Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kan geen kredieten krijgen bij kbc omdat mijn loon niet gestort wordt daar. Misschien is dat normaal maargoed.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik begrijp dat een krediet bovenop mijn bestaande kredieten (die gewoon normaal zijn hoor: hypotheek en ook nog kredietkaart bij andere bank, verder geen schulden) allicht de boosdoener is, vandaar dat ik ook op voorhand een berichtje stuurde, zodat men dat wat kon coordineren. Duidelijk niet gebeurd. Dat gezegd zijnde, ik ben inderdaad al +20j fulltime in dienst bij dezelfde werkgever als IT consultant met een navenant loon, dus zelfs met voorgaande in acht gehouden, is dat van de pot gerukt, zeker ook de historiek (werkelijk nog geen enkele dag van mijn leven met onbetaalde schuld gezeten). Er is inderdaad geen loondomiciliering meer (sinds een paar maand), maar mits bewijs van inkomsten (wat ik moest uploaden bij de aanvraag), lijkt me dat toch geen dealbreaker? Het lijkt eerder op een automatisch proces dat ergens op iets stoot en ondanks dat ik beroep doe op mensen om dit aan te kaarten, halen die hun schouders op i.p.v. even mee te denken.

Misschien hoort het beter thuis in "grote frustratie van de maand"? :mrgreen:
ooh. shiny.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

nu vraag je toch veel van die mensen hoor, meedenken in een wereld waar dat niet meer mag en dat dan nog voor een hongerloon... in een sector waar je niet eens "iets mag meenemen voor thuis" :beerchug:
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat ze zwaarder tillen aan die loondomiciliëring dan je denkt.

Ik kan bv geen budgetfaciliteit aangaan vanwege dat. Dat is letterlijk 750 euro krediet maximaal.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 320 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Waarschijnlijk heb je gelijk.
Ik versta dat niet zo goed. Als we voor hypotheek gingen was dat ook zo'n punt.
Maar dat is met een eenvoudige vraag aan HR zo veranderd. Bij een hypotheek kunnen ze de rentekorting nog terugdraaien, maar bij een credit card geeft dat 0,0 garantie.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

Loondomiciliëring = meer data om te verkopen, KBC is daar "sterk" in (ik vind dat walgelijk, maar goed) en meer kans op "upselling & cross-selling".
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Ik ken toevallig iemand die er werkt en die zegt er zelf van dat hij het geregeld te ver vindt gaan. Data is het nieuwe goud en dus probeert men die data op alle mogelijke manieren te verkrijgen. Dat kan via het verplichten van uw loon bij hen te laten storten en dus een rekening te hebben die bij elk gebruik data oplevert maar het kan ook door cash af te bouwen want daar vergaren ze veel minder data bij.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator

Of je gebruikt verschillende banken door elkaar, bouw dan nog maar eens een consistent profiel op :). Mijn kredietkaart en debitkaart zitten alvast bij een andere bank.
Je kan ook gewoon weggaan bij een data-hoarding bank en ergens anders gaan. Het is niet dat KBC de enige bank is hé :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, dat zullen ze leuk vinden, dan kunnen meerdere banken u meerdere keren kosten aanrekenen.

Je kan inderdaad weg gaan en dat heb ik dan persoonlijk ook gedaan maar als al de banken zo beginnen is er niet veel meer weg te gaan. Laat nu net de banken redelijk goed overeen blijken te komen als het gaat om het verdelen van lasten. De verhoging van kosten mag daarom om beurten door een andere bank gedaan worden, puur toeval uiteraard.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 5 keer

Welke data zouden dat dan zijn? Ik merk daar toch niets van hoor. Ik heb daar geen nadeel van of geen voordeel.
heist_175
Moderator
Moderator

Of uw bank u kosten aanrekent, is een keuze die jij maakt, niet?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja en nee, je kiest een bank en je kan kiezen voor een bank die geen of minder kosten aanrekent. Het is echter de bank zelf die kiest welke kosten ze aanrekenen en wat de voorwaarden zijn. Het feit dat banken het ook zonder die kosten kunnen, zegt ook wel wat over de nood om die kosten aan te rekenen ;)

