Prijs abo's TN OneUp versus Fiber Flex

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

Beste mede-forumgebruikers,

Momenteel heb ik een OneUp van TN met Streamz en 4 mobiele abonnementen + enkele opties voor TV (Streamz vooral voor terugkijk TV), vaste tel. (ken-je-beller, signaal 2° oproep. Ik heb ook een 2° TV-box.
Het geheel kost me maandelijks om en bij de 175 euro.

Tot mijn verbazing merkte ik dat ik nu al PX fiber kan bestellen met 14 dagen mogelijkheid om alles uit te proberen maar - ik denk dat ik me ergens toch moet vergissen in zaken - tegen en veel lagere prijs. Ik kom met een prijs - en 3 mobiele 5G abonnementen à 75 gb en 1 à 1O gb - uit op een totaal van 161 euro (zie bijlage). Dit is 12 euro per maand minder dan bij TN maar met 5G connectie mobiel en 100 Mbps upload ipv de 40 van TN.

Blijkbaar kan je met Pickx-TV programma's meer dan 7 dagen terug bekijken. Met nog een extra android box kom ik op 169 euro / maand.

Ik heb precies iets meer waar voor mijn geld bij Proximus met fiber dan met het huidige TN OneUp abo waarvan de kwaliteit de laatste maanden allesbehalve 'je dat' is.
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Zijn er features die ik met het fiber abo niet heb en wel bij TN of wat zouden de verschillen (kunnen) zijn?. Probeer bv. TV abo's afzonderlijk te bekijken maar als die in een pack zitten, is dat niet zo evident.

Dank voor jullie reacties.
Bijlagen
Vgl TN - Fiber PX.jpg
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 31 mei 2023, 11:40, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1003 keer
Bedankt: 3734 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider

Ik zou een mooie vergelijkingstabel maken met alle onderdelen, en wat je bij PX en TN krijgt.

- Streamz?
- zijn het nu 3 of 4 GSM's?
- volumes, snelheden?
etc ...

Toegevoegd na 3 minuten 31 seconden:
koenraaddeconinck schreef: 23 mei 2023, 08:46 Tot mijn verbazing merkte ik dat ik nu al PX fiber kan bestellen met 14 dagen mogelijkheid om alles uit te proberen maar - ik denk dat ik me ergens toch moet vergissen in zaken - tegen en veel lagere prijs.
Tot jouw verbazing???
Ben je nu verbaasd dat Telenet niet de goedkoopste is ???
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: 23 mei 2023, 09:59 Ik zou een mooie vergelijkingstabel maken met alle onderdelen, en wat je bij PX en TN krijgt.

- Streamz?
- zijn het nu 3 of 4 GSM's?
- volumes, snelheden?
etc
Eerst en vooral dank voor de reactie Philippe en de verwarring rond gsm abonnementen: het zijn er inderdaad 4.

Verder ben ik inderdaad bezig met een poging tot vergelijking.

Bepaalde info is duidelijk:

- PX internet 1 Gbps down en 200 up, "onbeperkt" ------ TN met 1 Gbps down en 40 up, eveneens 'onbeperkt' (ik weet dat er een limiet vooraleer de snelheid teruggeschroefd
wordt maar die bereiken we met ons gezin nooit)

- PX mobile: 3 X75 giga (Flex M) en 1X10 giga (Flex S) voor mijn vrouw (5G indien smartphone compatibel) ------------ TN 4X "onbeperkt" surfen
Ik vind bv. niet direct terug of je bij PX niet verbruikte mobiele giga's kunt uitwisselen binnen het gezin?

- Standaard tel.: bij PX is er wel een beperking tot 1000 minuten bellen max. naar gsm's in België en bij TN niet.

- En dan tv: bij PX terugkijken beperkt tot 36 u en 400 u opnameduur vs. TN tot 7 dagen terugkijken en EN 200 u opnameduur.

Tot zover ben ik geraakt ...

