Belgissschenaap schreef: 13 mei 2023, 12:27
Omdat payconiq echt Brol is.
Werkt al maanden niet meer. Loopt vast bij verificatie
Vandaag, zoals alle vorige maanden, zonder enig probleem de Orange factuur binnen een paar tellen weer via payconiq afgehandeld.
Hier op dat vlak dus geen frustraties.
Als ik dan toch een kleine frustratie zou moeten bedenken is het wel dat Telenet, als internetbedrijf, er nog altijd niet slaagt een betaling aan te bieden waarbij je (zoals bij bv. Orange en andere aanbieders) de app kan openen in het toestel dat je op dat ogenblik gebruikt maar een QR code moet scannen (of met het bakje betalen) zodat je een tweede toestel nodig hebt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
P-card van Interparking: werkt fijn om in Interparking parkings te parkeren. Niet meer aanschuiven aan betaalautomaat, niet meer stressen over het bijhouden/verliezen van het papieren ticket en vooral ook een korting bij sommige parkings/sessies. En nu met nummerplaatherkenning nog sneller in en uitrijden.
MAAR: als je voor je boekhouding inzage wil krijgen in de voorbije sessies maken ze het extra moeilijk. Inloggen is niet eenvoudig en verschilt naargelang het contract dat je hebt. Bovendien veranderen ze regelmatig inlogprocedure, verandert de website waardoor je paswoordmanager in war geraakt en veranderen ze ook nog eens van app waarvoor je dan weer een nieuw account moet aanmaken zonder dat je ook maar iets van extra info of service krijgt.
Gebruiksonvriendelijkheid troef dus. Wellicht een leuke bezigheid voor de productmanagers en de ontwikkelaars die zeer overtuigd zijn dat ze goed bezig zijn maar een bron van frustratie voor de gebruikers.
Toch weer goed vanaf gekomen voor een moordje, ongetwijfeld dankzij onze klassenjustitie en de connecties van papa. Sandra Dia, ah ja een vervangbare zoon van een immigrant die in een fabriek werkt, daarvoor moet een autochtoon van goede komaf toch helemaal niet in de cel, zal de rechter gedacht hebben. Heel vroeg werd immers al beslist dat deze autochtone jongens van te goede komaf waren om een jury in een Hof van Assisen te zien, zoals nochtans voorgeschreven bij moord. Een gewone rechter - die doorgaans veel milder oordeelt en vooral, beïnvloedbaar is door connecties - zou een passendere straf uitspreken.
En dat werd dus een werkstrafje, papa zal wel iemand betalen om het in hun plaats te doen, en klaar. Enige verschil met de vorige eeuw is dat het geen vrijspraak is. Gelukkig maar dat het hier de VS niet is, of Brussel en Antwerpen stonden vandaag in brand voor deze vorm van onrecht waar je post-BLM nog steeds mee wegraakt in dit land.
CCatalyst schreef: 27 mei 2023, 18:26
Toch weer goed vanaf gekomen voor een moordje, ongetwijfeld dankzij onze klassenjustitie en de connecties van papa. Sandra Dia, ah ja een vervangbare zoon van een immigrant die in een fabriek werkt, daarvoor moet een autochtoon van goede komaf toch helemaal niet in de cel, zal de rechter gedacht hebben. Heel vroeg werd immers al beslist dat deze autochtone jongens van te goede komaf waren om een jury in een Hof van Assisen te zien, zoals nochtans voorgeschreven bij moord. Een gewone rechter - die doorgaans veel milder oordeelt en vooral, beïnvloedbaar is door connecties - zou een passendere straf uitspreken.
En dat werd dus een werkstrafje, papa zal wel iemand betalen om het in hun plaats te doen, en klaar. Enige verschil met de vorige eeuw is dat het geen vrijspraak is. Gelukkig maar dat het hier de VS niet is, of Brussel en Antwerpen stonden vandaag in brand voor deze vorm van onrecht waar je post-BLM nog steeds mee wegraakt in dit land.
Tja velen hebben al hogere boetes betaald voor gewone verkeersinbreuken zonder iemands leven te vernielen .....en dan moogt ge het woord klassejustitie niet vernoemen ....
Zelfs nog geen voornemen om studentendopen te verbieden vanaf nu .....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Ik ben er niet van overtuigd dat een celstraf het doel realiseert, maar als je het voetpad moet kuisen omdat je iemand de dood hebt ingejaagd, of een memo schrijven omdat je iemand verkracht hebt, lijkt toch wat teveel op een speeltuin, niet?
In principe veroordeling bij een rechtbank, of het nu tot een boete, werkstraf of gevangenis leidt, betekent strafblad. Maar als je al connecties genoeg hebt dat je een Assisen zaak naar het Hof van Beroep kan verplaatsen, zou het me niet verbazen dat ze daar ook iets op gevonden hebben. Alhoewel, als je naam/familie/connecties voor je jobzekerheid zorgen, maakt een strafblad feitelijk niets uit. Het is niet alsof een van die Reuzegommers ooit voor leerkracht zou gaan solliciteren.
