Welke tv raden jullie aan

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Ik wens een nieuwe tv te kopen. Ik heb geen TV abo. Wij kijken enkel via chromecast vrtmax en vtmgo.
Budget 1000 euro
Wil wel een TV met heldere klank zonder sbar als het kan.
Was initieel aan het kijken voor een Samsung of Panasonic.
Heb nu een LG, maar die webos vind ik brol, tergend traag en geen enkele nuttige app...., dus liefst geen lg meer voor mij...ook de klank is slecht, onduidelijk...nu was destijds ook een instapper...

Ben eens naar mediamarkt geweest:
een hele vriendelijke verkoper gesproken.
Deze raadde mij een oled aan. Hij vond dit het beste beeld.
Dan dreef hij me naar Sony, omdat daar android op draaide en zo volgens hem apps zoals vrtmax...
momenteel voor 1000 euro aktie
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_t ... 52835.html

Ik weet het niet zo goed.

Het smart gedeelte: wat prefereren jullie android, webos, tizen andere.....

Qua beeld prefereren jullie ook oled?

tips welkom....
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 777 keer
Bedankt: 335 keer
Recent bedankt: 6 keer

lucdec schreef: 31 maa 2023, 18:02 Ik wens een nieuwe tv te kopen. Ik heb geen TV abo. Wij kijken enkel via chromecast vrtmax en vtmgo.

Dan dreef hij me naar Sony, omdat daar android op draaide en zo volgens hem apps zoals vrtmax...
momenteel voor 1000 euro aktie
VRTMax en VTMGo draaien zonder problemen rechtstreeks (zonder chromecast) op bv. de Tizen van Samsung.
En persoonlijk vind ik 1000 € voor een TV waar je enkel VRT en VTM op wil bekijken overkill. Maar dat laatste moet uiteraard weten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Ik denk dat je weinig verkeerd kunt doen met die Sony : https://tweakers.net/pricewatch/1695650 ... t/reviews/ .

Verder ben ik grote fan van OLED, op voorwaarde dat het in een ruimte is die gemakkelijk verduisterd kan worden. Als het in bvb een woonkamer is met grote vensters en veel zon-inval, ben je beter of bij een LED TV. Ik heb zelfs al gelezen dat OLEDs kunnen beschadigd geraken door voortdurende zon-inval.

Heb zelf een anderhalve jaar oude LG C1 OLED en vind ik qua beeld nog altijd de beste TV die ik ooit gehad heb (en ik heb vroeger ook nog plasma gehad).

EDIT: maar inderdaad, was dat ook nog van plan van te zeggen : als het enkel voor VRTMax en VTMGo, en dus eigenlijk maar gewoon om 'tv te kijken', is €1000 wellicht gewoon een veel te hoog budget. Een TV van dat budget gaat gewoon niet tot zijn recht komen met (enkel) die apps.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Als je budget € 1000 is, ga je van die Sony geen spijt hebben. en als er dan toch smart functionaliteit inzit prefereer ik Android TV boven Webos/Tizen

voor enkel vrtmax/vtmgo mischien overkill maar als je nog andere apps als netflix/disney+ gebruikt of een console/Blu-ray speler is het zeker geen weggesmeten geld.
Greetz cyberbug

Afbeelding
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

lucdec schreef: 31 maa 2023, 18:02 Wil wel een TV met heldere klank zonder sbar als het kan.
ons ma, heb een tijdje geleden hetzelfde hier gevraagd, heeft gekozen voor een simpele led met soundbar en die was gesteld voor 800
ook vrt, vtm en netflix

zij zit in een vrij grote living met een hoop licht en daarom geen oled
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben zeer tevreden van mijn Samsung 65QN93B die ik onlangs heb aangeschaft voor het kantoor. Ook van het geluid.

Check zeker eens hellotv.nl of andere online aanbieders. Scheelt soms direct 200+ EUR met winkels.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Of als het geluid een punt is, de meeste TV's hebben tegenwoordig een optische uitgang. Sluit gewoon aan op je geluidsinstallatie (indien optische uitgang) en altijd supergeluid.
En inderdaad mijn Samsung Qled ook online in Nederland gekocht. Dezelfde TV als bij Vandenborre maar aan 66% van de verkoopprijs die VDB vroeg. En enkele dagen later per vrachtauto vanuit Nederland gewoon thuis gratis (inbegrepen in de verkoopprijs) aan de deur afgeleverd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Klank van een platte TV, waar geen ruimte is voor magnetische luidsprekers, waarvan het geluid dan nog langs de achterkant uit de TV komt... zal nooit goed zijn.
Eender welke budget soundbar zal altijd beter klinken.

Wat je ook kijkt (TV, stream, gaming): een goede TV ervaring wordt voor 50% gemaakt (of gekraakt) door de klank. Dus investeer er dan ook in.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Klank kan je inderdaad beter op een andere installatie zetten, soundbar is het eenvoudigste en niet zo duur. Zelf heb ik een bose systeem met kleine luidsprekers op een wand gemonteerd en een bassbox achter de zetel. Kabels zitten achter de wand en zijn dus niet zichtbaar.

Oled is prachtig qua beeld maar inderdaad best niet als je direct licht op je TV krijgt. Ook opletten voor eventueel inbranden mocht je vaak statische content gebruiken (pauze/games). Hierover is er veel discussie maar het komt me toch net te vaak weer voor om het te negeren.