Toegevoegd na 3 minuten 31 seconden:
koenraaddeconinck schreef: 23 mei 2023, 08:46 Tot mijn verbazing merkte ik dat ik nu al PX fiber kan bestellen met 14 dagen mogelijkheid om alles uit te proberen maar - ik denk dat ik me ergens toch moet vergissen in zaken - tegen en veel lagere prijs.
Tot jouw verbazing???
Ben je nu verbaasd dat Telenet niet de goedkoopste is ???
[/quote]

Is terechte vraag Philippe. Eigenlijk verbaast het me niet. Heb altijd PX en TN over dezelfde kam geschoren maar de kwaliteit van TN laat op alle :!: vlakken veel te wensen over het laatste jaar. Niet alleen de klantendienst (weet niet of het bij PX zoveel beter is) maar voor de stabiliteit van hun netwerk vind ik bedroevend. Nu de laatste dagen en weken vooral problemen, enkel met digitale TV en de melding dat "het TN netwerk overbelast is" of dat er geen internetconnectie is voor de tv box. Telkens ik een klacht indien is het euvel voor 2 à 3 weken OK en nadien herhaalt het zich.
Vooral om deze redenen zou ik de stap overwegen naar PX fiber ...
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

De inbegrepen datasim van Telenet ben je nog vergeten als je die nodig hebt.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Ik dacht dat je 'Streamz' niet meer nodig had voor 'terugkijk' tv, of klopt dit niet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1003 keer
Bedankt: 3734 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider

Correct.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 107 keer

Zonder over prijs te spreken, ik ben ex Telenet en nu op fiber Mobile Vikings (Proximus ONT) en technisch gezien is die fiber beter. Stabiel, geen outage (>1 jaar al en nog geen seconde spijt van gehad). Ik zou niet meer op coax terug willen gaan, zelfs mocht het goedkoper zijn (wat niet het geval is). Ik spreek uiteraard enkel over vast internet. Qua mobiel heb ik ook met Mobile Vikings (Proximus) geen klachten…
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Flippi schreef: 23 mei 2023, 15:55 De inbegrepen datasim van Telenet ben je nog vergeten als je die nodig hebt.
Die gebruik ik eigenlijk zo goed als niet meer. Tegenwoordig kan je vrij vlot aan wifi geraken. Px heeft ook alternatief voor wifree.
bvhalst schreef: 23 mei 2023, 21:30 Stabiel, geen outage (>1 jaar al en nog geen seconde spijt van gehad). Ik zou niet meer op coax terug willen gaan, zelfs mocht het goedkoper zijn (wat niet het geval is). Ik spreek uiteraard enkel over vast internet. Qua mobiel heb ik ook met Mobile Vikings (Proximus) geen klachten…
Bij TN kan je tegenwoordig allesbehalve spreken over 'stabiliteit'.

Iemand die nog iets kan zeggen over
- mogelijkheid om niet gebruikte mobiele data binnen een gezin 'uit te wisselen'?
- ik lees ook dat terugkijk-tv bij PX maar 36 u is en dan lees ik iets over Pix+ met terugkijkmogelijkheid tot 7 dagen ... Daar geraak ik niet direct wijs uit.

Dank voor jullie reacties alleszins !
lucky999
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Onderling data uitwisseling is niet mogelijk zijn individuele abo.
Voor vaste telefoon als u nummer weergave wil is ook nog extra te betalen bij proximus.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

Gewoon vraag uit nieuwsgierigheid: ik zie dat er 3x 75gb in zit in je huidige pakket. Is dat het reële verbruik of gewoon een maximum? Ik vermoed massaal verbruik buitenshuis dan, of is het omdat de WiFi niet optimaal is?
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1950 keer
Recent bedankt: 20 keer

Een compleet exacte kopie van je uit de kluiten gewassen Telenet-bundel ga je nergens vinden.
Ik denk eerder dat je argumenten zoekt om levenslang bij Telenet te blijven.