Soit, ik koos inderdaad voor Argenta en dat om 2 redenen, ze hebben een gratis aanbod EN ze hadden kantoren in de buurt en dus service. Ik stel vast dat ze beiden afbouwen, de gratis rekening beperkt men en ook de automaten zijn er nu soms teveel aan. Zo wordt de keuze uiteraard niet beter voor de klant.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 05 apr 2023, 11:10 Ja, dat zullen ze leuk vinden, dan kunnen meerdere banken u meerdere keren kosten aanrekenen.
Wanneer heb jij voor het laatst je rondje banken-shoppen gedaan?
Keytrade: gratis
argenta: gratis variant
grootbanken: gratis variant
...
Hier alvast 2 rekeningen die me niets kosten, in tegendeel.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1065 keer
Bedankt: 672 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Argenta: Gratis, maar rekent wel een portkost aan (ook al sturen ze geen papieren meer op). App is eindelijk terug wat deftig aan het worden
Keytrade: goed zolang je hun niet nodig hebt. App trekt ook echt op geen hol. Wel leuk dat je nog altijd die 5 cent "cashback" hebt.
Hellobank: ook gratis, beperkt
en idd, de meeste (alle?) grootbanken hebben een gratis variant.

Je kiest zelf wat voor jou belangrijk is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat er gratis rekeningen bestaan gaf ik al aan maar ook bij Argenta wordt de betalende rekening gepushed door de gratis niet te interessant te maken. Ja, je kan bij een andere bank gaan dan voor die extra diensten maar die zijn daar dan vaak ook niet gratis.

Ik ben er inderdaad al lang klant, ook voor woonlening, maar ik merk toch dat ze vervelender beginnen doen over zaken die voorheen geen probleem waren.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 319 keer
Recent bedankt: 9 keer

Dat zal dan toch afhankelijk zijn van het lokaal Argenta kantoor en/of de relatie tussen klant en kantoorhouder.
Hier o.a. al jaar en dag klant bij Argenta voor hun gratis zicht- en spaarrekening zonder er enig ander product af te nemen.
Andere diensten zijn daar niet nodig.
Nog nooit een vervelende vraag gekregen vanuit het lokaal kantoor noch de hoofdzetel.
Eén telefoontje volstaat voor meer info met desnoods een afspraak op kantoor gevolgd door een informatief vriendelijk gesprek met gratis koffie/thee/frisdrank toe.
Lokaal Argentakantoor en hun dienstverlening: hier geen enkele reden tot welke frustratie dan ook. :banana:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik kan toch ook totaal niet klagen.
Ik zie niet in wat er te kort is in het gratis pakket. Ook vallen ze me niet lastig.
Een kantoor op wandelafstand MET cashpunt. Vorig jaar heb ik er een zak kleingeld binnen gebracht, ook gratis geteld en op de rekening gezet. Bij grootbanken rekenen ze hier kosten voor aan.
De enige keer dat ik wat gefrustreerd was, was toen ik de woning wilde inkopen na de scheiding. Dat ze niet onmiddellijk hun laagste tarief gaven, maar dat ik eerst met een tarief van een andere bank moest zwaaien.
Dat terwijl de woning er net was afbetaald via dat kantoor.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik heb ook niet te klagen, anders was ik er al weg :)

Het hangt inderdaad ook af per kantoor want ik zit nu bij een groter en beter uitgerust kantoor. De vorige was iemand met 1 beginnertje als assistent, zo groen als gras. Maar ze doen hun best.

Het cashpunt werd hier wel een tijd uitgeschakeld toen die plofkraken hot waren. Ook is het online gedeelte al eens in de problemen gekomen. Dat is nog altijd beperkt maar er komt wel positieve verandering in.

Bij lening zijn ze inderdaad strikter, ook naar de notaris toe. Die werd er gek van maar dat was mijn probleem niet.