Een hypothetische vraag die ik me wel stel: stel dat het Sandra Dia was die met gelijkaardige omstandigheden een van de established Reuzegommers vermoord zou hebben, zou er dan ook een werkstraf uitgesproken zijn?
Maar volgens de persrechter komt zo’n werkstraf niet op het strafblad. Dat zou betekenen dat Reuzegommers een getuigschrift van goed zedelijk gedrag kunnen voorleggen aan toekomstige werkgevers. Later op de middag bevestigde de FOD Justitie dat: in principe wordt een werkstraf niet op zo'n getuigschrift vermeld, zelfs al is er een geldboete uitgesproken.
CCatalyst schreef: 28 mei 2023, 10:50
Een hypothetische vraag die ik me wel stel: stel dat het Sandra Dia was die met gelijkaardige omstandigheden een van de established Reuzegommers vermoord zou hebben, zou er dan ook een werkstraf uitgesproken zijn?
Een beetje realistisch blijven, die vetzakkerij bestaat al heel erg lang en was vroeger zelfs vaak nog erger. Toen ik ging studeren was er net een doop verkeerd afgelopen en iemand was in een bad gevallen en was nadien verlamd vanaf de nek, even daarvoor was er ook al een dode gevallen. Dat had als gevolg dat de dopen daar sindsdien een pak "menselijker" gebeurden, maar niettemin vetzakkerij.
Sommige groepen pochen echt met die dopen en men weet op voorhand dat zeer ver zal gaan, de verhalen gaan namelijk stevig rond.
Het is spijtig dat het zo ver moet komen eer mensen inzien dat het toch te ver gaat. Ik hoop dat deze zaak de realiteit, vroeger en nu, in de aandacht brengt en dat mensen bij volgende dopen er eens goed over nadenken.
En ja, de straf is relatief mild en dat zal zeker iets te maken hebben met de afkomst en connecties van de betrokkenen. Dit werkt echter overal zo, wat het niet goed maakt maar wel opnieuw een reeds lang bestaande realiteit. Wie geld heeft kan zelfs legaal zijn straf afkopen, veel betere advokaten betalen of de procedures uitpuren tot het slachtoffer het opgeeft of zelf dood is. Het recht is maw vaak zo krom als maar kan.
Voor mij moesten ze niet in den bak vliegen want daarmee kwam Sanda ook niet terug, maar dat ze zelfs geen strafblad krijgen is toch wel erg mild. Ook met dat strafblad zouden de connecties wel voor mogelijkheden zorgen maar het zou wel een sterker signaal geweest zijn en een blijvende herinnering aan fouten die niet meer ongedaan kunnen gemaakt worden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ceo Raspberry Pi: voorraden nemen volgend jaar weer toe
Na een periode van tekorten moet de voorraad van Raspberry Pi-singleboardcomputers volgend jaar toenemen. Dat schrijft Raspberry Pi-ceo Eben Upton. Ook rond de feestdagen moet de beschikbaarheid beter zijn dan voorheen. De Pi Zero wordt in prijs verhoogd.
Het jaar is nog niet om natuurlijk, maar veel zie ik hier nog niet van.
Elke webshop heeft de RPI4/8GB niet op voorraad.
De Raspberry Pi 4 Model B - 8GB is idd niet goedkoop maar dat is dan ook het topmodel van de lijn. Wil je een board van 40 EUR dan biedt Raspberry Pi nog steeds de 1GB variant of de Raspberry Pi 3, en officiele verdeelwinkels mogen niet meer aanrekenen (iets waar ze idd proberen aan te ontsnappen met kits). Natuurlijk, of je een board-only ook in voorraad vindt, da's iets anders.
Meermaals werd ons al voorgehouden dat de voorraadtekorten "binnenkort" verleden tijd zullen zijn. Telkens bleek daar niets van aan te zijn. De realistische verwachting is dat de voorraadtekorten zeker nog dit ganse jaar zullen aanhouden. Gelukkig dat ze voorlopig afzien van een Raspberry Pi 5 te lanceren, of het zou de situatie enkel maar verergeren.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 30 mei 2023, 09:28, in totaal 1 gewijzigd.
"1204" stond nog in mijn gsm.
Vorige maand heb ik hier eens per ongeluk op gedrukt en blijkbaar 1" mee aan de lijn gehangen. €2,50 extra op mijn factuur.
CCatalyst schreef: 30 mei 2023, 09:25
De Raspberry Pi 4 Model B - 8GB is idd niet goedkoop maar dat is dan ook het topmodel van de lijn. Wil je een board van 40 EUR dan biedt Raspberry Pi nog steeds de 1GB variant of de Raspberry Pi 3, en officiele verdeelwinkels mogen niet meer aanrekenen (iets waar ze idd proberen aan te ontsnappen met kits). Natuurlijk, of je een board-only ook in voorraad vindt, da's iets anders.
Niet aan gedacht om te checken of ze wel 3B+ hadden.
Dat blijkt zo te zijn: €47 incl een transparante behuizing.
cadsite schreef: 30 mei 2023, 09:26
"1204" stond nog in mijn gsm.
