Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 12 keer

on4bam schreef: 10 mei 2023, 15:49 We hebben blijkbaar weer te veel gesponsord want we krijgen, zoals elk jaar, weer wat terug...
Of net het omgekeerde, fiscaal zodanig geoptimaliseerd zodat je minder belastingen betaalt op je inkomen dan normaal en de fiscus dus jou sponsort ipv het omgekeerde. :beerchug:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Nee hoor, mijn pensioeninkomsten kunnen niet geoptimaliseerd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Euh, vraag dat nog eens aan gepensioneerde voorzitters van het parlement. :judge:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

't is niet omdat zij dat kunnen dat ik dat ook kan, hé. Als ik daar nu zelf zou mogen over beslissen zou ik misschien wel iets "regelen".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 12 keer

on4bam schreef: 10 mei 2023, 16:48 Nee hoor, mijn pensioeninkomsten kunnen niet geoptimaliseerd worden.
Je kan toch o.a. aan lange termijnsparen doen, beleggen met voordeel van taxshelter,....?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Opmerkelijk verhaal: Ik heb iets verkocht via 2dehands. Nothing special, geen extreem grote waarde. De koper heeft blijkbaar slechte ervaring met de post en komt het goed dus zelf ophalen. Maar de koper is van Luik, ik woon in deelgemeente van Menen. En hij zou met het openbaar vervoer komen!
Rare keuze, die trip kost hem wellicht 4x zoveel als de post + uren onderweg. Maar elk zijn goesting natuurlijk. Ik hield al voor een stuk rekening met een no show.

Maar kijk: stipt op het afgesproken uur staat die aan mijn deur. Die heeft vanmiddag al de trein genomen, dan de bus, om hier tegen 17u30 te geraken. Verkoop correct afgehandeld en die is terug vertrokken voor zijn lange terugreis.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

didi79 schreef: 12 mei 2023, 18:03 Verkoop correct afgehandeld en die is terug vertrokken voor zijn lange terugreis.
Hopelijk heeft hij de betaling niet via een fake-app laten zien aan jou maar heb je effectief je centen dan.

Nu ja, ik rijd soms ook liever een uur dan een baksteen in een doos te ontvangen.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

DarkV schreef: 12 mei 2023, 18:28
didi79 schreef: 12 mei 2023, 18:03 Verkoop correct afgehandeld en die is terug vertrokken voor zijn lange terugreis.
Hopelijk heeft hij de betaling niet via een fake-app laten zien aan jou maar heb je effectief je centen dan.

Nu ja, ik rijd soms ook liever een uur dan een baksteen in een doos te ontvangen.
Ik zou zo'n fake app graag eens zien ;-)
Cash betaald.

Een uur met de wagen, çava, afhankelijk van wat het is. Maar met de trein en bus, 2 à 3 overstappen, kleine 4 uur onderweg enkele reis...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

YouTuber ontdekt die absoluut hilarisch is : ElectroBOOM. Doet allerhande elektriciteit/elektronica experimenten, dus wellicht al gekend bij velen hier. Ik ben er wel nog niet uit of zijn mislukkingen/accidentjes echt zijn of fake/staged. Ik hoop voor hem het laatste, anders is het een mirakel dat hij nog leeft, maar het is telkens wel serieus lachen geblazen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 15 keer

Op uw aangeven zoek ik het op en dit is zijn meest populaire filmpje: elektrische gitaar = gitaar + elektriciteit

De 2de populairste is eentje waarbij hij high-voltage van 2000V "creëert" om een vlamboog te maken en doen bewegen.

Dat is toch gewoon stommiteit na stommiteit en "gestaged" van A tot Z?
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Ja, het is in scène gezet, maar juist op een manier om mensen ook bewust te maken van de complexiteit en de gevaren.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Hij weet wat hij doet maar heeft wel één keer heel veel geluk gehad toen een constructie ongewild op hem viel en dat eigenlijk fataal had kunnen zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef: 16 mei 2023, 17:36 Hij weet wat hij doet maar heeft wel één keer heel veel geluk gehad toen een constructie ongewild op hem viel en dat eigenlijk fataal had kunnen zijn.
Ik denk dat ik die gezien heb. Was het die met een Jacob's Ladder met daarop van die vuurwerkstokjes ? EDIT: oei, da's gewoon dat filmpje hierboven op 8:00 .
Ook in andere video's lijkt het mij dat hij toch weinig voorzichtig is, zelfs als hij weet wat hij doet. Sommige blow-ups met gensters zijn misschien fake, maar andere lijken mij toch redelijk echt ook.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben aan het luisteren naar de podcastreeks van 'Achter Gesloten Deuren', waarin het verhaal wordt verteld over de val van miljonair Gerard Sanderink en zijn geliefde Rian van Rijbroek.

