Home Assistant en EvoHome

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Sinds de aanpassing naar Zomertijd heb ik een probleem met de EvoHome integratie ( https://www.home-assistant.io/integrations/evohome/ ) in Home Assistant.

Ik heb voor een aantal zones een schedule staan dat hij de temperatuur op 15 graden zet om 23u 's avonds.

In Home Assistant is er dan een automatisering die een "Set zone override" doet naar 21 graden om 18u als ik thuis ben... dit werkt prima en heeft als duration 0 minuten wat aangeeft tot het volgende schedule. Dit werkte prima tot voor het zomeruur... nu zet hij namelijk de temperatuur pas om 00:00 op 15 graden, dus een uur te laat ?

Kijk ik naar de status velden van de zone in Home Assistant dan zie ik...

next_sp_from: '2023-04-03T00:00:00+02:00'
next_sp_temp: 15

Hier zit dus duidelijk iets fout met de tijd in de status die Home Assistant laat zien... het is niet 00:00 +2 maar het moet 23:00 +2 zijn !

Nu heb ik even een zone aangepast naar 20u via de app op m'n smartphone... en rara... plots staat de zone wel op 22:00 +2 (en alle andere zones staan nu plots ook correct op 23:00 +2) :banana: Waar de bug nu precief zat (Honyewell, de integratie of Home Assistant) is me niet geheel duidelijk, in ieder geval het is een tip voor moest iemand iets gelijkaardigs merken.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”