Dag iedereen!
Ik heb een vraag over de deurbel van mijn appartement.
Even de situatie schetsen.
Ik woon in een appartementsblok met verschillende verdiepingen.
Onder in de inkomhal hangen de deurbellen van alle bewoners.
Duw je op de bel met mijn naam, dan rinkelt er een vaste telefoon met schermpje in mijn appartement.
Ik zie op het schermpje wie in de inkomhal staat en via de hoorn kan ik communiceren dat ik thuis ben en de persoon binnenlaten.
Er is nog een bijkomende knop om het slot te openen van de deur onder in de inkomhal.
Dit werkt allemaal perfect maar nu heb ik daar een vraag over.
Bestaat er een mogelijkheid om mijn GSM hier ook aan te koppelen?
Stel dat ik niet thuis ben en de postbode staat aan de deur voor een pakketje.
Als die dan aanbelt, rinkelt ook mijn GSM en kan ik via de GSM opnemen?
Op zich of ik niet te zien wie er aan de deur staat maar het zou wel handig zijn als ik via mijn GSM kon communiceren dat ik niet thuis ben.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik heb ook geen idee welk merk van deurbel er momenteel geïnstalleerd staat.
Dat zal ik asap even controleren en communiceren in deze post.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
MVG
Cellphone05
Deurbel appartement dat me opbelt als iemand aanbelt
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
How convenient voor de maker van dit filmpje dat de naam van de PCB gewoon op het board geprint stond, dat er bovendien een ganse manual van 260 pagina's over online te vinden is, en dat hij desondanks niet vindt waar hij de voltageverandering kan aflezen (dan mag je beginnen met een logic analyzer etc) maar GEEN NOOD, want zijn intercom is blijkbaar een populair model in Duitsland dus anderen hebben zijn EXACT model van deurbel al reverse-engineered en op het net gezet, dus hij kon eenvoudig opzoeken waar hij zijn ESP moest plaatsen. Bovendien blijkt het (na wat googlen) ook een intercom te zijn dat precies gekend is voor de open documentatie (yay Duitsland, waar je die approach wel vaker ziet)! Wow, al die meevallers op een rij.
Ik betwijfel dat OP al die meevallers zal hebben, laat staan één ervan. Als je geen documentatie vindt over je model, en voor modellen die enkel in ons land verkocht worden is dat helaas meestal zo, gaat het een veel moeilijkere opdracht worden dan dit filmpje van 10 minuten (inclusief sponsored content) laat uitschijnen. En zo zijn er veel van dit soort filmpjes die enorm misleidend zijn in de manier waarop ze doen alsof het zo gemakkelijk is. Desondanks haalt dit filmpje toch weer vlotjes meer dan een miljoen views, en hoeveel verdient de man die al het zware werk voor "GreatScott!" gedaan heeft (link hierboven)? Laat me raden: niets?
Soit, OP, om te beginnen ga je dus moeten uitzoeken welk model van deurbel/intercom het is en wat er zoal in uw unit zit, en vanaf daar ga je moeten vertrekken. De kans is niet zo groot dat je alles zomaar op het net zal vinden, zoals de maker van dit filmpje. Maar in de comments van het filmpje staan wel enkele goede ideeën hoe je dit kan aanpakken als je niet het geluk hebt dat al het zware werk voor jou gedaan is.
Natuurlijk, als je ook een "Ritto Wohntelefon Twinbus 7630" hebt hangen, dan ben je golden. Maar ik vermoed van niet want die heeft geen video.
Ik betwijfel dat OP al die meevallers zal hebben, laat staan één ervan. Als je geen documentatie vindt over je model, en voor modellen die enkel in ons land verkocht worden is dat helaas meestal zo, gaat het een veel moeilijkere opdracht worden dan dit filmpje van 10 minuten (inclusief sponsored content) laat uitschijnen. En zo zijn er veel van dit soort filmpjes die enorm misleidend zijn in de manier waarop ze doen alsof het zo gemakkelijk is. Desondanks haalt dit filmpje toch weer vlotjes meer dan een miljoen views, en hoeveel verdient de man die al het zware werk voor "GreatScott!" gedaan heeft (link hierboven)? Laat me raden: niets?