Er wordt verwezen naar een filmpje van nieuwsuur. Ik heb dit net opgezocht en het was zo dramatisch dat je bijna van je stoel valt van het lachen.

p.s. natuurlijk heb ik medeleven voor de gedupeerden van haar (on)rechtstreeks handelen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Daar is destijds inderdaad heel veel rond te doen geweest. Ook artikels op Tweakers over verschenen en zo.

Ook op Lubach geweest.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 186 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Die wouw ik zelf net posten :-D Dat is zelf 3x in zijn shows aan het bod gekomen.
Eerste keer in Zondag met Lubach S08 (Nieuwsuur zegt sorry)

Vervolgens de bovenstaande video S11 (Rian van Rijbroek & Gerard Sanderink)

En dan nog eens in de Avondshow met lubach s01 (Onderzoeksjournalist Angelique Kunst) waarin zij over haar boek over sanderink vertelt

zeker de moeite en amusant om naar te kijken.
Greetz cyberbug

Afbeelding
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

on4bam schreef: 10 mei 2023, 16:48 Nee hoor, mijn pensioeninkomsten kunnen niet geoptimaliseerd worden.
Paar dagen voor zijn 65 kan men nog optimaliseren hoor.
Block
Erelid
Erelid

Bedankt Tomby en Cyberbug

2 keer mijn dag goedgemaakt :)
Block
Erelid
Erelid

De reactie van tdemeyer op zijn eigen vraag.

viewtopic.php?f=117&t=64117

Ik vond hem grappig :) Zo herkenbaar
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 46 keer
Provider

Block schreef: 30 mei 2023, 21:56 Ik vond hem grappig :) Zo herkenbaar
dank u :)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Elke keer denk ik "nu is 't voorbij", maar toch kon ik vandaag weer mijn dochter helpen met haar wiskunde.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Enorm verrast van deze 12 jarige

Block
Erelid
Erelid

Ook hier ook iedereen van de directie verrast omdat mijn luidsprekers nog opstonden boonpwnz 🤣🤣🤣🤣
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Kijk ik rustig een episode van Itchy Boots (Noraly) op haar reis door Afrika met de motor, en dan spot ik ineens een lijnbus als ze de grens van Botswana naar Zimbabwe over gaat. :P :P

5 min 07
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 186 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik dacht eerst hoe is die daar geraakt, maar in de comments las ik der er ook bussen van de lijn in Cuba rondrijden :p
En dan vond ik dit artikel van 2019 https://www.hln.be/binnenland/te-koop-3 ... ~a7971b2e/ (30 lijnbussen te koop vanaf € 450 per stuk 8) )
Greetz cyberbug

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Nieuw opengedraaide dopje van een 1L Spa fles scheffert uit mijn handen en valt op keramische tegel, en blijft meteen plat liggen (zoals die dop op de fles zit) zonder tweede bots. Zeer wtf momentje met bevredigende enkelvoudige plop geluid.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

cptKangaroo schreef: 02 jun 2023, 03:10 Nieuw opengedraaide dopje van een 1L Spa fles scheffert uit mijn handen en valt op keramische tegel, en blijft meteen plat liggen (zoals die dop op de fles zit) zonder tweede bots. Zeer wtf momentje met bevredigende enkelvoudige plop geluid.
The one dopke...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

cyberbug schreef: 01 jun 2023, 22:30 Ik dacht eerst hoe is die daar geraakt, maar in de comments las ik der er ook bussen van de lijn in Cuba rondrijden :p
Waarschijnlijk hebben we die hier vervangen om het klimaat te redden :roll:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

en betalen we die andere landen voor uitstootrechten...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Blijkbaar mijn Engie easy elec, verbruik juist ingeschat , daar meting opname door Fluvius analoge meter resultaat gaf van DAG 833 kwh en NACHT 747 kwh , mijn inschatting was D. 800 Kwh N.700 Kwh ......

Mijn Lotto nummers inschatting lukt echter nooit goed :lol:
Nu afwachten voor resultaat afrekening in Juli moeilijk berekenen aangezien maar over 10 maand en voorschot 100 euro en dan nog 9 maand Soc. tarief van de 10 (?/) :think:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Hier zijn ze "plots" ongeveer een maand eerder gekomen voor de meteropname, streepje door de rekening...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

De bestelling van m'n nieuwe wagen (BMW iX3 Impressive, Pythonic Bleu/Vernasva Mokka) is vandaag geplaatst bij de dealer.

