Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

boonpwnz schreef: 10 jun 2023, 15:14 Ah geef me al maar weer winter. Deze hitte is zo klote.
Dit is nog lang geen hitte hoor :bdaysmile: (als warmteliefhebber eens een uiterst zeldzame dag - samen met morgen mogelijks ook alweer de laatste keer dit jaar - dat ik doen wat de winterliefhebbers zo vaak kunnen doen met hun "'t is nog bijlange niet koud" :roll: ).

Het is wellicht ook niet zozeer de warmte die je "frustreert" maar eerder de combinatie met de vochtigheid wat het zwoel en plakkerig maakt, maar dat is nu eenmaal onvermijdbaar na zo'n nat voorjaar. Zelf heb ik er geen last van, ik voel me zelfs energieker dan anders in warmte, maar ik weet dat sommigen daar wel last van hebben.

Nu, gelukkig heb je als koudeliefhebber altijd opties in dit land. Is het te warm, stap de wagen in en rijd west west west, zoals de Village People al aangaven. Aan de ganse oostkust, inclusief Brugge, is het amper 23 graden en dalend. Gelukzak, als ik in de winter wat warmte wil kan ik niet ff de auto in, maar moet ik het vliegtuig in voor minstens 4 uur :eek:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

dominion.games werkt eindelijk in full screen op ipad, maar die melding van ipadOS elke 30 seconden steekt dik tegen.
Ja, ik weet dat ik in full screen zit, laat mij gerust!

(oh, mocht iemand weten hoe die verschrikkelijk irritante melding uit te zetten is, shoot!)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 10 jun 2023, 17:19

Nu, gelukkig heb je als koudeliefhebber altijd opties in dit land. Is het te warm, stap de wagen in en rijd west west west, zoals de Village People al aangaven. Aan de ganse oostkust, inclusief Brugge, is het amper 23 graden en dalend. Gelukzak, als ik in de winter wat warmte wil kan ik niet ff de auto in, maar moet ik het vliegtuig in voor minstens 4 uur :eek:
Ik woon aaan de kust en het is hier voor 2 dagen niet kouder dan in het Binnenland.

Het staat zelfs in het weerbericht :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 10 jun 2023, 21:21 Ik woon aaan de kust en het is hier voor 2 dagen niet kouder dan in het Binnenland.

Het staat zelfs in het weerbericht :roll:
Geen idee waar dit nu weer van komt - de VRT ofzo? - maar de kust was wel degelijk kouder dan aan het binnenland. Hoe kan het ook anders met wind die van over zo'n frisse visbak komt? Aub, leg mij uit hoe?

Hier het beeld van 15u. Geel = frisser, rood/paars = warmer. Je ziet dat het relatief fris is aan de kustlijn gezien de wind nog net van over de koude zee komt, maar vanaf je landinwaarts in gaat warmt het al snel op. Maw: je had opties om de warmte te vermijden. Voor morgenmiddag is het beeld trouwens bijna identiek.
Screenshot 2023-06-10 at 12.56.31 PM.png
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Opties om de warmte te vermijden?

Ik heb het daadwerkelijk gemerkt. Het is niet de VRT...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 14 keer

CCatalyst schreef: 10 jun 2023, 17:19 Het is wellicht ook niet zozeer de warmte die je "frustreert" maar eerder de combinatie met de vochtigheid wat het zwoel en plakkerig maakt, maar dat is nu eenmaal onvermijdbaar na zo'n nat voorjaar. Zelf heb ik er geen last van, ik voel me zelfs energieker dan anders in warmte, maar ik weet dat sommigen daar wel last van hebben.
Zwoel en plakkerig?
Dat zal dan toch in een ander landsgedeelte zijn.
Hier bedroeg de minimale gemeten luchtvochtigheid buiten 32,5% (18:08 uur) en bedraagt nu nog steeds maar 52,1%. bij een overwegende ENE (68°) windrichting (droge landlucht, dus ook geen wind van over de westelijk gelegen noordzee) met een kracht tussen de 0.0 en 27.9 km/h .
Dat zijn alles behalve zwoele en vochtige waarden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

boonpwnz schreef: 10 jun 2023, 22:34 Opties om de warmte te vermijden?
are you serious ?
Doet uw zwembroek aan.
Pakt een strandzetel, wat handdoeken, ne parasol, een goed boek, ne firgobox met nen hoop drank en installeert u op het strand tegen de waterlijn.
Af en toe een verkoelende duik in de zee nemen

