Ondertussen hangt de digitale meter hier al enkele weken te blinken en wordt er met het zonnige weer goed geïnjecteerd.
Nu vroeg ik mij af, moet ik dit bij mijn energieleverancier melden of gaat dit via Fluvius (het EAN-nummer blijft toch hetzelfde)? Loop ik anders mijn injectietarief mis? Normaal dekt mijn contract ook een injectietarief, maar ik vind op internet nergens terug of dit nu allemaal automatisch gaat of dat ik dit moet melden/aanvragen bij mijn energieleverancier.
Nieuwe digitale meter en de energieleverancier
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Toen wij onze DM geplaatst kregen in 2011, heeft Fluvius onze toenmalige leverancier (Engie) geïnformeerd.
Engie heeft dan een nieuw of uitbreiding op het bestaande contract opgestuurd met daarin de regels & tarieven rond injectie.
De ganse meterstand werd altijd in rekening gebracht. Dat contract kwam pas wéken later bij ons toe.
Alsje twijfelt: vraag het aan uw elektriciteitsleverancier.
Engie heeft dan een nieuw of uitbreiding op het bestaande contract opgestuurd met daarin de regels & tarieven rond injectie.
De ganse meterstand werd altijd in rekening gebracht. Dat contract kwam pas wéken later bij ons toe.
Alsje twijfelt: vraag het aan uw elektriciteitsleverancier.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De ean wijzigt normaal inderdaad niet.
Je analoge meterstand is normaal doorgegeven door de installateurs aan fluvius => deze communiceert dat aan je leverancier => die jou meestal een afrekening zal maken. Bepaalde leveranciers, of wanneer het interval te kort is, rekent pas af bij de volgende "normale" periodiciteit.
Je had al langer panelen die aangemeld zijn bij fluvius? Dan moet je enkel je leverancier eens vragen of je automatisch een terugleveringscontract hebt (bij luminus is dat bvb het geval), of er toch nog een moet afsluiten. => de website van je leverancier geeft dit normaal wel aan. Injectievergoeding krijd je dan onmiddellijk vanaf installatiedatum DM
Heb je nog maar pas panelen? Zie dat ze tijdig gekeurd en aangemeld zijn. Injectievergoeding krijg je pas vanaf datum keuring. (strikt genomen mag je panelen niet in bedrijf stellen tot keuringsdatum)
Je analoge meterstand is normaal doorgegeven door de installateurs aan fluvius => deze communiceert dat aan je leverancier => die jou meestal een afrekening zal maken. Bepaalde leveranciers, of wanneer het interval te kort is, rekent pas af bij de volgende "normale" periodiciteit.
Je had al langer panelen die aangemeld zijn bij fluvius? Dan moet je enkel je leverancier eens vragen of je automatisch een terugleveringscontract hebt (bij luminus is dat bvb het geval), of er toch nog een moet afsluiten. => de website van je leverancier geeft dit normaal wel aan. Injectievergoeding krijd je dan onmiddellijk vanaf installatiedatum DM
Heb je nog maar pas panelen? Zie dat ze tijdig gekeurd en aangemeld zijn. Injectievergoeding krijg je pas vanaf datum keuring. (strikt genomen mag je panelen niet in bedrijf stellen tot keuringsdatum)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
- Bedankt: 331 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Bij de ene moet je het wel doen terwijl de andere expliciet schrijft dat je zelf niets moet doen terwijl bij weer een andere leverancier je er niets over terug kan vinden.NuKeM schreef: 17 mei 2023, 16:18 Normaal dekt mijn contract ook een injectietarief, maar ik vind op internet nergens terug of dit nu allemaal automatisch gaat of dat ik dit moet melden/aanvragen bij mijn energieleverancier.
Speel dus gewoon op zeker en meldt het aan je leverancier. Dan kan men later jou nooit iets verwijten.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.