Ik heb nu dus vooral green rekeningen en eentje silver, de kosten daarvan kan ik inbrengen. Ze stelden me wel allemaal silver rekeningen voor :)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/08 ... gen-onver/
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

heist_175 schreef: 04 apr 2023, 13:55 Lijkt me een prima ingesteldheid: geef ze nog een kans om hun gepruts recht te zetten en stap dan over naar een bank met betere processen :).
Daar gaat em toch van een kaal reis terugkomen.
Sinds Corona en banken :nono:
Tegenwoordig moeten ze voor elke sheet naar Brussel bellen.
Aan den lijven ondervonden bij ING.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

die plastic dop die vasthangt aan steeds meer drankverpakkingen... :roll:
vreselijk irritant
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 51 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Glasvezel aangevraagd via Mobile Vikings. Installatie door Proximus was ingepland in maart. Ze gingen een half uur op voorhand bellen (ik zit op 10 minuutjes afstand op kantoor). Niks gehoord die dag... Mail gekregen dat het niet door kon gaan dus ik vermoedde misschien omwille van uitgelopen afspraken of zo.

Oké, toen nieuwe afspraak ingepland op vandaag. Vorige week voicemail gekregen van Proximus dat de nieuwe afspraak 'on hold' geplaatst is omdat er de vorige keer niemand was. Ik bel diezelfde dag terug en zeg dat ze niet op voorhand gebeld hebben en dat de nieuwe afspraak door kan gaan: alles is in orde, het staat niet 'on hold' en we gaan een half uur op voorhand bellen.

Vanochtend om 9u bel ik om een specifieker tijdslot te kunnen krijgen ipv 'heel de dag'. Eerst zeiden ze 'oei maar hij is ondertussen al aan de deur geweest, wacht even, ik vraag het na'. Oké ik wacht even... Beetje later 'ja er staat eigenlijk geen afspraak gepland vandaag omdat die on hold stond'. Echt waar, wat een zever...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hun basisopdracht uitvoeren lukt bij veel grote bedrijven echt niet meer, erg jammer.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

silentkiller schreef: 27 maa 2023, 10:35 Tip voor de volgende keer: je kan afspraken ook annuleren bij de autokeuring en dat gebeurt regelmatig.
blijkbaar is er een nieuwe trend zoals bij restaurant reservaties.... niet komen opdagen. Onlang bij de autokeuring gehoord dat er die ochtend al 5 reserveringen niet waren komen opdagen en het was nog geen 11u. Terwijl het aanbod voor de reservaties relatief beperkt is, geen idee van de exacte cijfers, maar aan de wachtrijen te zien, was 90+ zonder afspraak.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik had dat probleem ook bij MV maar eigenlijk is het iemand die voor PX werkt. Afspraak ingepland en niet komen opdagen. Contact met MV was wel goed en ze probeerden een andere afspraak te maken. Uiteindelijk bleek de installateur toch op te dagen zij het heel laat. Dan een technisch probleem bij PX (vrijdagavond) om de lijn te activeren. Hij is dan de volgende dag nog moeten terugkeren om alles af te handelen. Was een kerel van Frankrijk met zijn eigen wagen die hier moest aanvullen, dat zegt genoeg. Dat alle materiaal zelf gaan afgeven in PX shop om zeker te zijn dat alles afgesloten werd. Een tijd later factuur afsluiting met nog 1 product niet afgesloten!!! En daarvoor betaal je dan zoveel voor zo'n service.

Dat is inderdaad irritant, mensen die reserveren en dan doodleuk niet opdagen, restaurant of niet. Dat heeft gevolgen voor iedereen want uiteindelijk nemen de restaurants maatregelen en zijn ze moeilijker met reservaties en eisen ze zelfs een voorschot. Met hotels en b&b's doen sommigen dat ook, ze boeken gewoon 3 of 4 kamers in verschillende zaken en gaan dan naar dat wat hen aanstaat/past of annuleren gewoon alles afhankelijk van het weer of humeur. Zo wordt men weer strikter voor iedereen, ook wie normaal doet.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een TV decoder vervangen bij Scarlet TV.
Nummers op de begeleidende brief kloppen niet, procedure klopt niet, mensen aan de lijn verdwijnen plots, en ik ben nog maar aan het 3e telefoonnummer... en ze kunnen mijn oude decoder blijkbaar niet de-activeren...

J.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Boiler kapot (nr4 op 10j tijd), stoomkoker kapot en ne platten band.....
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Klote budgetbeheer.