Maak eerst een lijstje met je reëel telecomverbruik, los van eender welke bundel of operator en kijk daarna wat er op de markt beschikbaar is.
Als je niet durft springen: je kan elk moment terug naar Telenet als je nieuwe operator je niet bevalt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

bvhalst schreef: 24 mei 2023, 13:00 Gewoon vraag uit nieuwsgierigheid: ik zie dat er 3x 75gb in zit in je huidige pakket. Is dat het reële verbruik of gewoon een maximum? Ik vermoed massaal verbruik buitenshuis dan, of is het omdat de WiFi niet optimaal is?
Neen, in het PX mobile bundel kun je opteren voor 75 Gb mobile. Bij TN is dit onbeperkt.
raf1 schreef: 24 mei 2023, 13:17 Een compleet exacte kopie van je uit de kluiten gewassen Telenet-bundel ga je nergens vinden.
Ik denk eerder dat je argumenten zoekt om levenslang bij Telenet te blijven.
Wat mij betreft geen probleem om bij TN te blijven zo lang:
1. ze maar zorgen voor stabiele dienstverlening de hiervoor vereiste netwerk uitrusting
2. hun klantendienst dringend terug volledig operationeel hebben.

Verder: deze namiddag opgemerkt dat men hier glasvezelkabel aan het trekken is. Voetpad lag open en zag rode kabel afgewisseld met dunne groene lijn. Twijfelde even maar verder stond een bordje "glasvezelkabel in aanleg". Iemand enig idee hoe lang het duurt vooraleer je dan effectief kunt aansluiten?

Nogmaals dank voor alle reacties.
bvhalst
Premium Member
Premium Member

voor mij was het 2-3 maand (tussen werken in de grond en bakjes aan de gevel) (Proximus glasvezel). Vanaf de bakjes aan de gevels gingen, duurde het 2 weken eer ik kon bestellen.
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dank bvhalst voor de reactie.

Tevreden van de keuze voor Px fiber?
bvhalst
Premium Member
Premium Member

@Koenraaddeconinck

Volwaardige jep !

Ik had eerst fiber bij EDPNet en nu bij Mobile Vikings (beiden op Px fiber infrastructuur, MV is zelfs gewoon Px met Px IP). Voordeel wel van EDPNet is dat ik kennis heb gemaakt met de fritzbox die direct aan de ONT (modem) van Px hangt en dat ik alles qua wifi- en routerinstellingen etc. zelf kan bepalen (veel meer instellingen dan een router van een provider - je hebt dus de BBOX niet nodig als je een eigen router hebt die VLAN aankan). (BBOX wordt door MV gratis ter beschikking gesteld, bij EDPNet moet je er een aanschaffen of kan je een oude router - zoals bbox 3 v+ - gebruiken)

Kwaliteit van fiber: geen enkele downtime meer (hout vasthouden) en met de ethernetkabel haal ik rond de +900 mbps down- +400 mbps up en soms meer (MV profiel, profielen van Px/EDPNet zijn iets lager). Aangezien ik van thuis uit werk is die upload super!

Bijkomend punt: Op MV heb je viking deals (wanneer je online zaken koopt - meer dan 306 webshops), dus kost het me eigenlijk niets.

Conclusie: Als je geen TV diensten zoekt in je pakket, dan zijn MV of EDPNet zeker volwaardige opties (klantendienst van EDPNet vond ik iets beter, was wel voor ze door Px werden overgekocht, nu geen ervaring meer mee). (ik spreek enkel over de operatoren waarmee ik ervaring heb, er zijn nog andere fiber-aanbieders).

snelheid nu net genomen:
Afbeelding
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Eens vergeleken qua specs en prijs ...

Volgens het overzicht in bijlage zou Fiber van PX zo ongeveer 20€ duurder zijn dan de TN 'OneUp' met specs die - zeker qua mobiele tel. - TN niet overklassen. Px zal natuurlijk de investering in de nieuwste technologie trachten terug te verdienen.

