Fastic

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
UBI
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Heb hier Fastic wel Vdsl ook een udm pro en geen probleem om op overheidswebsite te komen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

heb je op die udm toevallig iets van virusscanning of whatever dat mogelijks een connectie kan blokkeren?
dat zou verklaren waarom je het op alle devices hebt, maar bv niet op 4g.

misschien eens rechtstreeks met de fritzbox proberen zonder de udm en co ertussen, dan ben je zeker of het aan jouw zijde ligt of niet
nvdeynde
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik had Fastic als ISP in mijn achterhoofd voor vrienden die wilden overstappen maar hun website werkt al meerdere weken niet meer.

Ingeven van je adres om te zien welke aansluitingen er beschikbaar zijn werkt niet. Heb dit getest met meerdere adressen zelfs uit verschillende gemeenten
Klik je op de Login knop op hun website krijg je een 502 error.

Voor VDSL is Fastic reseller van Edpnet of van Proximus ?
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Splitter schreef: 11 jan 2023, 16:23 heb je op die udm toevallig iets van virusscanning of whatever dat mogelijks een connectie kan blokkeren?
dat zou verklaren waarom je het op alle devices hebt, maar bv niet op 4g.

misschien eens rechtstreeks met de fritzbox proberen zonder de udm en co ertussen, dan ben je zeker of het aan jouw zijde ligt of niet

Nee niks specifieks. Denk inderdaad het beste om eens te proberen met een andere router maar dan moet ik eentje te pakken krijgen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

nvdeynde schreef: 11 jan 2023, 18:09 Voor VDSL is Fastic reseller van Edpnet of van Proximus ?
website is niet hun prioriteit (en dat merk je, maar ik heb liever een isp dat goed werkt met een kapotte website, dan eentje met een geweldige website waar niets werkt van je verbinding)

origineel ging het via edpnet voor de last mile, maar van wat ik begrepen had, zijn ze dat allemaal rechtstreeks via pxm aan het afnemen nu, en worden nieuwe verbindingen dus op de last mile aangesloten rechtstreeks via pxm.
(in beide gevallen is de backbone volledig van fastic/rootsecurity zelf)

voor fiber kan het wel dat je (afhankelijk van de zone) op fluvius hun netwerk terechtkomt (maar dat is nu niet dadelijk een nadeel natuurlijk :) )

springfield schreef: 16 jan 2023, 10:19 Nee niks specifieks. Denk inderdaad het beste om eens te proberen met een andere router maar dan moet ik eentje te pakken krijgen.
op vdsl heb je normaal een fritz!box die je kan gebruiken
op fiber moet je even kijken, maar als ik me niet vergis kan je desnoods een pc rechtstreeks via ethernet aansluiten als je de juiste instellingen gebruikt,
en dan heb je geen andere modem nodig om even te testen.
(ik weet niet vanbuiten wat de instellingen zijn, helaas, en het kan ook varieren afhankelijk van of je op fluvius of pxm fiber zit veronderstel ik)
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

springfield schreef: 11 jan 2023, 12:03 Zijn er hier nog mensen met fastic die problemen hebben om te verbinden met bepaalde websites van de overheid? Bijvoorbeeld http://www.belgium.be/nl/index
Heb het op al mijn devices hier en via mobiel netwerk werkt het ook gewoon. Als ik verbind via nordvpn dan werkt het ook. Ik weet dus niet goed waar het probleem ligt en krijg weinig response van Fastic zelf. En het is nogal irritant omdat ik hierdoor niet kan inloggen op websites van de overheid.
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb aan Fastic een router gevraagd en ze hebben mij een voorgeconfigureerde fritzbox gestuurd. Hiermee net hetzelfde probleem. Dan geprobeerd met een ander IP adres (ik heb een static IP) en toen werkte het wel. Mijn IP werd dus gewoon geblokkeerd door deze websites.
bogon
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Leeft dit nog? Lijkt niet echt actief klanten te zoeken.
Als dit een one-man-show is, wat gebeurt indien Thomas plots uitvalt?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

zou niet inzien waarom fastic niet meer zou leven, maar ze zoeken idd niet actief naar (particuliere) klanten - en dat hebben ze ook nooit "echt" gedaan afaik.
(waarom zou je geld steken in het vinden van klanten, die je daarna nog extra kosten qua support, als je ook gewoon iets technische klanten kan vinden gewoon door forums zoals dit & mond aan mond ?)

het is ook niet zo dat ze hun geld uit fastic moeten halen, fastic is gewoon een toevoeging die ze kunnen doen omdat ze capaciteit en co over hebben uit hun andere business

ik zit er ondertussen deze maand 3j en heb in die 3j eigenlijk geen problemen ondervonden.
en een one-man-show is het ook niet afaik, al is het (gelukkig) wel nog klein genoeg om meestal met Thomas zelf contact te (kunnen) hebben.