Totaal geen last van de hitte
Zijt dan ineens ook van uw gameverslaving efkes af.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 10 jun 2023, 23:13 Hier bedroeg de minimale gemeten luchtvochtigheid buiten 32,5% (18:08 uur) en bedraagt nu nog steeds maar 52,1%. bij een overwegende ENE (68°) windrichting (droge landlucht, dus ook geen wind van over de westelijk gelegen noordzee) met een kracht tussen de 0.0 en 27.9 km/h .
Ik zie dat toch anders. Zwoel/plakkerig begint IMHO al vanaf de RH% boven de 20% uitkomt. Met andere woorden: pas als je een statische schok voelt bij het aanraken van een deurklink is het echt droog genoeg om niet zwoel te zijn.

Een voorbeeld van een stad met dry heat is Phoenix, Arizona. Momenteel 36 graden (Celsius) en de RH% is 7%; dàt is pas niet zwoel/plakkerig en dat is hitte die voor de meesten beter te verdragen zal zijn dan de warmte bij ons vandaag (alhoewel die meer dan perfect te doen is IMHO).

Hier komen zo'n lage vochtigheidswaarden bijna niet voor om evidente redenen. In de winter, als het echt koud is en de lucht dus veel minder vocht kan bevatten, valt het nog wel eens voor.

Let wel, mijn voorkeur is - zoals de meesten denk ik - voor droge hitte, maar ik ondervind geen last van vochtige warmte, en evenmin fysiologische hinder (maw: ik zweet niet veel). Ik ben al blij dat het warm is, zwoel/droog is bijzaak. Droge hitte voelt gewoon nog wat aangenamer aan dan vochtige warmte.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Het ongename gevoel (benauwd, zwoel, plakkerig,...) heeft niet zozeer te maken met de gemeten vochtigheidsgraad en temperatuur van de buitenlucht maar met het gemeten dauwpunt van de buitenlucht.
Het dauwpunt lig momenteel (hier, binnenland) op 19.7°C (dalende trend) bij een buitentemperatuur van 29.9°C (stijgende trend), een gevoelstemp. van 31.9° (stijgende trend) en een, relatieve luchtvochtigheid van 52% (dalende trend).
Het dauwpunt van 19.7°C wordt door de meeste mensen als enigzins ongemakkelijk ervaren, tussen 21-24°C als erg vochtig en heel ongemakkelijk en vanaf 24°C tot 26°C als zeer ongemakkelijk en tamelijk benauwend.

Overigens geen idee wat de gemeten waarden aan de kust zijn.

Aangepaste kledij voor ieder seizoen/weertype dragen kan al veel ongemak voorkomen. Bij dit weer is bv. de kaftan en keffiyeh (indien vervaardigd uit lokale stoffen en dus niet de made in China toeristenversies van goedkope polyester) veel aangenamer om dragen dan te zware nauwe westerse kledij.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 11 jun 2023, 10:49 de kaftan en keffiyeh
Daaronder ben je nat van 't zweet en dit geeft een koel effect :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
ivob
Elite Poster
Elite Poster

lacer schreef: 11 jun 2023, 13:36
Daaronder ben je nat van 't zweet en dit geeft een koel effect :-)
Spreek je uit ervaring? Zo ja dan heb je toch de verkeerde kwaliteit gekocht.
Ik draag dit al jaren en ook bij dit weer. Geen spoor van zweet noch -geur te bekennen.
Ook te voet meermaals de woestijn mee doorgetrokken en geen spoor zweet. Al is dat een slechte vergelijking want daar is de lucht meestal zo droog dat je een week zonder je te wassen (op 1 x daags tandenpoetsen na) kan rondtrekken zonder de minste zweetgeur na te laten.
Sol Invictus!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

CCatalyst schreef: 10 jun 2023, 17:19 Aan de ganse oostkust, inclusief Brugge, is het amper 23 graden en dalend.
Ik was daarnet nog in B-Park, wat nog dichter bij zee is dan Brugge zelf en wagen gaf 31C aan…
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Tomby schreef: 11 jun 2023, 15:22
CCatalyst schreef: 10 jun 2023, 17:19 Aan de ganse oostkust, inclusief Brugge, is het amper 23 graden en dalend.
Ik was daarnet nog in B-Park, wat nog dichter bij zee is dan Brugge zelf en wagen gaf 31C aan…
:-D All die klagerscomentaren :roll: .....wel in mijn 14 jaar Thailand was dit dagelijkse kost ..., binnenhuis dag in dag uit 29 a 30 graden overdag zonder AC. s'avonds 27 graden met AC. En dan was dit aan kust wonende .
Het is alleen dat dit hier zo sporadisch voorkomt in het verleden , maar zal in de toekomst wel een gewoonte gaan worden , troost u allen , een mens kan wel wat verdragen hoor .