Soit, OP, om te beginnen ga je dus moeten uitzoeken welk model van deurbel/intercom het is en wat er zoal in uw unit zit, en vanaf daar ga je moeten vertrekken. De kans is niet zo groot dat je alles zomaar op het net zal vinden, zoals de maker van dit filmpje. Maar in de comments van het filmpje staan wel enkele goede ideeën hoe je dit kan aanpakken als je niet het geluk hebt dat al het zware werk voor jou gedaan is.
Natuurlijk, als je ook een "Ritto Wohntelefon Twinbus 7630" hebt hangen, dan ben je golden. Maar ik vermoed van niet want die heeft geen video.
-
- Starter
Na wat opzoek werk ben ik erachter gekomen wie de fabrikant is en welk model.
Ik heb een Comelit 6701W/BM hangen in mijn appartement.
https://pro.comelitgroup.com/nl-be/product/6701w-bm
Ik heb net ook ontdekt dat er een app bestaat van Comelit om te antwoorden als je niet thuis bent.
Nu even uitzoeken of dat met dit toestel mogelijk is.
Ik heb een Comelit 6701W/BM hangen in mijn appartement.
https://pro.comelitgroup.com/nl-be/product/6701w-bm
Ik heb net ook ontdekt dat er een app bestaat van Comelit om te antwoorden als je niet thuis bent.
Nu even uitzoeken of dat met dit toestel mogelijk is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Staat toch al wat documentatie op die site, al lijkt het protocol nog niet (Simplebus 2) op het eerste zicht (nog) niet reverse engineered te zijn.
Als het niet lukt met de app kan je mogelijks wel iets doen met deze accessoire: https://pro.comelitgroup.com/nl-be/product/20090334
Hopelijk krijgen we nog meer feedback van wat je probeert (of geprobeerd hebt) en stopt de thread niet hier.
Als het niet lukt met de app kan je mogelijks wel iets doen met deze accessoire: https://pro.comelitgroup.com/nl-be/product/20090334
Hopelijk krijgen we nog meer feedback van wat je probeert (of geprobeerd hebt) en stopt de thread niet hier.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Eufy kan dit ook.
Alles gaat via hun app.
Je hebt 2 soorten de "wired" en "oplaadbare" deurbel.
Wired kan op je bestaande kabels
Oplaadbare, de deurbell om x maand eens opladen afh. van gebruik enz
Deurbel zelf dient binnen jouw wifi te hangen ( geen idee of dit in jouw geval mogelijk is?)
*TIP: prijs kan vele goedkoper
** Dit is gewoon de product pagina
https://nl.eufy.com/products/t8200311
Alles gaat via hun app.
Je hebt 2 soorten de "wired" en "oplaadbare" deurbel.
Wired kan op je bestaande kabels
Oplaadbare, de deurbell om x maand eens opladen afh. van gebruik enz
Deurbel zelf dient binnen jouw wifi te hangen ( geen idee of dit in jouw geval mogelijk is?)
*TIP: prijs kan vele goedkoper
** Dit is gewoon de product pagina
https://nl.eufy.com/products/t8200311
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
Ik denk niet dat het de bedoeling van OP is om een extra deurbel te gaan hangen.
Ten eerste gaat dat niet opvallen bij pakjesbestellers (zelfs niet met tekst bij, sommige van die gasten spreken de taal quasi niet).
Ten tweede wordt het dan een kakafonie in de lobby, zeker bij grotere appartementsblokken (laat staan dat je je wifi dan ook nooit tot daar krijgt).
Ten eerste gaat dat niet opvallen bij pakjesbestellers (zelfs niet met tekst bij, sommige van die gasten spreken de taal quasi niet).
Ten tweede wordt het dan een kakafonie in de lobby, zeker bij grotere appartementsblokken (laat staan dat je je wifi dan ook nooit tot daar krijgt).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb een oude iPhone 7 ingesteld met geluidsherkenning voor een deurbel. Vervolgens belt die mij op, en communiceer ik via een Bluetooth box met de aanbeller.
Whatsapp-video audio is ook mogelijk zodat je video kan bekijken, maar ik vind bereikbaarheid belangrijker. Ik heb wel automatisch opnemen door de iPhone ingesteld zodat ik toch een visual check kan doen door te videobellen naar deze iPhone.