Vorige maand heb ik hier eens per ongeluk op gedrukt en blijkbaar 1" mee aan de lijn gehangen. €2,50 extra op mijn factuur.
Bedankt voor je contactname met de dienst "Internationale inlichtingen en verbindingen" van Proximus.
Gezien de prijs 4.50 EUR per oproep is (+0.50 EUR per minuut) ben je er nog goed vanaf gekomen. 2.50 EUR is eerder de te verwachten prijs voor een heel korte oproep naar 1207 (nationale inlichtingen).
heist_175 schreef: 30 mei 2023, 09:35
Lijkt volgens screenshot ook niet op voorraad te zijn. Is ook geen officiele winkel, maar soit, prijs is wel ok.
CCatalyst schreef: 30 mei 2023, 09:42
Gezien de prijs 4.50 EUR per oproep is (+0.50 EUR per minuut) ben je er nog goed vanaf gekomen. 2.50 EUR is eerder de te verwachten prijs voor een heel korte oproep naar 1207 (nationale inlichtingen).
Dan zal het 1207 geweest zijn, die stond er inderdaad ook nog in. Alé, dan heb ik nog een beetje geluk gehad.
CCatalyst schreef: 30 mei 2023, 09:25
....
edit: toch een pre-order
Inderdaad, niet voorradig, de Pi 3 Model B ook niet.
De voorraad van 1 x Raspberry Pi 3 Model B+ is niet toereikend genoeg, indien u overig bestelde artikelen wel al wenst te ontvangen, neem aub contact op met de klantenservice na bestellen.
Steeds ééntje in je winkelwagen leggen, dan ziet je het pas
EdpNet XL 99/35 Mbps VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200 RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana Ubuntu Mate 24.04
Geen Kiwi, de officiële winkel uit NL, waar je in mijn ervaring iets vaker geluk kunt hebben met de voorraden, alsook nu ^
Het feit dat ze niet op RPILocator staan is misschien ook wel de reden dat ze niet zo snel uitverkocht raken, want dat nieuwe stocks quasi meteen verdwijnen is het nadeel van zo'n site als RPILocator.
Al een paar dagen rare effecten op het thuisnetwerk. Vandaag eens beslist m'n opnsense box te herstarten, waarna het helemaal een drama was. Veel zitten zoeken, niks vinden.
Uiteindelijk de telenet router een schop gegeven... en alles werkt terug
Wel te verwachten ergens dat het daar weer zou liggen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Hoe moeilijk blijft het toch voor bedrijven om korte vertalingen in andere, kleinere, talen correct te hebben.
Bij mijn (Amerikaanse) werkgever nu bvb, doen ze een campagne, en in de promo-materialen vertalen ze de slogan (2 woorden!) in een hoop talen. En uiteraard klopt die in het Nederlands niet. Nochtans is zelfs Google Translate correct. Doet me eigenlijk een beetje denken aan die song 'Sorry' van Madonna, waar ze sorry in verschillende talen zingt, en het in het Nederlands 'Ik ben droevig' klinkt. Serieus... hoe moeilijk kan dat nu zijn ?!
Tomby schreef: 07 jun 2023, 14:50
Hoe moeilijk blijft het toch voor bedrijven om korte vertalingen in andere, kleinere, talen correct te hebben.
Bij mijn (Amerikaanse) werkgever nu bvb, doen ze een campagne, en in de promo-materialen vertalen ze de slogan (2 woorden!) in een hoop talen. En uiteraard klopt die in het Nederlands niet. Nochtans is zelfs Google Translate correct. Doet me eigenlijk een beetje denken aan die song 'Sorry' van Madonna, waar ze sorry in verschillende talen zingt, en het in het Nederlands 'Ik ben droevig' klinkt. Serieus... hoe moeilijk kan dat nu zijn ?!
Het is godgeklaagd ja, maar die song van Madonna... "Ik ben droevig" is toch wel een betekenis van "I am sorry"... niet de meest voor de ahnd liggende maar toch...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
6:30u lawaai buiten van metaal dat gelost wordt. Kwartiertje later twee machines met benzinemotor (wss om te snoeien). Om 8 uur alles weer rustig.
Iemand vergeten dat het weekend is?
Werf is al een paar jaar actief, nieuwe schoolgebouwen, aanleg parking e.d. Tijdens de coronaperiode slaagden ze er (waarschijnlijk want geen bewijs natuurlijk) om met een vrachtwagen tegen de wagen van de zoon te rijden (vluchtmisdrijf) en hun graafmachines 's, bulldozer en ander zwaar materiaal nachts (3-4u) te komen op/afladen. Een gewassen auto blijft 1 dag proper, daarna ligt er weer een laag stof op.
Ze zijn trouwens nu ook nog aan het werk maar wel binnen, dus het is nog steeds stil.
Tijdens mijn actieve periode begonnen we ook vroeg maar we zorgden er wel voor dat we 's morgens geen lawaai moesten maken, daarvoor zorgden we de dag voordien in de namiddag al.