Ik lachte in begin met de Thais als het uitzonderlijk eens een koudegolf was van ....27 graden dan waren die verkleumd ......en de laatste jaren aldaar betrapte ik me er op van ook kouwelijk gevoel te hebben met 27 graden .... :angel:

met deze temperaturen voel ik me terug als thuis :thumbs:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Het is allemaal relatief maar een mens heeft wel enige aanpassingstijd nodig. Hier schommelt de temperatuur vaak fel en tot nu was het maar kwakkelweer. Dan ineens zo'n verschil daar hebben wel meer mensen last van. Na enkele maanden in Thailand zal dat uiteraard verbeteren maar dat is niet echt voor iedereen een optie. En dan hebben we het nog niet over de hete curry's :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 11 jun 2023, 15:22 Ik was daarnet nog in B-Park, wat nog dichter bij zee is dan Brugge zelf en wagen gaf 31C aan…
Een meting in Zeebrugge telt ook officieel als meting van Brugge, gezien het binnen dezelfde gemeentegrenzen ligt. Maar idd, aan dat winkelcentrum zat je nog net in de wind die van over land kwam. Evenwel, als je vanaf daar de N31 zou nemen richting kust zou je de zeebries ontmoet hebben aan de splitsing met A11, en als je verder richting kust rijdt zou vanaf dat punt de temperatuur een graad gedaald zijn met elke afgelegde kilometer.

Gelukzak, noem mij een weg in dit land waar de temperatuur in de winter een graad stijgt met elke afgelegde kilometer.
Screenshot 2023-06-11 at 9.52.32 AM.png
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Dagje gaan fietsen in Zeeland (Tussen Veere en Zoutelande). Warm maar niet TE warm.. Het was er een paar graden "frisser" dan thuis. :banana:
Dit zou eigenlijk in het positie topic moeten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

voor de vakantie de totalenergies club app nog eens geprobeerd ivm pechverhelping na tankbeurt... wat een waardeloze app...
Wat bezielt die fransen om dat dev-team in dienst te houden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer

En op een dag kom je thuis en staat er een terras van het cafe op de openbare weg op 3 meter recht over je huis. Betonblokken geleverd door de gemeente, een paar nadars voor de zijkant en we zijn gesetteld. Op een gewone manier praten gaan we niet doen,nee we gaan roepen want we moeten toch aandacht trekken. Dan nog wat muziek, vooral na 23 uur maar ook overdag,op max volume. Verkeersveiligheid, welzijn ,geluidsoverlast dat vergeten we als gemeentebestuur even. En zeg er maar niets over want dan ben je de gebeten hond. Lang leve de marginalen.
Oef dat lucht op.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Op weg naar het station gebombardeerd door een vroege vogel, shit happens :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 230 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Vandaag uitzonderlijk met de bus omwille van de 19"-doos (met inhoud 8)) die ik van @tien overgenomen heb:
  • De eerste bus heeft geen tracking info en rijdt opeens niet meer. De tweede bus rijdt gewoon niet (geen tracking zonder melding of whatsoever), de derde bus na 45min wachten gehaald.
  • Rennen om de overstap in Gent te kunnen halen, net gelukt. In BXL-Z met +1' aangekomen en met +7' vertrokken, in BXL-C met +13' aangekomen, met +14' vertrokken, in BXL-N met +14' aangekomen, met +16' vertrokken = met +15' aangekomen in Leuven.
  • Geluk bij een ongeluk had mijn bus daar óók vertraging of 'k stond daar ook nog zeker een kwartier te blinken...
Ofte met een half uur vertraging aangekomen op 't werk. Lang leve het openbaar vervoer :bang:
Just another manic Monday
Computer(k)nul
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@CCatalyst Vandaag is de luchtvochtigheid precies beter.