Verwachte levertermijn is rond de jaarwisseling. Een positief iets (na een hele lijdensweg).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

4 kinderen na meer dan 1 maand gered uit jungle!

Ik zie het niet veel volwassenen doen al hadden ze het voordeel dat ze als inheemse waarschijnlijk al wat ervaring hadden met hoe die omgeving te managen. Zelf zou het mij niet lukken vrees ik of zoals Axel Rose zei: Welcome to the jungle, you're gonna die!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

DarkV schreef: 05 jun 2023, 15:52 De bestelling van m'n nieuwe wagen (BMW iX3 Impressive, Pythonic Bleu/Vernasva Mokka) is vandaag geplaatst bij de dealer.

Verwachte levertermijn is rond de jaarwisseling. Een positief iets (na een hele lijdensweg).
Leuke wagen en kleuren combo, heb dezelfde combinatie (maar dan 2020/2021 model).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

Mijn vrouw had voor vaderdag een dag een elektrische fiets gehuurd om eens na te gaan of dat iets zou zijn voor woon-werk verkeer. Ik was eigenlijk aangenaam verrast. Mijn werk is 'slechts' 13km, maar wel met een serieus stuk vals plat, waardoor ik het altijd uitstelde met de gewone fiets. Vandaag dus 13km door, 13 terug en dan nog 9km terug naar de winkel. Al bij al 35km beweging. Toppie. Ik vind het zelfs jammer dat ik hem nu niet meer heb voor morgen. Ik ga dus maar kijken om eentje aan te kopen :D Iemand aanraders?
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

woutervh schreef: 14 jun 2023, 00:25 Iemand aanraders?
Het merk Cube is zeker aan te raden. Goeie kwaliteit EN goed geprijsd
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Als je een lokale fietsenmaker hebt die er verkoopt dan zou ik daar te rade gaan. Het belangrijkste voor mij is dat er nadien service is.

Kijk uit naar een Bosch motor. Zij zetten de standaard.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

Knap, je vergeet ook nog de gezondheidsvoordelen, onbetaalbaar.

Service is van belang dus kies voor een handelaar in de buurt en test de fiets eerst. Kwaliteit is één ding maar de fiets moet ook bij uw wensen en bouw passen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Provider
Te Koop forum

Koop zeker geen decathlon b-twin.
Ik heb vandaag weer zo eentje mee gekregen van de garage. Dat rijdt hoor, je hoeft zelfs niet te trappen, maar zo'n motor in het voorwiel is echt onveilig.

Na vele jaren twijfelen ben ik er in september uiteindelijk toch voor gegaan, ik heb me ingeschreven in een cursus "naaien".
Afgelopen weekend heb ik een bloesje gemaakt voor mijn oudste dochter en ze is er super blij mee. Een meisje van 15 die blij is met iets wat ik gemaakt heb, het deed me toch wat.
Vanochtend stond mijn jongste daar, ze wilt nu ook zo'n bloesje, dus volgend weekend begin ik er aan.
Leuk dat ik een nieuwe hobby ontdekt heb en dat ik er bruikbare dingen mee kan creëren.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

cadsite schreef: 14 jun 2023, 08:46 Koop zeker geen decathlon b-twin.
Ik heb vandaag weer zo eentje mee gekregen van de garage. Dat rijdt hoor, je hoeft zelfs niet te trappen, maar zo'n motor in het voorwiel is echt onveilig.
:-) Het was met een Btwin Elops 920 E Connect dat ik gereden heb vandaag :P Maar wel met een middenmotor van broose. Om eerlijk te zijn vond ik dat wel een prima fiets.
cadsite schreef: 14 jun 2023, 08:46 Na vele jaren twijfelen ben ik er in september uiteindelijk toch voor gegaan, ik heb me ingeschreven in een cursus "naaien".
Afgelopen weekend heb ik een bloesje gemaakt voor mijn oudste dochter en ze is er super blij mee. Een meisje van 15 die blij is met iets wat ik gemaakt heb, het deed me toch wat.
Vanochtend stond mijn jongste daar, ze wilt nu ook zo'n bloesje, dus volgend weekend begin ik er aan.
Leuk dat ik een nieuwe hobby ontdekt heb en dat ik er bruikbare dingen mee kan creëren.
Ik zie dat je van Kortrijk bent. Waar doe je dat? Heb ook al met dat idee gespeeld...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”