Nieuwe smartphone voor +- 900 euro

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik mag een nieuwe smartphone uitkiezen.
Budget is ongeveer 900 euro.
Bestellen moet bij CB gebeuren.

Momenteel zit ik met een iPhone XR, en ben ik ook redelijk voorzien qua Apple materiaal (homepod, watch, opladers, lightning kabels, ...).
In die optiek is een iPhone 14 (919 euro, net boven het budget) de meest voor de hand liggende keuze.

Ik ben echter toch de markt aan het verkennen...
Een Samsung S23 spreekt me ook wel ergens aan. Valt perfect binnen het budget.
Enige dat mij wat tegenhoudt is dat ik alles van Apple heb, zoals hierboven geschreven, maar dat mag niet de enige reden zijn (anders moet ik nooit uitkijken naar andere toestellen).

Laatste keer dat ik nog echt met Android gewerkt heb, dateert nog van de gloriejaren van HTC (wat mis ik m'n Desire Z toch ergens wel).
Vandaar dat ik dit topic eens open, want ik weet dat er veel meer merken en spelers zijn, maar ik kan ze niet allemaal inschatten.

Wat een echte must is voor mij, is dualsim met e-sim mogelijkheid.
En natuurlijk lange support naar updates toe (ik zie het tegenwoordig niet meer zitten om custom roms te deployen).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

De enigste android die mij als iPhone gebruiker echt aanspreekt is de Pixel, wegens ook weinig bloatware/langere updates. Die verkoopt Coolblue tegenwoordig ook in België. Nadeel is wel dat Google 5G (voorlopig?) blokkeert in België.
Samsung schijnt tegenwoordig ook langere updates te hebben, maar staat nog vol bloatware voor zover ik weet.
Van Chinese telefoons zou ik persoonlijk wegblijven.
Let wel dat een Apple Watch niet nuttig is combo met een android.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

De S23 is momenteel €499 na cashback bij telenet, en je krijgt er nog een tablet bij ook.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Actie tot eind juni, maar S23 na 2 dagen al niet meer beschikbaar.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

iPhone 14
- Je hebt verschillende Apple devices > easy gebruik dan met iPhone.
- Zéér lange support qua updates

En ik weet niet of Apple het nog toepast, maar als ze de nieuwe toestellen aangekondigd hebben zakken de prijzen van huidige toestellen. Dus in september/oktober dan eventuele prijsverlaging.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Te Koop forum

Stroper schreef: 01 jun 2023, 17:28 Van Chinese telefoons zou ik persoonlijk wegblijven.
de toestellen van BBK hun dochtermerken hebben (meestal) vrij weinig bloatware, decent updates, en goede prijs/kwaliteit verhoudingen.
je moet alleen soms wat hoppen tussen de dochters: vivo (funtouch os), oppo (color os), oneplus (oxygen os), en realme (realme ui) (prijs ook een beetje in die volgorde).
ik ben niet zeker, maar geloof dat ze ook (eindelijk) de verschillende android skins een beetje naar elkaar aan het toe trekken zijn, zodanig dat ze niet teveel van aosp afwijken.

op mijn realme met realme ui 4 valt dat, vind ik, hartstikke goed mee - en ook updates zijn vlot (tot op heden): heb gisteren de may 2023 security update binnengehaald, en mijn gt master is ondertussen toch bijna 2j (september dit jaar).
ook de android upgrades gaan mooi: was geleverd met 11, zit nu op 13.

maar zoals eerder ook al aangehaald: als je al zover in het apple ecosysteem zit, met zoveel apple devices, zal een overgang terug naar android waarschijnljik niet zo evident zijn
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 669 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

blaatpraat schreef: 01 jun 2023, 16:20 Een Samsung S23 spreekt me ook wel ergens aan. Valt perfect binnen het budget.
Eerlijk, ik heb nu een S22 Ultra, en ik weet niet of ik nog een nieuwe Samsung smartphone zou nemen. Hun UI op tablet is absoluut heel goed, maar op de smartphone... not a fan. M'n OP8 was ik zeer tevreden van, en m'n vriendin gebruikt die nu nog naar grote tevredenheid.

