Ik zoek een thermostaatknop van het oude type M28. Onlangs 1 gaan halen in de Brico met behulp van een medewerker en deze past niet. Wat blijkt is dat er vroeger een andere M28 standaard was die dieper zit dan de huidige M28 waardoor ik deze niet kan aandraaien.
Een goede voorbeeldfoto dat ik vond is deze: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/zee ... dit.98906/
links de nieuwe M28 (omdat deze plat ligt is de ring erin geschoven maar als je deze eruit trekt komt is deze nog te kort om aan te draaien)
rechts de oude M28
[Gezocht] Thermostaatknop M28 (het oude type)
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer

TV:

ISP:

Tel.:

- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik heb destijds zo van die digitale knoppen gekocht met een tijdklok.
Hier zaten meerdere verloopstukken bij, misschien werkt zo iets wél?
(of vind je verloopstukken op Ali?)
Hier zaten meerdere verloopstukken bij, misschien werkt zo iets wél?
(of vind je verloopstukken op Ali?)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Loop eens binnen bij FACQ ofzo, die weten iets meer dan brico
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Is het die TA versie: TA Thermostatkopf TRV 300 weiß M28x1.5
Heimeier DX thermostaatkop M28x1.5, vervangt TA RVT & Termorett TRV, 9724-28.500
Bij desco.be hebben ze een Heimeier sectie maar niet dat model -- eventueel eens vragen?
Heimeier DX thermostaatkop M28x1.5, vervangt TA RVT & Termorett TRV, 9724-28.500
Bij desco.be hebben ze een Heimeier sectie maar niet dat model -- eventueel eens vragen?
- JoskeVermeulen
- Premium Member
Is ook van het merk TA maar een ander model dan de (voorbeeld)foto die ik aanhaalde. In jouw URLs kan je het inderdaad duidelijk zien dat in de ring het zwart gedeelte niet diep genoeg zit dan er nodig is. Momenteel nog steeds zoekende.

TV:

ISP:

Tel.:

- cptKangaroo
- Elite Poster
Die in de URL links zijn de langere versie, geloof ik, van 1.5cm. Bij die Heimeier is er een fotootje waarop de zilveren ring te klein lijkt omdat die tot tegen de zwarte band zit, maar ik denk dat die eigenlijk verder uitschuift -- zie het fotootje waar die geïnstallleerd is. Ik denk dat je dus kan zoeken op M28 x 1.5, of op M28 TA
Ik heb nog eentje liggen van de korte versie en die is 0.5cm qua diepte van de schroefdraad.
Ik heb nog eentje liggen van de korte versie en die is 0.5cm qua diepte van de schroefdraad.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
Je hebt gelijk. Played myself op iets waar ik zelf op wees in de beginpost. Ik ga die Heimeier uitproberen.

TV:

ISP:

Tel.:

- JoskeVermeulen
- Premium Member
Is in orde, het past. Bedankt! (kan geen bedankjes uitdelen in dit subforum)

TV:

ISP:

Tel.:

- cptKangaroo
- Elite Poster

Mijn korte versie was trouwens ook een miskoop en eigenlijk ken ik niet eens de afmetingen van onze knoppen, alleen dat ons systeem "clipclap" noemt (allez, de sluitingsring noemt zo) en dat wist ik ook maar na een hoop gegoogle.