Dus TN de duurste ... ? Moeilijke discussie en op zijn minst te relativeren.
Bijlagen
Vgl TN - Fiber PX.xlsx
(11.77 KiB) 58 keer gedownload
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 1 keer

koenraaddeconinck schreef: 30 mei 2023, 15:33

Dus TN de duurste ... ? Moeilijke discussie en op zijn minst te relativeren.
Telenet is 300 gb per gsm abbo.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bij PX kan je 'onbeperkt' kiezen maar de prijs is dan natuurlijk ook weer hoger ... 300 Gb is wat ons betreft zeker acceptabel zeker gezien de mogeijkheid om data hoeveelheden uit te wisselen binnen één en hetzelfde gezin ...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Ondanks het feit dat kabels getrokken worden, heeft een buur inside info van Px gekregen over het tijdstip waarop fiber-aansluiting effectief beschikbaar zal zijn hier. Dit zou Q1 volgend jaar zijn ...

Als het TN netwerk stabiel blijft, zal PX fiber gezien de meerprijs niet direct een optie zijn voor mij. Het huidig pakket van TN voldoet meer aan mijn behoeften dan het PX- aanbod waar je minder krijgt en meer moet betalen. Maar nogmaals, alle begrip voor het feit dat fiber-investeringen moeten terug verdiend worden en zelfs winst opleveren ...;
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ik geloof nooit dat je gezinsbehoefte maandelijks 1200 gigabyte mobiele data én onbeperkt bellen én onbeperkt sms'en is.
En dan nog, elk gezinslid zou dat voor zichzelf moeten kunnen bepalen.

Je zocht dus argumenten om niets te hoeven veranderen. Je durft blijkbaar niet kritisch naar je reële telecombehoeften te kijken.

De vraag is wie jouw behoeften bepaalt.
Jijzelf of doet Telenet dat voor jou?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef: 01 jun 2023, 12:38 Ik geloof nooit dat je gezinsbehoefte maandelijks 1200 gigabyte mobiele data én onbeperkt bellen én onbeperkt sms'en is.
En dan nog, elk gezinslid zou dat voor zichzelf moeten kunnen bepalen.

Je zocht dus argumenten om niets te hoeven veranderen. Je durft blijkbaar niet kritisch naar je reële telecombehoeften te kijken.

De vraag is wie jouw behoeften bepaalt.
Jijzelf of doet Telenet dat voor jou?
Inderdaad, 1200 giga is te veel én onbeperkt bellen / sms'en evenzeer. Maar ... word je door TN en Px al niet op een bepaald spoor gezet gewoon door de internetsnelheid waarvoor je kiest ? Ofwel kies je voor TN One of de OneUp variant en je kan nog enkel het aantal mobiele abo's aantikken.
Bij PX heb je nog wel meer differentiatiemogelijkheden wat mobiele data betreft (Flex M, S, etc.).

Verder splits ik mijn diensten niet graag op tussen verschillende providers, gewoon om praktische redenen: meerdere helpdesks bij problemen e.d.m. en bovendien maken niet TN en PX- providers toch gebruik van deze grootspelers hun netwerk. Dus indien deze netwerken met problemen te kampen hebben, kampen deze providers ook met problemen.

Als je uitgaat van alle services bij 1 provider, 1 Gpbs download capaciteit, dan is het prijsverschil tussen TN & PX quasi-nihil toch of zie ik dit nu zo verkeerd?
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ja, in dat geval krijg je sowieso duopolie-prijzen.

Maar er zijn andere prijzen beschikbaar op de markt: Mobile Vikings fiber voor 55 euro/maand bijvoorbeeld
Dan blijft er nog 120 euro/maand budget over dat je op een andere manier kan spenderen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dat duopolie - maar nu ga if offtopic - is juist het probleem waarop je altijd stuit ...