Philips gebruikt ook Android dacht ik en je hebt er ambilight bij. Dit is leuk maar opnieuw enkel in een goede opstelling, op een witte/bleke achtergrond is het prachtig. Dit is DE reden waarom ik zal twijfelen bij een nieuwe TV.

Steek vooral geen geld in de "smart" functies want ze zijn snel verouderd en worden dan niet meer bijgewerkt. Een eigen box is dan een betere investering, zeker als je nu toch al vooral streamt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Die Sony in de link is wel een beetje apart qua geluid vanwege Sony's "acoustic surface" techniek waarbij het tv paneel zelf onderdeel is van de speakers (de trillingen zouden onzichtbaar moeten zijn).
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Te Koop forum

Tweakers heeft nog een nieuwe review van Samsung QN85B.
https://tweakers.net/reviews/10962/sams ... ideo_18954
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

didi79 schreef: 01 apr 2023, 09:24 Klank van een platte TV, waar geen ruimte is voor magnetische luidsprekers, waarvan het geluid dan nog langs de achterkant uit de TV komt... zal nooit goed zijn.
Eender welke budget soundbar zal altijd beter klinken.
Ik vind dat eigenlijk nog zeer goed meevallen. Ik had hier beneden met een 65" Sony XE93 een aparte set kwalitatieve powered stereo speakers (AudioEngine A5). Die begonnen wat issues te vertonen (slechte auto-power on/off) waarna ik dan toch eens de built-in speakers uitprobeerde. Het verschil was zeker niet wereldschokkend. Meer zelfs, mijn vrouw bleek zelfs de built-in speakers te verkiezen. Sindsdien speelt de TV hier dus gewoon met die speakers. Een goede film wil ik zelf zeker niet op die manier bekijken (we hebben daarvoor ook een aparte cinema-kamer met een OLED en 5.1 systeem) maar voor dagdagelijks gebruik is dat ruimschoots voldoende. Al zal het ook wel van TV tot TV afhangen. De 32" Philips LCD TV van mijn ouders bvb heeft dan weer een echt erbarmelijk blikkerig geluid. Maar misschien hangt het dus ook van formaat TV af.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Het hangt af van wat je gewoon bent en hoe veeleisend je bent inzake geluidskwaliteit. Daarnaast speelt uw gehoor ook een rol.

Als ik de beamer gebruik komt het geluid van die beamer ipv de bose. Dat is iets minder maar lang niet zo slecht. In ieder geval heb ik niet altijd zin om de kabels aan te sluiten en blijft het bij dat geluid. Voor films doe ik die moeite wel.

Ik heb ook de indruk dat men wel meer moeite doet om toch degelijk geluid te voorzien op TV's al zal dat ook afhangen van het model en prijs.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 130 keer
Provider
Te Koop forum

Heb zelf de Samsung S95B oled voor die prijs gehaald tijdje terug.

Kies vooral eerst welke tech je wilt: led,qd led, oled enz

Je scherm grote.

Eventueel OS op je tv: webos Tizen android
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
ivob
Elite Poster
Elite Poster

lucdec schreef: 31 maa 2023, 18:02 tips welkom....
Sol Invictus!
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je geen speciale vereisten hebt kopen dat model komt goed uit de testen
Internet = Hey Telecom
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 57 keer

Wat beeld betreft is er toch niets dat oled kan evenaren. Ik heb hier al jaren een lg en die blijft top..ik begrijp niet waarom die webos een probleem is als je alles via chromecast ziet...
Kijk vooral ook is in Nederland.. plattetv bijvoorbeeld die zijn meestal een stuk goedkoper dan lokale tv boeren, dozen pushen
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Platte tv is hello tv geworden :)

Mijne komt er ook van top service
Internet = Hey Telecom
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

tom35 schreef: 01 apr 2023, 21:12 Wat beeld betreft is er toch niets dat oled kan evenaren. Ik heb hier al jaren een lg en die blijft top..ik begrijp niet waarom die webos een probleem is als je alles via chromecast ziet...
ik vind het ergens jammer dat nog geen enkele producent op het idee is gekomen om gewoon een scherm (led, Oled, qled,...) op de markt te gooien met een paar aansluitingen
dan kies ik zelf welk geluid ik eronder steek en welke bakjes ik eraan hang.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Dat noemen ze 'monitors' :-) Maar die zijn er inderdaad niet boven de 43" .. of kijk ff op de pro 'digital signage' markt, daar vind je ze wel ... weliswaar ander prijskaartje om een of andere bizarre, en ongetwijfeld duistere, reden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

lucdec schreef: 31 maa 2023, 18:02 Ik wens een nieuwe tv te kopen. Ik heb geen TV abo. Wij kijken enkel via chromecast vrtmax en vtmgo.
Doe je daarbuiten nog iets?
Om wat actualiteitsprogramma's en/of realitybrol te volgen bestaan er niet veel slechte TV's meer imho.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Sasuke schreef: 01 apr 2023, 22:09 Dat noemen ze 'monitors' Maar die zijn er inderdaad niet boven de 43"
En 't is dan ook niet omdat er geen luidsprekers, cable-tuners, sat-tuners of multimedia-toestanden inzitten dat ze daarom veel goedkoper uitvallen.
Dan kies je uiteindelijk toch maar voor een toestel waarop alle toeters en bellen zitten als het toch evenveel kost.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”