Ik merk dat in Brussel de hitte best te doen is. Er staat ook een wat frissere wind in de schaduw.
Ik denk dat het gewoon een gewente is deels. Een dikke week geleden liepen mensen nog in een trui rond in Knokke.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Met gewenning heeft het in dit geval weinig te maken maar met meten is weten.
Het dauwpunt is inmiddels gezakt van tegen de 20°C naar onder de 13°C.
Aan de kust was het een dikke week geleden 10°C koeler dan in het binnenland. Inmiddels is de wind een paar dagen geleden ook gedraaid. Om nu terug te draaien van de ENE (68°) in het WE tot heden vanuit N (0°) tot NNE (17°).

De max. dagtemperatuur, in tegenstelling tot het voorbije week-end, komt volgende weekdagen ook niet meer boven de 30°C maar blijft hangen tussen een aangemare 25 en 30°C om vanaf zaterdag terug te stijgen, tot maandag een piekje te kennen rond tot iets boven de 30°C om dan terug te dalen en te blijven hangen rond de 25-27°C.

De nacht temperaturen blijven meteen temp. tussen de 15 en 20°C wel aan de relatief hoge kant.

Klagen over welk weertype dan ook helpt meestal niet want je hebt er geen vat op en je kan er ook niemand anders de schuld van geven (alhoewel :angel: ).
Zoals gewoonlijk zal je, indien je er last van hebt, ook hier zelf iets aan moeten doen ipv te hopen dat een ander je wat verkoeling komt toewaaien.
Sol Invictus!
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Provider
Te Koop forum

Bij een garage voor de eerste keer langsgeweest voor een groot onderhoud. Daar is gebleken dat de remschrijven en -blokken vervangen moesten worden voor en achter. Oké doe maar.

Het voertuig is klaar en ik ga erom. Ik begin achterwaarts uit te rijden en het helt wat naar beneden. Ik wil remmen om wat preciezer door de garagepoort te kunnen rijden (het is een grote bestelwagen). Wat blijkt, de pedaal is volledig slap en de rem reageert dus niet! Waarschijnlijk niet degelijk ontlucht. Snel handrem gebruikt maar was te laat. Resultaat: ik kom tot stilstand tegen de muur en heel de passagiersdeur is geschraapt en de deurklink is kapot. Hoe is het mogelijk dat een garage zoiets essentieel niet goed doet?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Levensgevaarlijk!
Bij mij zijn ze er eens in geslaagd om mijn auto terug te geven zonder olie. :roll:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Haha, mijn vroegere werkgever heeft dat ook eens voorgehad. Auto laten nakijken en onderhoud om op vakantie te vertrekken... geen olie gevuld...
Bye, Maurice
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Provider
Te Koop forum

Wauw :eek:
Hoe doen ze het toch :lol:
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

32" scherm maximum scaling... paar weken zonder bril (past niet meer op neus :) ) gaat een uitdaging worden...
duizend
Elite Poster
Elite Poster

nieuwe bril kopen die wel op je neus past of contactlenzen dragen :roll:
sommige "frustraties" zijn toch echt ver gezocht :angel:
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

duizend schreef:nieuwe bril kopen die wel op je neus past of contactlenzen dragen :roll:
sommige "frustraties" zijn toch echt ver gezocht :angel:
Lenzen schakel je niet zomaar naar over als je dat nog nooit hebt gedragen (vraagt gewenning) en wij hebben geen idee wat er juist speelt.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Tja als je er perse een frustratie van wil maken dan kan en mag dat uiteraard.
Ik geef gewoon een aantal praktische oplossingen…

Je ogen moeten eerst een tijdje wennen aan de lenzen. Draag ze de eerste dag daarom niet langer dan 3 uur. Daarna kan je de draagtijd langzaam opvoeren: iedere dag 3 uur erbij. Beginnen de lenzen voortijdig te irriteren, doe ze dan meteen uit en pas de volgende dag weer in.

Zal toch een pak sneller zijn dan weken… :roll:
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster

Is maar tijdelijke frustratie, lenzen ook geen oplossing (operatie, lensdragers moeten tijdje op bril maar handig is het niet).
Moet gewoon genezen en paar weken geduld hebben.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tien schreef: 17 jun 2023, 11:03 Is maar tijdelijke frustratie, lenzen ook geen oplossing (operatie, lensdragers moeten tijdje op bril maar handig is het niet).
Moet gewoon genezen en paar weken geduld hebben.
Met "optifix air " zachte lenzen geen probleem gehad , kon ze van eerst af aan gewoon dragen , daglenzen of maandlezen

:!!!: By the way ....
Kon. Besluit , vanaf 1924 oogarts bezoek verplicht voor bril of lenzen

https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 74218.html
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster

Wordt leuk want oogarts is er hier ook mee gestopt. Allereerste bril intussen wel een 40 jaar terug dus zien wel hoe dat praktisch gaat ingevuld worden, berichten nu niet eenduidig waneer en hoe dikwijls je langs oogarts moet (maar wachttijd wordt korter? nu is er geen want je moet niet naar oogarts maar gaat wel sneller worden als die meer werk krijgt?).
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tien schreef: 17 jun 2023, 11:50 Wordt leuk want oogarts is er hier ook mee gestopt. Allereerste bril intussen wel een 40 jaar terug dus zien wel hoe dat praktisch gaat ingevuld worden, berichten nu niet eenduidig waneer en hoe dikwijls je langs oogarts moet (maar wachttijd wordt korter? nu is er geen want je moet niet naar oogarts maar gaat wel sneller worden als die meer werk krijgt?).
Maar wat met die online Ooglenzen leveranciers of misschien zelfs voor brilglazen leveringen online (?)

Trouwens voordien deed mijn oogarts ( kliniek samenwerkings centra) geen meting meer voor Bril nog lenzen .....enkel raadpleging en......het duurdere laserwerk en aanverwante :wink: .... jaja KASSSA :angel:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Matt555 schreef: 17 jun 2023, 11:08 :!!!: By the way ....
Dat is alleen voor tijdreizigers. Voor ons, gewone stervelingen is het vanaf 2024 :-D :angel:
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

En heeft de Minister van Gezondheid, die ter herinnering gespecialiseerd is in de Marxistische Economie en geen enkele educatie in geneeskunde of gezondheid genoten heeft, noch enige stem gekregen heeft bij de vorige verkiezingen, zich ervan vergewist dat er hiervoor voldoende capaciteit bij de oogartsen is zodat de gewone mensen geen maand of langer - met alle risico's vandien - moeten wachten om terug wat beter te kunnen zien? Of heeft hij gewoon weer blind (pun intended) toegegeven aan de lobby, hopende dat we dat wel allemaal zullen vergeven volgend jaar?

Waarom ook niet toestaan dat er hiervoor een bijkomende functie erkend wordt - optometrist - die iedereen kan uitvoeren na een korte opleiding inzake de besturing van de automatische apparaten die het zicht kunnen meten? Die apparaten doen dat even goed en even nauwkeurig als een oogarts. Maar het was de lobby niet zozeer om betrouwbare zichtmeting te doen, eerder om de poen zeker?
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef: 17 jun 2023, 19:42
Matt555 schreef: 17 jun 2023, 11:08 :!!!: By the way ....
Dat is alleen voor tijdreizigers. Voor ons, gewone stervelingen is het vanaf 2024 :-D :angel:

:angel: Sorry voor de serieuze onoplettentheid :bang:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: Die apparaten doen dat even goed en even nauwkeurig als een oogarts.
Mja. Meten doen ze misschien juist, maar de correcte interpretatie geven...

De ervaring bij mijn laatste bril toonde aan dat gewoon even de nummertjes aflezen niet de oplossing is (gebeurd door stagair).

De week na aflevering teruggegaan want ik kon niks met die bril. Oogarts opnieuw gemeten: de cijfers klopten mss wel, maar bijsturing was zeker nodig. Nieuwe glazen op kosten van hun, en die waren wel goed.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hier wel even een omgekeerd verhaal meegemaakt: met het voorschrift van de oogarts naar de winkel, en de medewerker daar maakte zich de bedenking dat wat op dat voorschrift stond totaal niet kon (de man had ook toegang tot mijn vorige voorschriften)... Ter plaatse opnieuw gemeten, en toen kwamen de waardes wel goed overeen met de vroegere..
Dus missen/vergissen kan op alle niveau's..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer

tdemeyer schreef: 18 jun 2023, 12:29 Hier wel even een omgekeerd verhaal meegemaakt: met het voorschrift van de oogarts naar de winkel, en de medewerker daar maakte zich de bedenking dat wat op dat voorschrift stond totaal niet kon (de man had ook toegang tot mijn vorige voorschriften)...
Idem hier maar ik kwam pas tot de conclusie dat er iets fout was met de bril toen hij reeds gemaakt was.

De winkel heeft me dan opnieuw opgemeten om te constateren dat het voorschrift niet correct was... heb toen gratis een nieuwe bril gekregen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”