zal fastic 20j bestaan? mss niet (zelfs edpnet heeft dat maar met de hakken over de sloot gehaald, en scarlet/dommel/realroot/adsl2fit/billi/.... allemaal niet)
maar ik zie ze ook niet snel in de problemen komen, mede dankzij het "we zetten er niet vol op in, maar gebruiken de capaciteit die we extra hebben wel nuttig".
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Heefty er ook iemand een compleet overwicht van hun aanbod?
Ben voornamelijk geïnteresseerd in hypofastic op 2 locaties waar nu al vdsl actief is.
Ik vind nergens de voorwaarden terug.

Datacaps, bandbreedte, fair use, ...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

euhm, geen idee, denk dat je dat even best kan vragen via mail (hallo@fastic) of de whatsapp, eventueel.

ik heb in ieder geval nog nooit een opmerking gehad, maar ik ben dan ook wel geen gigantische up/downloader:

- tv vlaanderen (app tv) staat hier geregeld op voor mijn moeder
- ik werk 4/5de thuis, en stream meestal muziek (maar dan via youtube, dus eigenlijk videos) gedurende een groot deel van de dag
- geregeld een keertje netflix/prime/vtmgo
- voorheen zat ook mijn websites lokaal, maar die heb ik met de oracle free tier verhuisd naar daar, dus dat verkeer is er niet meer.

in de laatste 35 dagen heb ik ongeveer 2,7 Terabyte download en 185 Gigabyte upload

oudere historiek kan ik je helaas niet geven, gezien mijn vnstat (weer :roll: ) stuk is op de firewall.
bogon
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Splitter schreef: 11 apr 2023, 12:49 zou niet inzien waarom fastic niet meer zou leven, maar ze zoeken idd niet actief naar (particuliere) klanten - en dat hebben ze ook nooit "echt" gedaan afaik.
(waarom zou je geld steken in het vinden van klanten, die je daarna nog extra kosten qua support, als je ook gewoon iets technische klanten kan vinden gewoon door forums zoals dit & mond aan mond ?)

het is ook niet zo dat ze hun geld uit fastic moeten halen, fastic is gewoon een toevoeging die ze kunnen doen omdat ze capaciteit en co over hebben uit hun andere business
Er is een groot verschil tussen enerzijds niet actief klanten zoeken en anderzijds als ISP maandenlang een kapotte website hebben. Ze zijn misschien fantastisch in hun dienstverlening, maar het oogt minstens onprofessioneel. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je op die wijze dan wel niet-particuliere klanten zal aantrekken.

Het doet me een beetje denken aan spelfouten op een CV. (Hun website heeft overigens veel spelfouten, zoals: Oei er is iets missgelopen) Je kan op technisch vlak een fantastische sollicitant zijn, maar serieus, als je op je CV al spelfouten maakt, wat doe je dan wel nauwkeurig?

Verder ter info, uit een andere thread:
toj schreef: 11 apr 2023, 19:47 De afgelopen tijd waren we klant bij Fastic over fiber van fluvius. Omdat Fastic eind deze maand stopt met het aanbod op het fluviusnetwerk en ik geen dsl/coax meer wou, moesten we op zoek naar een andere provider. Fiberklaar is hier (nog) niet beschikbaar.

De keuze bleek nog beperkter te zijn dan 2 jaar geleden : Orange, multifiber, rapidxs of weserve. Aangezien we enkel internet nodig hebben is de keuze gevallen op rapidxs. ;-)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

bogon schreef: 12 apr 2023, 01:14 Er is een groot verschil tussen enerzijds niet actief klanten zoeken en anderzijds als ISP maandenlang een kapotte website hebben. Ze zijn misschien fantastisch in hun dienstverlening, maar het oogt minstens onprofessioneel. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je op die wijze dan wel niet-particuliere klanten zal aantrekken.
het zou je verbazen hoe weinig dat eigenlijk uitmaakt, zolang je website niet je (belangrijkste) verkoopskanaal is.
natuurlijk voor particulieren (enfin, zelfs dan....)
"voor meer technische users" is een website wel iets waar misschien naar gekeken zou worden, maar verder zijn er nog wel wat spelers op de markt die internet mee verkopen aan een bedrijf als onderdeel van hun service, en dat bedrijf weet dan soms geeneens welke provider ze hebben, laat staan dat ze naar de website kijken.

natuurlijk staat het ongetwijfeld professioneler als de site en social media wat meer love krijgen, maar het is nu ook niet zo dat de marges op internet zo geweldig zijn dat je daar veel extra's gaat insteken zolang het niet iets "belangrijks" is.
like i said, het is meer een "we hebben capaciteit teveel, dus why not" verhaal en niet een "we willen de grootste provider worden" dingetje.

