke aandelen van Ecopower in december ll. opgezegd en deze week zonder probleem op rekening uitbetaald. :beerchug:
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

DPreview, de bekende website voor fotografen met heel wat reviews en testen van camera's en lenzen is gered door overname. De site dreigde te moeten stoppen maar gaat nu dus verder.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Goed nieuws. Hopelijk blijft het niveau bewaard. Het zou zonde geweest zijn mocht alle info verloren gegaan zijn, ook al zijn vele oude reviews en tests niet zo relevant meer.
Bye, Maurice
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ken je dat? "Ostalgie"?
De oorspronkelijke betekenis vervaagt ondertussen wat meer naar "verlangen naar vroeger, ondanks dat het eigenlijk niet beter was".

Veel mensen die uit elkaar gaan hebben daar al eens last van. Ik heb het geluk om een ex-partner te hebben die me hier regelmatig genoeg voor behoedt. :beerchug:

:angel:
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Je bedoelt nostalgie?
Ah wacht even, die bestaan allebei. Blijkbaar is het ene Duits en het andere zal dan wel Nederlands zijn.

Update: Volgens de wiki ga ik toch voor nostalgie, ik heb namelijk geen verlangen naar de DDR 😊

Ostalgie is een Duitse term voor het verlangen naar het dagelijks leven ten tijde van de DDR. Het woord is een samensmelting van de woorden Ost (oost) en Nostalgie.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat is inderdaad het de ruime betekenis van "ostalgie"
Verlangen naar vroeger, ondanks dat het toen niet beter was.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De Belgische kogelstootster die de 100m hordes doet om het team niet te laten opgeven.
#onefortheteam Zalig!
https://www.youtube.com/watch?v=ChHKmqDsFZI
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Engie deal is rond .....Belgische staat wordt voor de helft eigenaar Nucliare reactors (2) ,en brandstof wordt besteld ..... :thumbs:

Moeten we die Electrificatie chaos niet meer vrezen. :angel:

Wel leuk een groene chaoscreator dit te zien aankondigen , dat de door hun o zo verguisde nucliare reactors de oplossing is gebracht :lol:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
heist_175
Moderator
Moderator

Zonder er hier een "elektriciteitstopic" van te willen maken.
Ik denk dat vooral Engie een "positieve ervaring van de dag" meemaakt: ze raken héél makkelijk van de zware molensteen van de opslag/beveiliging van het nucleaire afval.
Dat denk ik niet alleen, de aandeelhouders hebben die afweging ook gemaakt: de beurskoers stijgt met 4% :).

Zo zie je maar dat, ondanks de ronkende verklaringen van Engie en de regeringspartijen, de vervuiler hier wegkomt met "een klein beetje betalen".
De vervuiler betaalt, maar een klein beetje. Het risico wordt volledig in de nek van de bevolking geslingerd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”