DATS24 eindafrekening

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Ligt dit nu aan mij?
Maar klanten met een analoge meter krijgen hun eindafrekening vele malen sneller dan die met een digitale meter.
Al 1,5 maanden aan het wachten.

Of is DATS24 nu ook zo een van die probleempartijen?

Das nu al 3de jaar op rij en altijd een andere :bang:

Ik moet dus geld terug krijgen :banana:
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 997
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Niet echt relevant voor jou.
Maar hier DM en Luminus klant:
1/11 meteropname (digitaal)
7/11 eindafrekening ontvangen.

Het kan dus ook zéér snel gaan.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.11
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien ligt de oorzaak hier?
https://www.gva.be/cnt/dmf20230510_92013962
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16395
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik heb een DM sinds half 2021 en de afrekening komt hier telkens binnen de 10 dagen.
Ik krijg trouwens ook altijd geld terug.
Engie, Luminus, ...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6459
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 12 keer

Idem hier, DM, geen voorschotfactuur + geld terug bij eindafrekening en Ecopower stort dat op rekening binnen de 10 dagen na de jaarlijkse opname meterstand (die met een DM trouwens elk jaar op dezelfde dag valt).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4328
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer

svermassen schreef: 09 mei 2023, 17:04 Maar klanten met een analoge meter krijgen hun eindafrekening vele malen sneller dan die met een digitale meter.
Al 1,5 maanden aan het wachten.
Met m'n analoge meter en Mega heb ik meer dan 6 maanden moeten wachten voor ik m'n geld terug had (en om eerlijk te zijn weet ik nog altijd niet of het correct was).
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6553
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Verleden jaar, na overstap van Watz naar Mega en 2 maanden later afrekening waarbij we veel moesten terugkrijgen heb ik hen 2 keer gemaild omdat ze de vooropgestelde terugbetalingsdatum hadden overschreden. 1e keer een termijn van 2 weken gezet dat ze moesten terugbetalen en wegens geen reactie een tweede keer gemaild met een termijn van 1 week of dat ik verdere stappen ging ondernemen. Een paar dagen later stond het geld op onze rekening.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 829
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier veel afrekeningen de laatste tijd:
1) tot 20/04/2022: het normale jaarlijkse moment. Voor het eerst gesplitst gekregen - om onbekende reden - op 17/05/22 elec en 15/06/2022 gas.
2) tot 22/06/2022: wegens overdracht contract naar partner. Terug gas+elec samen maar wel zeer laat pas gekregen op 25/10/2022.
3) tot 09/10/2022: wegens installatie DM op 10/10/2022. Op 25/10/2022 elec en 04/11/2022 gas ontvangen.
4) tot 30/04/2022: gasafrekening, wel samen met elec maar die is maar tot 15/11/2022 (=keuringsdatum zonnepanelen). Gekregen op 10/05/2023.
5) elec tot 30/04/2022 moet dus nog volgen.....
=> daarna hopelijk maar 1 afrekening meer per jaar ipv 4 a 5 keer :angel:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6459
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 12 keer

svermassen schreef: 09 mei 2023, 17:04 Ligt dit nu aan mij?
Maar klanten met een analoge meter krijgen hun eindafrekening vele malen sneller dan die met een digitale meter.
Al 1,5 maanden aan het wachten.
Gezien je bij verschillende leveranciers hetzelfde probleem ondervindt ligt het waarschijnlijk niet aan jou maar aan je EAN nummer en behoor je tot de 20.000 probleemdossiers van Atrius/Fluvius?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Ze antwoorden nu dat ze verplicht zijn binnen de 60 dagen de eindafrekening te maken.
Dus nog eventjes geduld hebben ...

Het grappige is wel dat ik die meterstanden in het klantenportaal van DATS24 zie staan.
Wel zijn gas en elektriciteit niet gelijk doorgegeven ondanks DM.
Maar 5 dagen later stond er wel alles in.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6459
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dan ligt de oorzaak bij DATS24 en kunnen ze zich er niet meer acher verschuilen dat Fluvius je meterstanden niet heeft doorgegeven.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Das juist.
Ochja, geduld is iets mooi, als je dat hebt :-D

Maar het is in ieder geval een ramp soms.

Offtopic.
Met de jongste naar de oogarts vorige vrijdag.
Wordt digitaal doorgestuurd, maar je moet wel de volle pot betalen daar.
Binnen een paar dagen zou dat verschil teruggestort moeten zijn.
Zever in pakskes dus :bang:
Geduld dus .... :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”