ik vermoed dan ook dat ze, ondermeer, ook hetzelfde doen als ik hierboven beschrijf: internet mee in hun service pakket van de andere bedrijfjes steken voor aan te bieden aan bedrijven, en gezien ze dus toch alles hebben opstaan, ook gewoon de "verdwaalde particulier" meenemen.
(niet zoveel verschillend met infrax hun poging destijds met Indi, omdat ze al een heel netwerk staan hadden voor gemeentes.... tot telenet dat de nek omdraaide)
toj schreef: 11 apr 2023, 19:47 Omdat Fastic eind deze maand stopt met het aanbod op het fluviusnetwerk en ik geen dsl/coax meer wou, moesten we op zoek naar een andere provider.
het zou me absoluut niet verbazen als dit te maken heeft met de nieuwe joint venture tussen fluvius en telenet ivm de fiber.
had al via VX opgevangen dat dat wel voor "wat veranderingen zou kunnen zorgen"
(straks gaat dat weer zo een verhaal worden als met de coax.... "kom, we lenen hem even uit voor 40 jaar" :roll: )
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 7 keer

De 'vanaf' prijzen op de website van fastic zijn ook niet (meer) correct.

Na contact met hen via whatsapp zijn hier de correcte prijzen voor fiber:
150 Mbps download / 50 Mbps upload: €35,95 per maand
500 Mbps download / 100 Mbps upload: €45,95 per maand
1000 Mbps download / 500 Mbps upload: €51,95 per maand

Met een eenmalige activatie van €50 euro (alles inclusief btw)
toj
Starter
Starter
Bedankt: 13 keer

Splitter schreef: 12 apr 2023, 11:15 het zou me absoluut niet verbazen als dit te maken heeft met de nieuwe joint venture tussen fluvius en telenet ivm de fiber.
had al via VX opgevangen dat dat wel voor "wat veranderingen zou kunnen zorgen"
(straks gaat dat weer zo een verhaal worden als met de coax.... "kom, we lenen hem even uit voor 40 jaar" :roll: )
Een indi-verhaal zal niet meer lukken in deze tijd. Toen kon men nog zelf bepalen wie of wat er gebeurde op "de kabel" :cop:

Dit proberen ze nu op te vangen door meerderheidsaandeelhouder te worden, want uitlenen wordt het niet echt. Telenet (als aandeelhouder van netco) wordt voor 2/3de eigenaar van van alle fiberinfrastructuur van Fluvius.
Daarmee bevestigen Telenet Group Holding en Fluvius System
Operator dat ze samen een onafhankelijke zelffinancierende infrastructuuronderneming zullen oprichten die
als werknaam ‘NetCo’ meekreeg. Het is de ambitie dat NetCo snelheden van 10 Gbps zal aanbieden over heel
het servicegebied. Zowel Telenet (66,8%) als Fluvius (33,2%) worden – op basis van hun beider inbreng in
NetCo – via een gezamenlijke holdingvennootschap aandeelhouder van NetCo. Bestaand uit de combinatie van
de vaste netwerkactiva van beide bedrijven zal NetCo investeren in de geleidelijke evolutie van de huidige
hybride glasvezel-coax (“HFC”) netwerkinfrastructuur naar een Fibre-To-The-Home (“FTTH”) netwerk met als
ambitie om 78% van Vlaanderen tegen 2038 te voorzien van glasvezel door een combinatie tussen eigen
netwerkaanleg en/of een mogelijke samenwerking met externe partners. Telenets servicegebied in delen van
Brussel en Wallonië zal ook ingebracht worden in NetCo en deel uitmaken van NetCo’s investeringen. De
geschatte investering ten belope van maximaal EUR 2 miljard zal gefinancierd worden door NetCo’s
kasstromen alsook bijkomende intragroep kredietfaciliteiten. Er is daardoor geen incrementele externe
financiering vereist. Het merendeel van deze investeringen zal over de komende acht jaar doorgevoerd
worden. NetCo zal verder ook inzetten op de verdere upgrade van het bestaande HFC-netwerk via DOCSIS-
technologie daar waar geen FTTH aangelegd zal worden.
Bron: https://over.fluvius.be/sites/fluvius/f ... g-2022.pdf

Enkel de Europese commissie moet zijn zegen nog geven voor deze constructie : vermoedelijk zomer 2023... :judge:

De combinatie van "geleidelijke evolutie van HFC naar FTTH" en "het verder inzetten op de verdere upgrade van het bestaande HFC-netwerk" hebben er deels toe geleidt dat VX stopt in België. :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”