Qua updates is momenteel Samsung / Google / Oneplus bezig met 5j updates, de rest weet ik niet. Dus ik zou eerder naar een Pixel kijken dan een Samsung - persoonlijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

+1 voor de Pixel reeks. Heb zelf nu het budget model (6a) en ben daar reuze content van. De high-end gaan enkel beter zijn me dunkt. Maar klopt dat 5G momenteel niet beschikbaar is (voor mij geen issue, 4G is snel genoeg).
ooh. shiny.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Te Koop forum

ik bekijk geregeld eens de pixel serie, maar voor dualsim is dat enkel interessant als je effectief 1 van de 2 als esim kan gebruiken, wat in mijn geval momenteel niet mogelijk is.
dus voor dualsim gebruik is dat zeker ook nog een puntje om op te letten, want anders heb je dus geen dualsim (geen idee of dat belangrijk is voor OP)
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 4 keer

vanaf iPhone 13 kan je 2 e-sims simultaan gebruiken (uit eigen ervaring)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb een fysieke Sim en e-sim.
Wellicht zullen dit 2 e-sims worden in augustus (gelijktijdig met de aanschaf van dit nieuw toestel), maar een fysieke sim blijft tot de opties behoren.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

Flippi schreef: 02 jun 2023, 08:49 Actie tot eind juni, maar S23 na 2 dagen al niet meer beschikbaar.
Ruimschoots beschikbaar in meerdere telenet winkels, en ondertussen terug op de telenet website ook.
Word elke 3 dagen aangevuld.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Als je er eentje mag kiezen voor dat budget en je het dus niet zelf moet betalen waarom zou je dan inboeten aan gemak en gaan voor een toestel dat het meeste gemak biedt in samenwerking met uw reeds bestaande devices?

De iphones dalen wel in prijs telkens er een nieuwere verschijnt dus even wachten kan lonen maar ook de iPhone13 is nog altijd een goede keuze.

Misschien kan je een hogere reeks krijgen voor hetzelfde geld, bvb de pro, als je belang hecht aan foto's.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

cloink schreef: 02 jun 2023, 12:06 +1 voor de Pixel reeks. Heb zelf nu het budget model (6a) en ben daar reuze content van. De high-end gaan enkel beter zijn me dunkt. Maar klopt dat 5G momenteel niet beschikbaar is (voor mij geen issue, 4G is snel genoeg).
Héé, sinds enkele dagen 5G op de Pixel 6a! :banana:
ooh. shiny.
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

devilkin schreef: 02 jun 2023, 10:56
blaatpraat schreef: 01 jun 2023, 16:20 Een Samsung S23 spreekt me ook wel ergens aan. Valt perfect binnen het budget.
Eerlijk, ik heb nu een S22 Ultra, en ik weet niet of ik nog een nieuwe Samsung smartphone zou nemen. Hun UI op tablet is absoluut heel goed, maar op de smartphone... not a fan. M'n OP8 was ik zeer tevreden van, en m'n vriendin gebruikt die nu nog naar grote tevredenheid.

Qua updates is momenteel Samsung / Google / Oneplus bezig met 5j updates, de rest weet ik niet. Dus ik zou eerder naar een Pixel kijken dan een Samsung - persoonlijk.
Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Voor een paar dingen is de samsung goed. (Foto’s, relatief snel laden, ..) maar veel connectie problemen, warm met android auto ( niet te doen om in broekzak te houden) en veel softwareproblemen.

Volgende weet ik niet zeker. Terug naar Xiaomi?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Als je klant bent bij Engie dan kan je via zo naar de partnerportal van Samsung, meestal stevige kortingen daar...
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”