Kan dus men rekening enkel via de app checken want belfiusweb herkent mijn bankkaartnummer als niet geldig.
Wat een onnozel systeem is dat toch. Ik kan alles via de app checken maar aanmelden via internet lukt dus nooit.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 267 keer

Mijn Mac die na 1 jaar en 5 dagen de geest geeft en de medewerkers van het servicepunt (waar ik naar toe moest rijden, opsturen ging niet) die vragen naar mijn paswoord (dat ik natuurlijk niet gegeven heb) om in te loggen als ze het kunnen fixen om eventueel nog tests te draaien.
heist_175
Moderator
Moderator

boonpwnz schreef: 22 apr 2023, 16:28 Kan dus men rekening enkel via de app checken want belfiusweb herkent mijn bankkaartnummer als niet geldig.
Wat een onnozel systeem is dat toch. Ik kan alles via de app checken maar aanmelden via internet lukt dus nooit.
Bij Belfius kan je toch aanmelden met Itsme?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 22 apr 2023, 17:02
boonpwnz schreef: 22 apr 2023, 16:28 Kan dus men rekening enkel via de app checken want belfiusweb herkent mijn bankkaartnummer als niet geldig.
Bij Belfius kan je toch aanmelden met Itsme?
Nee kzou eens naar het kantoor moeten voor dat. Aanmelden met Itsme lukt ook zelfs niet. Staat dat ik dit eens moet regelen in het kantoor.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Blijkbaar veel buitenechtelijke kinderen die mij nu WhatsApp berichten willen sturen...

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Chorus, the game, uitgespeeld. 'k Zag het vaak geprezen worden als goed, en het heeft ook leuke kanten, maar extreem frustrerend qua controls, onduidelijke navigatiepunten, en veel geleuter. Inmiddels nog eens aan Doom Eternal begonnen maar die is eigenlijk ook wat frustrerend in het begin.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 172 keer

devilkin schreef: 22 apr 2023, 18:22 Blijkbaar veel buitenechtelijke kinderen die mij nu WhatsApp berichten willen sturen...
Ik stuur altijd terug; "Ben jij het Ann of is het Peter"... wetende dat m'n kinderen zo niet noemen :P
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

DarkV schreef: 24 apr 2023, 10:21
devilkin schreef: 22 apr 2023, 18:22 Blijkbaar veel buitenechtelijke kinderen die mij nu WhatsApp berichten willen sturen...
Ik stuur altijd terug; "Ben jij het Ann of is het Peter"... wetende dat m'n kinderen zo niet noemen :P
Ik heb er geen, dus in deze is dat wel eenvoudig te klasseren ;)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 172 keer

Ik zorg graag voor wat bezigheids therapie voor dergelijke scammers... ondertussen kunnen ze niemand anders schade toebrengen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 637 keer
Provider

Aangezien er geen "grote frustratie" topic is... Vakantie is weer voorbij :evil: :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 9 keer

DarkV schreef: 24 apr 2023, 10:21 Ik stuur altijd terug; "Ben jij het Ann of is het Peter"... wetende dat m'n kinderen zo niet noemen :P
Maar misschien heten ze zo wel? :angel:
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Bij mij sturen ze altijd: 'hey mama'. Als ik terugstuur: 'het is papa' krijg ik al geen antwoord meer.

Wat KBC betreft: eind vorig jaar een bezoek bij hen gepland om een aantal dingen te regelen. Ik heb (van in mijn zelfstandige-in-bijberoep-tijd) een extra zichtrekening voor mijn bijberoep gekoppeld aan mijn privérekening. Rekening is al bijna 10 jaar niet meer gebruikt, dus ik stelde voor om die stop te zetten. (krijg om de zoveel jaar een nieuwe bankkaart opgestuurd die ik dan nooit gebruik). Ik betaal nu evenveel als wanneer ik die rekening niet zou hebben, rekening houdende dat ik bij mijn zichtrekening ook een Mastercard zou nemen die nu ook inbegrepen is. Die rekening is dus onrechtstreeks eigenlijk gratis, maar om ze op te zeggen, kostte het aardig wat (weet niet meer exact, 50€ of 80€ ofzo). Heb hen uitgelachen en gezegd dat ze ze maar moesten laten staan.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Ga je ftustratie niet minimaliseren, want zo'n dagen en dingen hebben we altijd.

Maar er is geen schoolplicht, wel leerplicht ;)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 196 keer
Provider
Te Koop forum

Schoolvakanties in Wallonië is op een andere periode dan in Vlaanderen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”