In geval van problemen, vind ik het al erg genoeg dat je tegen 1 provider - in mijn geval TN - moet opboksen. Bij PX zal dat niet veel beter zijn want na een rondvraag, blijken ook de meningen over de stabiliteit van internet bij Px fiber verdeeld.

Mobile Vikings, EDPNET, Orange e.d. gebruiken bovendien nog eens de infrastructuur van PX of TN. Nogmaals, als er netwerkproblemen zijn bij de grote spelers, liggen hun diensten ook plat. Wat ik me dan moeilijk kan voorstellen, is dat TN / Px voor klanten van andere providers die hun netwerk gebruiken, prompt en efficiiënt klantvriendelijk het nodige zullen doen. Ze doen het nog niet voor hun eigen klanten ...

Mobile Vikings = ook geen TN tv-box meer wegens gekoppeld aan TN internet abo.

Ik zou zeker kunnen besparen maar ...
raf1
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: 04 jun 2023, 11:24 Ik zou zeker kunnen besparen maar ...
... je bent bang om de sprong te wagen.
Dus je kiest voor duopolie-tarieven en op die manier hou je het duopolie in stand.

Het is trouwens onzin dat een kleine provider geen betere service of dienst zou kunnen leveren dan de duopolisten. Of dat elke panne bij een duopolist automatisch een panne bij een kleine provider zou betekenen. Kleine providers hebben andere bedrijfsprocessen, andere hardware en software, andere leveranciers en voor bepaalde netwerkelementen en -verbindingen staan ze volledig zelf in.

The proof of the pudding is in the eating.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 3 keer

De kleine providers hebben vaak zelfs een betere service, ook naar mijn ervaring. Meer hands on dergelijke.

En algemene hardware pannes: TN of Px klanten gaan niet sneller terug internet hebben dan andere klanten. Je krijgt er soms zelfs trager informatie over dan bij een afnemende provider.

't is niet dat TN klantenservice de laatste maanden kan spreken over kwaliteit... Er is dus helemaal geen garantie dat TN of Px beter service hebben. Ik heb in die periode niet veel klachten gehoord van Orange die het TN netwerk gebruikte...

Over mobiel: Het TN netwerk beschouw ik zelfs als het slechtste dat er is in België. Px en Orange krijgen toch een betere dekking hoor (En natuurlijk ook een geografisch aspect dat meespeelt, waardoor je niet per se 1 betere provider hebt)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

[/quote]
raf1 schreef: 04 jun 2023, 13:53
koenraaddeconinck schreef: 04 jun 2023, 11:24 Ik zou zeker kunnen besparen maar ...
... je bent bang om de sprong te wagen.
Dus je kiest voor duopolie-tarieven en op die manier hou je het duopolie in stand.
Ik ben zeker huiverachtig om de sprong te wagen omdat ik door al de troubles met TN - deze provider trouwens opnieuw verschenen in de krant met een allesbehalve opbeurend artikel - schrik heb van de regen in de drop terecht te komen. Nogmaals, nu heb je maar één tegenstander. Als je bij 2 of 3 providers gaat, heb je er 3 tegen wie je moet opboksen.

Verder: de structuur is uiteraard bedacht opgezet: bv. bij TN geen internet = geen TV-box. En eens je een TV- box gebruikt hebt, kan je ook niet meer terug naar een digibox of digicorder platform.

Verder blijf ik er bij - ik ben geen netwerkspecialist maar m.i. is het logisch - dat wanneer er lokaal een het netwerk zelf van Px of TN lokaal problemen geeft, het toch niet anders kan dan dat de providers die er gebruik van maken hun klanten mee in de prijzen delen? Of zie ik dit totaal verkeerd?
'.
Ik beweer geenszins dat "afnemers" geen betere service kunnen bieden dan TN/Px: minder dan die van TN, kan tout court niet meer want die is al 'nihil.

