Ben sinds kort overgestapt in de wagen op google maps android gsm navigatie.
Ik mis 2 features
Ik zie op het scherm de toegelaten snelheid en de reële snelheid gedurende het navigeren. Is het mogelijk op 1 of andere manier
een auditief signaal te krijgen als ik rapper rij dan toegelaten? Nu moet ik teveel naar m'n gsm kijken en dat leid af...
flitspalen, idem. Kan ik auditief een verwittiging krijgen als ik dreig te rap te rijden in de buurt van een flitspaal, of een auditief signaal
50 m voor ik de flitspaal dreig te passeren?
Of hoe doen jullie het, om je rijgedrag zorgelozer te maken...
2 google maps navigatie vraagjes
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik gebruik slechts sporadisch navigatie in de wagen. Dat is dan meestal ook Google Maps.
Snelheid is standaard 50 in bebouwde kom, 70 buiten bebouwde kom (Wallonië 90) en 120 op de autostrade. Indien anders staat dit aangegeven.
Moet toegeven dat ik soms eens twijfel, en dan richt ik mij op het andere verkeer.
De gewestwegen die ik meest neem staat er een flitspaal aan bijna ieder kruispunt of is er trajectcontrole. In bebouwde kom rij ik sowieso niet te snel, respecteer ook zone 30.
Snelheid is standaard 50 in bebouwde kom, 70 buiten bebouwde kom (Wallonië 90) en 120 op de autostrade. Indien anders staat dit aangegeven.
Moet toegeven dat ik soms eens twijfel, en dan richt ik mij op het andere verkeer.
De gewestwegen die ik meest neem staat er een flitspaal aan bijna ieder kruispunt of is er trajectcontrole. In bebouwde kom rij ik sowieso niet te snel, respecteer ook zone 30.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
- Bedankt: 107 keer
Ik raad je Waze aan. Waarschuwing bij snelheidsoverschrijding, trajectcontroles, flits.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 158 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Flitsmeister app hier.
Navigatie ingebouwd en meldingen zijn top. Wel nog paar sporadisch gebruikt in BE en in buitenland.
Navigatie ingebouwd en meldingen zijn top. Wel nog paar sporadisch gebruikt in BE en in buitenland.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.7.1_1
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.7.1_1
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Of nog een gratis optie: AmiGo. Daar krijg je al die meldingen wel in. Google Maps slaat bij mij de bal soms mis, vooral wat afstanden betreft als je wil vertrekken. Eens je vertrokken bent zie je plots je ritduur en afstand soms zichzelf aanpassen. Soms stelt die ook rare wegen voor die Waze of Amigo dan nooit zouden voorstellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Amigo is de Waze variant van Tomtom. Ik rij zelf graag rond met de Tomtom app, heb er met plezier de 15 € dat dat mij per jaar kost voor over. Grote voordeel: Offline kaarten. Die routebalk vind ik persoonlijk ook heel handig om te zien wat voor incidenten je op je route kan verwachten.SPR schreef: 13 jun 2023, 01:00 Of nog een gratis optie: AmiGo. Daar krijg je al die meldingen wel in. Google Maps slaat bij mij de bal soms mis, vooral wat afstanden betreft als je wil vertrekken. Eens je vertrokken bent zie je plots je ritduur en afstand soms zichzelf aanpassen. Soms stelt die ook rare wegen voor die Waze of Amigo dan nooit zouden voorstellen.
Maar, Tomtom maakt soms vreemde keuzes qua route. Ik merk dat als ik naar het werk rij, die route en zijn alternatieven ken ik uiteraard goed en ik zet Tomtom regelmatig op om te zien of er ergens een onverwachte vertraging is. Tomtom stuurt mij by default langs wegen waarvan ik weet dat ze in de praktijk een (minimale) omweg zijn of een vervelender route. Hij probeert je ook lang via diezelfde route terug te sturen wanneer je een andere weg kiest. Waze doet het wat dat betreft beter.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
DE reden waarom ik TT links heb laten liggen: TT doet de routeberekening met 60km aan fileinfo vanaf je vertrekpunt. Wat betekent als je meer dan 60km van Alpen of BXL woont en diverse routes hebt er geen deftige voorstellen komen om filearm te rijden
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 648 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Waze is de kampioen in je langs "shortcuts" te sturen. Een eind voor een kruispunt van 2 hoofdwegen je doen afslaan op de ene baan om dan verderop op de tweede baan uit te komen. Korter? Ja, maar soms op smalle wegen tussen de velden terwijl je perfect kon rechtdoor rijden, aan lichten/rotonde/kruispunt afslaan en op een hoofdbaan verder te rijden. Als ik het op tijd zie rij ik langs de hoofdbaan verder en blijft de vooropgestelde aankomsttijd hetzelfde.vverbeke schreef: 13 jun 2023, 08:29 Tomtom stuurt mij by default langs wegen waarvan ik weet dat ze in de praktijk een (minimale) omweg zijn of een vervelender route. Hij probeert je ook lang via diezelfde route terug te sturen wanneer je een andere weg kiest. Waze doet het wat dat betreft beter.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik wil nu niets zeggen, maar eergisteren reeds ik van Leuven naar Kerkom, eerst netjes stukje snelweg, dan via afrit Aarschot naar Tielt Winge op banen van 90, 70 en 50. Ik vertrek terug in Kerkom en werd kakstraatjes gestuurd van zone 50, 30 en de ene drempel na de andere om zo dan in Boutersem de snelweg op te rijden. Waarom? God weet het, maar ik niet. Bijgevolg was ik 5 min langer onderweg dan dat ik opgereden ben. Was natuurlijk weer via Google maps die de bal compleet mis sloeg.
Wat ik wil zeggen, er zou toch ergens een optie moeten zijn, bij eender welks navigatie software om zoveel mogelijk zone 30 te vermijden ze. Als ik dan toch iets extra mag toevoegen na de 2e andere ergernissen van de TS.
Wat ik wil zeggen, er zou toch ergens een optie moeten zijn, bij eender welks navigatie software om zoveel mogelijk zone 30 te vermijden ze. Als ik dan toch iets extra mag toevoegen na de 2e andere ergernissen van de TS.