Ik heb dan een raspberry pi met een relaisboard dat ik kan bedienen (over vpn) via pytonscriptjes ,opdrachten buttons gemaakt, 2 tikken is voordeur openenof via Siri via op Apple Watch.
Ik was aan het denken dat de vraagsteller misschien aan de geluidsherkenning een relais kan verbinden via de opdrachtenapp die de parlofoon opneemt om zo de communicatie via de iPhone af te handelen.
Whatsapp-video audio is ook mogelijk zodat je video kan bekijken, maar ik vind bereikbaarheid belangrijker. Ik heb wel automatisch opnemen door de iPhone ingesteld zodat ik toch een visual check kan doen door te videobellen naar deze iPhone.
Ik heb dan een raspberry pi met een relaisboard dat ik kan bedienen (over vpn) via pytonscriptjes ,opdrachten buttons gemaakt, 2 tikken is voordeur openenof via Siri via op Apple Watch.
Ik was aan het denken dat de vraagsteller misschien aan de geluidsherkenning een relais kan verbinden via de opdrachtenapp die de parlofoon opneemt om zo de communicatie via de iPhone af te handelen.
https://www.fermax.com/intl-en/single-p ... ert-wi-boxcellphone05 schreef: 13 apr 2023, 11:04 Dit werkt allemaal perfect maar nu heb ik daar een vraag over.
Op zich of ik niet te zien wie er aan de deur staat maar het zou wel handig zijn als ik via mijn GSM kon communiceren dat ik niet thuis ben.
ik heb dit of bedoel je iets anders?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
Ik denk dat hij iets wil dat hij op zijn *bestaande* parlofoon kan connecteren, om die om te bouwen tot remote accessible device.
Wss omdat hij de parlofoon niet zomaar kan veranderen, want alle appartementen gebruiken hetzelfde systeem.
Wss omdat hij de parlofoon niet zomaar kan veranderen, want alle appartementen gebruiken hetzelfde systeem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Zo had ik het ook begrepen en meteen de bedenking gemaakt 'oppassen dat je de bestaande parlefoon niet om zeep helpt' anders wordt het een dure aangelegenheidITnetadmin schreef:Ik denk dat hij iets wil dat hij op zijn *bestaande* parlofoon kan connecteren, om die om te bouwen tot remote accessible device.
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Binnenpost vervangen door 1 waar wifi op zit. Aansluitingen zijn hetzelfde.
https://pro.comelitgroup.com/nl-be/product/6741w-bm

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

-
- Starter
Ik heb zo'n gevoel dat ik zoiets ga moeten doen.Data technicus schreef: 15 apr 2023, 17:52 Binnenpost vervangen door 1 waar wifi op zit. Aansluitingen zijn hetzelfde.
Oude parlofoon eruit en een nieuwe met Wifi in de plaats.
Bedankt voor jouw bijdrage!
Toegevoegd na 1 minuut 21 seconden:
En hoe werkt dit precies?sukkelaar schreef: 14 apr 2023, 17:30https://www.fermax.com/intl-en/single-p ... ert-wi-boxcellphone05 schreef: 13 apr 2023, 11:04 Dit werkt allemaal perfect maar nu heb ik daar een vraag over.
ik heb dit of bedoel je iets anders?
Want ik kan dit wel aankopen en aansluiten via mijn thuis wifi maar hoe communiceert het dan met mijn huidige parlofoon?
Zijn hier bijkomende aansluitingen voor nodig?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 63 keer
Zou de Ring Intercom dan niet werken?
Is speciaal gemaakt om op een oude intercom aan te sluiten.
Je zal wel moeten kijken dat hij zeker compatibel is.
Video kan hij nog niet doen, maar je kan misschien een camera richten op je schermpje en die dan op afstand bekijken (in dezelfde ring app)
Is speciaal gemaakt om op een oude intercom aan te sluiten.
Je zal wel moeten kijken dat hij zeker compatibel is.
Video kan hij nog niet doen, maar je kan misschien een camera richten op je schermpje en die dan op afstand bekijken (in dezelfde ring app)