Tenslotte is er ook nog het thuiswerk-gegeven waardoor ik bereikbaar moet zijn, ook via mail, Teams e.a. kanalen. Ik kan me dan ook niet zoveel 'trials' veroorloven.

Momenteel is het TN netwerk hier voorlopig terug OK ("hout vasthouden"). Ik zie dan wel wat de toekomst brengt ... Overigens, De Stutter en Bertrand gaan zich eens occuperen over het TN- dossier. Dus dan zal er wel schot in komen zeker :beerchug: Ge moet geloven, wilt ge zalig worden, zei mijn grootmoeder altijd.

PS Logisch toch dat veel mensen gaan zoeken naar alternatieven zoals IP-TV, al dan niet legaal als je ziet hoe klanten behandeld worden door de grote telecom-aanbieders ...
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Ik heb jaren fiber gehad via EDPnet (PX), en dit was stabieler dan Telenet.
Sinds vorig jaar verhuisd waar er geen fiber is, met een upload snelheid van ocharme 20mbps is telewerk (taken in m'n job) een ramp. Als je weet dat ik van een 500/100mbps naar een 300/20mbps profiel ben gezakt. Waar de prijs dan van 45.95€ naar 61.14€/m is gegaan, voor trager internet, een FUP en meer onstabiliteit... Ik verlang dat er fiber komt in mijn straat, maar verwacht het niet de komende jaren wegens landelijke gemeente.
Wat me dus op jaarbasis net geen 200€ kost :( (overstappen naar PX koper is geen optie wegens te ver verwijderd van centrale dus trage snelheden vergeleken met Telenet)

Je leest online sneller negatieve ervaringen dan positieve.
Fiber is de toekomst (in mijn ogen) en is naar mijn mening beter dan de coax van Telenet.

Je bent een typische vlaming qua mentaliteit: "ik zit nu goed bij 1 provider + het is makkelijk dat ik 3 diensten bij deze 1ne provider heb ipv verspreid over verschillende"
Maar verspreiden is dikwijls wel dé manier om te besparen in BE... Elke situatie is anders natuurlijk.
Dus je betaald nu bij Telenet dé prijs voor comfort.

Want wat is de oorspronkelijke vraag eigenlijk van dit topic?
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Sinds 2014 klant bij PX en Scarlet, en behoudens de facturatie problemen bij opstart, nooit enig probleem gekend. Mobiel hebben we hier doelbewust de 3 netwerken actief: Px, Orange en Base...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vind wel dat soms combinatie voordeel wel goedkoper is. Ipv alle producten apart te nemen.

Ik heb op men appartement enkel keuze tussen Orange en Telenet en ik vind geen enkele combinatie van Orange vast internet in combinatie met een gsm abbo van een andere provider die gezamenlijk goedkoper is dan wat Orange mij aanbied.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

De belangrijke vereiste om minder te gaan betalen is afscheid nemen van je tv-abonnement bij Proximus of Telenet. Beide operatoren beschermen hun markt succesvol door deze producten vergaand met internet te verknopen. Kan je niet zonder een TV-box van je provider dan moet je daarvan de dure consequenties gewoon nemen.

Als je kan aansluiten op fiber én je bent bereid om je gewoontes aan te passen door tv te kijken via gratis en/of betalende apps kan je enorm besparen door een internet-only abonnement te nemen bij Mobile Vikings, EDPnet of desnoods bij Proximus of Telenet.

Vervolgens bekijk je het mobiele en eventueel vaste telefoniegebruik per gezinslid op een realistische manier (het aantal mensen dat 20 GB of meer nodig heeft is echt niet zo groot). Je shopt gewoon bij de interessantste provider voor het verbruik van elk individueel gezinslid. Het zou me verbazen als je dan boven de prijzen van de pakketten van Proximus en Telenet uitkomt. En als dat wel zo is, dan zijn die pakketten blijkbaar ideaal voor jou maar dat geldt zeker niet voor iedereen die op dit moment de hoofdprijs betaalt.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”